Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 20:17


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 13 apr 2016 20:10 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 13 apr 2016 19:54
Indlæg: 8
Helt ny herinde som burger, men har kigget herinde engang imellem :)

Ved ikke helt hvorfor, men tænker jeg ville dele en ikke så behagelig oplevelse jeg havde forleden. Måske andre kan lære af den eller bruge den til noget og måske nogle af jer har feedback jeg kan bruge :)

Jeg har taget trøffler et par gange og har været yderst tilfreds med mine "rejser"
Forleden skal jeg så prøve igen, med en god ven der har en del mere erfaring med psykadelica end mig selv. Vi tager hver 15gram Fantasia og ryger et par J's I løbet af aftenen. Alt går fint og vi har et meget fint trip. Det kommer I bølger og alt er godt. Efter en 5-6 timer da der burde begynde at aftage rejser jeg mig for at få noget at drikke. Da jeg star foran køleskabet vælter en virkelig ubehagelig fysisk følelse over mig. Jeg føler at jeg skal kaste op og går derfor ud mod toilettet. Så langt når jeg dog ikke, efter et par skridt kan jeg mærke at "batterierne er ved at løbe tør" (sådan kan jeg bedst beskrive følelsen)

Det næste jeg husker er min kammerats stemme der siger mit navn, jeg ligger på gulvet og har ingen ied om hvor jeg er! Det første jeg tænker er "fuck nu er det gået galt". Det går dog forholdsvis hurtigt op for mig at jeg er besvimet og det som sådan ikke har noget med trøfflerne at gøre. Jeg får den store svedetur osv. Efter 10 dejligt kolde minutter på gulvet kommer jeg op I sofaen igen. Desværre tricker denne oplevelse et bad trip! jeg får paranoia på den helt store klinge. Jeg får et panik anfald, da jeg bliver bange for at denne følelse aldrig går væk - helt klassisk! jeg har så 2 Ganske forfærdelige timer med fysisk ubehag af en anden verden og paranoia! Heldigvis var jeg som sagt I selvskab med en god ven der var super til at håndtere oplevelsen. Han holdte mig I hånden hele vejen igennem og grin bare, men det var lige hvad jeg havde brug for.

Der er nu gået 2 dage siden, jeg vil ikke lyve og sige at jeg er på toppen igen. Jeg får stadig lidt paranoia I momenter. Lige pludselig mens jeg star og snakker med en person - kan jeg blive ramt af en utryg følelse, angst faktisk. Jeg tænker dog at denne følelse går væk efter et par dage. Det var en voldsom oplevelse at besvime, det har jeg aldrig prøvet før. Tænker at bade min krop og mit sind lige skal komme ovenpå.

Nå men det var min historie:) kom endelig med input og gode råd :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 apr 2016 21:56 
Hej Yoda86 og velkommen til:)

Jeg har selv prøvet at besvime engang på 5,4g Spids Nøgenhat, og det var også en underlig oplevelse! Jeg fik dog ikke angst, da jeg var afklaret med, at det ikke desideret var pga. Svampene, men mere pga stress, da jeg simpelten havde tømt mit sind for energi, og på den måde vidste, at jeg ville komme på toppen igen efter noget tid, hvilket jeg også gjorde:) Mit sind blev faktisk så stresset, at venstre side af andsigtet blev lammet, og var det i omkring 10 dage, før det hele var normalt igen.

God bedring!


Top
  
 
Indlæg: 13 apr 2016 22:00 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 feb 2009 19:21
Indlæg: 1379
Til en anden gang, så tilpas energi niveauet i løbet af dagen, eller måske endda dagen inden, kroppen bruger meget på at trippe, da det jo er ret intenst, husk os godt med væske under trippet. Når man så samtidig ryger joints og har siddet ned, så har jeg ofte selv været ude for at være meget tæt på at besvime når jeg rejser mig for hurtigt, men det er noget man kan vænne sig til.

Bliver det værre med paranoiaen når du ryger? I så fald, så hold lidt igen med det de næste par dage, til du kommer til hægterne igen. Spis og drik, frisk luft, motion. Så skal det nok blive bedre hurtigt. Lad det ikke gå dig for meget på, kan godt forstå det sidder i dig endnu, en gyserfilm tager også lidt tid at komme over feks. for nu at drage paralel til hverdagen. Og så til en anden gang, så pas på med at lade dig skræmme af tanken "nu går det galt", tag det som en oplevelse. Det måske ikke så behageligt, men det er bedst ikke at kæmpe for meget imod det man føler, under selve trippet, det kan man reflektere over dagen efter.

Godt du havde sådan en god ven til at være der for dig!

_________________
Tilgiv Tilbliv


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 apr 2016 09:41 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 13 apr 2016 19:54
Indlæg: 8
Tak for jeres svar for det første.

Det er sjovt at der bliver nævnt det med ens energi på dagen. Jeg havde været på nattevagt dagen inden og havde slet ikke fået sovet ordenligt derpå. Normalt er det ikke et problem for mig, men som du selv nævner - så kræver et trip åbenbart en del mere af kroppen end som så.
Jeg har besluttet mig for at derover lidt de næste uger. Har ikke røget siden og har heller ikke lyst til det før jeg føler mig mere ovenpå:)

Det lyder godt nok ikke rart med den lammelse, jeg har slet ikke nok erfaring til at kunne tage den slags med ro:) Selvom jeg vidste at det nok skulle gå og at selve besvimelse nok var pga noget andet end selve tripper - så hyldede det mig fuldstændigt ud af den:)

Det er virkelig rart at høre at andre har oplevet nogenlunde det samme som mig og at i er kommet fint over det. Personligt er har jeg ikke taget stilling til om jeg skal prøve det igen, jeg vil se tiden and og vurdere senere hen. Nu er der også gået en dag mere og kan mærke en forbedring:)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 apr 2016 18:57 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 789
Geografisk sted: Messier 45
Det er fandeme træls, hvordan paranoiaen kan blive ved med at sidde i kroppen, efter et bad trip. Jeg døjede i lang tid med det engang efter, at svampene tog røven på mig..

Mine bedste råd er at tage en slapper og vide, at det nok skal gå over. Prøv at gøre dig selv bevidst om, hvad det handler om, når panikken kommer. Husk på, at vi er mange der har været igennem det her. Fokuser på åndedraget og lad det passere.

Ville lægge svampene på hylden (og evt. holde/skære ned på hashen) hvertfald til du har fået fordøjet de følelser.
God bedring og hold ud.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 apr 2016 22:31 
Det er ikke for at gå Plejadestjerne imod, men for guds skyld læg ikke svampene på hylden, kun fordi at du selv ikke har vist dem respekt nok.

Vis dem derimod respekt nok til næste gang, og sørg for at du har energi til at tage et trip, det kræver jo en masse energi!

Overdej om du måske næste gang skal holde lidt igen med jointen, ihvertfald til du er på comedown.

Psilocybin er et wunderdrug, men det kræver, at man viser det den respekt det fortjener, ellers går det den anden vej, hvis du spørger mig.


Top
  
 
Indlæg: 15 apr 2016 07:12 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 789
Geografisk sted: Messier 45
Jeg sagde ikke læg svampene på hylden, Ø. Jeg sagde læg dem på hylden til han har bearbejdet angsten. For den er altså hård at skulle gå i gennem på et trip. Især hvis man heller ikke er super erfaren.

Psilocybin kan være et 'wunderdrug' - det kan også gøre dig til et nervevrag. Det er respekt for både stoffet og sit eget sind at mærke efter om man er klædt på til et trip.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 apr 2016 17:04 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 apr 2001 01:01
Indlæg: 1149
Ja, lad være at tage svampe hvis du ikke har psykisk overskud, det er ikke ligefrem rocket science.

Et trip behøver ikke at være godt for at være brugbart, ofte kan et vellykket trip føles rigtigt svært inden man får bearbejdet sine traumer - men hvis man føler sig træt, uoplagt og endda angst inden man går i gang, er det bedst at vente til en bedre periode af ens liv.

_________________
Problemer med misbrug af stoffer? Giftlinje, hjælp osv. her.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team