Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 23:38


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 02 aug 2013 09:02 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 dec 2010 18:50
Indlæg: 569
Geografisk sted: L.A.
Substans/er: Psilocybin, hash
Setting: Hjemme eller hos ven
MODs installed: Ja
Erfaring: Begynder

Dosering og anden informaton om substanserne:
9,2gr. Psilocybe Tampanensis Sclerotia, 1/3 joint med hash.

Mere information om settings,mental tilstand og evt. sygdomme mm:
Frisk, klar og uvidende om en depression og angst på trapperne.

Triprapporten
Baggrund/optakt til trippet:
Det stykke er højest sandsynligt ikke i kronologisk rækkefølge og heller ikke sikkert det er de rette tidsrum, da det er 1½ års tid siden og der i perioden efter blev røget en del joints.
Hele min interesse for psykedeliske stoffer startede i og med jeg opdagede psychedelia.dk. Jeg havde i forvejen prøvet nogle stoffer, men havde aldrig forestillet mig eller sat mig ind i, hvad en psykedelisk oplevelse egentlig var for noget. Da jeg opdagede siden, læste jeg alle nye tråde der var og det blev sidenhen en side jeg tjekkede flere gange dagligt. Mange timer blev brugt i et forsøg på at få en forståelse for hvordan det er at trippe og bevæge sig rundt i den psykedeliske verden. Mange youtube/vimeo og andre online film blev set og genset, for at få oplevelserne, faktaene og virkningerne så tæt på som muligt.
Psychedelia havde jeg nu fulgt i godt et år, og jeg var nu blevet meget fascineret af de psilocybin holdige svampe. På dette tidspunkt havde jeg "kun" prøvet alkohol, hash og amfetamin, dog uden at læse eller studere stofferne inden eller efter brug. Jeg havde på dette tidspunkt en del nyerhvervede venner, en kæreste i ca. ½ år og var lidt over halvvejs med HF. En af mine andre venner, J, var også interesseret i den psykedeliske oplevelse og vi prøvede at bestille et growkit hjem. Vi fik den bøvlede bankoverførsel overstået, købt ind til at bygge et ordentligt setu, modtog pakken og gjorde alt, som stod skrevet i den medfølgende manual. De første platager mycelium blev stnlige og den fælles begejstring for projektets succes steg. Ventetiden til dunking og de første pins føltes ekstrem lang, men tiden gik og vi skulle dunke boksen. Da vi endelig kunne tage låget at boksen og lade de første pins dukke frem, blev vi skuffede. Boksen var kontamineret. Vi uploadede billedet af de grønne plamager på kagen, i håb om at vi tog fejl, eller der var en løsning. Skuffelsen blev bekræftet og håbet om at trippe blev skudt i sænk.

Senere, da sæsonen var til det, tog vi ud og ledte efter spids nøgenhat, som vi havde læst om så mange der havde haft succes med, men vi fandt ingen. Vi lage svampe lidt på hylden og tiden gik.
Pludselig havde en af mine ældre venskaber, C, fået en interesse for svampe og ville også prøve. C spurgte om J og jeg ville trippe med ham, men J havde i mellemtiden besluttet sig for han ikke ville prøve svampe alligevel pga. personlige årsager. Vi var selvfølgelig forstående og han skulle ikke presses til noget han ikke ville. C skrev så en dag at han havde bestilt nogle trøfler hjem og spurgte om jeg ville trippe med ham. Jeg var frisk. Vi spurgte om J ville være tripsitter og det ville han hellere end gerne, han ville bare gerne have lov til at ryge nogle joints, hvilket var ok med C og jeg. Min situation nu, var at jeg om sommeren var blevet student, havde stadig en dejlig kæreste, gode venner og havde fået mig et job, som jeg vel og mærket var ved at blive træt af. C havde svampene, det var snart juleferie og jeg glædede mig som et lille barn til d. 26. hvor vi havde aftalt at mødes hos J og trippe.

Vi mødtes hos J hen ad eftermiddagen, hvor C smed poserne med de små, sorte gnallinger på bordet og vi nærstuderede dem. Tjekkede igen psychedelia og blev enige om vi ville købe noget juice at blande svampene med. Vi smuttede alle tre i fakta og købte chips, juice, frugt, maoam, fysepizza og sodavand. Alle indgredienser til en hyggeaften. Humøret var højt da vi valfartede hjem fra fakta til J. Det gode ved at være ved J, var at han har to sofaer i et rum, og en stor seng i et andet rum. Naboen var en fælles ven, som vi kunne bede være stille og vise hensyn og der var ingen forældre eller andre der kunne komme forbi. Det begyndte at blive mørkt og maverne rumlede af sult, da vi havde læst det var en god idé at indtage svampene på forholdvis tom mave...

Trip:
Vi lagde de fire vakuumpakkede poser på sofabordet foran os og talte lidt om hvordan vi tænkte det ville være smartest at gøre det. Vi blev enige om at metoden med juice var bedst, vejede ca. 9gr. op på vægten til os hver og så gik vi ellers igang. Først prøvede vi uden juice, bare for lige at smage hvordan de smagte, aldeles afskyeligt. En bitterhed, en syrlig snert, konsistensen af hårde valnødder og smagen af jord mødte vores munde. Hurtigt fik vi hældt juice op og resten blev indtaget ved skiftevis at stoppe trøfler i munden, hurtigt en mundfuld juice, tygge grundigt, synke og forfra. C blev hurtigt færdig med sine trøfler, mens jeg stadig sad og kæmpede med mine, men de kom ned. Så, nu var det overstået, trøflerne lå, sammen med to glas juice, nede i vores ellers tomme maver, der var ingen vej tilbage nu.
Her fra bliver det lidt svært at forklare hvornår, hvordan og hvad der skete.
Jeg glædede mig til de første visuals ville dukke op, til de første syrede tanker steg mig til hovedet. Måske glædede jeg mig lidt for meget og for afventende. C lagde sig ned i en af de to sofaer og slappede af, J spurgte om det var ok han spillede en bane League of Legends, det var det da. Han spillede på, sin dengang eneste skærm, sit store fjernsyn. Jeg lænede mig tilbage i den sofa jeg havde for mig selv og stenede på han spillede, til min store fortrydelse senere. Mens J spillede var C blevet mere stille og jeg var gledet ned og ligge i to-personers sofaen, stadig optaget af J's spil og af de små ændringer der var begyndt at danne sig. Der kom, meget korte vel og mærke, tracers efter musen og farverne var LIDT mere intense. Jeg antod at det lige så godt kunne være placebo, som faktiske visuels. C, som ikke havde fulgt med på skærmen, men ligget på sin egen sofa, i sin egen varden, var tilgengæld begyndt at mærke effekter. Han spurgte om bagstaverne, på en ellers meget neongrøn, plakat, også sejlede lidt rundt når jeg kiggede på den. Jeg gav det et forsøg, men måtte skuffende erkende, at jeg intet anderledes så. Vi snakkede lidt om det, hvordan det var for ham at kigge på den og hvordan jeg stadig så den uændret. Vi stoppede samtalen, fordi jeg skulle ud og pisse.
For at komme ud på toilettet fra J's lejlighed, skulle man ud på en æggegul gang. Den virkede lidt længere end den plejede og jeg havde førhen, aldrig rigtig lagt mærke til farven på gangen. Ude på badeværelset, da jeg stod og pissede, kiggede jeg ned på mine fødder. Holy shit! Gulvet lignede det var flydende. Gulvet lignede, at det var blevet til en meget tyk masse, der hele tiden overlappede sig selv. Gulvet var noget hvidt og sort mosaik uden mønster og den flydende konsistens det pludselig havde var sjov, så jeg satte mig fem minutter på toilettet for at nyde de endeligt oplevede visuals. Smilet der pludselig kom frem på mine læber var svært at få kontrol over igen. Efter lidt tid, skyndte jeg mig tilbage til J's lejlighed og sagde: "Wow, C. Prøv at gå ud og kig på badeværelse gulvet, det sejler fuldstændig" - eller noget i den retning. C skyndte sig derud og kom fascineret tilbage, efter et par minutter. Nu trippede vi endelig.

Vi lagde os igen i hver vores sofa, mens J sad ved computeren. Jeg havde meget lettere ved bare at ligge i min egen verden, men oplevede stadig intet vildt. C spurgte pludselig om jeg også synes loftpladerne lignede kasser som faldt ned. Nu han sagde det kunne jeg faktisk godt se det, en smule. Jeg kunne forstå, ud fra C's forklaring og beskrivelser, at hvad jeg oplevede slet ikke var nær så virkeligt som det var for ham. Jeg kunne få loftpladerne til at "falde" ned, hvis jeg virkelig fokuserede på det. Det var ret anstrengende at skulle tænke så meget over trippet og at det ikke bare kom af sig selv, så jeg droppede det igen. C sagde til sidst: "Jeg bliver simpelthen nødt til lige at mærke efter på de loftplader der!". Det gjorde han så. Jeg og jeg fik os et grin af at se på C der skulle stå og mærke om loftpladerne virkelig ikke faldt ned.
Jeg var på dette punkt, ca. 2 timer siden indtagelse, rimelig frustreret over ikke at være mere påvirket og spurgte om ikke jeg måtte få nogle hvæs af den joint J var ved at rulle. Det måtte jeg. Jeg kan huske at J tændte jointen og tog nogle hvæs. Lidt efter rakte han mig den og jeg tog nogle dybe hvæs, holdte røgen inde så længe jeg kunne og pustede ud. Jeg spurgte om C ville have noget, men han takkede nej og jeg sendte jointen videre til J. Jeg lagde ikke mærke til så meget effekt og modtog jointen fra J igen. Denne gang lå jeg og hyggede lidt mere med at ryge og jeg endte med bare at ligge og stene med jointen i hånden. Jeg kan ikke huske om vi snakkede, så noget på J's computer eller om vi bare hørte musik. Jeg lå i en to-personers sofa med benene hen over armlænet i den modsatte side. Jeg syntes faktisk ikke jeg kunne mærke så meget, selvom jeg havde røget en del.

Så skete det. Jeg knækkede fuldstændig sammen af grin, uden de andre vidste hvorfor. Jeg sagde/spurgte så: "What the fuck!? jeg var 100 på at det der var gulvet!" mens jeg pege op væggen i den retning mine fødder havde ligget. Jeg lå stadig ned og kunne se mine fødder ud af øjenkrogen, så jeg var overbevist om at gulvet var væggen. Vi grinte sammen af det, men C tog jointen ud af min hånd og tog nogle hvæs. Jeg lå lidt og skulle lige forholde mig til at væggen ikke var gulvet, hvilket var lidt svært. Efter lidt forundren og grinen, fik jeg taget mig sammen til at prøve at komme op og sidde. Idet jeg rejste overkroppen op, snurrede hele verden rundt, jeg blev vildt rundtosset og kune knap sidde lige. Stadigvæk følte jeg i hele min krop at tyngdekraften var i væggen og trak mig den vej, så jeg lænede mig hele tiden modsat. J og jeg talte lidt om hvordan det var for mig mens C lå i sin egen verden.
Vi fyrede op for noget RJD2 og jeg lagde mig ned igen, stadig rundtosset og forvirret over hvad der var op og ned. Herfra husker jeg mest bare at jeg lå lidt i min egen verden og chillede til musikken. Vi snakkede lidt men jeg tror at C og jeg har været meget stille på det her tidspunkt. Jeg lå mest bare og kiggede op i loftet, som jeg konstant troede var en næg. Jeg troede hele tiden at jeg stod lige foran endevæggen i en oplyst gyde. På den anden side af endevæggen var en anden gyde, hvor der stod en flok neget i en rundkreds og hørte musik (RJD2 sjovt nok...). De stod foroverbøjet mod hinanden og knipsede/lænte sig forover i takt til musikken de hørte. Problemet var at jeg faktisk ikke kunne se dem, bare fornemme de var det bag endevæggen. Jeg kunne se lys komme op over væggen og der kom noder ud af væggen. Farverne på dette tidspunkt var meget gult, ligesom gult lys fra en el pære. Jeg husker ikke så mange af mine tanker fra dette tidspunkt, udover jeg rigtig gerne ville se dem på den anden side af væggen og være en del af dem/det de lavede.
Efter vi havde ligget sådan lidt, begyndte jeg at tale lidt med C. Vi talte om hvordan det var osv. Vi lå begge og kiggede op i loftet stadigvæk. I det ene hjørne af rummet stod en lampe på et træbord, som reflekterede et rødligt skær op på loftet i det hjørne. I modsatte hjørne han et grønt maleri hvor en lampe stod under, som kastede et grønligt skær op i det hjørne. Vi snakkede lidt, at det var som om det var delt op i farverne i loftet. Vi spurgte J om han kunne se det, men det kunne han ikke helt på samme måde. Vi snakkede lidt videre om det, inden vi besluttede at sætte Shpongle på og slukke alt lyset. J havde lige røget en til joint. Vi lagde os alle tre i sofaerne, C og jeg lukke øjnene og prøvede at flyde med musikken. Det var lidt svært i starten, for det var en stemme i sangen der sagde nogle sjove lyde som vi grinte af. Efter lidt tid faldt vi til ro og jeg lå nu og slappede fuldstændig af. Jeg begyndte at opnå et drømmelignende stadie, hvor jeg var vågen, men jeg kunne ikke selv bestemme hvad der skulle ske.
Jeg lå pludselig på en tømmerfløde hvorpå der var en tippie jeg lå inden i. I tippien var der et bål, som sendte gløder op mod den flotte, klare stjernehimmel. Jeg var på en flod i Sydamerika og der var indianere i tippien med mig. Den før sjove stemme var nu en af indianernes stemme, som sad ved mig. Jeg fik et kæmpe smil på læberne. Jeg hørte J og C snakke og åbnede øjnene. Det eneste lys i lokalet var et blåt hidsigt lys fra J's computer. Jeg tror musikken var stoppet og de snakkede om hvad vi nu skulle høre. Jeg ville helst bare tilbage og drive ned af floden og kigge på stjerner igen, men vi satte RJD2 spillelisten fra tidligere på og lod den køre. Da jeg lukkede øjnene røg jeg, heldigvis, straks tilbage til indianerne. Men det var ikke helt på samme måde som før, ikke så overbevisende. Nok pga. musik skiftet. Der kom et nummer på med RJD2 (Weatherpeople) som ingen af os før havde hørt. Jeg var næsten helt tilbage pga. den magiske stemning nummeret skaber. Jeg prøvede endda at tage en dyb indånding og det var lidt som om lugten af bål var der, selvom jeg godt var klar over at jeg ikke fysisk var på flåden. Nummeret og spillelisten sluttede så vi tændte lyset og satte os op. C havde ligget på siden med en pude foran maven, som han nu syntes var blevet en del af ham, han havde sværty ved at flytte den. Vi grinte lidt af det og talte om hvad vi havde oplevet.

C og jeg var blevet ret sultne og ville gerne lave vores frysepizza, så vi gik igang. Da jeg åbnede æsken med min pizza og trak den ud, lå salamien på den som en smiley. Jeg fik kæmpe grineflip over det, jeg grinte så meget jeg ikke kunne forklare de andre hvad jeg grinte af. De begyndte at grine af at jeg var helt færdig. Efter jeg fik pusten kunne jeg fortælle hvad jeg grinte af og vise dem det. Jeg havde, mens jeg grinte, lagt pizzaen på gulvet og da jeg samlede den op for at vise dem smileyen, havde salami skiverne rykket sig og lignede ikke længere en smiley. C og J grinte og jeg blev i tvivl om det var af mig eller med mig de grinte. Jeg var stadig helt færdig over smiley pizzaen, mens jeg tænkte om de to andre mon grinte af mig stadigvæk. Vi fik smidt pizzaerne i ovnen og nu blev det mærkeligt. Det næste stykke er virkelig svært at huske helt. Min pizza blev færdig først, så jeg tog den over på en tallerken og begyndte at spise. Ved bid to eller tre fik jeg fat i lidt salami og som vi alle nok har prøvet, slaskede salamien ned på min hage. Jeg kiggede ned og tænkte at jeg nok hellere måtte hente noget at tørre op med. Da jeg kom over i køkkenet, var C ved at tage sin pizza ud af ovnen. Han spurgte hvad jeg manglede og jeg sagde jeg skulle bruge noget papir til at tørre op med. C spurgte hvad jeg snakkede om, jeg havde jo ikke spildt. Da jeg gik hen og kiggede, var der rigtigt nok ikke noget, så jeg satte mig ned igen. Et minut efter rejste jeg mig og gik op i køkkenet igen. Da jeg kom derop kunne jeg ikke huske hvad jeg skulle så jeg spurgte ud i rummet, hvad det nu var jeg skulle. C spurgte om ikke jeg var på vej ud for at pisse, så jeg gik ud på toilettet, men skulle ikke pisse og gik tilbage igen. Jeg syntes det var meget mærkeligt at jeg ikke rigtig selv vidste hvad jeg skulle hele tiden, men skulle have det fortalt. Jeg satte mig ned for at spise, men kunne næsten ikke få det ned. Af hvad jeg husker snakkede vi ikke så meget mens vi spiste. Efter jeg havde fået spist ca. halvdelen af min pizza, måtte jeg give op og lade resten ligge.
Rummet virkede følelsestomt og ekstremt stort. C var ved at spise sit sidste stykke og begyndte at se lidt mærkelig ud. Han sagde så at han følte det som om at dejen/pizzabunden var en del af hans hånd og han syntes det var rimelig mærkeligt at skulle spise det. Jeg havde hele tiden den her følelse af at rummet pludselig var blevet stort og tomt. Vi sad og snakkede, men jeg havde ikke noget at byde ind med, følte jeg.
Der gik lidt tid hvor der var stille og vi bare sad og kiggede på computer skærmen spille musik. Jeg begyndte så at snakke, jeg kan ikke huske om hvad, men jeg konstaterede bare noget. Så jeg sagde altså ikke rigtig noget man kunne svare på. Da jeg hvde talt lidt og hverken Celler J reagerede, troede jeg at de enten ignorerede mig eller ikke kunne høre mig. Jeg udbrød et desperat "Hallo!?" og så kiggede de begge. Jeg har senere fået af vide det var virkelig et hjerteskærende "Hallo". De spurgte om der var noget galt og jeg fortalte de ikke svarede mig. J sagde så at det jo ikke rigtig var noget de kunne svare mig på og det kunne jeg egentlig godt se nu han sagde det. J eller C spurgte mig om jeg var okay og jeg ville nu prøve at forklare hvordan jeg havde det, på daværende tidspunkt en uoverskuelig opgave. Jeg havde nu deres fulde opmærksomhed og kunne tale med dem. Jeg kan stadig ikke komme med en bedre forklaring end jeg kom med dengang, selvom den måske er lidt svær helt at forstå, but here goes. Jeg fortalte dem at jeg havde følelsen af vi ikke talte samme sprog. De kiggede uforstående på mig, så jeg prøvede at forklare yderligere. Jeg fortalte at jeg følte J kom fra en planet hvor der blev talt et slags sprog, C en anden planet og et andet sprog og jeg selv fra en tredje planet med et tredje sprog. Vi talte derfor, oppe i mit hoved, fuldstændig forbi hinanden, hvilket jeg kun følte blev bekræftet i og med de ikke forstod hvad jeg mente.

Mine tanker begyndte virkelig at køre rundt med mig og de frustrerede mig mere og mere. Disse tanker sammen med følelsen af det store, tomme og kolde rum begyndte at hyle mig ud af den. Jeg ville nu meget gerne udenfor, ud af det følelsesforladte værelse. C skulle lige spise det sidste pizza og så var C og J klar på at gå en tur. Jeg havde det virkelig dårligt, en ekstrem uvirkelighedsfølelese. Vi fik sko og jakker på og var nu klar til at komme ud i den vinterkolde nat. Vi gik derud af, ned igennem gaderne. Mit syn var lidt sløret, ligesom når man er fuld og ikke kan se alt i sit synsfelt.

Lige pludselig så jeg ud af øjenkrogen, noget falde ned på jorden, lige ved siden af mig. Jeg hoppe til siden for at undgå at blive ramt. De andre spurgte hvad jeg lavede og jeg sagde faldt noget ned fra et af tagene, men de kunne ikke se det. Vi gik lidt længere og det samme skete, bortset fra at denne gang hoppe C også væk fra der hvor jeg kiggede. Vi kunne ikke se at noget var faldet ned og J sagde han ikke kunne se der faldt noget ned. Vi grinte lidt af det mens vi fortsatte. Vi var nu næsten oppe ved Fakta fra tidligere, jeg havde det stadig dårligt, var forvirret og følte mig ikke som en del af gruppen. C spurgte om mine ben også føltes underlige, men jeg mærkede intet. Han fortalte at hans ben føltes "læskede" at gå på. Jeg fik billeder oppe i hovedet af at hans ben var lavet af gelé, på bedste tegnefilms facon. Vi ville have været oppe ved voldgraven der ligger ved slottet i den by vi bor, men det blæste så meget at vi vendte om for at gå tilbage. På vej tilbage føltes det som om jeg skiftevis stoppede med at være påvirket og tankerne forsvandt, og mellem at jeg røg tilbage i trippet og fik det dårligt. Dette var nok fordi trippet var ved at aftage, men det forværrede hvordan jeg havde det, at jeg konstant blev kastet ind og ud af trippet.
Vi kom tilbage til lejligheden, C ville hjem og sove, klokken var blevet mange og trippet ved at afværge. Vi takkede af for aftenen, jeg skulle sove ved J. J og jeg satte os lige for at se lidt TV, men han gik hurtigt i seng. Jeg kunne crashe på sofaen, så vi slukkede for TV'et og gik til køjs.
Da jeg lå der i mørket med mine tanker eskalerede det psykiske ubehag. Jeg fik tanker om evighedstrip og kunne ikke falde til ro. Jeg fik kvalme og virkelig ondt i maven. Kunne ikke kapere det fysiske og psykiske ubehag. I en fraktal af et sekund gav det god mening oppe i mit hovede at hoppe ud af vinduet og ende smerterne. De, for mig, fuldstændig fremmede selvmordstanker var det der fik bægeret til atflyde over. Jeg løb ud på toilettet og kastede op, sad lidt med hovedet over kummen og gik så ind og lagde mig. Tankerne vendte tilbage sammen med ubehaget så jeg prøvede at tænde J's skrivebordslampe. Det hjalp, endelig kunne jeg falde lidt til ro. Det sidste jeg husker er at J spurgte mig hvorfor lyset er tændt og jeg svarede at jeg lige havde brug for det lige nu.

Jeg tegnede nogle tegninger umiddelbart efter trippet, jeg ved ikke lige hvor stor relevans de har, men nu kan jeg sgu lige så godt få dem "brugt" til noget. :)
Billede
Billede
Billede

Det har taget noget tid at få skrevet rapporten, det er vel en måneds tid siden jeg begyndte. Men når det er så lang tid siden, var det ikke lige nemt at huske det hele og jeg tror også der er meget der ikke er med. Jeg har prøvet at gøre den så detaljeret som muligt, og håber du nød læsningen, kom gerne med respons. :)
EDIT: Flere afsnit og nogle typos.

_________________
Hi Karin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 feb 2016 01:31 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 jun 2010 13:59
Indlæg: 54
Geografisk sted: Deep in your brain
Super lækkert rapport.

Har brugt noget tid på at læse triprapporter herinde, og dette er klar en af de bedste.
Elsker afsnittet hvor du står i køkkenet, og pludselig ikke kan huske hvad du skal. "Sku' du ikke ud og pisse?" fik mig virkelig til at lave et højlydt grin.

Det er også nogle mega fede tegninger du har lavet, så tak for at dele dem med os også!

Jeg glæder mig nu utroligt meget til mit eget første trip, som der også bliver på trøfler, og din rapport har hjulpet med at udregne en passende dosis.

_________________

      Psychedelia                   Open Your Mind      
      Psychedelia                   Open Your Mind      
      Psychedelia                   Open Your Mind      


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team