Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 apr 2024 11:48


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 12 jan 2011 20:41 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 mar 2009 23:51
Indlæg: 274
Geografisk sted: Kbh.
Substans/er: Psilocybe Cubensis
Setting: Hjemme eller hos ven
Var du sammen med andre: Ja
Erfaring: Ved en hel del efterhånden

Dosering og anden informaton om substanserne
Ca. to gram Golden Teacher.

Mere information om settings,mental tilstand og evt. sygdomme mm.
Havde influenza.

Triprapporten
Engang, da jeg var (en hel del) yngre og dummere, og man kunne få svampe i håndkøb på Staden, tog jeg derud for at købe noget tjald. Det var egentlig meningen kun at lave et hurtigt hit 'n' run, for jeg var slemt ramt af influenza. Men sådan gik det ikke, idet jeg traf nogle gamle venner, jeg ikke havde set i lang tid.

Vi købte rigeligt ind af svampe, galar og vinterøl, og begav os mod den anden ende af byen, hvor en af mine gamle venner boede. Oppe i min vens lejlighed tog vi for os af (alle) varerne. (Jeg behøver vel ikke nævne, hvor dumt jeg her opførte mig.) Ikke overraskende, omstændighederne taget i betragtning, blev jeg nødt til at fortrække til min vens sengehems (i stuen med de andre).

Jeg kan ikke huske de CEV, jeg fik (men der var mange), andet end de var intense, undtagen den sidste. Det var, som om jeg zoomede ind på mit kropslige indre, ligesom jeg kiggede igennem et mikroskop på nogle amøber svømmende rundt i en petriskål. Så fik jeg øje på en, som så anderledes ud end de andre: En stor, sort-gul kriblende satan.

Men idet jeg fik identificeret fremmedlegemet, som det tydeligvis var, krummede min krop sig sammen i krampetrækninger, og så stod det ellers bare ud af begge ender på mig. Min gamle ven var selvfølgelig ikke ovenud begejstret over at få sin seng overskidt og -brækket, men han tog det nogenlunde pænt, og fik mig vasket og lagt rent sengetøj på. På et senere tidspunkt tog jeg så hjem.

Da jeg kom til mig selv næste dag, var jeg blevet rask igen. Derfor overvejede jeg muligheden for, om jeg, qua svampen, havde healet mig selv. Og det her skete vel at mærke før, jeg havde fattet, at curanderas som Maria Sabina, fx, bruger svampene til at helbrede syge mennesker. Måske var jeg blevet rask dagen efter alligevel, og la purga er vel sådan set ayahuascas domæne, osv.

Men nu er jeg blevet mere sikker i min sag efter at have læst Daniel Pinchbecks
'Breaking Open the Head'. De følgende citater (om ayahuasca, godt nok) fra denne, sammenholdt med mine mangfoldige kommunikationer med svampen, som altid har været præget af en udtalt moderlighed på svampens vegne, er, om ikke direkte paralleler, så dog tætte nok på min oplevelse til, at det i det mindste (måske) er værd at gentage eksperimentet.

Her kommer citaterne:

Jeremy Narby: "In their visions shamans manage to take their consciousness down to the molecular level."

Recently, Narby brought three European molecular biologists down to visit an Amazonian shaman. During their trances, they attempted to ask direct questions of the ayahuasca spirit relating to their areas of research. All received answers to their queries. For example, one genetic researcher found herself transformed into a protein flying above a long DNA strand, and was able in this way to understand the meaning of certain patterns in what had previously been considered "junk DNA".

Daniel Pinchbeck: "At one point I watched a line of black spacemen slowly filing into a black spaceship. It was a somber, melancholy vision. Suddenly I understood the meaning of this spaceship. My bowels sputtering, I needed to find the outhouse. I staggered out into the jungle. The stars were merry and bright overhead, the banana palms and hovering trees seemed to be we1coming me into the spiritual universe as I sent off my spacemen."

Er der nogen, der har nogle kommentarer?

_________________
"Turn on, tune in, listen carefully." - Simon G. Powell


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jan 2011 01:47 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 mar 2009 18:46
Indlæg: 23
Det meste af min logiske sans ligger og summer rundt i min underbevidsthed. Sådan føles det i hvert fald. Når jeg er skæv, er det ikke kun idéerne, der kommer nemmere til mig. Argumentation synes meget nemmere. Men har aldrig prøvet svampe, men jeg kan sagtens forestille mig, at det på mig vil have en tilsvarende effekt.

" For example, one genetic researcher found herself transformed into a protein flying above a long DNA strand, and was able in this way to understand the meaning of certain patterns in what had previously been considered "junk DNA""

Jeg kan virkelig nikke genkendende til, hvordan han har gjort den opdagelse. Ikke hvad han har opdaget x). For det er nogenlunde på samme måde, at jeg får sådan en åbenbaring. Lige pludselig er der et billede af ... et eller andet. Og lige så snart jeg kan mærke at det forklarer et problem, begynder jeg at argumentere i takt med at jeg åbner munden mere og mere. Man bliver lidt glad når sådan noget sker.

Det kan squ godt være, at jeg bare lægger mere mærke til det når jeg er skæv, men jeg føler mig overbevist om, at det lukker op for opdagelser. Men jeg er nu lettere skeptisk for, om denne viden stammer fra Shiva eller hvad fanden. Tror egentlig bare det er ren inspiration der bliver vækket til live.

Håber det giver mening... Første gang jeg skriver herinde i hundredetusind år. :)

PS: Jeg synes det er nogle meget interessante triprapporter du skriver. De underholder rigtig meget, og giver stof til omtanke. :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jan 2011 14:55 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2010 02:01
Indlæg: 27
Geografisk sted: Vissenbjerg
Jeg tror bestemt det er muligt at heale sig selv på et svampetrip, da jeg er overbevist om alle har evnen, eller i hvert fald potentialet, til at heale. Hvis man ikke selv ved hvordan man åbner for dette, er det muligt et bevidsthedsudvidende stof kan hjælpe til med det.

Har kun prøvet svampe en gang, men dengang oplevede jeg et ret godt overblik om min organisme, de energimæssige tilstande og hvordan de påvirkede hinanden.

Det er først for nyligt jeg læste, The Doors of Perception med Huxley, og i den giver han en ret præcis beskrivelse af det jeg oplevede som min indre tilstand og hvordan den var markant anderledes end The Suchness der var i alt andet udenfor mig (min tilstand, egoet og den frie, ubegrænsede energi der flød i alting udenfor mig).

Men jeg er overbevist om at den energi der er i os, er konstant forbundet med energien udenfor os, universet, og alt hvad der er i det. Det er blot vores ego, der er af den overbevisning at vi er separate og derfor afskåret fra denne energi.

På et svampetrip får hjernen ikke nok sukker til at kunne opretholde denne overbevisning, så muligheden for at opleve forbindelsen med energien og derfor muligheden for healing er bestemt en realitet, når man tripper.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jan 2011 21:53 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 08 jul 2009 16:48
Indlæg: 762
Citat:
På et svampetrip får hjernen ikke nok sukker til at kunne opretholde denne overbevisning

Det er vist en gammel påstand der bl.a. er fremført af Huxley, men som er blevet manet i jorden sidenhen. Den psykedeliske tilstand skyldes hverken utilstrækkelig ilt eller næring til hjernen. :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jan 2011 23:46 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2010 02:01
Indlæg: 27
Geografisk sted: Vissenbjerg
Culpepers skrev:
Det er vist en gammel påstand der bl.a. er fremført af Huxley, men som er blevet manet i jorden sidenhen. Den psykedeliske tilstand skyldes hverken utilstrækkelig ilt eller næring til hjernen. :)



Det er nemlig Huxley's rapport jeg har ladet mig informere om dette. Har du en anden indsigt i hvad det så er der gør at den højre hjernehalvdel er den dominerende under et psychedelisk trip?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2011 12:22 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 okt 2010 17:19
Indlæg: 319
Geografisk sted: Nørrebro
EPICDEATH skrev:
Det meste af min logiske sans ligger og summer rundt i min underbevidsthed. Sådan føles det i hvert fald. Når jeg er skæv, er det ikke kun idéerne, der kommer nemmere til mig. Argumentation synes meget nemmere. Men har aldrig prøvet svampe, men jeg kan sagtens forestille mig, at det på mig vil have en tilsvarende effekt.

" For example, one genetic researcher found herself transformed into a protein flying above a long DNA strand, and was able in this way to understand the meaning of certain patterns in what had previously been considered "junk DNA""

Jeg kan virkelig nikke genkendende til, hvordan han har gjort den opdagelse. Ikke hvad han har opdaget x). For det er nogenlunde på samme måde, at jeg får sådan en åbenbaring. Lige pludselig er der et billede af ... et eller andet. Og lige så snart jeg kan mærke at det forklarer et problem, begynder jeg at argumentere i takt med at jeg åbner munden mere og mere. Man bliver lidt glad når sådan noget sker.

Det kan squ godt være, at jeg bare lægger mere mærke til det når jeg er skæv, men jeg føler mig overbevist om, at det lukker op for opdagelser. Men jeg er nu lettere skeptisk for, om denne viden stammer fra Shiva eller hvad fanden. Tror egentlig bare det er ren inspiration der bliver vækket til live.

Håber det giver mening... Første gang jeg skriver herinde i hundredetusind år. :)

PS: Jeg synes det er nogle meget interessante triprapporter du skriver. De underholder rigtig meget, og giver stof til omtanke. :D


Jeg kan vildt godt genkende som du beskriver "en åbenbaring" :p Jeg ender bare ud med at blive vildt euforisk xD ...

Vedr. svampene eller tankernes healenede evner så vil jeg råde alle til at se DR2 programmerne Sjæl & Videnskab http://www.dr.dk/DR2/S/Sjael_videnskab/seprogram.htm
det giver også stof til eftertanke :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2011 19:53 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 dec 2010 14:03
Indlæg: 6
For noget tid siden , før jeg begyndte at tage svampe, blev jeg ALTID syg.. havde influenza en gang hver andet månede ca... men efter mit første svampe trip er det som om mit immunforsvar er blevet bedre, i det jeg næsten aldrig blev syg efter det... Mind at ease, no disease ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jan 2011 22:16 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 okt 2010 17:19
Indlæg: 319
Geografisk sted: Nørrebro
Krudti skrev:
For noget tid siden , før jeg begyndte at tage svampe, blev jeg ALTID syg.. havde influenza en gang hver andet månede ca... men efter mit første svampe trip er det som om mit immunforsvar er blevet bedre, i det jeg næsten aldrig blev syg efter det... Mind at ease, no disease ;)


Hm .. sjovt som du nævner det, ved nærmere eftertanke har jeg heller ikke været syg siden første gang på svampe ^^,
Yay! snart et år uden sygedage ^_^

Men ja, mind at ease, no disease ^_^


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 feb 2011 01:53 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 mar 2009 23:51
Indlæg: 274
Geografisk sted: Kbh.
@ MainManMike: Du lyder meget overbevist, men har du nogensinde prøvet at heale dig selv eller andre (med eller uden svampe)?. Jeg tror også, at potentialet for healing muligvis er til stede, men hvordan gør man lige? Og er det en fysisk eller psykisk proces?

@ QuaZ & Krudti: Det, I taler om, er jo noget andet, og jeg tvivler sgu på, at svampe direkte virker forbyggende på influenza og andre sygdomme. Psilocybin er trods alt et toksin. På den anden side er det vel teoretisk set muligt, at det er svampene, der har gjort, at jeg ikke har fået sclerose.

_________________
"Turn on, tune in, listen carefully." - Simon G. Powell


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 feb 2011 22:12 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2010 02:01
Indlæg: 27
Geografisk sted: Vissenbjerg
Big Jake: Jeg kunne heale som barn og kender flere som er blevet healet af en professionel, inklusiv mig selv.
Sidst jeg tog svampe oplevede jeg, at jeg kunne "rydde op" i min egen energi og lade universet give min krop healing. Jeg ved ikke hvordan det foregår - men jeg forestiller mig det er så "simpelt" som at være bevidst i nuet; fysisk, mentalt og følelsesmæssigt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 mar 2011 10:39 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 okt 2010 17:19
Indlæg: 319
Geografisk sted: Nørrebro
Det er meget godt beskrevet :-) Derfra kommer resten i hvert fald meget nemt :-) ..

meditation, yoga, sport ... :-) sport er dog så krævende at man ikke lige har tid til at heale :b ...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 okt 2013 13:33 
Offline
bannet

Tilmeldt: 19 sep 2013 21:02
Indlæg: 36
Citat:
På et svampetrip får hjernen ikke nok sukker til at kunne opretholde denne overbevisning

Det er vist en gammel påstand der bl.a. er fremført af Huxley, men som er blevet manet i jorden sidenhen. Den psykedeliske tilstand skyldes hverken utilstrækkelig ilt eller næring til hjernen. :)


Gammel tråd... men følte lige jeg ville smide opfølgende kommentar på lige præcis denne besked.

I har sikkert alle læst det eller hørt om det nu. Men David Nutt har sammen med David Erritzøe fundet ud af at det der sker når man indtager Psilocybin er at det slukker for kommunikation mellem hjernehalvdele og at hjernen faktisk får tilført mindre blod mens man er påvirket. Det har dog ikke vist sig at være i sådan en grad at det var skadeligt.
Det betyder bare de visuals du får at arbejde med er rå hjernedata fordi den del af hjernen der tolker sanserne ikke er synderligt aktiv mens man tripper.

Jeg forestiller mig lidt hjernen som en computer... en organisk en af slagsen. Der er ikke noget abstrakt over den, den er så firkantet som energi nu engang kan være. Derfor så har du også flere 100.000 gange mere data lagret end det du var opmærksom på da du registrede det.
Jeg tror hjernen i den situation hvor du kan koble alt fra på nær underbevistheden få fjernet en stor del af den belastning det ville være at fortolke ALT på een gang.

Så som sådan så har vi allerede svarene til det meste i vores liv inde i os selv, i form af strenge af energi der bare ligger og venter på at blive aktiveret eller refereret til.

Synes dog det lyder utroligt interessant hvis vi kan bevæge os helt ned på endnu mindre størrelser og arbejde med de dele af kroppen der normalt ikke er synlige. Opløse betændelse... detektere fremmedlegmer osv.

Meget spændende! Det er ærgeligt at svampe ikke har fået mere anerkendelse at de har :(


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team