Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 14 maj 2024 15:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 16 okt 2010 02:47 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 mar 2010 09:54
Indlæg: 998
Geografisk sted: Gartneriet
Substans/er: Spids Nøgenhat
Setting: Hjemme eller hos ven
Var du sammen med andre: Ja
Erfaring: Ved en hel del efterhånden

Dosering og anden informaton om substanserne
Ca. 11 gram friskplukkede SN fra tidligere på dagen.

Mere information om settings,mental tilstand og evt. sygdomme mm.
Var ved godt mod, godt humør og spændt på at få prøvet SN af.
Et lidt rodet sind men klar over hvad der foregår derinde.

Triprapporten
Forberedelse
I en længere periode havde jeg gået og glædet mig til endelig at finde mine første SN og senere prøve dem af.
Jeg fik dem så fundet i løbet af lørdag formiddag og da jeg kom hjem gik jeg og chillede med godt humør og fik ryddet op og gjort det dejligt hyggeligt.
Havde hele tiden harm reduction og optimale set & setting i baghovedet da jeg ville solo trippe.

Opbygning af stemning og trip:
Efter at have fået lidt mad tog jeg ud til et par gode venner ved 20 tiden. Jeg havde aftalt med dem at jeg ville trippe og tog derfor ud til mine venner som hyggede med joints og pc spil. Der blev sendt kolde øl og gode bønner rundt. Da jeg havde været der en times tid tænkte jeg det var tid.
Jeg havde vejet 11 gram friske af, og startede med at spise 3/4 dele inden for 10 min ca. og ville redoserer efter ca 45 min (efter anbefaling).

Der går ca 30 min hvorefter jeg føler mig mere beruset/stoned end trippende, nok mest pga. de kolde og de grønne :)
Venter 15 min mere og spiser resten.
Vi sidder og småsnakker lidt, og kan mærke jeg lever mig dybere ind i det zombie spil de alle spiller. De angribende zombier får en "warp" effect når de nærmer sig skærmen, pænt underligt.
Jeg sidder der i ca. 1 times tid efter indtagelse, hvorefter jeg mener det er tid til at komme hjem til mig selv. Jeg siger pænt tak for hygge og får fundet min cykel.
Jeg når kun at komme 3 meter ud på en græsplæne før de første visuals viser sig. Lige meget hvor jeg kiggede, så stod der kæmpe SN'er på plænen. Ligeså store som giga flødeboller, hvilket jeg ikke lige fattede, men blev glad ved tanken. Gadelysene fik nærmest en blå halo under lysskæret og så meget besynderligt ud. Det skal lige siges det var første gang jeg oplevede visuelle effekter på svampe.

Hjemkomst og et happy room
Jeg kommer nemt ind ad døren til mit lille 17 kvm studieværelse som er blevet pyntet og prydet for at fremprovokerer visuals. Jeg får smidt noget mega sprødt full-on på anlægget, åbner en bajer og sætter mig til at tjekke facebook. Efter ca 30. sek på facebook giver jeg op. Alle bogstaverne danser rundt og nogle flygter fra min musemarkør. Får lyst til at blive visuelt udfordret og starter MilkDrop i Winamp, hvilket var enormt vildt!
Jeg går og danser rundt til musikken hvilket var så dejligt fedt.
Får øje på min indkøbspose med øl som står halv åben. Jeg opfatter det som at den rækker tunge efter mig, samtidigt med at den laver den pruttelyd man laver med mund/tunge, hvorefter jeg gør det samme og smiler til den. Alt sammen på en glad og positiv måde. Det var min nye ven :)
Hurtigt smutter jeg på wc og får samtidigt tanken: Undgå at se dit eget spejlbillede når du tripper. Det kommer jeg så til og får midlertidig noia.
Dette forsvinder hurtigt da jeg træder ind på værelset igen og mærker hvor glad rummet er blevet og det er med ét, blevet til et helt nyt sted, men stadig det samme - Same thing but different
Ud af øjenkrogen ser jeg små insektlignende skikkelser men de forsvinder når jeg kigger efter dem. Her begynder det at blive vildt.

Peak
Det hele bliver meget voldsomt og jeg er meget forvirret, selvom jeg er klar over hvad der sker. Jeg iklæder mig mit hyggetæppe fra rema og smider mig på puderne på gulvet, sætter noget lækkert chill på og forsøger at hvile hovedet lidt.
Tænker flere gange at jeg ikke skulle have spist dem alligevel, men det forsvinder hurtigt igen.

Når jeg lukker øjnene så jeg de svampe jeg havde plukket. Ligesom at se et replay for sit indre øje, i 3D.
Har aldrig oplevet noget lignende. Svampene dansede nærmest i en glad og blød rytme, hvilket gav mig en dejlig varm følelse.
Det var som om de var min mentor hele vejen igennem. De gav mig et rap over nalderne hvis jeg gjorde eller tænkte noget "forkert" og opmuntrede mig når jeg gjorde noget godt. Det var helt unikt og ubeskriveligtl

Ind i mellem, stadig med lukkede øjne, så jeg et billede af en gammel veninde som jeg ikke havde set længe, men fået god kontakt med igen. Jeg kan ikke helt huske følelsen det gav, men den var glad og positiv. Noget jeg havde brug for at opleve.

Come down:
De visuelle og overvældende oplevelser falder meget til ro, men stadig med små korte trips, selvom jeg følte mig okay frisk. Jeg kommer stille og roligt ind i den asociale og underbevidste tanke-spiral.
jeg følte der var noget jeg havde brug for at få at vide af mig selv og så med ét, slog det mig som en komet:
I en længere periode havde min hverdag været domineret af cannabis forbrug og isoleret mig en del, fra mig selv og omverdenen.
Med det samme ved jeg at det skal til at stoppe, hvilket jeg faktisk var klar over i forvejen. Der skulle bare lidt mere til for at hjælpe mig med at indse det.
Forbruget skulle stoppes, næsten helt og holde det til særlige omstændigheder.

Her er der gået ca. 3½ time efter jeg redoserede. Er blevet enormt psykisk træt pga. de mange overvældende følelser og indtryk. De velkendte "tømrermænd" trådte i kraft og jeg var helt færdig.

Dagen efter var jeg meget glad men træt.

Konklussion:
Jeg havde forventet et trip med griner, visuals og det dybere aspekt af et svampetrip. Alt dette fik jeg og i den rækkefølge jeg havde forventet.
Det lærte mig en del. Og en del mere end beskrevet her, men det er meget personligt.
Spids Nøgenhat er blevet min umiddelbare favorit, efter at have prøvet Mexicanske og Hawaiianske tilbage til Fullmoon Festival i sommers.

Jeg håber i har nydt at læse om min oplevelse og at dem der overvejer svampe måske har kunnet blive lidt klogere på svampetrip og lært lidt :)

Mvh Visual Mind

Aum

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
It ain't real, it ain't a dream... Then what is it? - Psychedelic Reality!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 okt 2010 02:08 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 okt 2010 14:59
Indlæg: 6
Geografisk sted: On the filter of my joint...
lyder crazy :D du skulle prøve at gøre det sammen med nære venner, jeg prøvede det med min bror og en god ven, vi spiste 3,5g tørrede hver og lige før vi peakede blev dosen forøget med 1g ekstra, og det er utroligt hvor meget man fornemmer hinanden og den fælles griner og flyvetur er helt ubeskrivelig!

- by the way HVIS du ikke vidste det i forvejen, så har Conjure One lavet ''Center Of The Sun'' som du har citeret, og du skulle prøve at høre nogle af deres andre numre som f.eks:

Endless dream
Make A Wish
One Word
Extraordinary Way
Places That Don't Exist

N'joy ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 okt 2010 19:19 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 okt 2010 00:47
Indlæg: 3
Geografisk sted: Hyacinth House
Lyder i den grad ikke så dårligt! :D
Man må sgu ikke undervurdere den danske naturs kræfter!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 okt 2010 06:57 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 mar 2010 09:54
Indlæg: 998
Geografisk sted: Gartneriet
Tak for det pæne svar Goatic. Og er mega glad for du lige kendte det nummer jeg har quoted. Har hørt det i nogle chill sets fra FauxReveuer.

Jeg har efterfølgende, ca en 1½ uge efter haft et mindre trip med min bedste ven som selskab men uden visual. Bare mere interessant at kigge rundt og med en dejlig afslappende tur nedad med dybdegående tanker.

Vil gerne trippe sammen med nogle gode venner/brødre næste gang. Jeg vil dog hellere bruge det til noget personlig udvikling og komme dybere ind i mig selv. Men en god tur med vennerne er sku altid godt. Det fandt jeg ud af til fullmoon festival i sommers :)

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
It ain't real, it ain't a dream... Then what is it? - Psychedelic Reality!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 okt 2011 22:06 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 feb 2009 19:21
Indlæg: 1379
Det er faktisk lidt sjovt at du nævner det med dit hash "misbrug", og at du efter det svampe trip gjorde en større indsats for at stoppe.
Efter jeg er begyndt at bruge svampe, har jeg fået taget mig sammen til kun at ryge i weekenderne, og holde pause uden nogle problemer, jeg ved ikke om det ville være sundt at sige at svampe kan hjælpe en, men det har virket for mig.

_________________
Tilgiv Tilbliv


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 okt 2011 00:38 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 mar 2010 09:54
Indlæg: 998
Geografisk sted: Gartneriet
Det gjorde det også på et vis plan. Efterfølgende har jeg kun trippet 1 gang for nyligt og der kom jeg frem til det samme som sidst mht. misbruget. Det gik dog bare op for mig at jeg var slet ikke kommet videre, men var gået i stå. Så det er som om det jeg lærte og blev bevidst om, forblev i min underbevidsthed... hvis i kan følge mig :)

Men jeg kan høre du virkelig fik noget ud af det :D Det bliver man glad for at høre !

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
It ain't real, it ain't a dream... Then what is it? - Psychedelic Reality!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team