Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 12 maj 2024 02:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 12 okt 2009 18:26 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 jul 2007 18:12
Indlæg: 157
Substans/er: Psilocybinsvampe - Spids nøgenhat
Setting: Hjemme eller hos ven
Var du sammen med andre: Ja
Erfaring: Ved en hel del efterhånden

Dosering og anden informaton om substanserne
1,2 g tørrede SN

Mere information om settings,mental tilstand og evt. sygdomme mm.
Stille og rolig setting, alene hjemme i kælderlounge. God musik, lækker belysning, puder og sofa tilgængelig.

Triprapporten
Torsdag aften d. 8/10-2009 valgte mig og 3 venner (J, N og H) at indtage 1,2g tørrede, friskplukkede fra om søndagen, spids nøgenhatsvampe. Vi har alle mere eller mindre erfaring med svamperusen, og jeg personligt har trippet på shrooms 15-20 gange inden for de sidste 2 år. Derudover har jeg erfaring med kokain, amfetamin, dextromethorphan, GBL, MDMA, Methylon, E(?), LSA, N2O, Cannabis og 2c-i. Jeg besidder derfor forholdsvis stor erfaring med alternative sindstilstande, og jeg har altid studeret hver enkel substans jeg har indtaget grundigt i forvejen, før indtagelse. Uden én enkel dårlig oplevelse endnu, tog jeg aftenens trip med løs hånd, og frygtede ikke noget kunne gå galt. Jeg var naiv!.

Jeg har altid respekteret svamperusen dybt, men følte altså nu at jeg kendte rusen ud og ind, og undervurderede den dermed.

Kl 19.30 indtager vi hver 1,2g SN, og skyller ned med vand. Vi har alle fastet i 4-6 timer inden, da dette jo anbefales og vi aldrig rigtigt havde gjort det. Jeg hopper i et hurtigt bad, og kl. 19.50 føler jeg mig stadig 100% ædru.

kl. 19.52 Går det stærkt op ad bakke. Rusen vokser hurtigt, og jeg kan mærke den blive kraftigere for hver sekund. Allerede her kan jeg mærke at det kommer til at blive en intens tur.

kl. 20.30 Føler jeg mig godt oppe at peake og alt virker MEGET kaotisk, selvom vi blot sidder 4 drenge og snakker, laller og griner lidt. Alt kører rundt i hovedet på mig og jeg har meget svært ved at samle tankerne. At "overskue" er tæt på en umulighed. Alle de andre er helt oppe at køre og glæder sig over situationen. Jeg begynder langsomt at bekymre mig lidt, da det hele simpelthen er for voldsomt og jeg føler svampene har slået benene fuldkommen væk under mig. Jeg har aldrig til dato følt mig ligeså påvirket.

Det følgene har jeg svært ved at determinere helt nøjagtigt, både mht. tid og hvad der foregik inde i mit hoved. Men jeg har forsøgt at genetablere det alligevel.
Herfra begynder jeg at blive mere angst over situationen og angsten fungerer som en domino-spiral der bliver værre og værre. Selvom der ikke var noget konkret jeg kunne sætte fingeren på begyndte det virkelig at gå op for mig hvor meget jeg ønskede at trippet var overstået, og at se på klokken og lære at der kun var gået 1 ud af 4-6 timer, var ikke ligefrem opmundtrende. Den ekstreme påvirkning og den manglende evne til at kunne tænke klart, udvikler sig til en overvældende følelse af klaustrofobi inde i mit hoved. En meget ubehagelig følelse. Jeg prøver at kaste op, velvidende at psilocybinen jo åbenlyst allerede flød rundt inde i min hjerne, uden held. De andre drenge er meget opmærksomme, behjælpelige og beroligende efter jeg har sagt at det går for meget amok inde i mit hoved. Jeg går semi i panik fordi jeg ikke kan se nogen ende på mit trip, og den klassiske paranoia over om man virkelig er en af de få der bliver sindsyge efter sådan en tur, kører rundt i mine tanker. Jeg prøver hele tiden at vende mit trip til noget positivt, og "flyde med" som man siger man skal, men det er nemmere sagt end gjort.
Jeg begynder på et tidspunkt at glemme og/eller ikke kunne forstå helt fundamentale koncepter, idéer og begreber. Tid, alder, konceptet i at "trippe", hvem jeg selv er, og ikke mindst virkeligheden. Jeg havde svært ved at forstå hvad det ville sige at eksistere. Jeg går udfra jeg her oplevede en slags ego-død. Meget skræmmende i situationen. Virkeligheden virker på en måde som en slags "simulering" af virkeligheden, som var jeg inde i et computerspil eller i en drøm.

Efter en halv times tid vælger jeg at vi går en tur, og det hjælper markant at komme ud i den friske luft. H foreslår at vi jo altid kan gå til 7-11 og købe alkohol til at bedøve os (mig)/falde i søvn med, og tanken om det som en slags sikkerhedsnet, hjælper mig yderligere ud af mit meget ubehagelige trip.

Efter i alt en halvanden time er jeg på ret køl igen. At komme udenfor, tanken om at jeg i sidste ende evt. bare kunne drikke mig til bedøvelse og efter jeg havde snakket med min kæreste i telefonen er jeg nede på jorden igen. Sjovt nok endte hele mit trip her, usædvanligt nok meget tidligt. Efter 2-2½ time var jeg stort set ædru. Min teori er at det hele havde været så intenst at alt psilocybinen hurtigt blev skyllet igennem kroppen, og adrenalinen måske har haft en dulmende effekt.

Alt i alt en voldsom og skræmmende oplevelse, og der kommer til at gå lang tid før jeg rører psykedeliske stoffer igen. Men jeg vil ikke sige jeg er færdig med at udforske den slags. Efter hundredevis af positive oplevelser ser jeg det som en god lærerstreg. Tilgengæld er det sidste gang jeg spiser svampe efter 6 timers faste :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 okt 2009 18:01 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 mar 2007 16:08
Indlæg: 41
Geografisk sted: syd for oslo - nord for rom
god trip-journal som du har fået skrevet dig dér.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 okt 2009 18:09 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 sep 2009 15:26
Indlæg: 0
God rapport :)
Man bliver mindet om hvor stor respekt man skal nære for disse stoffer!

- Mikk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 nov 2009 14:10 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 sep 2009 13:57
Indlæg: 57
Geografisk sted: Forrest på de dyre rækker...
god rapport, og ja som du selv siger, man skal have stor respekt for svampe.. :)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team