Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 maj 2024 13:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 31 aug 2009 20:45 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2008 23:18
Indlæg: 301
Substans/er: Psilocybe Semilanceata (Spids Nøgenhat)
Setting: Hjemme eller hos ven
Var du sammen med andre: Ja
Erfaring: Begynder

Dosering og anden informaton om substanserne
Ved godt dosere med Stk. er et nogo, men spiste 20 små. Havde drukket 2-3 øl 2 timer før indtagelsen.

Mere information om settings,mental tilstand og evt. sygdomme mm.
Hjemme ved en ven (N), og det var en dag med meget regn. Men var i godt humør, og var tryg ved at trippe med N som ikke selv spiste nogle.

Triprapporten
Før trippet
Mig og N havde aftalt at være sammen og drikke nogle øl, og måske tjekke vores SN mark for at se hvordan det stod til derhenne.
Vi ledte i 1,5-2 timer og fandt 20 stk under (igen) rigtigt dårlige forhold med meget regn og højt græs. Klokken var omkring halv 5 om eftermiddagen.
Vi tog hen til ham og vi lagde svampene ud på noget papir, og puttede 2 pizza'er i ovnen.
N spiste ikke nogle fordi han skulle være sammen med kæresten senere, og der var nok ikke nok til at begge kunne få et trip ud af det. Så jeg fik æren af at spise dem.(Tak for det :D)
Spiste dem med det samme, pga jeg havde tom mave(havde ikke spist siden kl 1-2 stykker). Var i starten lidt nervøs ved bare at spise dem uden at vide hvad dosen var, men tænkte bare at det nok skulle gå, og nervøsiteten lagde sig efter jeg havde spist nogle af dem. Klokken var ca lidt over 5 der.


Come-up:
Vi satte os til at se nogle film på youtube og spise vores pizza'er. Var rigtigt spændt på hvad de vidunderlige små spidse havde at byde på denne gang, og humøret var i top. Jeg havde en følelse af at det nok skulle blive et fedt trip.

Efter ca. 15 min, kan jeg mærke at jeg er en smule rastløs, og kan ikke sidde stille med benene. Er altid lidt rastløs lidt før trippet begynder, så vidste at det nok snart skulle begynde.

N fandt en lang fodbold video på youtube, og mens vi sad og så den kunne jeg mærke endnu en ting som plejer at komme lige før jeg tripper. Min krop begyndte langsomt at blive varmere, og mere afslappet. En slags dejlig velvære i hele kroppen bredte sig langsomt igennem hele videoen.
I videoen var der en slags form for "rock" musik. Vidste godt at musik er en stor faktor under et trip, så blev lidt nervøs for at rock ville ødelægge trippet. Men da jeg også tit hører rock normalt, glemte jeg hurtigt den tanke, og koncentrerede mig om videoen istedet.

Efter ca. 25-30 min, mens vi sidder og hører noget musik, begynder den sang vi er igang med at høre at lyde at lyde bedre og bedre, og fanger mig selv i at sidde med verdens største smil/grin i ansigtet over ingenting.
Sagde til N: "Så, nu begynder jeg sgu rigtigt at kunne mærke det!"
Og herfra går det bare stærkt.


Plateau:
Rapporten herfra kan jeg ikke huske tiden på overhovedet.
Vi sidder ved et bord, og stener fjernsyn og computer. Der er en fodboldkamp igang på fjernsynet, men det er lidt svært at følge med i hvad der sker. Mens jeg sad og kiggede, sad jeg og tænkte på en masse ting, som jeg syntes var ekstremt morsomt ved fodbold. Så sad hele tiden med verdens største smil, og små grinede lidt. Af en eller anden underlig grund, syntes jeg at det var utroligt morsomt at nogle folk kunne tage fodbold så ekstremt seriøst.

Da jeg havde siddet og stenet lidt i fjernsynet, kiggede jeg lidt rundt i det rum vi sad i. N spurgte om jeg havde OEV, og det havde jeg. Mit syn var meget anderledes end det normalt er. Men kunne ikke sætte et fingerpeg på hvad der var anderledes, for alt var anderledes. Den bedste måde mit syn kunne beskrives på var: Meget kontrast mellem skygger/lys og mørke og lyse farver. Og farverne var meget klarere og det var som om alt havde en slags glow rundtom sig. Det var også svært at stille skarpt på noget.
Alt så meget smukkere ud, og der der var en glad stemning i rummet. Kunne også se farver flyde sammen nogle steder. Det var specielt loftet der så ud til at flyde sammen med væggene. Som om der ikke var en kant til at skille de to ting ad.

Kropsvelværen var også rigtigt kraftig, og det var ekstremt underligt at gå. Det var som om at hele ens krop var lavet af gelé eller budding. Tænkte at det måtte være sådan en svamp ville gå hvis den kunne gå.
Vi sad og snakkede lidt om nogle forskellige ting, og pludselig foreslår N, at jeg skulle prøve at gå hen og kigge i deres store akvarie med en masse farverige fisk, sten og planter i.

Jeg sætter mig på deres gulvtæppe, får mig sat godt til rette og retter blikket mod akvariet. Og hold kæft man det så flot ud. N joiner mig, og vi sidder og snakker og kigger på fiskene.
Der er ikke så mange tanker på dette tidspunkt. Det eneste jeg kunne tænke på var hvor fedt de fisk måtte have det.
Der er 2 snegle der kravler hen ad bunden, og der var en rød fisk der hele tiden svømmede hen og nabbede den så den krøb ind i sit hus. N sagde at den mobbede sneglen, og hele det scenarie med at en fisk mobber en snegl var så morsomt at jeg ikke kunne lade være med at grine. Men ligepludseligt kom jeg i tanke om hvor nederen det måtte være for sneglen at blive mobbet hver eneste dag resten af dens liv af en dum rød fisk. Fik rigtigt ondt af sneglen der, og havde bare en følelse af afmagt, pga jeg ikke kunne hjælpe den stakkels snegl.
Midt i alt elendigheden, kom der en lille sugemallelignende fisk og satte sig på sneglens hus, og skræmte den røde fisk væk. N sagde så: "Se nu kom den fisk og beskytter sneglen. "
Og med ét forsvandt alle de dårlige tanker, og syntes at det var stort at den lille fisk beskyttede sneglen, selvom den egentlig kunne være ligeglad med den.

Jeg følte der at det var et tegn på at jeg skulle hjælpe dem der havde brug for hjælp. Dem der ikke kunne klare sig selv af en eller anden grund. Og ikke at tænke på sig selv hele tiden. Men være hjælpsom og sætte sine egne behov til side, for at hjælpe dem der først og fremmest har brug for det.

Vi snakker videre, og kigger hen mod fjernsynet som står med siden til. Og der kan jeg se det fedeste mønster med masser af farver. N og jeg sad og kiggede lidt på det, og jeg kommer i tanke om "Natural Hallucinogen" videoen inde på Youtube (http://www.youtube.com/watch?v=ubzSw1WffA0), og har altid godt kunne tænke mig at prøve det på en form for psychedelika. Så N finder det for mig (jeg fattede ikke rigtigt at bruge en computer i min tilstand) og han skruede op for lyden.
Vi så filmen igennem og da jeg kiggede væk, bølgede hele rummet helt vildt, plus der var en masse farver der svømmede rundt over det hele.

Hans mor kommer hjem, men det gjorde ikke mig noget. Har før prøvet svampe i meget meget værre settings, og stadig have haft nogle rigtigt fede trips.

Klokken var ca. 17:15 her, og der er en bundesliga kamp igang. Så mens N ser det, beslutter jeg mig for at prøve at spise lidt af min pizza (havde kun spist halvdelen før). Men syntes ikke det smagte anderledes end normalt, og min appetit var ikke den store, så jeg spiste ikke mere end et meget lille stykke.

Sidder og kigger ned på gulvet, og gulvet bølger let ligesom vand ved en strandkant. Det ser fedt ud, og ligepludseligt begynder der at blinke noget der kunne ligne inka mønstre med gult på gulvet. Mønstret bevæger sig i takt med den musik vi hørte, og det ser pisse fedt ud.


Da klokken er 17:45 ca, beslutter N sig for at se sit nyligt downloadede Scrubs season 2 på computeren. Jeg prøvede at følge med, men det var en af de sværeste ting i verden. Jeg forstod godt og vel intet af hvad der skete, men alligevel var det utroligt morsomt.
Jeg ligger med armene på bordet, og hovedet hvilende på det, og kigger ned på gulvet igen. Og begynder at glide fødderne frem og tilbage på gulvtæppet, og det føltes rigtig underligt. Sådan sidder jeg i hvad der føltes som en evighed, og griner lidt for mig selv. Men er på det tidspunkt meget øm i kinderne, og kæben af at grine og smile hele tiden.
Jeg prøver at finde en behagelig stilling med kæberne, men uanset hvad spænder det i kinderne og kæberne.

Kl 20:00 bevæger vi os nedenunder i hans værelse, og på vej ned af trapperne stopper jeg op og "kradser"/"klør" væggen, og det føles mega godt i fingerspidserne. Og syntes også at væggen fortjente at blive kløet lidt.
Alt føles helt vildt anderledes når man rørte det med hånden. Så jeg var rigtigt på udforskelse, og rørte forskellige vægge og mure med hånden og fingrene.

Da vi så kommer ned til ham og han får sat sin computer til, spurgte jeg om han havde noget papir og en blyant. Han fandt noget papir, og jeg fandt en kuglepen der ikke virkede. Jeg prøvede at male på hånden med den, men den virkede ikke. Så jeg sad bare og pillede ved den og prøvede igen og igen og igen, og ligepludseligt kom der sgu noget blæk ud af den.
Og jeg følte at jeg havde "reddet" den. Kom i tanke om det med fisken og sneglen igen, og tænkte at det var endnu et tegn på at hjælpe andre.

Jeg satte mig til at tegne i et stykke tid, mens N så Scrubs på sin computer. Jeg er utrolig elendig til at tegne, og vidste ikke hvad jeg skulle tegne. Så jeg prøvede bare at sætte kuglepennen mod papiret, og så bare tegne uanset hvad det blev til. Og jeg kan sgu ikke huske hvad jeg tegnede nu.

Med ét ringer min mobil mens jeg er igang med mit "kunstværk......" og jeg får et kæmpe chock. Jeg prøvet at tage den, men det var også en utrolig svær opgave for mig. Og da det endelig lykkedes, og tog røret til øret, fattede jeg ikke en brik af hvad han sagde. Det var som om at jeg skulle oversætte alt det han sagde til et "svampesprog", men det lykkedes ikke ordenligt, for efter at have snakket færdigt, sad jeg bare med det største grin i fjæset og det største spørgsmålstegn over hovedet.

Jeg begyndte at tegne igen da jeg kom i tanke om tiden. Jeg var ved at komme for sent til den sidste bus der kørte, så jeg sagde farvel og gik hen imod busstoppestedet.

Men det sjaskregnede, og da jeg kom til busstoppestedet blev jeg bange for at den allerede var kørt. Jeg tog min mobil op af lommen, og prøvede at ringe rundt og spørge om nogen kunne køre mig. Men jeg fattede INTET af min mobil og kunne ingen numre ud af hovedet.

Til min store lettelse kom bussen få minutter efter, og jeg satte mig ind. Der var kun 3 i bussen så jeg havde masser af pladser at vælge imellem.
Jeg satte noget musik i ørene, og hørte Pink Floyd - High Hopes. Og ALDRIG har jeg hørt noget lyde så fantastisk magisk. Jeg sad nærmest med åben mund hele vejen hjemad.

Efter 15 kørsel kom jeg til byen jeg bor i. Jeg skulle gå hjem, så jeg steg halv vaklende ud af bussen og gik hjemad. Jeg hørte en masse musik, men kunne heller ikke finde ud af at skifte sang, så jeg hørte det bare i den rækkefølge de kom i.
Mens jeg gik hjem, havde jeg stadig den vildeste tankegang, og på et tidspunkt besluttede jeg mig for at gå baglæns hjem. Jeg vendte mig om og så en dame gå med en hund. Var lidt nervøs for hvad hun mon ville tænkte. Men sprang bare ud i det, for det er jo et frit land, og hvad skulle hun kunne gøre ved det? Det er ikke jo ulovligt at gå baglæns igennem by? Så jeg begyndte at gå baglæns. Og det var en mega fed oplevelse, for det føltes som om at jeg gik mega hurtigt, og havde mere kontrol over benene end hvis jeg gik forlæns.
Der kom mange biler forbi, og de gloede alle på mig, men alt jeg gjorde var bare at gå videre, give dem et lille nik og smile. Efter 200 meter gad jeg ikke det mere og gik normalt igen.

Jeg gik med hænderne i den lomme der er foran nogle hættetrøjer, og hætten på hovedet. Der kom en bil og da den kørte forbi mig, satte den farten langt ned. Den kørte videre, og jeg kiggede bagud. Den kørte ind i en indkørsel, og drejede hen imod mig igen.
Den kørte langsomt hen imod mig, og jeg blev bange for at det var nogle der havde set mig gå baglæns, og besluttede sig for at stoppe mig og ringe til politiet. Men da de var lige ved siden af mig, rullede de ruden ned, og der skete dette:

Drengene i bilen: "ryger du?"
mig: "øøøøøøøhh"
Drenge i bilen: "ryger du?!"
mig: "øhhhhm jooooo det gør jeg vel"
Drengene i bilen: "Vil du købe noget tjald?"
mig: "Nej sorry jeg har ingen penge"
Drengene i bilen: "Okay. Ærgeligt for dig."

Og så kørte de videre.


Efter trippet:
En time efter, Da jeg kom hjem (gik meget meget langsomt) kunne jeg næsten ikke mærke svampene mere. Det eneste der var tilbage var en smule varme og kildren i kroppen.
Jeg så lidt family guy, og faldt hurtigt i søvn.

Konklusion:
Jeg synes det var et rigtigt fedt trip, og glæder mig til det næste engang om lidt over en månede :)
Det var heldigt at dosen ikke var alt for høj. Jeg vil ikke anbefale nogen til bare at spise uden at vide dosen som jeg gjorde. Da jeg tror nervøsiteten i starten af trippet sagtens kunne have ødelagt trippet. Men lod mig bare flyde med, men var også tryg med N som tripsitter, så det tror jeg nok også var en stor faktor for at det gik godt.

:peace:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 sep 2009 13:41 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 aug 2008 13:13
Indlæg: 704
hihi:
"Kl 20:00 bevæger vi os nedenunder i hans værelse, og på vej ned af trapperne stopper jeg op og "kradser"/"klør" væggen, og det føles mega godt i fingerspidserne. Og syntes også at væggen fortjente at blive kløet lidt."

_________________
”What hashish gives with one hand it takes away with the other: that is to say,
it gives you power of imagination and takes away the ability to profit by it”

(Baudelaire 1860).


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 sep 2009 21:19 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 aug 2009 01:16
Indlæg: 17
Geografisk sted: Stor København
Rigtig fed trip rapport, kan ikke vente med at prøve svampe for første gang :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 sep 2009 22:12 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 jan 2009 04:57
Indlæg: 126
Geografisk sted: KBH/Falster/Berlin
Fed rapport!
Det må være fantastisk at sidde og kigge ind i et akvarium og betragte en hel anden livsform bag glasset. Men som du også skriver, kan det måske også blive vendt til desperation.
Det virker også som om du havde en rigtig go' tripsitter. Det er sgu også en altafgørende faktor for en god setting.
Da jeg trippede svampe første gang blev jeg vanvittigt overvældet over at se et insekt komme flyvende. Det var som om, jeg pludselig forstod alting. Kosmos, universet, kært barn har mange navne...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 sep 2009 10:13 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 31 jul 2009 14:46
Indlæg: 13
fed rapport hombre:D
din tegning blev til nogle svampe og en masser lort :D haha så den lige igår ved N :P


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 sep 2009 19:28 
Offline
MEGATRON

Tilmeldt: 25 feb 2007 23:03
Indlæg: 404
Rigtig fed, morsom og inspirerende rapport af den slags der giver en lyst til at 'flyve' igen :rocking:

Thumbs up, glæder mig til at læse om din næste tur ! :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 sep 2009 20:13 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2009 18:03
Indlæg: 91
Hahaha, jeg elsker da du fik tanken om at klø væggen og at gå baglæns. Jeg får også de mest åndssvage ideer på svampe. Og det med at ting skulle oversættes til "svampesprog", som jeg også selv kalder det, når man taler i telefon. Rigtig god rapport, lige i skabet. :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 okt 2009 18:32 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 mar 2007 16:08
Indlæg: 41
Geografisk sted: syd for oslo - nord for rom
fantastisk trip journal du har fået skrevet dig. Delen med akvariet nød jeg bedst af og det med at du begyndte at gå baglæns ligeså. simpelthen en super grund til at tage udpå markerne for at finde nogle af de herlige "frugter" danmarks herlige græsarealer forsørger os med her hen over efteråret. endnu engang tak for at dele oplevelsen med os andre.kan nøsten ikke vente til at tage på tour :lol:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 okt 2009 18:34 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2004 19:24
Indlæg: 542
Geografisk sted: Dania
Åhh, hvor jeg begynder at savne svampene. Kommer til at tænke på hvor meget jeg egentlig foretrækker svampene frem for LSD'en, psilocybin giver cirka samme effekt som her. Stort smil, fnisende humør og så videre.
Det gør LSD aldrig..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 nov 2009 19:26 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2008 23:18
Indlæg: 301
Er sgu glad for at i kan lide rapporten :D Det var også en mega fed oplevelse. :D

Kan så lige sige at vi har været ude at lede idag, og fandt omkring 200-300 stk på ca. en time.
Sidder stadig og tripper for hårdt på de små spidse, så smutter nu :D

Trip godt allesammen :D
Peace


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team