Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 00:54


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 23 okt 2010 04:34 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 maj 2010 03:15
Indlæg: 68
Geografisk sted: Out and about
Substans/er: Meskalin
Setting: Hjemme eller hos ven
Var du sammen med andre: Ja
Erfaring: Ved en hel del efterhånden

Dosering og anden informaton om substanserne
Samlet set 220g trichocereus bridgesii, tørret og pulveriset, indtaget sammen med en masse frugt, juice og yoghurt. Fysisk set var der intet at komme efter på kaktussen, der var dyrket af kyndige hænder under optimale forhold. Jeg selv indtog ca. 45-50g.
Dertil uanede mængder cannabis og en smule alkohol.

Mere information om settings,mental tilstand og evt. sygdomme mm.
Spændt, glad over at have fået weekend. Trippet foregik hjemme hos min ven, derefter i byen, og til sidst hjemme igen.

Triprapporten
Dette er en rapport over mit første egentlige trip på meskalin. Jeg har før forsøgt mig med mindre doser, både alene og sammen med J, som var med på dette trip.

Klokken var halv ni fredag aften da jeg blev hentet på banegården af J, og vi gik ud for at købe ind til vores kaktus-shake. Da klokken halv ti var vi klar til at trippe, så vi begyndte at kyle den ganske afskyelige drik i os. Vi havde lavet 3 liter og fordelt det i halvlitersflasker.

Da vi var ved at være færdige med at bunde vores flasker, gik vi ud for at finde en fortovscafé hvor vi kunne få en øl. Det var herligt at komme ud ovenpå al den kaktus, og øllen var lækker at skylle ned med, men svær at komme igennem. Efter ca. tre kvarter begyndte en summen i kroppen. Følelsen lettede og dalede, som om effekten nærmest kom i bølger, noget der skulle vise sig at vare ved igennem resten af trippet.
Det var sjovt at udforske effekten på kroppen, især den fysiske her i de små timer. Almindelige ting som at rejse sig op, dreje rundt eller gå i et behersket tempo blev til små udfordringer – ikke at det var uoverkommeligt, men bare sjovt hvordan man egentlig fungerede. Jeg måtte erkende at jeg fungerede ret godt, hvilket heldigvis ikke var en nedtur, for det var stadig sjovt. Jeg var stadig ret spændt på trippet, og selvom jeg prøvede at skubbe forventningerne til side, havde jeg stadig en lille fniser på over hvad der skulle ske og spændingen i at skulle til at mærke det.

København, og især Vesterbro hvor vi befandt os, er fuldstændig ukendt for mig – jeg fatter simpelthen intet af geografien! Det var fedt at føle sig på røven og gå og måbe over alle de nye indtryk. Jeg havde en ret god livline, så det var på ingen måde negativt ikke at kunne finde rundt.
Jeg begyndte at få en del trykken i maven, og foreslog at vi gik tilbage. Jeg kunne ikke finde ud af, om det var sult efter min faste eller om det var mavekneb fra kaktussen, men det var ret voldsomt. På vejen hjem købte jeg en shawarma, men besluttede mig for at gemme den til senere. Jeg lagde mærke til den sure smiley på kontrolrapporten og tænkte, at min beslutning nok ikke var den værste.
På vejen hjem blev jeg pludselig meget følsom over for berøring, eller også opdagede jeg det bare først nu. Der gik et jag igennem hele min krop da jeg strøg mig over maven og jeg sprang nærmest op da jeg mærkede det. Desværre blev det aldrig helt lige så kraftigt igen når jeg prøvede senere.

Indenfor sad der yderligere to beskidte narkomaner, O & B, der var kommet hjem mens vi var væk. De skulle selvfølgelig være med, så de gik i gang med at flække deres flasker. J og jeg havde det vældig sjovt på deres bekostning. Vi begyndte at fortælle om, hvad vi mærkede og hvor ulækkert kaktussen smagte, hvilket bare gjorde dem endnu mere gejle. Efter hvad der føles som lidt over en time skulle vi have noget at sunde os på, så vi tog to joints med udenfor. Det skal lige siges, at der var lækker skunk ad libitum, hvilket nok havde indflydelse på vores indtag.
Fra dette punkt har jeg ingen fornemmelse af, hvor lang tid der var gået. Ud over at min tidsfornemmelse var ikke-eksisterende på selve aftenen, husker jeg det hele som et lidt sløret billede hvor de fleste situationer står helt tydeligt, men hvor jeg ikke har den fjerneste idé om, hvor lang tid de varede.

Udenfor kunne vi høre, at der var fest længere nede ad gaden. Vi gik langsomt tættere på, meget usikkert, og sådan lidt ad gangen, som etaper i et hårdt cykelløb. Selvom der kun var 50 meter derned, stoppede vi op en tre-fire gange for at samle hinanden op og hvile ud. Som vi nærmede os, kunne vi tydeligere høre de pigestemmer, vi havde genkendt som en fest. Der var et par stykker i køkkenet, der stod og snakkede højlydt, men der kom ingen musik fra lejligheden. Den ene af pigerne blev ved med at sige ordet ”handicapmedhjælper”. Det var sindssygt underligt, for vi kunne alle sammen høre det hver gang det blev sagt, men stort set ikke andet af deres samtale. Vi endte med at stille os på række op ad et lavt smedejernshegn over for det åbne køkkenvindue, hvor vi stod i et par minutter før vi gik tilbage. O & B ville meget gerne hjem, så de satte J og mig af. Det siger nok ikke så meget, for vi gik i et tempo der nok mest mindede om en stavgænger uden stave og uden ben. Det var i hvertfald sådan jeg forestillede mig det. J snakkede om, at hans tanker gjorde ham sær, og han følte sig ret underlig. Lidt længere fremme lå O pludselig på jorden, for B havde fældet ham med en knytnæve i nyren, og jeg har sjældent se en person på sådan en nedtur. Jeg ved ikke om trippet forstærkede det, men han var godt nok ikke glad, og han lå på asfalten i flere minutter og ømmede sig.

Tilbage i værelset havde O, B og jeg sat os ned mens J stod lænet op ad væggen. Han mindede mig om en comboy, især fordi han nærmest aldrig sagde noget. Han stod bare helt stille, og bød så en gang imellem ind i samtalen. Her oplevede vi alle synsforvrængninger. Lyset virkede helt overjordisk, nok på grund af spejlene i rummet, det virkede tørt og varmt på en måde der er helt umulig at beskrive. J så ud til langsomt at blive større, mens vi og sofaen blev stadigt mindre, og mit nærsyn blev pludselig dårligt. Da kvalmen blev for meget lagde jeg mig på ryggen og smækkede fodpladerne sammen og jeg fik en dejlig eufori i hele kroppen, fordi det lykkedes mig at holde al skidtet tilbage. Da jeg fik maven på ret køl, fik jeg også mod på at spise. Her vil jeg skyde på, at der var gået 2,5-4 timer. Jeg begyndt at spise den kolde shawarma mens jeg lyttede til de andres samtale. På et tidspunkt stoppede jeg med lytte, for jeg talte også selv til mig. Jeg hørte mig meget tydeligt, og jeg havde en klar idé om, at jeg var ude af stand til at kontrollere hvad jeg sagde. Jeg kunne også se mig selv – eller sagt på den måde, at jeg brugte så meget af min tankekraft på at forestille mig hvordan jeg så ud, at jeg glemte at se igennem øjnene. Jeg stod altså nærmest udenfor mig selv og talte til mig. Jeg fortalte om, hvor dum jeg er, at jeg sidder der og spiser. Jeg har jo ingen idé om, hvorvidt det er sult eller kaktus, der giver min mave problemer, og hvad nu hvis det hele ryger ud igen lige om lidt og jeg får nedern på? Pludselig blev jeg overbevist om, at jeg havde fået nok at spise og jeg kom tilbage til mig selv der sad med munden i en frossen tyggebevægelse. Jeg sank og sagde til de andre, at ”jeg har fået styr på min fråder”. Det var tydeligt at de troede, at jeg bare var blevet mæt, så jeg opgav at forklare hvilken fantastisk indsigt jeg lige havde opnået.

Vi prøvede at drikke det sidste af vores shake og J gik til den med stor iver. Vi andre brugte dog det meste af tiden på at argumentere frem og tilbage. Vi havde det sindssygt sjovt med at komme på ting vi hellere ville end at spise mere kaktus, såsom at "æde mit eget bræk og lort" eller "skides i munden" end at "æde mere af det død-baby ble-lort". Men konklusionen var næsten altid "men fuck jeg elsker det!"
Ovenstående er blandt de få sobre analogier, jeg tør nævne her på boardet. Jeg er stadig forbløffet over at vi kunne finde på så forstyrrende ting at sammenligne med kaktussens dyspropsifremkaldende effekt, men det er sandsynligvis biproduktet af et meget aktivt og kreativt trip på noget af det mest afskyelige, jeg overhovedet kan forestille mig.

Senere tog vi i byen. Vi havde ikke nogen egentlig plan, så det meste af tiden blev brugt på at vælte ind og ud af taxaer og lede kritisk efter det perfekte sted. Det var her trippet for alvor peakede, men desværre også den del af aftenen, jeg har sværest ved at huske. Følelsen af at få trippet i bølger varede som sagt ved, og det var som om vi altid fik det på samme tid. Hver gang en af os følte noget, tænkte vilde tanker eller oplevede noget sjovt, fik de andre det at vide og vi blev enige om, at vi alle sammen var på bølgen. Efter at have rundet en 7/11 for at tanke op på smøger, begyndte vi at lege i et vejkryds. Vi stillede os på hver vores fodgængerfelt-ø og snakkede med hinanden på trods af afstanden. Det var sindssygt sjovt, da det gik op for os hvor underligt det var og vi afbrød legen da de andre lagde mærke til, at jointen var på min ø. Da vi var samlede, fik jeg fremstammet, at mit hovede føltes som en frisbee - det var rent faktisk sådan det føltes, og det var ikke før dagen efter, at det gik op for mig, hvor jeg havde det citat fra.

Herefter besluttede vi os for at tage i kødbyen. O og jeg havde ingen idé om, hvad det var for noget, så vi var egentlig ret spændte, men også nervøse på grund af Bs formaninger. Da vi kom derud virkede det fedt – lyset var futuristisk og unaturligt og lyden af musikken var så ulig den i noget andet kvarter, at det føltes om at være landet i en anden verden. Dertil kom at folk var ekstremt underlige at se på. Jeg fik fortalt at alle i kødbyen var på stoffer og det slog mig at folk på stoffer ser vanvittigt fascinerende ud, når man selv er på stoffer. Jeg følte mig som Raoul Duke i Bazooko Circus, og selvom det var fedt, blev vi nødt til at komme videre efter at have gået rundt i kun ca. 10 minutter.

Vi tog en taxa ud på Christianshavn for at købe noget hash. Vores taxachauffør var virkelig kedelig, så vi besluttede, at den næste skulle udvælges meget nøje. Vi fandt en sælger til trods for det sene tidspunkt og købte 1,3g slasker, som vi skulle falde i søvn på.
Lige uden for porten holdt der allerede en taxa. Vi stoppede op på den modsatte side af vejen og mindede hinanden om, at vi skulle have den bedste chauffør i byen. Vi stod og kiggede på ham i et minut, og gik derefter langsomt mod taxaen, som fire skæve zombier, der nærmest omringede bilen med hænderne forrest. Da vi kom så tæt på, at vi næsten kunne røre den, kørte chaufføren væk i fuld fart, tydeligvis skræmt fra vid og sans, og vi var helt færdige af grin over, at vi havde jaget en chauffør væk, lige ude foran staden. Han må jo have forventet nogle ret skæve idioter, men vi var tydeligvis et par stadier over.
Vi fandt heldigvis en chauffør der levede op til vores krav og kom hjem.

Vi røg hele klumpen sammen med en god håndful højpotent skunk, og selvom vi knapt nok kunne komme igennem denne kæmpespliff, følte vi os ikke den mindste smule trætte. Vi lagde os alle sammen til rette i dobbelt-køjesengen og trippede til musikken. Efter at have ligget i godt halvandet time og kigget på de røde morgenskyer og klappet af kunstnerne der leverede de fantastiske toner, faldt vi i søvn.


Meskalinen gav mig en af de sjoveste og skæveste aftener i mit liv, og ikke mindst en af mit livs bedste oplevelser med stoffer. Jeg glæder mig helt ubeskriveligt til at prøve det igen - med mere erfaring, mere skånsom indtagelse og en bedre idé om, hvad jeg kan forvente. Jeg planlægger et solotrip inden for en overskuelig fremtid, og forhåbentlig kan jeg få lige så meget ud af det, som jeg fik ud af dette "første" trip.

_________________
Smoke to forget, but never forget to smoke.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 okt 2010 13:31 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 sep 2010 00:01
Indlæg: 201
Geografisk sted: Somewhere on the edge of the desert
Lyder som en skide hyggelig aften ;) Meskalin har jeg desværre ikke meget erfaring med (nok omkring lige så meget som du havde før dette trip), men det skal helt klart prøves.

God rapport også, det lyder virkelig fedt den måde I bare har "tåget" (af mangel på bedre ord) rundt på, og det er cool at I har været så mange forskellige steder frem for blot at sidde hjemme eller noget i den dur ;)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team