Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 23:45


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 21 sep 2008 16:44 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 aug 2008 01:25
Indlæg: 27
Substans/er: LSA, Cannabis
Setting: Hjemme eller hos ven
Var du sammen med andre: Ja
Erfaring: Begynder

Dosering og anden informaton om substanserne
jvf. rapporten

Mere information om settings,mental tilstand og evt. sygdomme mm.
Hos TH sammen med BD. Klargjort til mindste detalje. Glad, spændt og klar på hvad som helst.
Fysisk og psykisk på toppen.


Triprapporten
Har tilladt mig at låne Ali's skema for at holde lidt orden i rapporten. Tak til Ali.

******************************************
Titel: Første LSA trip
Dato: Fredag d. 15. august 2008, kl 18:30
Stof: LSA, THC
Type: Hawaiian Baby Woodrose frø, hashjoints
Dosis: 5 frø, senere 4 frø + ca. 2 g. hash
Trip-level: 2
Varighed: Omtrent 10 timer
Setting: Hos venner
Deltagere: Broder_dun (BD) og Tommy-HAPPYCAP (TH)
Points: 6/10
******************************************

Vi havde i små to uger snakket om at afprøve diverse legal highs, og valget faldt bl.a. meget naturligt på LSA. Grundet både manglende lyst og tid valgte vi ikke at lave noget ekstrakt. Et valg vi ikke fortrød det mindste.

Optakten og gode råd omkring netop dette trip blev givet af venlige sjæle på psychedelias board. Tak til alle!

jvf. http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=1&t=25492

For en god ordens skyld vil jeg ridse mit indtag kort op:
18.30 - Indtager 5 frø
22.30 - Indtager 4 frø
03.00 - Vi deler 2 joints

Jeg lavede under trippet en løbende trip rapport med små stikord til denne rapport. Denne er desværre bortkommen, men vil forsøge at berette om slagets gang så præcist som muligt. Tiderne er kun cirka tider.

Og så til sagen. Indtog 5 frø oralt og oplevede ingen mavesmerter overhovedet. Vi var meget omhyggelige med at rense dem (jvf. førnævnte tråd), i salt og vand.

[+1 t] Begyndte at opleve milde synsforstyrrelser. Meget svage muskelsammentrækninger omkring mine øjne gjorde at jeg til tider havde hvad der kunne minde om et stroboskoplys i kanterne af mit synsfelt.

[+1 t 30] Stor velvære. Føler mig glad og let om hjertet. Kan have noget at gøre med at de ventede mavesmerter slet ikke dukkede op. Kommer helt op at køre og vi tumler alle lidt rundt i stuen og spiller dagligstue-fodbold. Har en ambivalent følelse af flovhed over vores tumpede opførsel og glæde. Jeg føler mig en smule rastløs men alt i alt glad og fornøjet. Vi kunne ikke lade være med at associere vores tilstand lidt med MDMA's virkning på kroppen. Føler mig både let og glad af samme skuffe. Velværen bliver ved med at stige og vi sætter os i sofagruppen og ryger cigaretter med stor fryd.

[+1 t 45] Bliver enig med mig selv om at der er noget stort i vente. Jeg er forvirret og kulret uden grund og TH's laptop volder mig efterhånden problemer. Jeg mister let fokus og kan ikke koncentrere mig ordenligt. Vi beslutter blot at snakke til god musik. Vi brain-stormer lidt og begynder at fortælle hinanden om vores forældre og deres beskæftigelser osv. Blot for at prøve at snakke om et eller andet, mest for sjov. Da TH begynder at snakke om sin far får jeg dejlige og meget kraftige headrushes. Bølger af overvældelse vælter indover og giver en slags kuldegysninger fra nakken og op. Det kommer lidt bag på mig, men jeg lader det flyde og nyder det.

[+2 t] Min velvære og glæde er til min overraskelse konstant. Er vant til at have underlige og meget kraftige humør-nedture på MDMA under en sådan velvære, men de kommer aldrig her. Mine head-rushes ebber stille og roligt ud og forekommer sjældnere og sjældnere. Jeg opdager til min store fryd at jeg har milde CEV's. En slags presbyterianske kors der roterer om sig selv bag mine øjne. Som et stort pariserhjul. Hvorfor lige netop disse kors forstår jeg nok aldrig, men det var denne CEV jeg havde med mig under resten af trippet.

[+3 t] Vi begynder at blive små ængstelige over, om det vi hidtil havde oplevet ikke ville eskalere yderligere. Jeg havde en let følelse af at have nået plateu med en konstant, men let eufori. BD der ingen erfaring har med psykedelika er tydeligvis en smule skuffet over ikke at have oplevet en nær så kraftig virkning som jeg, og begynder at snakke om at indtage flere.

Vi snakker længe om hvad vi havde forventet og hvordan udfaldet havde været. Den fysiske del var kommet helt bag på os og havde klart overtaget. Ingen af os havde regnet med denne følelse af velvære, men det virkede på mig som om vi i bund og grund alle tre havde sigtet efter en mindst lige så stor visuel og mental oplevelse.
Jeg selv har altid haft stor interesse og respekt for rusmidler og deres virkning, og lader mig som regel let imponere af hvad jeg oplever. Ærgeligt er det så at jeg i lige så stor grad bekymrer mig meget om, om mine kammerater har haft samme gode oplevelse og dette virkede ikke til at være tilfældet.
Desuden ærger vi os alle over at vi ikke kunne få fat i hash, netop nu. Vi når til en fælles konklusion om at trippet har været for fattigt på tankespind og visuals og selv jeg begynder, jo mere vi snakker, at føle mig en smule "snydt". Vi vælger vi at klargøre yderligere 4 frø hver, i frustration over vores mangel på hash.

[+4 t] Vi indtager hver 4 frø og jeg lægger mig i sengen, som vi har slæbt ned i stuen. Jeg tager tyggegummi og mine gule kings med mig for at få tiden til at gå. Velvære-følelsen er til min store glæde stadig konstant, selv efter vores depressive snak, og jeg ligger længe i sengen og ryger og nyder at lade tankerne flyde. Jeg vil ikke beskrive det som noget tankespind, men føler at jeg tilnærmelsesvis bliver poetisk i tankegangen og prøver at forfølge dette. Vi hører lækker musik og jeg nyder virkelig den næste halve time til tre kvarter i fulde drag. Jeg er stadig kun let euforisk, men er veltilpas og velviddende om at de fire netop indtagede frø ikke er langt fra at nå mit system.

[+5 t 30] Meget let come-up på portion nummer to. Som tiden går bliver jeg mere og mere overbevist om at de sidste 4 frø stort set ingen mærkbar virkning vil få. Vi begynder at koncentrere os mere og mere om at få fat i noget hash, hvilket vi ser som vores eneste redning på nuværende tidspunkt.

[+6 t] Portion nummer to har skuffet fælt. Jeg har stadig en dejlig eufori i kroppen men som tiden lige så stille går, føler jeg så småt at den forsvinder igen. Vi beslutter at gå en tur, for at opleve lidt noget andet. Vi har efterhånden også siddet indenfor længe. Vi går en tur i en nærliggende park og sætter os på nogle bænke ved en udendørs scene og kigger på himlen. Den er fantastisk smuk. Månen skinner klart igennem over byens kirketårn og de nærliggende træer. Vi ryger cigaretter og bliver enige om at vi bare må have fat i hash, hvis aftenen skal fortsætte. I mørket udenfor kan jeg fornemme at mine CEV's efterhånden bevæger sig "uden på øjenlågene" og bliver til milde OEV's. Det imponerer mig på dette tidspunkt desværre ikke særlig meget, da det ikke længere er noget "nyt". Når jeg ræsonnerer var det egentlig meget forunderligt at dette skete, men jeg nød det ikke nok i øjeblikket. Vi er så priviligerede at have adgang til et andet hus i nærheden, hvor vi går hen og kigger os lidt omkring.

[+6 t 30] I huset hvor vi opholder os, vender den lalleglade og rastløse følelese lidt tilbage for TH og jeg. Vi går lidt rundt og kigger, men beslutter os for at gå hjem igen og prøve om vi kan få noget ud af trippet i sofaen med slukket lys og god musik.
Mens vi ligger i hver sin sofa, bliver jeg pludselig depressiv. En underlig fornemmelse af at trippet er mislykket for os - nok mest fordi jeg har den illusion at mine kammerater ikke har fået nok ud af oplevelsen. I mørket føler jeg mig "udstødt" fra dem - som var det min skyld at deres aften ikke havde været god nok. Det er lidt ubehageligt at ligge i mørket, og jeg begynder samtidig at bryde mig mindre og mindre om musikken. Vi tænder lyset igen og tager en kollektiv beslutning om at gøre et sidste krampagtigt forsøg på at få fat i hash.

[+8 t] Efter næsten at have mistet følelses af at være påvirket under vores frustrerende hash-jagt, lykkes det os på mirakuløs vis, at skaffe hash - to færdiglavede joints som vi sætter os med i sofagruppen. Vi føler ikke LSA'en længere og regner egentlig bare med at hygge-ryge og så lægge os til at sove.

[+8 t 15] Allerede under joint nummer to, går det op for os at der må være en eller anden form for drive i de her frø. Vi snakker og snakker, selvom vi burde være trætte, og føler os meget mere skæve en sædvanligt. Vi brainstormer og griner som var aftenen lige begyndt. Humøret er højt igen og trippet føles "reddet" på faldrebet, til trods for at klokken nærmer sig de 04.00.

[+8 t 30] Nu sætter steneren for alvor ind. Jeg oplever resten af trippet som særdeles forunderligt. Jeg ser mine kammeraters ansigter forvaske sig til mosaikker, flyde sammen og trække spor når jeg drejer mit hoved. Vi morer os alle meget over dette, selvom vi stener grusomt. Pludselig går det op for os at vi i en kombination af træthed, LSA og THC kan fastholde vores blikke på enkelte punkter i ekstrem lang tid ad gangen. Og herfra er der dømt intensiv stener. Alt bølger og bliver til mosaikker når fokus rettes derpå. Jeg føler mig fysisk stadig utroligt veltilpas, og er samtidig forundret over hvordan jeg pludselig formår at "afskrive" enkelte legemer fra min krop. Jeg har fuld kontrol over hvad der må være forbundet til min mig og "tappe" af min energi. Jeg sætter mig med min arm i en akavet stilling over mit hoved med et jointrør i hånden, og lader den hænge der uden at skænke den en tanke. Jeg sidder sådan i hvad der føles som evigheder, og glemmer forsætligt min arm. Vi er alle tre i hver vores egen lille verden og vi har små problemer med at forstå hinanden når vi taler.

[+9 t 15] BD og jeg går udenfor for at ryge en cigaret og drikke et glas iskoldt vand, for at vågne lidt op efter vores stener. Udenfor kokser BD totalt ud, i visuals og selvom jeg har svært ved at forstå hvad han mener, fornemmer jeg at han er hylet helt ud af den af overvældelse. Og med ét er min aften endt lykkeligt. Har en fornemmelse af, at han er virkelig påvirket og positivt overrasket. Han sidder og mumler for sig selv at det slet ikke er til at fatte og bliver ved med at udbryde 'FUCK!' og tage sig til sit hoved i forbavselse. Alt imens hans forundring bare gør mig i bedre og bedre humør. Hans oplevelse ender med at sætte en fantastisk sløjfe på en alt i alt god aften.

[+9 t 30] Vi lægger os på hver vores soveplads og stener CEV's. Jeg kommer udover mit kors-pariserhjul, og ser til min store fornøjelse diverse still-billeder af etiketter fra forskellige detail-produkter. Jeg ligger sådan i op mod en halv time, før jeg beslutter mig for stille og roligt at give slip, og falde i søvn.

Vågner 4-5 timer senere, relativt klar i hovedet og uden "kemisk-hangover". Jeg snakker lidt med TH om aftenens forløb og vi formår overraskende nok, at føre en fornuftig samtale. Temmelig atypisk for vort begges vedkommende kan vi føre en velformuleret dialog - tilmed så tidligt dagen derpå.

Konklusion:
Det var rigtig ærgeligt at vi ikke havde hash til at peake videre fra plateau. Det var vi endda blevet anbefalet fra flere sider, så det fotryder vi. Er efterfølgende blevet sikker på at LSA'en vil komme meget mere til sin tankestrømsmæssige og visuelle ret.
De 4 sidste frø var i og for sig nytteløse. De havde sikkert noget at skulle have sagt overfor hashen, da den blev røget så sent, men som LSA-effekt alene var de stort set ineffektive.
Næste gang jeg skal trippe på LSA vil jeg klart have hash i min beholdning og bruge dette når jeg når plateau. Ydermere kunne jeg forestille mig en gang at prøve HBWR-frøene alene og i en lidt større dose, for at opleve LSA'ens virkelige effekt for alvor.
Vores salt + vand rensning var et virkelig fornuftigt valg. Forestiller mig at jeg vil prøve dette en gang til med frø fra en anden forhandler, for at se om jeg kan undgå kvalmen helt igen på denne måde. Nogle vil mene at man ikke tager HBWR frøene seriøst, hvis man ikke vil bruge tid på at lave et ekstrakt, men har svært ved at følge den opfattelse.

Jeg havde nok forventet mig mere af frøene alene, men de skal nok få lov at komme til udtryk ved en senere lejlighed. Dosen var nok lige i underkanten, men jeg havde trods alt en uforglemmelig aften til sidst. Det er bestemt ikke sidste gang jeg har eksperimenteret med LSA.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 sep 2008 12:10 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 aug 2008 01:25
Indlæg: 27
Ambient skrev:
Rigtig god trip-rapport, 9 joints herfra. Du har mange gode og vigtige tanker med, især den med om personerne man nu tripper med også har et godt trip, den har jeg også tit selv.


Jeg takker. Det er rigtig dejligt at få lidt anerkendelse for noget man har brugt tid på. :D
Jo mere jeg tænker over det, jo mere står det klart at det var ekstremt vigtigt for mig. Efterfølgende forsøg med LSA har vist, at mine medtrippere blev 'små-trætte' af at jeg blev ved med at spørge om de havde det godt, og om alt var i orden etc. Underlig side af mig selv, som til hverdag ikke kommer til udtryk.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 okt 2008 21:03 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 feb 2003 02:01
Indlæg: 2902
Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Dejlig rapport, beskriver fint et LSA-trip. Hash ER altså uundværligt IMO som i jo også fandt ud af. Godt i fik lidt til sidst. Jo bevares får man effekt af frøene alene, men kun i den første tid hvorefter trippet ændrer karakter og bliver kedeligt(?)
En smule tjald og trippet skubbes igang, mønstrene begynder at flyde, trails og lsd-ligende effekter begynder. Jeg aner stadigvæk ikke hvorfor hash påvirker LSA i så voldsom grad, men nyder det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 okt 2008 11:40 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 okt 2008 18:35
Indlæg: 1267
Jeg ved sgu ikke... Mit første LSA-trip var en mild ekstrakt. Det var en genial førstegangsoplevelse, fordi man bare var så euforisk. Vi gik en lang tur langs kysten og stranden her i byen og vi havde det så dejligt.

Mit andet møde med LSA var i form af 7 HBWR frø. Med kvalme og det hele.
Personligt synes jeg kvalmen er uundværlig. Det er ligesom en fase der bare hører med i trippet.
7 frø var rigeligt til en fucked up oplevelse. Noget jeg virkelig elskede!
Bedste oplevelse var nok da jeg tog et bad. Føj det var fedt.

Jeg tror hellere jeg må skrive en triprapport om min første oplevelse med LSA i frøform og mit første svampetrip :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jul 2009 12:38 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 17 maj 2009 19:20
Indlæg: 9
Hey, rigtig fed rapport. Prøv at læs min, ikke så lang, men fed oplevelse alligevel. Har svaret på en kommentar et sted på min tråd, at jeg en gang for nylig prøvede at spise 3 store frø, hvor jeg derefter drak hjemmelavet varm kakao. Fik derefter ikke den mindste form for kvalme, men kunne sagtens mærke frøene. Hvis dette virker fremover, hvilket jeg vil undersøge, så er jeg en glad mand :D Hvis du/i selv eksperimenterer med LSA, må du/i da meget gerne lige skrive tilbage om hvad der ellers kunne tage kvalmen (udover joints selvfølgelig) ;)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team