Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 mar 2024 08:11


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 02 jan 2020 23:35 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 sep 2015 16:49
Indlæg: 1
Dette er en triprapport over både første gang jeg tog LSD, Extacy (pille), men også første gang jeg candyflippede (så det hele var nyt).

*Candyflipping er hvor man blander LSD od MDMA.

Personer:
Vi var tre piger, som kender hinanden rigtig godt og er nogen af hinandens nærmeste. Vi har taget stoffer sammen flere gange, og er rigtig gode til at sørge for hinanden har det godt når vi tripper. Jeg var den eneste der tog LSD, de to andre drak alkohol og var på mdma krystaller og havde taget extacy piller.

Set og setting:
For at gøre en lang historie kort var set og setting noget nær perfekt. Jeg har været igennem en del det sidste år, men har endelig fået styr på mit liv rent psykisk. Med andre ord, havde jeg aldrig haft det bedre, og det virkede som det perfekte tidspunkt at prøve LSD for første gang. Jeg har faktisk gået og glædet mig til at prøve det siden jeg var omkring 16 år, nu havde jeg endelig fået fat i det og var helt klar i hovedet. Vi startede hjemme hos E, tog derefter ind på Rådhuspladsen, og derefter videre til en fest.

Erfaring:
Coke, MDMA i krystalform, ketamin, psilosybin svampe, xanax, ritalin.

Stoffer i løbet af aftenen + dose:
kl. 18: Startede med at drikke cirka 4-5 genstande
kl. 21:20: droppede 1/2 mærke á 155ug gammagoblin void realm crystal 99% ren lsd (fra producent).
kl. 23:10: to små bomber MDMA krystaller
kl. 01: én MDMA krystal
kl. 03-04: 1/2 extacy pille
kl. 05-06?: en lille bane MDMA

Hændelsesforløb:
Jeg var meget spændt på denne aften, som jeg havde gået og planlagt meget længe, faktisk siden i sommers. Helt specifikt ville jeg gere prøve lsd, som jeg altid har været draget af, og selvom det måske lyder lidt skørt, har jeg haft en fornemmelse af at det ville være noget helt særligt for mig - mit "drug of choice".

Jeg tilbringer aftenen med to af mine rigtig gode veninder, D og E. E skal spise med hendes kollegaer, så D og jeg er alene i E's lejlighed hvor vi spiser og dropper mdma og et halvt mærke til mig. Jeg ligger det under tungen, og har det i, i omkring 20 minutter før jeg bare sluger det. Derefter glemmer jeg lidt at jeg har taget det, og fortsætter med at drikke. Der går cirka 1t10min, før det pludselig går op for mig at tingene har ændret sig. Jeg sidder med min mobil i hånden, og forstår pludselig ikke hvorfor den er så stor og hvorfor tingene bølger lidt frem og tilbage. Jeg forstår faktisk ikke helt konceptet af elektronik der. Jeg kigger mig omkring, og tænker lidt. Tapetet på væggen bølger lidt, men jeg ser ingen mønstre. Jeg kigger på lagnet på sengen, og dér går det op for mig, at mærket rammer mig, lige nu. De små bitte syninger kaster en slags kaskade af forskellige farver i samme nuancer som lyset i rummet, som var neon orange. Det bevæger sig helt sikkert. Jeg spørger D om hun også kan se det, for at få bekræftet om det bare er mig, eller det er LSD der kicker ind - hun kan selvfølgelig ikke se det. Jeg bliver ramt af glæde og føler mig fjollet. D bliver godt ramt af hendes mdma lige nu, og vi har det virkelig godt oppe i lejligheden. Vi fjoller, danser, snakker om en masse forskellige ting - jeg husker ikke helt alle samtalerne, men jeg har nogle videoer, hvor jeg kan høre, at jeg har snakket om det med, at jeg bare er en lille eksistens der bare sidder og oplever en helt unik verden af farver der danser for øjnene af mig. Vi griner meget.

Omkring kl. 23 skal vi til at ind mod rådhuspladsen, for at mødes med E. Inden vi går tager jeg to små mdma bomber. Det er lidt specielt at komme udenfor, hvor der er meget koldt, men det er som om at temperaturer ikke rigtig eksisterer - jeg forstår konceptet i at der er koldt, men min krop flyder bare afsted, og jeg forstår ikke helt det med at jeg bare har fortalt mine ben at nu skal de bære mig aften hen til en destination, og så gør de det bare? Det var som om at forskellige dele af min krop havde selvbestemmelse, og jeg skulle bede dem om lov inde i hovedet, til at foretage de handlinger jeg ville have dem til. Jeg snakker helt enormt meget på vej ind til råshuspladsen. Der er gradvist flere og flere mennesker, men det er som om at jeg bare er fuldkommen ligeglad, som om de bare er nogle figurer der er sat i denne verden. Samtidig med at alt føles sjovt og underligt, kigger jeg tit på ting og tænker over hvorfor det eksisterer, sådan en lang og dyb og kringlet tankestrøm af "hvorfor, wtf, hmm, hvad nu hvis,", for så til sidst at tænke "nå, jamen okay sådan er det vist bare".

Vi mødes med E derinde og hun er meget påvirket af mdma - øjne og kæbe og en masse snak. Vi drikker lidt mere derinde, og ser fyrværkeri. Det ser lidt specielt ud, som om når det eksploderer så kommer der også nogle små ekstra eksplosioner ud af de små strenge af lys (hvis det giver mening). Det skal lige siges, at jeg virkelig ikke bryder mig om fyrværkeri, jeg er typen der altid stod indenfor og holdt mig for ørne, fordi larmen skræmmer mig. Det var en af de første gange i mit liv jeg var udenfor til nytår for at se fyrværkeri. Klokken bliver 00, og efter noget tid begynder vi at bevæge os hjem til E igen, vi skal lige have styr på vores ting før vi tager videre til festen. Vi går i en evighed, og jeg kan mærke at jeg bare lader mig flyde/rive med af dem, mens vi zigzagger gennem menneskemængden. Jeg glemmer lidt at jeg er på LSD, den varme følelse af mdma er mest tydelig her, jeg føler ren lykke.

Vi når op i E's lejlighed efter en meget lang gåtur. Tiden løber hurtigt heroppe, men det ligger vi slet ikke mærke til. Vi fjoller rundt, filmer og danser og snakker i 2 timer. Jeg kommer pludselig i tanke om at jeg er på LSD, at jeg faktisk har gjort det her, og kan mærke en eller anden form for "stolthed" nærmest, fordi jeg endelig gør det jeg har ville gøre i så lang tid. Det er mest D og E der er højt oppe i gear, jeg befinder mig lidt i min egen osteklokken af farver og mærkelige indskud. Jeg kan ikke forholde mig til ting, og D bliver nødt til at holde alle mine ting. Især min mobil, jeg kan simpelthen ikke regne den ud. Jeg får de her tanker om at udseende er enormt ligegyldigt, og alt den tid jeg har brugt på at gøre mig klar er en eller anden kæmpe konspiration fra kapitalismen. Jeg tænker meget over det med at vi egentlig bare er nogle energier og eksistenser der tilfældigvis er rendt ind i hinanden i den her store labyrint i det her univers. Vi snakker meget om, at vi er på "space travel", og vi skal til Saturn. Endelig får vi samlet sammen på vores ting, og begiver os afsted mod festen. Jeg tager en halvstor krystal før vi går. Klokken er hvertfald 03 her.

Turen derned minder lidt om turen ind til rådhuspladsen, kulde er der, men ikke rigtig, og hvis den er, er det hvertfald ligemeget. Jeg er varm i kroppen, jeg er glad, jeg er med mine gode veninder - jeg føler mig total heldig.

Vi finder festen og stiller og i kø. Krystallen fra tidligere rammer mig i køen, jeg kigger på D og kan se hun også bliver shitfaced nu. Det er sværere at forme sætninger der giver mening, vi glemmer lidt hvad vi står og snakker om. Jeg kigger meget rundt for at tage alle farverne ind, men det er lidt som om at LSD'en er sådan i baggrunden af min bevidsthed, som om det er maskineriet bagerst der får systemet til at køre, og jeg glemmer faktisk mange gange i løbet af aftenen at jeg er på det fordi det både er mørkt og jeg så derfor ikke har så mange visuals, men også fordi alle de mærkelige tanker føles så naturlige, det er som om det nysgerrige barn i mig er vækket og jeg stiller spørgsmål jeg ikke engang anede jeg havde i mig. Ord og sætninger jeg aldrig har sat sammen før, sker.

Vi skifter mellem at danse og sidde, efter omkring 2 timer tager D og jeg 1/2 extacy pille. Der går ikke længe før jeg kan mærke på D, at det er ved at blive for meget for hende, hun lukker sig mere og mere ind i sig selv og bliver passiv. Hun har tydeligvis ramt det punkt, hvor hun har peaket og har forsøgt at ramme det samme peak igen, men hendes serotoninlager er tømt helt - det bliver ikke vildere, hvis man kan sige det såden. E og jeg forsøger at få hende op i gear, men efter nogle timer vil hun hjem. På et eller andet tidspunkt heromkring tager E og jeg en lille bane mdma. Jeg tror vi smutter fra festen omkring klokken 7-8 (mener det sluttede klokken 10).

Turen hjem går D meget hurtigt og forrest, E og jeg går bagerst og har en masse snakke om alt muligt, men det er ligesom om at vi glemmer hvad vi har sagt, det sekund det er kommet ud af vores munde. Det hænger ikke sammen, vi hænger ikke sammen. Eksempelvis kan jeg have snakket om min eks, hvor E vil svare noget med at hun også glædede sig til at komme hjem, eller hvor jeg havde sagt noget, havde glemt hvad det var jeg lige sagde, E svarer "ja, helt sikkert", og så tænker jeg, pyh det jeg sagde må have givet mening så. Eller hvor jeg har sagt noget, holder en lille kunstpause, og så fortsætter i en helt anden samtale/boldgade som om de to ting hang sammen - men jeg har sidenhen hørt fra D (der bare har gået forrest og lyttet på os snakke løs), at INTET af det vi sagde gav mening. Det var som om vores ord var pudslespilsbrikker der ikke passer sammen, som vi så bare har mast sammen med vold, fordi vi troede at de passede ind dér.

Oppe i lejligheden finder vi os til rette, og E og jeg snakker videre i en times tid - samme mønster, intet giver mening og vi glemmer hvad vi snakker om før vi overhoved har sagt det. Jeg opdager at jeg stadig har visuals da jeg går på toilettet, der er en slags mønstrede teracottafarvede fliser, som bevæger sig som en slags sump. Jeg forsøger at røre, mønsteret forsvinder ikke. Kigger længe på det, det "bobler" på en måde, og der kommer grøn og mørkebrunne farver i fliserne der bevæger sig i ringe. Jeg ligger mig ind igen, og efter noget tid tror jeg vi falder i søvn ved 8-9 tiden (her var jeg stadig meget påvirket af mdma og lsd).

Aftermath:
Jeg vågner omkring kl. 12 og mine visuals er næsten helt væk. Jeg har dog stadig følelsen af at være på stoffer, og mine pupiller er hele den næste dag kæmpe store. Først i dag, d. 2 januar, er min krop tilbage til normal tilstand.
Jeg tror måske jeg har haft mit livs bedste trip, alt sammenlignet. Jeg har aldrig været så åben, social, "på", energisk, haft det så sjovt, mens jeg har været påvirket - det føles som om jeg var en fisk i vandet, i mit rette element, uanset hvad jeg blev kastet ud i, så fulgte jeg strømmen, passede på de andre når det blev for meget for dem, underholdte omkring mig, og generelt nød jeg det helt enormt. Jeg var ikke på min telefon, jeg var i nuet og følte at jeg for første gang var 100% tilfreds med mig selv og hvad mit liv var blevet til.

Det var første, men langt fra sidste gang jeg skal prøve lsd. Næste gang har jeg planlagt skal være med D, og uden mdma/extacy. Det bliver sikkert om lang tid, men vi ser meget frem til det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 jan 2020 16:41 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Hej Archangel. Det lyder til at du har haft et rigtig godt trip. Men jeg synes ikke det sluttede særlig godt. Jeg har aldrig været ude for at have store pupiller næste dag, og da slet ikke hele dagen igennem. Det fortæller mig at du fik alt for meget MDMA. Du redoserede tre gange, og havde ikke styr på hvor meget du fik (i modsætning til LSD'en). Bomber, krystaller, piller, og baner er ikke særlig præcise angivelser. Det kan være livsfarligt at tage for meget MDMA. Hvis jeg må give dig et godt råd til næste gang: Køb en lille billig mikrovægt (på Christiania eller internettet), og mål stoffet op derhjemme, inden du begynder på trippet. Hold dig til pulver eller krystaller, mål 175 mg. op, og fortæl dig selv, at det skal altså holde til hele aftenen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 jan 2020 17:58 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg synes din rapport bærer præg af hvordan du har indtaget kombinationen og det kan godt være jeg lyder lidt fin på den nu, men synes ikke det er den bedste tilgang du har haft. En ting er at du har taget alt for meget MDMA. Eller det tror jeg i hvert fald, for du skriver ikke vægt. Synes du skal læse lidt op på hvordan man skal dosere MDMA, det bliver mere og mere skadeligt jo flere redoseringer der er på en aften. De fleste kloge hoveder siger at man maks skal redosere en gang og at maks dosen skal være 1,5 mg/kg. Det vil sige hvis du vejer 70 kg er maks dosen 105 mg på en aften. Du kan nemt have været oppe på en dosis der er 3 gange så høj som det anbefalede.

Derudover har du taget din MDMA sammen med LSD, og det er første gang du tager LSD nogensinde. Ikke nok med det er det på nytårsaften og på rådhuspladsen. Der er så mange ting der kunne være gået galt i den her fortælling at jeg ikke helt ved hvor jeg skal starte. Jeg er glad for at det gik godt, men synes bare du skal overveje nogen ting inden næste gang.

LSD kan give nogen helt særlige og livsændrende oplevelser. Det kan både være som du har været heldig at opleve, noget der gør livet mere nærværende. Men prøv at forestil dig hvis nogen havde sprængt et kanonslag og i var kommet til skade, eller at i var løbet ind i nogen voldsparate typer. Eller bare overværet et slagsmål (det er ikke helt sjældent i Københavns natteliv nytårsaften). Den slags kan man slet ikke håndtere i psykedeliske tilstande og det kan være traumatisk for resten af livet at opleve den slags.

Jeg siger ikke at man ikke skal tage LSD, eller MDMA. For begge dele nyder jeg selv og jeg vil da også gerne snart prøve at kombinere begge dele. Men jeg siger at man skal overveje det grundigt hvordan, hvor og hvornår man gør det.

LSD kræver en helt særlig indsats før at man får noget ud af det på det plan, det lyder til du gerne vil.

Man skal enten befinde sig i en tryg og rummelig bolig, hvor man er sikker på der ikke kommer fremmede forbi. Eller også skal man ud i det fri, hvor man kan bevæge sig frit og hvor der ikke er alle mulige random indskydelser fra fremmede. Det er i hvert fald mine minimumskrav de første mange gange man skal indtage psykedeliske stoffer.

Håber du lytter, for det er kun fordi jeg synes du lyder som et menneske der vil nyde livet længe, at jeg skriver sådan en lang post. LSD kan ikke slå ihjel, men det kan sagtens udløse nogen forfærdelige oplevelser hvis man ikke passer på. MDMA kan udløse kroniske depressioner, hvis du fortsætter med den slags brug, som du beskriver her.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 jan 2020 20:47 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 dec 2019 14:55
Indlæg: 67
Det lyder som en fed oplevelse! Jeg kender den der følelse med at være en fisk i vandet, og det er SÅ befriende!

Det var da noget værre vås at fyre af, at hun har fået for meget MDMA.
Hvis oplevelsen har været fantastisk fra start til slut, så vil jeg vove at påstå at du, archangel, har fået den helt perfekte dosis mdma til den situation.
Personligt er jeg langt større tilhænger af at lytte min intuition, end jeg er af at lytte til hvad andre folk synes jeg bør gøre.

_________________
ओं


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 jan 2020 20:53 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 dec 2016 14:21
Indlæg: 266
Geografisk sted: København
Hvad Hector sagde.

Derudover så husk jeres harm reduktion. Hvis det første du lægger mærke til når du møder din veninde er hendes kæbe, så har hun enten taget for meget MDMA, eller glemt sin magnesium.

Hvis man normalt hader fyrværkeri, så er det sgu også lidt af et eksperiment at tage på Rådhuspladsen nytårs aften på MDMA og LSD. Jeg ELSKER normalt fyrværkeri, men det var næsten for meget kl 24 da jeg var på MDMA.

Pas nu på fremover.

Hilsen BluePill

_________________
"Klarsyn er som absolut gehør - bare med øjnene."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jan 2020 17:32 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2008 23:18
Indlæg: 301
Puha hvor er jeg dog glad for at læse Enspænderens, Hectors og BluePills kommentarer for det er præcis de tanker der løb igennem mit hovede da jeg læste din triprapport!
Det er dybt seriøst, vær mere påpasselig med set & setting næste gang! Ellers risikerer du at brænde nallerne voldsomt med risici for livsvarige psykologiske mén eller døden hvis det går helt galt.
Det er ikke for at male fanden på væggen, men man skal satme have stor respekt for psykedeliske substanser såsom LSD, ellers kan det ende grueligt galt!

Lyt til de 3 førnævnte hoveder, det er vise ord som jeg ville varmt anbefale at tage til dig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jan 2020 18:07 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 sep 2015 16:49
Indlæg: 1
Jeg har lige læst jeres kommentarer, og jeg er helt enig i at jeg har taget for meget MDMA. Problemet ligger lidt i, at det er en misbrug jeg er ved at få styr på.. Jeg prøver. Selvom det ikke kan læses i rapporten, så holdte jeg meget igen med MDMA i løbet af aftenen - et skud i tågen, har jeg nok indtaget omkring 0,4-0,5. Det er også alt for meget til en lille pige på 48kg.
Jeg tror at vi, efter at have reflekteret lidt, er blevet enige om at forsøge at holde næsten helt op. Vi har haft en del oplevelser de sidste års tid, hvor vi har været tæt på OD. Med voldsomme bivirkninger som svimmelhed der har varet i op til 3 uger engang.
Jeg sætter pris på, at nogen kan sætte tingene lidt i perspektiv - ellers kører vi ud af en ekstrem tangent, hvor vi hele tiden forsøger at gøre det vildere.

Tak for jeres råd og kommentarer.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jan 2020 19:56 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
SanatKumara skrev:
Det lyder som en fed oplevelse! Jeg kender den der følelse med at være en fisk i vandet, og det er SÅ befriende!

Det var da noget værre vås at fyre af, at hun har fået for meget MDMA.
Hvis oplevelsen har været fantastisk fra start til slut, så vil jeg vove at påstå at du, archangel, har fået den helt perfekte dosis mdma til den situation.
Personligt er jeg langt større tilhænger af at lytte min intuition, end jeg er af at lytte til hvad andre folk synes jeg bør gøre.


Faktiskt er det slet ikke noget vås. Der ligger sgu forskning bag hvad jeg skriver :) Hvis man bare følger sin intution er der stor risiko for overdosering, for MDMA vil gerne have mere MDMA. Hjernen vil kun have en vis mængde også tager den skade derefter.

https://rollsafe.org/

Læs det her og lær!

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team