Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 16:05


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 17 jul 2011 19:39 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 apr 2011 22:59
Indlæg: 307
Substans/er: Alkohol, OxyContin, svampe, hash, poppers
Setting: Hjemme eller hos ven
Var du sammen med andre: Ja
Erfaring: Ved en hel del efterhånden

Dosering og anden informaton om substanserne
Nogle øl og en flaske rom til 2 personer, 20mg Oxy, 2g svampe(cubensis mener jeg det var), en ok ryger, amylnitrit

Mere information om settings,mental tilstand og evt. sygdomme mm.
Gjorde det i en weekend på min gamle efterskole, min mentale tilstand var ikke optimal da jeg 3 måneder forinden havde mistet en nær veninde og generelt var meget nedtrykt grundet det.

Triprapporten
Forord:
Det skete for noget tid siden, engang i februar 2010 hvis jeg husker rigtig. Vil prøve så vidt som muligt at give et indtryk af tidslinjen, men det er udelukkende baseret på formodninger.

Rapport:
Det hele startede med at vi var nogle stykker på efterskolen der længe havde snakket om at vi skulle holde en byod(bring your own drugs) fest. Ideen udviklede sig og vi fik nogle flere med, vi var vel en 10 stykker i alt. Da der ikke rigtig var mulighed for at gøre det hjemme hos nogle af os besluttede vi os for at finde en weekend hvor der ikke var så mange på skolen så vi undgik uønsket besøg. Weekenden kom og vi holdte et lille møde efter aftensmaden om fredagen for at planlægge hvordan det skulle foregå. Vi havde hver især taget det med som vi selv skulle bruge + lidt ekstra just in case nogle skulle få lyst til at prøve noget andet. Jeg havde selv taget rigeligt med hash med og nogle svampe med, havde også nogle oxy piller liggende som jeg havde fået af en fra skolen. Han var styrtet på crosser og kommet slemt til skade og havde fået pillerne mod smerterne efter operationen. Han havde egentlig ikke ondt længere, men jeg spurgte om han ikke kunne prøve at fixe nogen til mig hvilket lykkedes og da han ikke selv gør i den slags, ja så fik jeg dem bare. De andre havde primært tænkt sig at tage MDMA og hash. Men vi aftalte altså at vi ikke rigtig ville gå i gang før om lørdagen.

Senere fredag aften gik mig og min ven J ned i brugsen for at købe lidt sprut som vi kunne hygge os med om aftenen. Det blev til nogle øl og en flaske rom, og takket være den flinke dame i brugsen så var det ikke noget problem at købe det, hun syntes da også at vi skulle have lov til at have det sjovt i weekenderne. Vi delte en joint på vej tilbage igen og snakkede om dagen i morgen, J var lidt nervøs fordi han havde aldrig prøvet andet end at ryge hash og skulle nemlig på MDMA i morgen. Jeg forklarede ham hvordan det var, hvad man skulle være opmærksom på osv. Han blev mere rolig og glædede sig endnu mere til at prøve det. Resten af aftenen/natten skete der ikke det store, vi sad nede på hans værelse og drak, røg joints, hørte musik, stenede ved hver vores computer og snakkede ellers bare.

Lørdag
Jeg vågnede af mit vækkeur lørdag morgen klokken 09:00, gik ud og røg en joint imens jeg tænkte over hvordan dagen ville komme til at gå. Jeg havde gjort store overvejelser omkring hvor smart det egentlig var det vi og jeg havde gang i. En ting var at vi skulle gøre det på skolen, ikke at der var så meget nyt i det, men vi var alligevel en del der kom til at rende rundt godt blæste, men tænkte også meget over min egen situation. Det var trods alt ikke så længe siden det nær var gået galt(læs evt. min anden rapport), men bekræftede alligevel mig selv i mit valg om at gøre det. Det var ikke tilfældigt at jeg havde valgt svampe, efter mit første trip på LSD følte jeg mig draget til at opleve det igen, men tidspunktet skulle være rigtigt og det skulle være mere gennemtænkt. Det var altså anden gang at jeg skulle ud i den psychedeliske verden, en verden hvor jeg følte mig mere bevidst om mig selv og min tilstedeværen. Under mit første trip fik jeg kun lige snerten af den følelse da jeg var alt for påvirket af alt muligt andet til at kunne gå i min egen retning. Jeg fik røget færdig og gik ind for at få et bad.

Morgenmaden var klokken 10:00 og jeg prøvede at få liv i J, men jeg gav op og gik selv ned for at spise. I køkkenet var 3 af de andre der skulle være med og vi satte os og spiste sammen. Samtalen gik på normale ting da der også var andre i spisesalen. Vi besluttede os for at gå ned i brugsen og købe noget fråder og nogle smøger, de 3 andre delte en joint på vejen, jeg var selv gået op og taget en af mine oxy’er da jeg ikke regnede med at vi skulle rigtig i gang før om eftermiddagen/aftenen. Nede i brugsen begyndte pillen at virke, en let eufori bredte sig, min krop begyndte lige så stille at slappe af. Jeg blev meget træt i benene og satte mig ned når jeg kunne komme til det, til sidst blev de andre så trætte af det at de hentede en indkøbsvogn som de løftede mig op i. Så sad jeg ellers bare i min egen lille verden, mit ansigt var helt varmt, jeg havde en smule svært ved at snakke og føre en samtale, min stemme lød nærmest nervøs uden at jeg var det.

Klokken var vel en 12:00 stykker da vi kom tilbage og det var her omkring det peakede for mig. De andre havde kørt mig tilbage i indkøbsvognen, og jeg brugte nok et kvarters tid på at komme ind på J’s værelse. Det var lidt underligt for mig, normalt virker sådan en dose ikke så voldsomt på mig, men tror måske det kan være på grund af alkoholen fra dagen før eller også var det hashen, ryger normalt ikke når jeg er på oxy. Nå men, efter lidt tid fik jeg endelig møvet mig op i sengen(køjeseng) og satte noget Morcheeba på. J lagde stadig og sov, men jeg havde mest af alt også bare lyst til at ligge og høre musik. De glade tanker strømmede igennem mit hoved og den ene tak fulgte til den næste, jeg var i en drømmelignende tilstand med åbne øjne og jeg kunne ikke rigtig mærke jeg lagde på noget. Det var som om jeg svævede med min krop i perfekt harmoni. Sådan lagde jeg ellers bare i noget der lignede en time hvor de glade tanker fyldte mig op. Det blev dog afbrudt af J der vågnede, jeg satte mig op og kunne mærke at jeg var ved at vende tilbage til mig selv igen.

Vi gik op på et andet værelse for at finde nogen af de andre, klokken må have været omkring 13:30 og vi fandt alle de andre på værelset. De var allerede godt i gang så jeg gik op på mit værelse efter mine svampe. Jeg var på come down efter oxyen, men tænkte ikke rigtig over det. Tilbage på værelset med de andre fandt jeg en vægt frem og vejede ca. 2 gram af, en af de andre K skulle egentlig have taget MDMA, men han vidste jeg havde svampe med og da jeg lige havde nok til en dose mere fik han det. K havde i forvejen røget de obligatoriske joints og havde sniffet lidt ammo, han havde prøvet svampe nogle gange før. Jeg var lidt spændt da jeg skulle til at spise dem og glædede mig til mit gensyn med den finurlige psychedeliske verden. Jeg nåede kun lige at tage dem før jeg fik et opkald. Det var min veninde som var lidt ked af det, ligesom mig selv gik hun igennem en svær tid med forældre der lige var blevet skilt og med vores fælles veninde der var gået bort.

Jeg gik op på mit værelse så jeg kunne snakke med hende i fred, vi snakkede længe og jeg kunne lige så stille begynde at mærke svampene. Det var en meget meget underlig følelse, blandingen af oxy nedturen og svampe opturen. Normalt så ville jeg ikke rigtig kunne mærke oxy’en længere, men det var som om at svampene satte gang i det igen, svært at sætte ord på følelsen. På dette tidspunkt havde vi nok snakket i 3 kvarter og klokken må have været lidt i tre. Det blev lidt for meget for mig og jeg kunne høre på min veninde at hun ikke havde det alt for godt så jeg tog en hurtig beslutning og sagde at hun kunne komme op og besøge mig, det aftalte vi så og hun ville komme i løbet af 4-5 timer. Nu kunne jeg koncentrere mig om mig selv og kunne mærke jeg var rimelig wasted, jeg kunne knap nok gå eller stå uden at vælte så jeg nærmest smed mig ned på gulvet og blev der. Det er vigtigt at nævne at jeg ikke følte det som noget negativt at jeg sådan pludselig ville få uventet besøg, jeg havde ikke set eller snakket med hende i lang tid, nærmest ikke siden begravelsen som var ca. 3 måneder forinden.

Mens jeg lagde der på gulvet kunne jeg mærke jeg var på vej mod et bad trip, jeg havde det utroligt dårligt og fik paranoia og var sikker på at en af lærerne lige om lidt ville træde ind af døren. Jeg var overbevist om at de andre havde sladret om mig og de arbejdede med lærerne om at få mig smidt ud af skolen. Jeg gjorde alt hvad jeg kunne for at holde styr på mine tanker og sagde til mig selv at det var svampene der fuckede med mig og det lykkedes mig faktisk ret hurtigt at få kontrollen tilbage. Med ét havde jeg det meget bedre og oven på hvad der lige var sket følte jeg at jeg var i fuldstændig kontrol over min krop, tanker, humør, ja alt. Jeg rejste mig op fra gulvet og havde faktisk mest lyst til at gå tilbage til de andre, jeg undrede mig også lidt over hvorfor de ikke havde set til mig, men jeg satte mig i stedet ved skrivebordet. Jeg kunne simpelthen ikke spilde denne mulighed hvor jeg havde fuld kontrol så jeg gav mig til at skrive. Jeg havde en blyant, men intet papir så jeg skrev direkte på bordet. Jeg skrev mine tanker ned som gik på de undertrykte følelser jeg havde inde i mig. Helt ubevidst tog det format som sangtekst, visuals var ikke så voldsomme, men jeg kiggede ud af vinduet og så ned på græsplænen som var dækket af sne. Den hvide farve skar i øjnene og det var som om sneen var flydende, det lignede næsten en sø med hvidt vand i.

Jeg skrev videre, men havde nu skiftet over i talesprog og blev ved med at nærmest forklare for mig selv hvad det var jeg havde gået og gik igennem. Jeg forklarede hvorfor jeg havde det som jeg havde, hvorfor jeg tænkte som jeg gjorde. Jeg fik set dybt ind i mig selv og havde det meget bedre med mig selv, men jeg følte mig meget udmattet fysisk og psykisk. Hele bordet var også fyldt med skrift nu, jeg vil tro det var 2m*0,5m så det var blevet til en del ord. Klokken må have været omkring 17:00, altså ca. 3 timer siden jeg tog svampene. Jeg gik ud for at lede efter de andre, først gik jeg ind på værelset hvor vi havde siddet og fandt bl.a. K som lagde og trippede helt ud på svampene. De andre der var der inde lagde også bare og stenede, de havde taget MDMA og hørte psychedelic trance. Det var slet ikke hvad jeg havde lyst til at lave så jeg spurgte om de vidste hvor J eller de andre var, det gjorde de ikke så jeg gik igen.

Det var koldt udenfor så jeg havde ikke lyst til at gå alt for meget rundt og lede så jeg ringede i stedet til J. Han sad sammen med 2 af dem jeg havde været i brugsen med om morgenen nede på hans værelse. Jeg gik der ned og da jeg kom ind blev jeg mødt af en ordentlig røgsky. De sad og røg heftigt og jeg kunne se alle jointskodderne, der må ha været en 8 stykker og da hverken vinduer eller døren var åben så var rummet godt fyldt med røg. De havde også gang i alle mulige mærkelige ting, de var bl.a. i gang med at bygge en hule, men havde opgivet halvejs fordi de var for blæste på MDMA og weed så de havde bare sat sig til at ryge noget mere. Rimelig stenet tænkte jeg, men kunne slet ikke slippe ideen om hulen som jeg fandt umådeligt hyggeligt. Så jeg satte mig ned og røg med dem, vi fik noget fråder i form af chips og div. købekager + cola. Jeg var meget betaget af gløden på jointen og viftede den rundt i luften. Den efterlod et svagt gyldent slæb og jeg begyndte at tegne med den.

Det var rimelig hårdt at sidde i alt røgen så vi begyndte at lufte ud og røgen væltede ud af døren. Jeg gik udenfor for at se hvordan det så ud, og jeg fik et kæmpe grineflip fordi jeg synes det var så voldsomt. Inde på værelset igen var væggene begyndt at bølge lidt så jeg gik over for at røre ved dem og jeg kunne rent faktisk mærke det. De andre var gået lidt døde, men jeg fik dem overtalt til at hjælpe med at bygge hulen færdig. Vi satte noget metal på, lamb of god, og så gik det ellers hurtigt, vi fik bygget den færdig på ingen tid. Den var lavet af madrasser og lagener som vi havde spændt op som tag, vi havde også lagt nogle madrasser på gulvet og taget dyner og puder derind. Det var super hyggeligt og pludselig fandt en af dem et par små flasker frem med amylnitrit i. Jeg havde godt hørt om det, men vidste ikke særlig meget J og den anden havde aldrig hørt om det. Så sad vi alle 4 inde i hulen og tog på skift en ordentlig sniffer til det. Det var virkelig en underlig følelse det gav, som om at den lille hule vi sad i ekspanderede helt utroligt og mine venner sad pludselig langt væk. Det varede dog kun få sekunder så var alt ”normalt” igen.

Så ringede min telefon, det var min veninde som sagde hun ville være der om lidt. Tidligere end forventet, men fint nok for jeg glædede mig til at se hende. Jeg gik hen til busstopstedet for at tage imod hende, hun vidste godt at jeg røg hash, men heller ikke mere så hvis hun spurgte ind til det ville jeg bare sige jeg havde røget. Klokken har nok været omkring 18:00 og som jeg sad og ventede ved stoppestedet kunne jeg mærke at jeg ikke længere havde lige så meget kontrol over mig selv som før. Fint nok tænkte jeg og lod mig bare flyde der hen hvor svampene tog mig. Bussen kom og min veninde M kom nærmest springende ud af bussen og gav mig et kram. Jeg kunne se hun havde grædt meget fordi hendes øjne var helt røde og hendes makeup var også tværet lidt ud hvilket havde efterladt et meget mærkeligt lille mønster som jeg måtte anstrenge mig for ikke at grine af.

Jeg tog hende med hen til skolen og vi sagde ikke så meget på vejen, lidt pinlig tavshed, men kunne ikke helt finde ud af hvad jeg skulle sige eller gøre, mest på grund af svampene. Vi gik op på mit værelse og snakken begyndte lige så langsomt at køre. Jeg så på M, hun har altid været en pæn pige, men det var som om at svampene forstærkede dette og jeg tænkte at hun måtte være en af de pæneste piger jeg havde set. Det var blevet mørkt udenfor, vi rullede gardinerne for og lagde madrasserne fra sengene ned på gulvet og slukkede lyset. Vi lagde os mod hinanden og snakkede dybt og længe, jeg tror ikke jeg har følt mig så tæt knyttet før. Jeg ved ikke om det var svampene eller hvad det var, men for første gang siden begravelsen følte jeg mig ikke alene længere. Under hele episoden var jeg igennem en masse følelsesmæssige indtryk, alt fra gråd, latter, sorg, vrede, pessimisme, fortvivlelse, ja lidt af det hele. Det var en meget intens oplevelse og meget uvirkelig, ændringerne skete lige pludselig som at tænde en kontakt og det gjorde mig til tider meget forvirret.

Lige pludselig gik alting meget hurtigt omkring mig imens jeg selv følte mig fastfrosset. Uden jeg helt var klar over hvad der lige skete lagde vi og kyssede. Jeg fik et kæmpe chok og hev mit hoved tilbage, det kunne bestemt ikke være godt det her. Alt min fornuft sagde nej, men det føltes helt rigtigt og det var på mange måder svært at kæmpe imod. Det ene førte til det andet og jeg må sige det var ikke helt som man måske ville forvente. Det er nok det mest underlige sex jeg har haft, på en god måde og igen er det sådan en ting der bare ikke rigtig kan beskrives med ord, det er stadig et mysterium for mig hvad det egentlig var der skete. Det er en smule svært at sige hvor meget indflydelse svampene har haft da der var så mange ting der har spillet ind, men det har helt sikkert været med til at intensivere det. Bagefter lagde vi bare og kiggede på hinanden til vi faldt i søvn.

Konklusion:
For det første vil jeg nok ikke anbefale blandingen af OxyContin og svampe, det var bestemt ikke en succes. Poppers var en sjov lille tilføjelse, men ikke noget som jeg har tænkt mig at gøre igen da jeg fik en helveds hovedpine af det. Hvis jeg skal foreslå noget så har mine erfaringer op til i dag været, at både svampe og LSD virker bedst alene eller suppleret med en pind eller to. Det kan være med til at give virkningen det ekstra skub hvis det er det man går efter. Ellers har det nok været et af mine bedste trips, jeg fik utrolig meget selvrealisering ud af det, jeg fik tømt mit hoved og analyseret indholdet. Jeg oplevede nogle sjove og alvorlige ting der bestemt har guided mig mod en positiv udvikling. Stort set under hele trippet følte jeg mig ok klar i hovedet og følte jeg var i kontrol over rusen og kunne regulere den efter behov. Noget jeg ikke har været i stand til at opnå siden på samme måde.

Jeg ved at det til tider kan være uklart om mine oplevelser skyldes svampene og jeg ved det faktisk heller ikke selv, men en ting er sikkert, uanset hvad så betyder det meget for mig at få det hele ned på skrift. Det er en god øvelse der hjælper en til at huske og holde fast i de oplevelser man får og så er det kun motiverende at vide at der forhåbentlig er andre der ude der får noget ud af at læse om ens oplevelser.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jul 2011 12:35 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 aug 2002 01:01
Indlæg: 2651
Geografisk sted: I mulmehulen
Ja, det er en god rapport :) Men jeg har faktisk ikke noget at sige til rapporten.. Mere til Guldbajer: Det har ikke noget at gøre med Jyde-talesprogs-noget. Det er bare det samme der går igen hos mange (unge?) mennesker i Danmark disse tider. De kan ikke kende forskel på den transitive: At lægge (noget) og den intransitive At ligge. Hhv. Jeg lægger bogen på bordet -> Jeg lagde bogen på bordet. Jeg ligger på sengen -> Jeg lå på sengen. Transitive verber tager objekt, det gør intransitive ikke.

_________________
:roll:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jul 2011 13:28 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 apr 2011 22:59
Indlæg: 307
Bliver snart 18, mig og pigen er stadig gode venner, men hun flyttede fra byen med sin far og bor desværre lidt langt væk så vi får ikke set hinanden så meget. Udover det så var det en engangshændelse, vi blev vel opslugt i momentet. Og ja, det der med lagde og lå er noget jeg skal arbejde med, men det burde nu ikke være så svært at få på plads.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 sep 2011 17:52 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 apr 2011 09:38
Indlæg: 23
Geografisk sted: København
Hey god rapport du har fået skrevet der.. :) Du er meget velformuleret og den er nem at komme igennem, fordi den er godt delt op i afsnit osv. Og så er det spændende læsning. Så tak for det :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 sep 2011 18:29 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 sep 2005 02:43
Indlæg: 212
Geografisk sted: In a green suit
Virkelig velskrevet rapport. Har kun denne far-bemærkning: under "erfaring" skriver du at du "ved en hel del" efterhånden. Så burde du også have tjek på hvilken type svampe det var, du indtog 2 g af. Siden du har tjek på tingene ved du sikkert også at kombinationer kan være tricky og du kender selvfølgelig allerede siderne:

http://www.psychedelia.dk/wiki/Farlige_kombinationer

og måske også

http://wiki.bluelight.ru/index.php/Dangerous_Combos

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 sep 2011 14:34 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 apr 2011 22:59
Indlæg: 307
too_sweet skrev:
Hey god rapport du har fået skrevet der.. :) Du er meget velformuleret og den er nem at komme igennem, fordi den er godt delt op i afsnit osv. Og så er det spændende læsning. Så tak for det :D

Tak for rosen :)

Skinny Sweaty Man skrev:
Virkelig velskrevet rapport. Har kun denne far-bemærkning: under "erfaring" skriver du at du "ved en hel del" efterhånden. Så burde du også have tjek på hvilken type svampe det var, du indtog 2 g af. Siden du har tjek på tingene ved du sikkert også at kombinationer kan være tricky og du kender selvfølgelig allerede siderne:

http://www.psychedelia.dk/wiki/Farlige_kombinationer

og måske også

http://wiki.bluelight.ru/index.php/Dangerous_Combos

Også tak til dig :) Det fremkommer ikke særligt tydeligt gennem rapporten, men det er efterhånden 1,5 år siden episoden fandt sted. Dengang var min viden ikke helt så stor som i dag + andre ting spiller også ind så som det er så længe siden kan det godt være svært at huske den præcise art af svampe.

Det var også et tidspunkt i mit liv hvor jeg ikke gav det store for mit helbred, du kan evt. læse min anden rapport som også ligger her i "kombinationer" det vil nok give en større forståelse for det hele.
Men fedt at du lægger mærke til det, konstruktiv kritik er altid godt. Og tak for det sidste link der, kendte jeg ikke til.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team