Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 17:39


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 26 nov 2010 03:55 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2004 19:24
Indlæg: 542
Geografisk sted: Dania
Substans/er: methylphenidat og pregabalin
Setting: Hjemme eller hos ven
Var du sammen med andre: Ja
Erfaring: Har en stor viden om det meste

Dosering og anden informaton om substanserne
6x 300mg pregabalin i alt og adskillige Ritalin piller

Mere information om settings,mental tilstand og evt. sygdomme mm.
setting er hjemme og til konference. mental tilstand er normal uden psykotisk adfærd men med meget socialangst.

Triprapporten
Triprapport omhandlende Lyrica og methylphenidat

Jeg er en ung mand på 22 år og jeg har prøvet adskillige stoffer/rusmidler i de seneste 7 år. De stoffer jeg har prøvet er bla. LSD, meskalin, psilocybinsvampe, mange 2C-X stoffer, GHB, morfin, heroin og mange flere. Denne rapport omhandler dog "bare" en af mine mange erfaringer med Lyrica og methylphenidat. Når jeg siger mange erfaringer så er det fordi jeg har fået ordineret Lyrica i et par år og Ritalin har jeg også prøvet flere hundrede gange.

Dagen starter roligt og jeg står tidligt op kl 5:30 om morgenen og spiser 2 store portioner morgenmad. Efter jeg har spist færdigt så er jeg dog stadig så træt at jeg falder i søvn igen og står først op igen kl 12:15, fordi jeg skulle til en konference på 45 minutter. Jeg lider af slem socialangst og derfor har jeg svært ved at gøre disse ærner som har med fremme/mange mennesker at gøre. Denne konference er dog meget vigtig for mig, og jeg tager så afsted efter de 20 min det plejer at tage at gøre mig klar. Jeg bliver heldigvis kørt i bil, og vejret i Danmark er koldt og der er et tyk tæppe af sne overalt. Jeg når lige i farten at hapse 6x300mg pregabalin/Lyrica for at dæmpe min socialangst og det er de fremragende til (fortæller mere om Lyrica senere). Desuden insufflerer jeg 10mg methylphenidat for lige at gøre mig klar til dagen (fortæller mere om methylphenidat senere). Nu handler det så om virkningen og min oplevelse med disse stoffer denne dag.

Jeg sidder så stadig i bilen på vej til konferencen som er 30 min væk, og Ritalinen begynder så småt at virke. Jeg begynder så i bilen at mærke en svag stimulerende virkning og min sædvanlige morgentræthed forsvinder helt. Desuden kan jeg mærke jeg bliver mere snaksalig end jeg plejer at være, jeg snakker og kommenterer mine medpassagerers samtale som jeg ikke plejer at gøre særlig ofte - især ikke om morgenen. Det føles dejligt at snakke og føler også en lille øgning i min selvtillid og det gør mig mere rolig og klar til konferencen. Så ankommer jeg til stedet hvor konferencen bliver afholdt, og mærkeligt nok er jeg ikke spor nervøs, selv om jeg plejer at være yderst socialangst/nervøs til sociale "komsammener".
Konferencen starter og os tre fra bilen træder ind i konferencerummet, hilsner på folk og sætter os ned. Der er 6 andre tilstede end os fra bilen. Vi starter med at konverse og stadig er jeg ikke spor angst - dejligt. Lyrica'en jeg indtog kicker ind 30 minutter inde i konferencen og det er næsten ikke til at mærke, fordi min tolerance for pregabalin/Lyrica er skyhøj. Pregabalinen påvirker mig nok alligevel allerede, selv om jeg ikke tydeligt kan mærke den. Nå, men konferencen slutter og turen går hjemad.

Hjemme kan jeg nu tydeligere mærke Lyrica'en og det giver mig en svag til moderat slags eufori. Når jeg siger en "slags" eufori så er det fordi Lyrica ikke giver mig en "normal" eufori som MDMA, methylon, morfin eller heroin giver. Det føles mere som en eufori hvor man ikke er superglad men mere en generel tilfredshed med det hele og alt hvad man laver føles bare mere meningsfuldt og sjovere - måske lidt som en blanding af amfetamin og GHB. Der kommer også en behagelig rastløshed i kroppen og man får en stærk trang til at lave arbejde, gøre rent eller rydde op fx. og det føles samtidig rigtig lækkert!

Rastløsheden minder lidt om en lav dose amfetamin men alligevel ikke helt. På Lyrica føler man sig ikke lige så stærkt "påvirket" som på andre stoffer, og man virker heller ikke påvirket udadtil har jeg fået fortalt. Man virker bare mere positiv indstillet, snaksalig og kærlig --> som minder lidt om GHB faktisk. Jeg vil gøre det lidt kort og præcist i stedet for at give en lang forklaring, så jeg opsummerer de positive og negative effekter:

Positive effekter:

En subtil eufori som gør een positiv indstillet til livet, fremtiden og mennesker omkring een.
Man bliver mere kærlig, snaksalig og interesseret.
Lysten til gøre rent, rydde op osv. bliver stærkt forøget og det føles samtidig rigtig lækkert at udføre arbejdet.
Musik lyder bedre end det plejer.
Virkningen varer længe - op til 10-12 timer!
Angst som socialangst og generaliseret angst bliver dæmpet betydeligt.

Negative effekter:

Tolerancen øges hurtigt.
Kroppen kan godt blive oppustet ved at maven fx bliver større.
Man får nemt hængeposer under øjnene som varer hele trippet.
I starten giver Lyrica næsten svimmelhed og sløret syn for alle.
Det kan være hårdt ved nyrerne med høje doser i længerevarende tid.

I de doser hvor det er euforiserende giver det ofte kroppen ukontrollerede "spjæt", tics, mini-spasmer som kan være både irriterende og grinagtigt. Det er ikke helt tiden men det sker ind i mellem. For nogle er denne bivirkning meget stærk i starten, men forsvinder som kroppen vænner sig til stoffet. Fx. har jeg kastet min computermus ind i væggen, pludselig tabt mit glas, min cigaret eller noget helt andet. Derfor kør selvfølgelig aldrig bil under rusen! Denne bivirkning kan desuden og vare ved til næste dag desværre.

Nå, men tilbage til hvordan min dag gik. Jeg kom hjem fra konferencen og besluttede mig for at sniffe nogle flere Ritaliner. Jeg knuste halvanden pille Ritalin (15mg) og sniffede den. Smed så mit overtøj og satte mig ved computeren. Jeg var rigtig godt tilpas og i fedt humør, og kunne efter kort tid ved computeren mærke methylphenidatens (Ritalin) effekt.
Jeg blev nu noget mere stimuleret end før og jeg fik den sædvanlige og irriterende kæberaslen på. Tog noget tyggegummi for at mine kæber fik noget at arbejde med. Ritalinen gjorde mig også i bedre humør end før, men det var desværre meget lidt. Fik mere svært ved at sidde stille ved computeren og jeg gik ofte ud for at ryge for at lave et eller andet. Røg en del flere cigaretter end normalt fordi Ritalin altid gør mig mere rygetrængende og det føltes meget bedre at ryge. Nå, men jeg vil gøre det samme som før og opsummere hvad Ritalin er positivt og negativt for mig:

Positive effekter:

Svag til moderat eufori.
Øget selvtillid.
Energi og øget koncentration.
Snaksalighed.
Arbejde går hurtigt og er ofte nemmere end normalt.
Musik lyder bedre.

Negative effekter:

Kæberaslen, bider huden af på læberne, bider huden i kinden.
Giver ofte øget angst især i høje doser.
Kan give paranoia og psykose især i længevarende perioder med højt (mis)brug.
Mange eller alle 10mg's Ritalin indeholder mange bindemidler som ikke bliver opløst i næsen.

------------------------------------------------------------------------------------

Det var så den triprapport! Jeg håber du fik noget godt ud af at læse den og kontakt mig gerne her på forumet hvis du har spørgsmål.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 apr 2012 10:37 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 feb 2012 16:31
Indlæg: 4
Ved godt det er mange år siden denne rapport er skrevet, men føler lige jeg vil give en respons.

Jeg har med stor stor interesse læst din meget velskrevet rapport, og kan nikke genkende til en stor del af det du beskriver.

Jeg er selv en person der lider af meget social angst, hvilket ganske enkelt styre mit liv.

Når man til selve din beskrivning af dit trip. Jeg har selv prøvet at kører et trip dog kun bestående af lyrica (men lyder til jeg skal prøve at krydre den næste gang med noget methylphenidat, da det giver talegaverne et ekstra skub, eller hvad?) Jeg er på ingen måde en erfaren herre inden for trip af syntetiske stoffer, men efter halvandet år rundt omkring i de forskellige pille præparater plus terapi og psykolog timer = ingen opløftende effekt på min angst og tildels depression, har jeg besluttet at søge andre veje... Jeg har set nogle af dine andre indlæg, og jeg tror vi lider meget af denne samme social angst..

Det med lidt spasmer oplevede jeg selv under lyrica trippet, jeg sad i biografen og mine ben ville ikke holde op med at ryste ganske irriterende, samtidig havde jeg denne dejlige lidt kildne fornemmelse i mine ben. . Det mest negative for mig, var svimmelheden når man kiggede til siderne plus at inden at rusen begyndte at sparke ind, havde jeg en lille irriterende kvalme (forsvandt dog efter jeg havde indtaget føde) Jeg er vandt til at indtage 225 mg lyrica dagligt, denne dag havde jeg vil taget 8-10 gange 225 mg. Jeg gjorde det fordi jeg skulle mødes med en gammel ven, og efter mange timer og dages isolation på ens værelse begynder ens selvtillid og tro på sig selv af dale drastisk, følelsen af man ikke kan bidrage med noget i en samtale plus en stor nervøsitet for at samtalerne hurtigt skulle gå i stå. Jeg vil sige at nervøsiteten ikke var helt væk da jeg mødte min ven, men denne dejlige kildren i benene gjorde at jeg var totalt rolig, hvilket var meget nyt for mig, da jeg i andre sammenkomster eller samtaler med folk er meget anspændt i min krop. Til min store overraskelse gik det faktisk rigtig godt, nervøsiteten var meget lav i forhold til hvad den ville pleje at være, og for første gang i lang tid havde jeg følelsen af at jeg godt kunne være i en samtale uden af have negative tanker om at hvad personen ville tænke om det jeg sagde. Rusen gav mig måske en ligegladhed nu hvor jeg tænker over dét!

Som sagt ville det være en fed oplevelse af krydre det med noget ritalin, hvilket vel giver mere snakkeren på, oven i denne ligegladhed og rolighed?

Til sidst vil jeg bare sige tak for en super fed rapport, som sagt ved jeg godt det er lang tid siden du skrev den, men efter det som jeg er total ny herinde, ved jeg ikke lige hvordan jeg ellers skal give respons på denne.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team