Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 mar 2024 06:32


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 30 okt 2015 15:09 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 27 okt 2015 17:50
Indlæg: 1
Da ingen andre har lagt noget op under dette forum, og da jeg selv har brugt ephedrin ret tit, tænkte jeg, at jeg ville skrive lidt :)

Tilgængelighed:

Ephedrin findes i mange forskellige former, både rent og som en bestanddel af andre medikamenter. Hvis du kan få fat i rent ephedrin (fks. 25mg ATOM piller fra Pakistan) er det godt, men du kan også få et helt fint kick ud af diverse vægttabs/pre-workout piller. Mest kendt er nok THERMAPOWER, der er ulovligt i Danmark, men som er ret let at finde på nettet. Ellers bare gå efter de piller der har det sygeste logo og hedder et eller andet med MEGA STACK POWER HOUSE TORNADO FUCKBUCK NOGET. De indeholder som regel frivole mængder ephedrin sammen med alt muligt andet usundt.

Effekt:

Ephedrin giver under normale omstændigheder ikke den vilde rus (måske derfor der ikke er andre der har gidet skrive noget). Det kan nok bedst sammenlignes med at indtage en 5-6 kopper kaffe indenfor en time, eller tage en meget lille dose amf. Almindelig dosis ligger mellem 25-50 mg.

Personligt har jeg gode erfaringer med effekten, som er en euforisk/energisk oplevelse, der mærkes i en 2-3 timers tid, men jeg er også ret sensitiv over for den slags. Jeg har flere gange prøvet at fodre venner med en dose ephedrin som jeg selv ville få det ret vildt over, hvor de ikke kunne mærke en skid. Samme oplevelse har jeg forøvrigt haft med Benzoer.

Almindelige følgevirkninger ved ephedrin inkluderer tynd mave, dundrende hovedpine, tør mund, øget hjerterytme, trykken for brystet, og kvalme. Et godt tip er at spise et måltid sammen med ephedrinen, da det tager kvalmen. Tages ephedrin på tom mave, kan det være ret så ubehageligt. Jeg har ikke registreret, at ephedrin giver noget synderligt hangover, måske udover at man er lidt dehydreret. I alle tilfælde er det barnemad ved siden af amf og lign.

Foruden disse direkte virkninger, kan langvarigt, kontinuerligt brug af ephedrin medføre depression, angst, og forvirring - mere om det nedenunder.

Brug:

Folk bruger som regel ephedrin i forbindelse med træning, eller til at bekæmpe træthed i dagligdagen. I forbindelse med træning kan det virkelig give et boost, især hvis du timer det rigtigt (ca. en time før). Du er kongen af fitness centeret og har bare lyst til MERE MERE MERE. Vær dog opmærksom på om din puls bliver for høj, og husk at drikke rigeligt med vand.

På hårde arbejdsdage kan ephedrin også være en hjælp, også selvom du skal lidt mere på tønden end normalt ;) Personligt brugte jeg det i en periode med et fysisk krævende natarbejde. Her oplevede jeg det som et virksomt middel, der holdt træthed og smerter væk, og som desuden fik timerne til at gå lidt hurtigere (hvis du har prøvet amf eller coke har du nok en ide om hvad jeg mener).

Dog er der en åbenlys fare ved den sidste type brug af ephedrin. Ligesom med amf, coke, MDMA mv. virker ephedrinen ved at tvinge hjernen til at frigive dopamin, og på et eller andet tidspunkt er der altså bare udsolgt (tilgiv denne sløsede formulering; du kan sikkert finde en mere præcis beskrivelse af problemet et andet sted på boardet).

Summa summarum:

selvom ephedrin er relativt uskadeligt, er det absolut stadig noget du kan overgøre. Pas på dig selv, og lad vær med at gøre midler som ephedrin, sovepiller, alkohol, mv. til en del af din dagligdag. Sov godt, spis sundt, og dyrk motion på den gode måde. Shanti.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team