Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 mar 2024 13:12


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 09 okt 2017 05:29 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 apr 2017 16:17
Indlæg: 0
Substans/er: Ayahuasca
Setting: Ceremoni med erfaren, dansk Shaman oplært i Amazonas. Tilstede var også adskillige guides og to gæsteshamaner fra udlandet.
Erfaring: Første gang jeg drikker Ayahuasca, men har forberedt mig mentalt i omkring et år. Har altid sagt nej til psykedelier da jeg ikke var parat til den verden grundet de ting jeg bar med mig indeni. Har igennem årene røget nok af lungeklapper 2-smøgs og har i forvejen et sundt og åbentsindet hoved (det vil sige, de fleste vil mene jeg er helt væk. Jeg er blot bevidst om at videnskaben ikke kan forklare alt, og derfor selv søgende og spørgende. Jeg skarp bogligt, hvis jeg ellers holder mig fra weed).
Dosering: 2 kopper

// EDIT 10/9/19: Der er nu gået to år siden min første ceremoni. Jeg har siden været tilyderligere to ceremoni, og jeg har nogle nye reflektioner. Derfor håber jeg at i vil læse min nyeste post i denne tråd, når i har læst min 'rapport' her.//

Hej Psychedelia! Jeg vil gerne fortælle jer min historie med Ayahuasca. Jeg var til ceremoni for en uge siden, og har valgt at skrive en rapport for ligesom at betale lidt tilbage for al den information, jeg har kunnet finde her på boardet.

Jeg har meget personlig baggage, hvilket jeg har haft en livslang kamp med. Det var ved at overvinde mig, og jeg havde givet op på "ved normal bevidsthed" at få styr på mine udfordringer. Jeg kunne aldrig drømme om at indtage farmaceutika, og psykologer kan ikke bore igennem mig, så jeg skulle bruge hjælp fra noget Højere.

Rådgivning om Rusmidler og andre substanser har jeg haft stor glæde af Psychedelia til! Jeg har søgt og fundet meget information mange steder, og triprapporterne her på sitet har været uvurderlige. Tak skal i have.

Jeg fandt ud af, at Ayahuasca var vejen for mig.
Jeg opsøgte Ayahuasca for healing og afklaring. Jeg ville ikke opsøge Hende, før jeg var klar til at dø som jeg var, mentalt, for at genopstå som en bedre version af mig - hvad "bedre" betød overlod jeg til noget andet end mit ego, Ayahuascaen.

Da jeg så nåede det punkt, hvor jeg var mentalt klar, fuckede jeg lige grundigt op et par ekstra gange for at være helt sikker på, om denne her skrammelkasse nu også var helt klar til Synshallen. Det var den. :wink: Processen fra beslutning til at være klar tog 6 måneder, og så gik der yderlige 5 måneder inden jeg gennemgik ceremonien sidste uge.

I månederne op til ceremonien læste jeg en 300-siders bog, The Sacred Voyage, af Lars Faber, som jeg føler var en god forberedelse, blandt en masse andet. Jeg fulgte en diæt og lavede en del mental forberedelse. Det vigtigste, forberedende element i mine øjne er komplet overgivelse til processen. Når man har styr på den del af indstillingen, kan man begynde at gøre forskellige ting for at "prime" krop og sind til at få så meget ud af oplevelsen, som muligt.

TL;DR Jeg havde sat mig så godt ind i, hvad jeg gik ind til, som jeg kunne, og forberedt mig. Det er en uge siden ceremonien i dag, hvor jeg skriver denne rapport. Ceremonien tog sted i Danmark.

Jeg vil gerne dele min intention med jer:
"Kære Ayahuasca. Lær mig om Kærlighed, og Lær mig om mig selv.
Giv mig hele pivtøjet, så meget som der er nødvendigt. Love."

Vi var omkring 15 personer, som skulle rejse. Vi mødtes om fredagen, delte intentioner og gik i gang med en masse øvelser, som tømrede gruppen sammen, åbnede vores følelser, nedbrød vores grænser og bragte underbevidstheden op til overfladen. Vi rundede aftenen af med suppe og en gåtur, og gik nogenlunde tidligt i seng inden ceremonien næste morgen. Tilliden til gruppen, shamanen og guidesne var etableret, på trods af jeg har svært ved at stole på folk. Processen var på den vis allerede i gang. Det var en ordentlig mundfuld for mig, men berigende også. :hjerte:

Selve Ceremonien:
Lørdag morgen kl 9. Alle var iklædt hvidt tøj, og efter at være blevet smudget kom vi ind i ceremonilokalet. Vi var blevet briefet om hvad vi kunne forvente (at man ikke kan have den fjerneste anelse, men at der generelt er en psykedelisk del, som senere afløses af en mere bevidst del). Alle guides og shamaner fik et kram, og vi blev ønsket god rejse.

Vores guides drak ikke, men shamanen selv drikker Ayahuasca, og synger Ayahuascaens kraft ud i lokalet, som var blevet smudget og forberedt. Denne sang og et væld af andre grunde er årsag til, at jeg som uerfaren var tryg ved, og glad for, at rejse med en kapabel shaman.
Så ned med første kop, der som bekendt ikke smager videre godt. 10 minutter efter at have drukket, følte jeg en kvalme. En kvalme, der medfulgtes af tanken "alle de gange jeg har drukket mig for fuld i byen", og et ønske om at komme af med denne følelse. Men jeg var bange for at det bare var ayahuascaen og mine indvolde, der var uenige, så jeg holdte det inde.
Det var en fejl, mener jeg. Jeg vil opfordre andre til at indtage følgende mindset, hvis de skal rejse: "Fra øjeblikket ayahuascaen rører mine læber, overgiver jeg mig fuldstændigt til alt hvad der sker." For mit eget vedkommende er jeg overbevist om, at jeg på det tidspunkt skulle kaste de talrige "mislykkede" byture op, følelsesmæssigt.
Da shamanen begyndte at mærke energien startede han med at synge, og jeg var ked af ikke at være "afsted", altså at jeg stadig følte alt var mere eller mindre normalt. Da der var gået et stykke tid med shamanens sang, blev dem, som ønskede det, tilbudt andet glas. Jeg tog ivrigt imod andet glas. Mit sind havde stadig styringen, og da jeg ikke kunne give slip og frivilligt hoppe om bord, måtte jeg rives med. Det var alt eller intet.
Efter at have drukket nummer to gik der ikke længe, inden jeg begyndte at føle ting i kroppen, og jeg så en mystisk, feminin entitet foran mig, der tog form som noget kvindeligt. Det forførte mig, og jeg blev klar over, at det ikke var noget udefrakommende, men var inde i mig. Ayahuasca havde fundet vejen til at bryde igennem, og jeg hverken kunne eller havde lyst til at skubbe det væk.

Så starter min rejse. En rejse, der viser mig noget større end mig selv.
Hun viser mig under rejsen hvor enorm min (vores) egen Kraft er, på samme tid med at oplevelsen gør mig uendeligt ydmyg. For jeg ser også kræfterne der er enorme i forhold til vi små mennesker. Som en elefant må være for en myre.
Igennem visioner delagtiggør hun mig i indsigter, som måske er simple, men som jeg alligevel ikke vil beskrive, da jeg ikke for godt er i stand til det, og forsøget frarøver oplevelsen noget af den potens den har for mig. Ayahuasca skal opleves på første hånd!

Selvet opløses, og alle kan høre mine tanker, jeg kan høre alles tanker. Mine tanker er en del af alle, alles tanker er en del af mig, jeg er en del af alles tanker, og alles tanker er en del af mig. Rummet bliver til kollektiv bevidsthed.
Alle mine lag skrælles af, indtil det inderste blottes. Også det mørke, uden filter. Denne hudløse blottelse af både skønheden og udyret er ubeskrivelig - skrækindjagende, forfærdelig, betryggende og smuk på samme tid. Shamanens og guidernes tilstedeværelse her var afgørende. Der foregik nogle ting, som jeg ikke har ord for. Ayahuasca-rejsen kan vel sammenlignes lidt med Men In Black II slut-scenen ( https://www.youtube.com/watch?v=kL3SGR85ymY ). Eksistensen bliver sat i perspektiv, og selvom døren som sådan lukkes efter et stykke tid, bliver "Livet" aldrig det samme. Det er jeg taknemmelig for, at det ikke gør.

Anden del af Rejsen:
Jeg "vågner", dvs. ved igen hvor jeg er og hvad jeg har gang i. Jeg skal på toilettet. Jeg får hjælp af en guide, som bemærker for mig at jeg har noget snavs på min trøje (under første del har jeg ligget og kastet op på mig selv og vendt og drejet mig i det, uden at være bevidst om det. Mens jeg gik på toilet var der en Guide som skiftede mit lagen og min pude. De forsøgte at få mig ud af suppedasen tidligere men kunne se at det var nødvendigt, at jeg gik igennem det her. Intet på en Ayahuasca-rejse sker tilfældigt. Alt dette blev jeg først klar over dagen efter). Jeg tager trøjen af, og imens jeg sidder på toilet henter guiden noget rent skiftetøj til mig.

Når man har drukket ayahuasca, er det ikke kun afføring, der kommer ud, men også gamle følelser eller oplevelser. Selvom jeg ikke kunne mærke det på tidspunktet, var jeg godt klar over det.
Efter toiletturen og tilbage på min madras er mit ego tilbagevendt. Jeg rigtig ulykkelig over, at mit ego er tilbage og jeg ikke føler jeg har lært det jeg ville. Fortvivlet bliver jeg sur på mig selv og synes jeg ikke har opnået noget, fordi jeg er for stædig til at give slip. Jeg skælder mit ego ud. De fleste omkring mig er tydeligvis stadig på rejse, og jeg føler mig smidt af toget. Jeg er skuffet og ked af det, føler stadig mine problemer, og er ulykkelig over at jeg stadig skal trækkes med dem, da jeg var kommet her for at komme af med dem.
Jeg føler mig ensom og isoleret og udenfor. Det er en kamp, men jeg overkommer derfor min indre tærskel, gør mig selv sårbar og rækker en hånd i vejret for at bede om hjælp. Præcis den guide jeg ønskede, kommer hen til mig. Jeg snakker med ham om det, og han fortæller mig præcis hvad jeg havde brug for at få at vide.

Det jeg så gør efterfølgende, er at overgive mig på ny, og bruger de sidste to-tre timer af ceremonien på at lade en gråd få plads, jeg ikke ved hvor kom fra. Jeg havde bare lyst til at græde, mere eller mindre konstant. Jeg giver det plads. Shamanen synger nogle sange over mig, jeg får hjælp, og alt dette løsner nogle dybe mistillidsproblemer i mig. Jeg fik lov til selv at holde det, som jeg skulle holde selv, og så blev der ellers omfavnet lige de ting, jeg havde brug for, af lige de mennesker, jeg havde brug for, på den måde jeg havde brug for. Dette var noget af Kærligheden jeg havde bedt om at lære. :nus:
I løbet af sidste fase åbnedes mit hjerte, og jeg så for mit indre et lysende hjerte-symbol, som jeg tog til mig og gjorde til en del af mit liv. Jeg åbnede mit hjerte med Ayahuasca, og det skal ikke lukkes igen, selvom det stadig skal beskyttes. Jeg har haft svært ved at knytte bånd, af frygt for at blive forrådt, men det hjalp ceremonien mig til at igangsætte en proces omkring.

Igennem hele ceremonien har shamanens sang været fuldstændig uovertruffen i sin betydning for oplevelsen - det kan jeg ikke sige nok, for så'n er'd! Man skal opleve det for at forstå det.

Da jeg foldede min madras sammen (og undrede mig over, hvorfor der lå servietter under mit lagen, og hvorfor mit lagen var hvidt, da jeg havde startet ceremonien på et sort et :D ) var der gået cirka 10½ time fra jeg drak mit første glas Ayahuasca.
Undervejs har jeg gennemgået flere livstider og -faser. Tid er et andet koncept i Ayahuasca-land, end vi er vant til.

Fik noget aftensmad, nogle kram, lidt snak og vi gik en gåtur i måneskin. Jeg var udmattet i de fleste af mine kroppe (fysisk, følelsmæssig, mental og spirituel er de 4 kroppe jeg hentyder til, for dem der undrer sig).

Morgenen efter spiste vi morgenmad og samledes i en afsluttende rundkreds. Folk delte om deres rejse, og de problemramte fik nogle råd og omsorg med på vejen, inden vore veje skiltes. Disse mennesker, som 48 timer forinden aldrig havde mødt hinanden, var der opstået et særligt bånd mellem.

Efter sådan en rejse skal man give noget tid til integration. Som en dej der hæver, inden den bliver et brød. Jeg var lidt fortvivlet på hjemrejsen. Velvidende at det dog nok skulle gå over, var jeg stadig fortvivlet.

Ayahuasca viser en det, man skal se, men hun fortæller ikke en hvad visionerne betyder. Det er op til en selv at forbinde prikkerne - Hun løser ikke dine problemer, eller giver dig viden; Hun gør dig i stand til Selv at finde løsningen, og videnen. Det er fantastisk smukt, men det er fandme følsomt og voldsomt, det er ikke noget man skal gøre for sjov.Det harværet transformationelt for mig og utallige andre.
Jeg skal afsted igen på et tidspunkt.

I starten følte jeg, at jeg ikke var kommet "hele vejen". Men jo længere der går, efter ceremonien, jo mere går det op for mig at jeg fik præcis hvad jeg havde brug for i denne omgang.

Jeg er dybt taknemmelig for min Rejse og dem, jeg delte den med. Min beskrivelse kan aldrig gengive, hvordan det rent faktisk var, det her er blot et forsøg på at inspirere andre og beskrive, hvordan det kan være. Jeg havde haft det fint med, at holde oplevelsen helt for mig selv - men da jeg har haft så stor gavn af boardet her, forsøger jeg at betale bare lidt tilbage.

Jeg anbefaler alle, der føler sig parat til det, at gennemgå The Sacred Voyage. Jo mere, man overgiver sig, og hengiver sig, jo mere får man ud af det. Jeg nåede ikke hele vejen, men jeg nåede et pænt stykke vej.

Ayahuasca, du har min dybeste respekt, taknemmelighed og værdsættelse.


Senest rettet af LQGRING 10 sep 2019 10:03, rettet i alt 2 gange.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 okt 2017 17:00 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 maj 2017 21:57
Indlæg: 154
Spændende......

Kunne måske godt tænke mig at prøve et trip.

Hvad er egentlig det mildeste halusinerende drug på markedet.

Er iøvrigt på burprenopine - kan det have uheldig indflydelse under et trip ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 okt 2017 18:28 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 apr 2017 16:17
Indlæg: 0
Ayahuasca kræver stor mental og fysisk forberedelse. Rejsen kan ikke stoppes, før den har løbet sin kurs. Det er en stærk, spirituel medicin, og bør (skal) behandles med stor respekt.

Noget farmaceutika og recept-medicin er dødsensfarligt at kombinere med Ayahuasca. Som i, det kan du meget vel dø af at gøre. Derudover er der meget af det syntetiske snask, der kan give hovedpine, kvalme og andre ubehageligheder under indtagelse af Ayahuasca.

Hvis du blot er ude efter en 'oplevelse' så tror jeg svampe ville være bedre, men det må du selv undersøge ven :)

EDIT: Har rettet min påstand, som rigtigt nok var noget grovkornet.
EDIT II: Hvis du overvejer at drikke Ayahuasca, så gør det endelig - men vær forsigtig, undersøg det, og gør det klar hvor godt du er parat til at forberede dig. Jeg vil ikke skræmme dig, men blot informere om at det er bedst at sætte sig grundigt ind i, først.


Senest rettet af LQGRING 14 okt 2017 20:01, rettet i alt 2 gange.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 okt 2017 19:53 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
LQGRING skrev:

Det meste farmaceutika og recept-medicin er dødsensfarligt at kombinere med Ayahuasca. Som i, det kan du meget vel dø af at gøre.



Uddyb gerne, meget gerne med referencer - er med på at Maoi i sig selv, har noget man bør undersøge, men derudover, så ser jeg din påstand, som en påstand, og en skråsikker en af slagsen.. At Ayahuasca er helligt og skal behandles med den ypperste respekt er ikke spørgsmålet her... =)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 okt 2017 00:10 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 apr 2017 16:17
Indlæg: 0
HopIFjordeN, har rettet mit indlæg da du har ret i at det var grovkornet.

En hjemmeside ved navn "Ayahuasca.com" har en liste med over 150 medikationer som kan forårsage alt mellem hovedpine og død alt afhængigt af, hvilken medikation der er tale om, i kombination med Ayahuasca. Buprenorphine er blandt andet på den liste, men forekommer mig at være et af "mild risiko" medikamenterne.

Fra Ayahuasca.com: http://www.ayahuasca.com/science/foods-and-meds-to-avoid-with-maois/

Hvis du tjekker linket vil du se at de også uddyber nogle af de særligt farlige, og henviser til tråde på deres forum hvor folk diskuterer udvalgte medikationer.

Jeg er ingen autoritet på emnet, men syntes personligt at det virker væsentligt nok til at nævne i tråden. :]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 sep 2019 09:59 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 apr 2017 16:17
Indlæg: 0
To år senere...

Der er nu gået to år siden denne ceremoni, og jeg har været til to mere. I dag har jeg flere reflektioner, som jeg synes det er relevant at dele i denne tråd.

Hvis du føler dig kaldet til Ayahuasca, så gør det. Det er ikke for alle, og der er nogle kontraindikatorer. Det er heller ingen weekendudflugt til vandland - det er en katalysator for personlig udvikling og healing.

Da jeg for to år siden lavede denne post var jeg optaget af at understrege en seriøsitet i Ayahuascaen. I dag synes jeg den væsentlige pointe er, at man får det ud af det, som man lægger i det. Jo mere du selv arbejder med din intention, jo mere får du af din ceremoni. Jo bedre du forbereder din krop og dig selv (kost, meditation, yoga, natur, hvad end du oprigtigt kan mærke der skal til), jo bedre tager Ayahuascaen sæde i dig.

Du får i sidste ende det, du har brug for. Ayahuascaen vil dig det bedste - men du er ikke altid selv klar over, hvad det er, så nogle gange er det en hård rejse. Fat mod, find din styrke og spørg om hjælp, så skal det nok blive godt.

:rocking: :hjerte:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 feb 2020 19:53 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 sep 2003 01:01
Indlæg: 3460
Geografisk sted: Nord for københavn
Smuk beskrivelse af din rejse. Tak for den :hjerte:

Dog vil jeg lige kommenterer denne sætning:
Citat:
Hvis du blot er ude efter en 'oplevelse' så tror jeg svampe ville være bedre, men det må du selv undersøge ven :)

Det entheogen jeg arbejder mest med er svampe, og det gælder for dem, som for Ayahuasca: det handler om hvad du selv tager med ind i trippet, hvad du får igen af dem. Hvis din intention er dyb og du giver svampene lov til at tale til dig og igennem dig, giver de dig lige præcis det du har brug for.

Hilsen Fanny

_________________
Carpe Diem ~ Memento Mori
Mere rugbrød - mindre LSD! - Velmendende råd til psykedelisk ekstremsportspiller


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 aug 2020 17:11 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 apr 2017 16:17
Indlæg: 0
Fanny skrev:
Det entheogen jeg arbejder mest med er svampe, og det gælder for dem, som for Ayahuasca: det handler om hvad du selv tager med ind i trippet, hvad du får igen af dem. Hvis din intention er dyb og du giver svampene lov til at tale til dig og igennem dig, giver de dig lige præcis det du har brug for.

Hilsen Fanny

Hej Fanny
Mens du skrev den besked var jeg faktisk i Guatemala for at lære om svampedyrkning og permakultur, og havde nogle rigtigt fede oplevelser med svampene.
Jeg er enig med dig i, at svampe kan heale dybt og give rigtig, rigtig meget til dem der søger, så tak for at understrege det. :)
Det er stadig mit råd til folk, hvis de 'blot søger en sjov oplevelse', at gå til svampene, da de bedre kan facilitere det, selvom de også kan arbejde dybt, hvor jeg oplever at ayahuasca helst kun arbejder i dybden.. for en mangel af bedre ord! :)

Tak fordi du skrev.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team