Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 10:43


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 12 maj 2009 18:57 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 nov 2006 19:21
Indlæg: 8
Substans/er: Alkohol, MDMA og ukendt stof i form af 2 piller
Setting: I byen
Var du sammen med andre: Ja
Erfaring: Har en stor viden om det meste

Dosering og anden informaton om substanserne
10-14 genstande over længere tid
2 små streger MDMA indtaget nasalt.
2 piller ’hvide smiley’ (piperaziner?) solgt som ecstasy

Mere information om settings,mental tilstand og evt. sygdomme mm.


Triprapporten
Triprapporten
Min oplevelse på Roskilde ’08 er noget af det værste, jeg har prøvet i mit 25-årige liv. Med fare for at tage et hovedspring i klichévandene, så havde jeg aldrig troet, at noget narkotisk stof skulle kunne opløse den lim min selvbevidsthed er sat sammen med på så radikal vis. Desværre findes der ingen absolutter i denne verden.

Det var søndag og jeg var taget af sted til Roskilde Festival ’08 med et sammentømret hold af venner for at sætte telt op. Festlighederne startede allerede i køen på vej til teltpladsen kl. otte om morgenen ved at der blev skænket tequila op. Op ad dagen nød vi den nyopslåede lejr og det gode vejr med masser af bajere og slavewhisky.

Efter adskillige timer med en øl og sprut og koncerter faldt mørket på henad midnat. Det var også omkring dette tidspunkt at trangen begyndte at melde sig. Fra at have siddet nede i min lejr nogle stykker og drukket whisky med en gjaldende ghettoblaster, var vi nu et hold af tre mennesker, som gik rundt og forsøgte at støve nogle kunstige sødemidler op – forgæves. Lige indtil der var én franskmand, der kunne sælge os MDMA-krystaller på størrelse med to peberkorn. Vi slog til og ti minutter senere dæmpedes den øjeblikkelige brændende fornemmelse i næsen af den velkendte salighed, der fremhæver det bedste i ens omgivelser. Her har klokken vel været omkring 1 om natten. To timer, 4-6 lejre, adskillige lunkne øl og bullshitsnak senere befandt mig og tre andre ved den berømte technolejr på campingpladsen. For dem der ikke har været på Roskilde, kan det vel bedst beskrives som en muteret teltlejr, der har drømme at være diskotek komplet med bas og laser og blæst publikum. På dette tidspunkt har der vel været omkring en 200 mennesker, der stod og dansede foran dj’en i sommermørket.

MDMA-fornemmelsen var forduftet for længst blev den afløst af den sædvanlige lyst til mere, hvilket fik mig til at tage den skæbnesvangre beslutning at spørge mine medravere om ecstasy eller MDMA (save it, ved godt det er dårlig HR, men efter lutter gode erfaringer efter 40-50 tidligere oplevelser med at henvende mig til folk, tænkte jeg man også kunne gøre det 51. gang). Efter nogle afslag var der en mand med tribaltatoveringer og kronraget hoved, der trak noget krøllet cigaretpakkecellofan op ad lommen og hældte seks piller ud i min hånd. Glædestrålende stak jeg ham pengene og dansede væk derfra i takt til musikken. Efter at have konstateret mærket og farven, hvid smiley, placerede jeg den i munden og tog en stor tår af øllen og forberedte mig på to timers magelig virkelighedsflugt. Ligeledes gjorde min kæreste og min veninde. Heldigvis var min ven ikke i humør til stoffer, så han sprang over, hvilket nok gør, at jeg til dels kan takke ham for godt mentalt helbred den dag i dag.

Vi står i hvert fald her på en mark i Roskilde sidst i juni og bader os i d-d-d-dunkende rytmer fra højttaleren med hænderne i vejret klokken tre om natten. Nu bliver det mærkeligt. Jeg begynder at grine helt vildt, både af en mild eufori samtidig med, at jeg føler mig meget geléagtig. Jeg kan mærke, at stoffet gør sit indtog i min krop og sind, og fornemmelsen føles meget stærk, men rigtig. Vi trækker os lidt tilbage fra dansegulvet og gør status på hinandens velbefindende. Min veninde har meget opspilede øjne og kigger hysterisk blik imens hun overbeviser mig om, at hun er ok. Min kæreste er ikke så ramt. Vi danser videre og et par musiknumre senere, når jeg at få fremstammet grinende til de andre: ”At det ikke kan være ecstacy, det han har solgt os.” Det er bestemt ikke noget, jeg har prøvet før.

Her fra går det galt. Det hele kører rundt og min bevidsthed og ego glider væk fra mig ud i rummet og jeg kan lige nøjagtig ikke få fat i det. Jeg mister også følelsen af samhørighed med de andre og glider væk i stoffets nedadgående spiral alene. Technoen pumper ufortrødent videre og hele fornemmelsen af at være et fremmed sted med en oplevelse af ikke at være sig selv, bringer mig i en panisk angst, der bringer trippet videre fra ”kraftigt, uventet onset” til regulært ”bad trip” spækket med hallucinationer og følelsen af at være blevet sindssyg i en permanent tilstand, jeg end ikke vil betale penge for. Der er ikke op og ned og ansigter jeg fokuserer på, forvrænges.

Det er så her jeg træffer aftenens bedste beslutning (ca. ved en 3-tiden) og kaster mig desperat i armene på min ven og beder om at blive transporteret over til samaritterne, så jeg kan få noget valium eller lignende af dysse ned på. Han transporterer mig derover og jeg bliver lagt ind på en båre. Dette var helt klart mere sikkert for min tilstand, men samtidig var denne erkendelse og handling også en bekræftelse af, at jeg var ude at skide, hvilket ikke gjorde min situation bedre. Der var en prankster blandt de frivillige, som bestemt ikke mente, at min tilstand var noget man burde tage alvorligt. Han kastede en stofpose over mit ansigt som en overraskelse og jeg var ved at dø af skræk, da jeg nu var overbevist om at disse såkaldte samaritter kun ville mig det dårligt og utrygheden atter kom tilbage. Han fik en overhaling af min ven og lidt senere trådte en falck-redder ind af døren (ja, fik hele turen), der tog mit blodtryk og puls og mente jeg skulle på sygehuset til observation. Jeg bliver bragt videre og ca. en time senere efter at være blevet tilset af 3 læger uafhængigt af hinanden få jeg endelig to stesolider. Får ringet til min kæreste, som heldigvis også var ok, hun havde badtrippet i et telt med nogle ædru venner med en lignende skrækkelig oplevelse. Hun tager en taxa ud til mig og vi tager hjem til hende for at sove. Her er klokken 13 næste dag og jeg har lynende kvalme, psykisk skrøbelig, søvnbesvær (på trods af stesoerne) og generel utilpashed. Vi drøner hjem i taxa fra Roskilde kl. 12 og efter at have pillet de meste mindfuckende plakater ned fra væggen endelig lukker øjnene og lader kroppen få hvile.

Først 3-4 dage efter følte jeg mig normal igen. Jeg har stadig fået paniske tilbagefald, de gange jeg har kastet mig ud i hash eller pot med venner, men dog i mildere og aftagende grad. Det er en oplevelse, der har skærpet min respekt for stoffer og min kærlighed til min bevidsthed som den er, og samtidig udgjort et punktum for at købe stoffer af fremmede på græsmark kl. 5 om morgenen. Og slet ikke det der burde være ecstasy. Siden da har jeg både herinde på boardet og gennem venner hørt skræmmehistorier fra knappernes uforudsigelige lokumsverden. Der er aldrig langt fra total eufori til trainwreck i den oplevelse man opsøger og betaler gladeligt for.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 maj 2009 10:20 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 feb 2006 20:35
Indlæg: 2194
Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Det var lidt af en tur må jeg godt nok sige. jeg er glad for du nu kan se tilbage på det med den oplevelse rigere. Det er altid noget skidt at købe piller i byen eller på dansegulvet til roskilde. Det er også helt normalt at man kan opleve flairups når man ryger en joint i dagene efter,sådan har jeg det altid med mdma, lige et par dage efter og den første joint vækker de følelser i mig. Heldigvis kun positivt.

Tak for rapporten.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 maj 2009 01:41 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 nov 2006 19:21
Indlæg: 8
@DoYouSpeakWak??

Tak for respons. Har faktisk netop været med på en joint med bedre resultater, så der er stadig håb :) Kan fraråde at købe stoffer uden at kende sælger selvom det er banal HR. Det tager sgu noget tid at komme op på hesten - også selvom det kan være fantombivirkninger og generel noia man oplever.

Mvh


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 maj 2009 23:33 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 jul 2008 00:25
Indlæg: 2
Puh, fik sgu lige et flash back af den grimmere slags da jeg læste din rapport. Har nemlig prøvet præ-cis det samme, samme stof (pulveriseret og købt som amf.) og endda på samme festival. Nåede også hele turen ind og ud af bevistheder, hallucinationer og ambulancer til Roskilde Sygehus, og kan 100% genkende din beskrivelse af den panikangst man føler, når man står alene blandt fremmede mennesker på et helt fremmed sted med et stof i blodet, som man ikke ved hvad er!

Håber du er cool - jeg er færdig med mdma!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 maj 2009 17:41 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 nov 2006 19:21
Indlæg: 8
@ Neon:

Det er jeg ked af at høre. Så længe der er knark, vil der også være lorteknark, sagde en vis mand vist engang. Og hustleriet stiger proportionelt vel med antallet af aftagere.

Var det også på Roskilde sidste år? I så fald har vi måske haft æren af at agere forsøgskaniner for samme producent.

Med forventning om tvungen varedeklaration på al slags narkoembellage :) ,
Nicolai


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jun 2009 15:44 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2004 19:24
Indlæg: 542
Geografisk sted: Dania
købte også 1g amf på Roskilde som jeg kun sniffede halvdelen af, og der endte jeg også med at have det røvelendigt næste dag, kastede op hele dagen og havde det generelt røvdårligt..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team