Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 mar 2024 08:10


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 08 dec 2018 19:39 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 sep 2015 20:47
Indlæg: 16
Hej Psych
Jeg har i de sidste par dage siddet og mundret mig med at læse en del af de mange forskellige triprapporter her på siden, og jeg fik da lige lyst til selv at dele en af mine egne oplevelser. Der er tale om første gang jeg tog amfetamin, hvilket er en oplevelse der stadig står rimelig klart i hovedet på mig, selvom det er ved at være nogle måneder siden.

Substans/er: Amfetamin og alkohol
Setting: I skole samt byen
Var du sammen med andre: Ja
Erfaring: På daværende tidspunkt havde jeg stortset ingen erfaring med hårde stoffer

Dosering og anden informaton om substanserne:
Er en smule i tvivl med hensyn til dosering, men det vil jeg vende tilbage til.

Mere information om settings, mental tilstand og evt. sygdomme mm:
To kammerater og jeg havde længe snakket om, at vi ville til at eksperimentere lidt med noget hårdere end hash og skunk. Vi havde, ved at læse og høre os frem, fundet ud af at det nok var kokain vi var ude efter at prøve. Min kammerat, som vi kan kalde K, kendte nogen vi kunne købe det af, og han fik straks stablet en aftale på benene. Men da vi hørte med priser osv. begyndte vi straks at blive lidt skeptiske. Jeg vidste godt stadset var dyrt, men ikke at det var så dyrt, hvis man skulle have en god aften ud af det. K's ven tilbudte os derfor i stedet amfetamin, som jo var billigere og efter hans mening også sjovere. Vi læste lidt op på, hvad vi kunne forvente af dette stof og blev enige om at give det et forsøg.
Det blev fredag og der var fredagscafé på det gymnasie vi gik på, og vi blev enige om at fyre dér. Fredagscaféen startede 14.00, men vores klasse havde, som den eneste på skolen, først fri 15.05, hvilket vi havde kæmpe nederen over, da vi i forvejen ikke kunne blive der så længe, eftersom vi skulle hjem og gøre os klar til byen. Min ven K fik derfor sine venner til at komme med tingene i en 10 minutters pause vi havde inden vores sidste time begyndte 13.55.

Triprapporten:
13.45
Det havde ringet efter vores næst sidste time, og mine kammerater K, T og jeg var meget spændte. Vi mødtes hurtigt med de to fyre som havde stadset med, og begav os helt ned i enden af skolen, hvor der var et toilet. Ingen kom i den del af skolen på den tid af dagen, så her kunne vi være i fred. Jeg var virkelig spændt nu, og blev ved med at fundere over hvordan det mon egentlig føltes. Selvom man læser godt op, kan man aldrig helt sætte sig ind i hvordan virkningen af et nyt type stof føles.
K's venner linede hurtigt tre fede streger op på en mobiltelefon, og vi stod alle tre og kiggede på dem et øjeblik uden nogen sagde noget. T sagde så "Er det nu en god idé? Vi kan sgu da ikke tage det inden vi skal til samfundsfag...? Vi gør det efter!". Jeg havde mest løst til at få det overstået, men K kom mig i forkøbet, da han svarede "Hold nu kæft! Nu gør vi det! Vi har travlt, hvis ikke vi skal komme for sent til time". T og jeg kiggede på hinanden og grinte. Først tog K en bane, derefter T og til sidst jeg. Vi sagde farvel til K's venner, og spænede tilbage til den samfundfagstime vi allerede var ved at komme for sent til.

14.00
Vi kom ind i klassen, hvor timen netop lige var gået i gang og der var helt stille. Det var nøjagtigt det vi havde frygtet. Alle, inklusiv læren, vendte sig og kiggede på os da vi kom ind ad døren. Jeg fik hurtigt noja på, og jeg var bange for om nogen kunne se det på os, så jeg begyndte diskret at tørre mig om næsen - for at være sikker på der ikke sad rester.
Vi slap for fravær, selvom vi kom for sent, og opmærksomheden var igen rettet mod læren der fortsatte undervisningen helt normalt.
Der var nok gået omkring 10-12 min siden indtagelsen og jeg kunne ikke rigtigt mærke noget, andet end jeg var lidt urolig i kroppen. (Jeg kunne dog ikke finde ud af om dette rent faktisk var pga. amfetaminen, eller om det var ren og skær placeboeffekt)
Pludselig skete der dog noget. Jeg fik nærmest en kuldegysning, der startede inde ved brystet og bevægede sig helt ud i fingerspidserne, men i stedet for en kold stikkende følelse var det varmt og behageligt. Jeg følte mig fuld af energi og jeg blev pludselig meget mere opmærksom på alt omkring mig. Hvad læren sagde, hvad der skete på vejen uden for, og hvad andre sad og lavede inde i klassen. Jeg følte at jeg både så og hørte bedre.
Jeg kiggede på T og K, som begge også sad og stirrede intenst på læren. Jeg begyndte at grine lidt inde i mig selv, eftersom de begge lignede nogen der syntes det var virkeligt interessant. Efter læren havde snakket et stykke tid begyndte han at stille nogle spørgsmål ud på klassen vedr. emnet. Jeg var ikke typen der normalt var allermest ivrig til at række hånden op i gymnasiet, og tror ikke engang jeg havde lavet mine lektier den dag. Men alligevel følte jeg en kæmpe selvtillid og jeg rakte hånden op lige meget hvad læren spurgte om - det samme gjorde T og K, der normalt heller ikke var de mest flittige til håndsoprækning. Tror aldrig jeg har fuldt så hårdt med i en time før, og da slet ikke i den sidste lektion på en fredag!

15.05
Vi havde nu fået fri, og var klar på at hamre nogle bajere til fredagscaféen. :cheers:
Da vi havde fundet os et bord, og slået os ned med en ramme bajere og et spil kort, begyndte vi at sidde og snakke om, hvordan vi havde oplevet timen. Vi blev alle tre enige om, at det havde været virkelig sjovt, og vi grinte af det pludselige engagement der var opstået i os alle tre inde til timen.
Efter noget tid kom K's venner hen til os (dem vi havde købt stadset af, som åbenbart havde bestemt sig for at blive til fredagscaféen) og spurgte os om vi var klar på en streg til. Det var vi.

17.45
Jeg var nu kommet hjem. Min mor havde hentet mig ved busstoppestedet og jeg havde snakket som et vandfald hele vejen hjem i bilen. Tror ikke hun syntes der var noget underligt i det, da hun jo godt vidste jeg havde fået lidt at drikke.
Jeg hoppede hurtigt i bad, og kom i noget andet tøj. Min kammerat M kom og hentede mig, da vi skulle til noget forfest inden byen.
Vi var en masse drenge til forfesten og K var der også.
På et tidspunkt sidder M, K og jeg alene i en sofa og snakker, og her fortæller K og jeg så M om amfetaminen. M's sagde han godt kunne mærke vi var lidt mere oppe at køre end vi plejede, og vi blev enige om han også skulle være med når vi kom ind i byen. Vi havde stadig en del tilbage, hvilket passede mig helt fint. Min "uovervindelighedsfølelse" var nemlig taget af, og jeg sad nu bare tilbage med en fandens masse energi.

(Efter hvad jeg har erfaret indtil videre, er amfetamin-rusen lidt en "blanding" mellem det man oplever på kokain og ritalin, hvis man kan sige det sådan... Det første stykke tid har man lidt den der "uovervindelighedsfølelse" jeg snakker om, hvor ens selvtillid får et kæmpe boost - ikke at det kan måle sig med det man oplever på kokain, men alligevel lidt det samme - samtidig har man, gennem hele rusen, det kæmpe energi-boost, der minder om det man oplever på ritalin, hvor man snakker hele tiden og har lyst til at løbe om kap med hvem end man møder.. ved amfetamin er det bare mere intenst)

24.00
Er egentlig ikke helt sikker på hvad klokken har været da vi kommer ind til byen, men vi får hurtigt fat i T, så vi kan komme af sted og få hugget en bane ned. M virkede lige så spændt som T, K og jeg selv havde gjort nogen timer forinden, da vi stod på skolens toilet og kiggede på telefonen med det gråhvide pulver.
Vi havde en sindssyg fed aften inde i byen, og vi var ude en gang mere senere hen på natten. :eyes:

5.00-6.00
Jeg kom rimelig sent hjem, og jeg havde absolut ingen trang til at sove. Som i overhovedet ikke! :shock: Jeg lagde mig dog alligevel og prøvede.

10.00
Ca. klokken ti åbnede jeg øjnene, og det føltes overhovedet ikke som om jeg havde sovet. Tilgengæld havde jeg det som om, at jeg bare havde lagt i fire timer med lukkede øjne, mens jeg stadig var lysvågen.
Jeg havde det utroligt dårligt, og jeg var helt slukket! :cry: Lå bare i helt død og så serier resten af dagen på sofaen.
Det er nogle af de grimmeste tømmermænd jeg i mit liv har oplevet, og det tog da også godt to dage før jeg for alvor var ovre dem.



Alt i alt var min første gang på amfetamin en af de fedeste aftener jeg har haft længe, og det var virkelig sjovt! Jeg vil dog, efter jeg har redet mig lidt mere erfaring, erkende at vi var en kende uansvarlige med doseringen, og vi har nok snøftet lige rigeligt, i forhold til det var vores første gang.
Jeg har kun taget amf få gange siden, og jeg må indrømme jeg ikke er så vild med det, selvom det her var en konge aften. Jeg synes rusen kan virke lidt for "hård" i længden, når kroppen er så tændt. Desuden er søvnbesværet og de forfærdelige tømmermænd (som jeg i hvert fald får) også værd at tage i betragtning.

_________________
Peace out
Psycowboy


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 dec 2018 17:16 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2008 17:04
Indlæg: 2080
Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Åh, din triprapport giver mig mange flashbacks til en vild tid jeg selv havde med masser speed hver weekend! Der var altid fart på og der skete ting konstant. :eyes:

Jeg stoppede selv med amfetamin pga de HÅRDE tømmermænd, og dage hvor psyken var helt fucked - det er ikke det værd syntes jeg. Og så er amfetamin bare et af de hårdeste drugs at fylde kroppen med.

Spændende rapport! :)

_________________
NotoriskSpradebasse!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team