Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 22:01


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 08 maj 2012 04:28 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007 21:49
Indlæg: 2185
Geografisk sted: up yours
Substans/er: bk-MBDB & MDAI
Setting: I naturen
MODs installed: Nej
Erfaring: Har en stor viden om det meste

Dosering og anden informaton om substanserne:
bk-MBDB 35 mg.
MDAI 75 mg.
nøjagtighed: +/- 3 mg

Her følger lidt baggrundsinformation om stofferne, og har du grundigt researchet disse, gå da direkte til rapporten.
bk-MBDB
Det er ikke en af de bedre entactogener. Af de substituerede phenethylaminer er den blandt de som har den kraftigste DA-NE release/reuptakehæmning, i forhold til 5-ht release/reuptake. Det har et dirty feel, og er mere speedet end jeg bryder mig om. Heftigt bodyload i større doser og en stimulerende virkning som især er mærkbar efter de første 2-3 timer, når euforien klinger af. Det er en ubehagelig rastløs, ængstelig fase, hvor man føler sig stegt i hovedet og ofte er søvn en umulighed. Den euforiske/empatiske virkning stoffet har kan være ganske kraftig og MDMA-lignende i perioder, men er desværre ret ustabil og flere oplever at trippet tager en dysforisk retning undervejs. Rundt omkring på nettet angiver folk en mild/middel dosis til 100 - 150 mg. Så højt har jeg aldrig selv taget stoffet, da de tweakede bivirkninger det har bliver alt for voldsomme. Ved 80 mg oplevede jeg allerede et ret brat crash under comedown, og udbrændthed dagen efter, så har bestemt ikke lyst til at gå højere.

MDAI
Denne Aminoindan er blevet udråbt til det non-neurotoksiske MDMA, eftersom den kun har affinitet for 5-ht receptorer. Som jeg har forstået forskningen i MDxx'ernes (MDMA især) neurotoxicitet er man kommet til den forståelse, at oxidativ stress i serotoninsynapserne opstår ved samtidig DA og 5-HT release, og vistnok involverer 5-HT reuptake mekanismen. Det er sandsynligt at MDAI er ikke-neurotoksisk men vores viden om det er stadig mangelfuld. Det vides heller ikke hvorvidt stoffet har affinitet for 5-ht2b receptorerne, væsentlig viden fordi brug af stoffer med virkning herpå (deriblandt MDMA) er blevet kædet sammen med øget forekomst af fibrøse hjerteklapper. I sig selv finder jeg ikke at stoffet er den store oplevelse. Jeg får et meget skarpt fokus og en fantastisk evne til at indleve mig i en film, fortælling eller personer i bøger. Der er som sådan ingen eufori forbundet med stoffet for mit vedkommende.Jeg oplever en klarhed i tanken og en intens tilstedeværelse i nuet, der samtidig er meget beroligende. Jeg kan bedst beskrive tilstanden som "tranquil", og den ro og klarhed som er forbundet med det, giver oplevelsen et skær af psykedelisk erkendelse. Min maksimale dosis af dette stof er 100 mg.

Mere information om settings,mental tilstand og evt. sygdomme mm:
Setting: Afslappet sindstilstand. Sov længe og lå og slumrede til hen over middag, så det tør siges at jeg var veludhvilet. Har ikke eksperimenteret med eksotiske psykoaktiver i næsten et år, ud over en par doser kratom. Klar i hovedet og god følelse i kroppen. Jeg har haft en længere periode under betydeligt stress, hvorfor mit koffeinindtag steg voldsomt til 2 kopper morgen/formiddag, 1 kop hen på eftermiddagen og the/kakao om aftenen. det betyder at jeg nu vågner temmelig groggy og halvdeprimeret om morgenen. nedtrappet til 1 kop the, og når den er indtaget er jeg helt klar til dagen. Selv ikke vores tilsyneladende harmløse arbjedsnarko er uden negative følgevirkninger.

Triprapporten
Jeg sad om eftermiddagen og følte mig virkelig godt tilpas, og tænkte at dette ville være en god dag at prøve et eller andet. Jeg læste lidt på bluelight og faldt over flere tråde om bk-MBDB, hvor det bliver nævnt at stoffet for sig selv er ret ufuldstændigt(også min egen opfattelse), men kan fungere glimrende som booster i kombination med andre stoffer i samme klasse. I andre tråde omhandlende MDAI blev det fremhævet at flere havde gode erfaringer med kombinationer med PEA's, og fik meget MDMA lignende trips ud af det. Bl.a. denne tråd: http://www.drugs-forum.com/forum/showth ... p?t=104817

Så var sagen ligesom klar for mit vedkommende, selvom jeg aldrig har prøvet MDMA. Og på trods af at jeg godt er klar over at kombinationen af de to formodentlig er neurotoksisk i en eller anden grad. Dog besluttede jeg mig for at holde doserne pænt lave, især for bk-MBDB som er den mest "shady" af de to substanser. 35 mg betragter jeg som en meget beskeden dosis. Andre steder på nettet kan man læse sig til beretninger, hvor folk tager 200+ mg som startdosis, hvilket jeg betragter som helt uforståeligt, givet det ret ubehagelige bodyload stoffet har hos mig i lavere doser. Jeg forestillede mig en ratio på 1:2 af bk-MBDB til MDAI. bk-MBDB kun lige i tilstrækkelig dosis til at give det fornødne push og stimulering som MDAI mangler. Jeg indtog bk-MBDB først og lod det opløse og svømme sublingualt i mundvandet i 10 minutter, mens jeg afvejede MDAI.

Jeg gjorde noget som måske kan synes uansvarligt. Det var suverænt vejr, en af de første forårsdage med helt friske limegrønne blade på bøgetræerne, 17 grader. Perfekt vejr til en tur på MTB i skoven. Det skal siges at jeg er i god form, erfaren både på cyklen og med den rute jeg vælger at køre. Jeg før haft stor fornøjelse af at køre samme rute under påvirkning af psilocin i lave doser. Jeg har under de ture oplevet en utrolig eufori ved at være i bevægelse, og i fuldstændig harmoni med miljøet. Jeg er helt sammenhørig med tid og sted og reagerer på rent instinkt. Resultatet er at jeg som regel kører ruten hurtigere og bedre end normalt, fordi min motoriske respons ikke er forsinket eller tøvende pga. overflødige hjerneprocesser på vejen fra sensorisk input til motorisk output. Det føles som om den signalvej er blevet forstærket med en superleder eller noget i den retning. Samtidig er min højere bevidsthed i gang med at behandle følelser og tanker om mit personlige liv. De 2 processer løber fuldstændig uafhængigt og uden at forstyrre hinanden.

Jeg pakkede en taske med sandaler, fyldte vandflasken og begav mig afsted. Her vi vel tidsmæssigt t: 00:20 efter indtagelse. Jeg mærker bk-MBDB'en først, som en øget iver og veltilpashed, hilser og smiler til de andre mtb'ere på vejen derud. Da jeg rammer den første stigning i skoven (t: 00:40) er det med en angrebslyst lidt stærkere end normalt. Den bliver dog dæmpet af at jeg mærker at det strammer lidt i brystet, og min puls går hurtigere op end normalt. Så jeg sænker tempoet lidt under det normale. Det går dog hurtigt over, og det samtidig med at jeg mærker MDAI'en sætte fut under serotoninsynapserne. Jeg ved ikke om det er MDAI'ens beroligende effekt der spiller ind her, om jeg fik det så godt at jeg ikke længere opfattede signaler fra kroppen. Jeg hælder egentlig mest til at det var kroppen selv som korrigerede. Jeg tror alle der dyrker cardio-belastende motion kender til at det kan føles som om hjertet er ved at hoppe ud af brystet på en, hvis man går hurtigt fra en lav til høj belastning, hvorefter kroppen ligesom justerer og man begynder at føle sig bedre tilpas. Kan muligvis hænge sammen med frigivelse af endorfiner. Hvad end det var følte jeg mig helt tilpas, og fokus flyttede sig ud på mine omgivelser.

I den følgende ½ time havde jeg en intens følelse af akut opmærksomhed på alt omkring mig. Ikke en opmærksomhed som var forstyrrende for den meget målrettede aktivitet jeg undertog, men en præcis registrering af alt i mit synsfelt. Snarere end et skift i bevidsthed, kom jeg i en tilstand hvor flere bevidstheder kunne eksistere helt gnidningsfrit ved siden af hinanden. Hvert lysegrønne blad og lille spire i jorden blev en brik i et skønmaleri af min plads i relation til alt det levende som omgiver mig. Og det må virkelig have været et skønmaleri, for jeg kan ikke huske at nogen dybe realisationer var skyld i denne eufori. Det er det som adskiller MDxx substanser fra psykedelika. Man kan føle at man står med den hellige gral mellem hænderne, men indholdet ophører ligesom stoffet med at være virksomt efter x antal timer. men under indflydelse kan man nemt narres til at tro at det er en psykedelisk erkendelse. Det var ikke kun synes som var skærpet, også lydindtryk lagredes og blev til en fin kronologisk melodi af min færden. Det var euforiserende at have så konkret og detaljeret logning af min bevægelse, og fornemmelsen af kontinuitet og formål var ret overvældende. Sideløbende med disse følelser af eksistentiel lykke, fungerede jeg på et lavere bevidsthedsniveau, hvor mine styrende korrigeringer kom tættere på at være helt synkroniserede efter de ydre nødvendigheder, og jeg prøvede hele tiden at presse den tættere. Det er sikkert indbildning, men jeg havde en forestilling om at være mere nærværende og tættere på nuet end før.

På et andet bedvidsthedsplan tænkte jeg meget over nogle af de kommende omvæltninger der vil ske i mit liv. Jeg glædede mig over at jeg vil komme til at kunne påvirke og hjælpe en masse mennesker, gennem det jeg engagerer mig i arbejdsmæssigt og i min fritid. Jeg er stadig på et sted hvor meget er åbent, og det er nu det gælder om at tage de rette beslutninger. Det kan virke skræmmende men i min beruselse fik jeg overbevist mig selv om, at uanset hvad jeg vælger vil det altsammen bære frugt, bare jeg klør på. Mange retninger kan være den helt rigtige. Jeg så mine valg, min fremtid som et vektorsystem. En vektor har en retning og en størrelse (eller en kraft). Det er ikke retningen som er vigtig for hvor langt man når i livet, det er den kraft man lægger bag. Og det gør heller ikke noget om en liv ikke er en lang ret vektor mod et singulært mål. Det kan også være ens rute bliver en serie af vektor-ryk i konstant skiftende retninger. I den sidste ende er det engagementet og den kraft man lægger bag som afgører hvor vidt omkring man kommer. Jeg så denne visualisering for mig på et søkort og synes det var utrolig dybt, og mere psykedelisk end jeg havde forventet.

t: 01:20. Jeg drejede nu ud af skoven og kørte mod stranden. Trippet peakede heromkring. Smed cyklen bag nogen buske og skiftede til sandaler. Det var fantastisk at få noget at drikke, da jeg var ret tør i munden. Jeg svedte ret voldsomt men følte mig ikke belastet af fysisk stimulation. Umiddelbart efter jeg stod af cyklen målte jeg min puls til 130. Det er ikke ualmindeligt efter sådan en tur. Det var en himmelsk aften, kl var ca. 18:30 på det tidspunkt. Jeg kunne se fritidsfiskernes joller ligge og vugge dovent på et spejlblankt hav. Der var lidt dis over havet som kombineret med genspejlingen af himlen, fik det til at se ud som om to øer lå og svævede på skyer. Jeg gik langs stranden, hoppede lidt, lavede cirkelbevægelser med skuldrene, lagde hovedet bagover og tog dybe indåndinger. Der gik rislende bølger igennem kroppen som fik håret på armene til at stå op. Jeg blev meget fokuseret på at følge de bittesmå bølgers slåen mod stranden. De var meget små, måske 5 cm, og havde en klukkende eller boblende lyd, som et lille kildevæld eller lyden af en dykkerklokke under vand. Med enkelte mellemrum blev der indflettet lidt større bølger der havde lidt mere brus over sig. Det var vidunderligt at lytte til disse organiske kræfter intensiveres og mildnes. Total salighed.

Træerne på klinten henlagde stranden delvist i skygge. Solen hang lavt og lyset flimrede mellem stammerne når man bevægede sig. Jeg opdagede at solen fik et blødere skær og blev mere "blueshifted" i mine solbriller, som solstråler ser når de brydes i vandet, set nedefra. Efter at have strukket baglåret ud og målt min puls igen (nu ca. t: 01:40. puls 90.), begav jeg mig hjemad. Jeg elsker skoven allermest når solen danner lange skygger og skarpe kontraster, og det fænomen er smukkest om foråret. Et stykke kørte jeg lags skovbrynet og det gav en strobskob effekt som skiftede mellem dunkel skygge med lav kontrast, og et orange filter med et virvar af haloer. Endnu engang må jeg forundres over hvor let underholdt jeg var under indflydelse af dette stof. Resten af turen var også en fornøjelse, men uden nye tilføjelser. Da jeg nåede tilbage (t: 02:30) var jeg allerede på comedown.

Jeg ville anbefale andre som skulle ønske at prøve denne kombination, at starte lavt ud selvfølgelig, og indtage MDAI først og bk-MBDB 20-30 min senere. Jeg har aldrig prøvet MDMA, men denne kombination er afgjort meget i den retning jeg forestiller mig MDMA. Kombinationen er sandsynligvis neurotoksisk og da der ikke vides ret meget om stofferne, hverken alene eller i kombination, vil jeg ikke anbefale det som en MDMA erstatning.

_________________
Corporations cannot commit treason, nor be outlawed, nor excommunicated, for they have no souls. ~ Sir Edward Coke


Senest rettet af Edward Coke 08 maj 2012 14:32, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 maj 2012 10:28 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2009 23:20
Indlæg: 1316
Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Virkelig god rapport! Jeg nød at læse den hele vejen igennem. Det lyder som en virkelig god tur i skoven, og du fik beskrevet tanker og følelser virkelig godt. Der udspillede sig næsten en indre film i mit hoved af din tur.

Jeg håber, du vil skrive flere rapporter i fremtiden!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 maj 2012 14:09 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007 21:49
Indlæg: 2185
Geografisk sted: up yours
tak skal du have, Philip. :) det er min første rapport, og det er egentlig for dårligt i betragtning af hvor længe jeg har været her. det er bare satans svært for mig at skrive triprapporter om psykedeliske stoffer. har prøvet men opgiver som regel. der mangler simpelthen ord, eller et helt sprog til at beskrive det.

_________________
Corporations cannot commit treason, nor be outlawed, nor excommunicated, for they have no souls. ~ Sir Edward Coke


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team