Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 12:48


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 03 feb 2014 13:24 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 789
Geografisk sted: Messier 45
Substans/er: MDMA
Setting: Hjemme eller hos ven
MODs installed: Ja
Erfaring: Begynder

Dosering og anden informaton om substanserne:
Dosering på 0,2, senere redosering på 0,1

Mere information om settings,mental tilstand og evt. sygdomme mm:
Startede ud hos kammerat, tog senere hjem, hvor jeg redoserede.
Havde en måned forinden stoppet dagligt cannabis-forbrug. Havde nogle småting, jeg gik og tumlede med i hovedet, men var overordnet i godt humør.

Triprapporten
Jeg havde aftalt at skulle chille med en af mine gode kammerater, D, denne fredag aften. Vi mødtes ved 20-tiden ved tanken for at købe smøger. Det var virkelig dejligt at se D igen, da det netop var noget tid siden sidst. Han havde meget på sinde, hans kæreste havde lige slået op, og han havde generelt haft en lortedag. Vi snakkede om løst og fast, i dét vi gik hjem til ham. Vi endte med at sidde på D's værelse og stene en eller anden tilfældig serie i TV, mens vi lyttede til noget afdæmpet musik. Snakken kom hen på stoffer, og lige pludselig får D et smøret smil på læben og viser mig, hvad han gemmer i hans matematikbog: en lille zipbag med omkring ½ gram MDMA. Vi sidder og kigger lidt på hinanden og aflæser hinandens blikke. Helt intuitivt bliver vi vist enige om, at vi skal peppe stemningen lidt op. Han liner et par streger op, mens jeg folder 50'eren i min pung. Vi suger banerne og læner os nu tilbage i sengen. Vi bliver hurtigt meget kærlige begge to, og ender med at sidde og kramme hinanden og kommer ind i en dyb samtale om livet. Vi går hen og bliver i fjollehumør og sætter noget trance på anlægget og hopper rundt i hans lejlighed. Vi havde det vældig skægt og grinede meget.

En af D's kammerater ringer så op, og spørger om han vil med i byen, og det siger han jo ikke nej til. Jeg havde til gengæld ikke den store trang til byen, så jeg vælger at tage hjem. Det er nu ca. 2 timer siden at jeg tog den første dose MDMA. Jeg har selv omkring 0,8 gram til at ligge i en skuffe, og beslutter mig for at redosere. Tager en bane på 0,1 og går derefter ind for at ligge i min seng og koge. Jeg sætter noget meditationsmusik på, et OM-mantra, og sætter mig i halv-lotus position på sengen. Jeg føler, at mit sind udvider sig; jeg kan lige pludselig se, at alle de ting, som jeg går og bekymrer mig om i min hverdag, i virkeligheden ikke betyder noget. Jeg er skaberen af min egen 'lidelse'. Jeg har det rigtig godt, fælder en lille tåre såmænd, og ligger mig ned for at koge til noget psytrance.

Det er så HER, at jeg begår den største fejl. Jeg vælger at lægge mig under min tykke vinterdyne, med radiatoren kørende på fuld drøn. Jeg ligger sådan i godt halvanden time. Jeg begynder at få det meget vildt, får en del både closed- og open-eyed visuals af forskellige farvemønstre, og musikken er voldsomt intens. Men jeg begynder at få det mærkeligt; jeg føler mig lettere "retarderet", har svært ved at sætte sætninger sammen oppe i mit hoved, og jeg har det som om, at min krop er ved at stå af. Jeg får nogle små "blackouts" og kan ikke finde rundt i noget som helst. Jeg får mig klikket ind på psychedelia's wiki-side og læser skadesreduktions afsnittet om MDMA, og det første der står, er selvfølgelig faren for død eller hjerneskader ved hedeslag. Jeg bliver nu klar over den situation jeg er i, og bliver meget bange; jeg har drukket masser af vand i løbet af aftenen, men har ikke rigtig svedt, mens jeg har lagt under dynen. Jeg er bange for at få vandforgiftning, hvis jeg drikker mere vand. Jeg vælger at forlade mit værelse. Jeg tumler ud i gangen og ud af fordøren, for at lægge mig i sneen udenfor. Her ligger jeg i mit undertøj i godt 10 minutter, hvor jeg langsomt bliver mere klar i hovedet. Så straks jeg kommer ind igen, stiger min kropstemperatur, og jeg går ud på badeværelset for at stille mig under den kolde bruser. Dette resulterede i en MEGET intens kropslig eufori. Jeg havde godt nok læst om, at det var vildt nok at være under det kolde vand på MDMA, men det overgik godt nok mine forventninger! Efter jeg kommer ud af badet, søger jeg på Google efter førstehjælp ved hedeslag, og jeg gør 3 våde klude klar. 1 lægger jeg om halsen, og så ligger jeg 1 under hver armhule. Blodårerne er tættere på huden her, og det nedsætter kropstemperaturen mere effektivt. Har en ekstra klud, som jeg bruger til at stryge over min varme hud. Jeg ligger sådan her til omkring klokken halv 6 om morgenen, før jeg endelig føler mig udenfor fare, og kan falde i søvn.

Trippet var meget godt, men havde en meget træls og potentiel livsfarlig slutning. Det gik virkelig op for mig, at det ikke er legetøj, vi har med at gøre her! Jeg har fået meget mere respekt for stoffer, og har tænkt mig at tage en god lang pause fra MDMA et stykke tid. Og for fremtiden vil jeg være meget mere opmærksom på min kropstemperatur. Jeg kan ikke lade være med at spekulere på, hvad der var sket, hvis jeg havde ventet med at handle; jeg kunne virkelig, at mærke min krop var begyndt at lukke ned! Og så er jeg da så taknemlig for, at sider som psychedelia findes. I min 'kogte' tilstand, var jeg slet ikke i stand til selv at se, hvad der var galt. Men psychedelia's wiki, var ved der fik mig til at handle og på den vis kan man sige den 'reddede' mig. Længe leve harm reduction! :)

Pas på jer selv derude!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 feb 2014 14:39 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 jan 2012 01:50
Indlæg: 302
Tak for reporten og spesielt for at dele med problem og din løsning :D

Jeg har selv oplevet hvad jeg vudere som Serotonin Syndrom på: mange Shrooms + mange Tramadol + lidt No2 + Musik videoer på fuld skrald (Milk Inc. m.f.) så jeg var helt overgearet.. og så slukke jeg Pludseligt for det hele mens jeg stadig var oppe at køre, for ikke at genere naboerne længere.

hvilket Gjorde at jeg fik kraftige spændinger spesielt i den ene læg-muskel, desorintereing og ikke længere glad og måtte ud og stå i kulden i hoveddøren i "bar røv" for at køle kroppen ned,
Jeg måtte ud 3 gange ialt hvor det var vendt tilbage.. + de der blå poser man fryser og bruger til sportsskader m.m. kom jeg i et viskestykke og så på hovedet og nakken var også en stor hjælp..

Mit råd til folk der kommer ud hvor de ikke kan bunde:

Lyt til din krop og Kend din HR (hav den evt. printet ud hvis du ved at du tager dosis i den høje ende)

og er du i tvivl: så bed om hjælp..
(lav gerne en aftale med en erfaren-ædrug-tripper, inden du tripper, som du kan kontakte hvis nødvendigt, spesielt hvis du tripper allene..)

_________________
If you do drugs ?
Don't let drugs do you !!!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 feb 2014 18:25 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 okt 2009 13:41
Indlæg: 2369
Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Lyder voldsomt. men du tror ikke bare det var for meget mdma og ikke hedeslag? havde du det varmt?

brightshadow - tror ikke det var serato min syndrom da det svampe og trampolin ikke påvirker serato in receptoren voldsomt. ret mig hvis jeg tager fejl.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 feb 2014 23:08 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2010 13:44
Indlæg: 848
Geografisk sted: The White House
jeg tror det er indbildning det med det livsfarlige hedeslag, man kan psyke sig selv en del på MDMA. jeg har set folk koge over på MDMA og så skal jeg lige love dig for at man sveder, ud af alle porrer i kroppen som et fucking vandfald.

Det er primært noget der sker hvis man danser som en gal i et dårligt udluftet lokale (læs: en form for club). Det er dog alligevel meget meget rart at have en kold klud i ansigtet eller tage et bad på MDMA, og der er ikke de store farer for at komme til at fryse i hvertfald... medmindre man ligger sig i en snedrive måske.. :)

300 mg er heller ikke så voldsomt meget igen, selvom det bestemt kan være en aggressiv dosis.

Man kan nemt blive "retarderet" i de sidste timer af et MDMA trip, det er som om man ikke ved hvor man kommer fra og hvor man er, osv. standard stimulans afbrændthed.

Men det lyder bestemt som en voldsom oplevelse og jeg håber du kommer godt videre :)

_________________
Weed doesn't make you lazy, it just makes you realize things aren't worth doing.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 feb 2014 11:18 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 789
Geografisk sted: Messier 45
Kan godt være det bare var indbildning, jeg var ret godt kogt, men havde det VOLDSOMT varmt, det var lidt af den grund, at jeg frygtede hedeslag. :)
Jeg kunne også mærke, jeg blev noget mere normal i hovedet efter jeg blev kølet ned. Det var helt sikkert en vild tur, men har haft det meget godt bagefter, lækkert afterglow og ingen nedtur whatsoever.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 feb 2014 14:57 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 jan 2012 01:50
Indlæg: 302
Jeg er selv i tvivl men det er den bedste forklaring jeg har kunne komme med..
Jeg tror: at være helt overgearet på musikvideoer med vild bas og lækre damer og så pludslig slukke gjorde udslaget..

Psilocin: molekylet har ca. samme form som Serotonin molekylet og menes at påvirke Serotonin reseptorene og der ved sænke aktiviteten i det prefrontale cortex i hjernen.

Tramadol: øger frigivelsen af serotonin og hæmmer genoptagelsen af noradrenalin

No2: er jeg itvivl om hvad det påvirker..

Citat:
Først lidt om serotonin-syndrom:
Det findes i helt milde til meget svære og livstruende former.
Det kommer typisk hvis SSRI gives i kombination med bestemte former for anden medicin eller i meget store doser. Kombinationer med litium, visse typer smertestillende medicin, naturmedicin og hostesaft er særligt berygtede. Men syndromet kan også ses extremt sjældent ved normale doser SSRI.

Symptomerne er:
Muskeltrækninger i de store muskler (benene evt. arme). Kan være eneste symptom i milde tilfælde. Dernæst kan man se svimmelhed, omtågethed, diarre, feber og forvirring. I de værste tilfælde kræves behandling på en intensivafdeling.
Syndromet er meget sjældent. Jeg har personligt set det 2-3 gange i mit liv, og i en undersøgelse fra England fandt man 50 tilfælde ud af 12.000 brugere af SSRI, men det kan sikkert godt findes i mildere former, som ikke er blevet regnet med i undersøgelsen, fordi folk ikke har opsøgt læge.

Behandling:
Søg læge med det samme og aftal med ham, hvad der skal gøres: Almindeligvis øjeblikkelig ophør med det stof, som har forårsaget symptomerne. Dvs. kommer de efter at man har øget dosis, holder man pause og går evt. tilbage på forrige dosis – efter aftale med lægen. Kommer det fordi man har kombineret flere former for medicin, holder man også pause og drøfter med lægen, hvad man så skal gøre.

Kilde: http://www.videbech.com/blog/viewtopic.php?id=78


Overvej lige jeres svar, at siger det er nok ikke er noget, så vedkommende el. andre der læser med måske ikke tager deres symtomer alvorligt næste gang..

At kroppen ikke fatter at køle sig selv af ved at svede kan være Extremt farligt..!! :oops: :cry: :evil:

BETTER SAFE THEN SORRY !

_________________
If you do drugs ?
Don't let drugs do you !!!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 feb 2014 15:46 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 jul 2013 14:53
Indlæg: 74
Haha, der skete PRÆCIST det samme for mig for omkring 2 uger siden, da jeg skulle prøve 5-EAPB (MDMA-lignende stof) første gang. Mig og min ven havde redoseret 2 gange på aftenen, og inden vi skulle iseng, fik vi begge to "mini-blackouts", og vi kunne slet ikke forstå hvad hinanden sagde/glemte det hele tiden, kunne ikke fokusere vores øjne på noget som helst, og følte os hjernedøde.

Jeg går ud fra at vi nok havde taget lidt for meget, da vi begge var meget følsomme overfor stoffet, vi blev helt blæst af 70-80 mg.

Nu når jeg lige læser BrightShadow's indlæg, så kan jeg se at vi havde nogle af symptomerne på serotonin-syndrom (svimmelhed, omtågethed, feber i mild grad og muskeltrækninger i benene).


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 feb 2014 16:14 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
fedt, især det med bruseren - jeg har engang skrevet om en kold brusetur på mdma, samt lidt andre substanser..
http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=48&t=30574&hilit=orgasmisk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 feb 2014 19:10 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 aug 2011 14:19
Indlæg: 120
Kan heller ikke se ãt alt det var nødvendigt hvis du ikke havde danset vildt i lang tid og glemt at drikke vand :D


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team