Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 20:39


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 19 okt 2011 13:56 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 apr 2011 22:59
Indlæg: 307
Substans/er: DMT
Setting: Hjemme eller hos ven
Var du sammen med andre: Ja
Erfaring: Har en stor viden om det meste

Dosering og anden informaton om substanserne
22mg DMT røget på glaspibe

Mere information om settings,mental tilstand og evt. sygdomme mm.
Et af mine mere velovervejede og planlagte trips.

Triprapporten
Jeg havde i lang tid haft lyst til at tage den psykedeliske oplevelse til ”the next step” og efter en del højdosis LSD- og svampetrip så syntes jeg tiden var inde til at prøve DMT. At ramme the K-hole havde jeg også overvejet, men mine tidligere oplevelser med keta var overvejende negative synes jeg. Jeg skulle besøge en ven som jeg havde aftalt det hele med på forhånd, det var også hende der skulle skaffe DMT’en. Hele dagen op til og under togturen var jeg meget spændt og jeg brugte tiden i toget på at mentalt forberede mig med noget Pink Floyd på Ipoden og så ellers bare tomme hovedet, lade op og gøre plads til en masse nye indtryk.

Jeg kommer hjem til hendes lejlighed og hun har virkelig gjort noget ud af udsmykningen. Store psykedeliske plakater er hængt op inde i stuen og madrasser og puder ligger på gulvet, meget komfortabelt. Det meste af dagen går med film og vi får lavet en god aftensmad, på dette tidspunkt er det begyndt at blive mørkt udenfor og jeg mener det er på tide at komme i gang. Vi ruller gardinerne for og lyser stuen op med en masse stearinlys og tænder nogle rygelsespinde. Det føltes allerede som om trippet var i gang, virkelig et stemningsfyldt og hyggeligt miljø vi fik skabt.
Dosen blev vejet af og fyldt i den lille glaspibe og her begyndte nervøsiteten virkelig at melde sig, en god nervøsitet vel og mærke. Sommerfugle i maven, en let rysten og uro i kroppen jeg var dog ikke et sekund i tvivl. Jeg tog piben op til munden og tændte lighteren, holdt flammen lige over hovedet og sugede langsomt og dybt imens jeg kunne se hvordan en svag røg formede sig. Selvom det ikke så ud af meget røg så skal jeg lige love for at jeg aldrig har inhaleret noget så slemt. Men jeg holdte hosten tilbage og der gik ikke meget mere end 5 sekunder før mit syn begyndte at flimre og det hele kørte rundt. Det føltes stort set som om jeg besvimede, men stadig var ved bevidsthed.

Jeg befandt mig nu i et helt andet univers, det var helt sort, men siderne var helt krakkeleret og det var som om lava flød i sprækkerne. Mit fysiske jeg begyndte at smuldre og blev til bitte små vandråber der langsomt fløj væk fra hinanden som om der ingen tyngdekraft var. På dette tidspunkt eksistere min krop ikke længere, tilbage er kun mine tanker, høresans og syn. Dråberne forvandler sig nu, først til molekylestrukturer, men vokser pludselig enormt hurtigt og bliver til store bolde med lange tråde bølgende ud fra dem. Det er meget de røde nuancer der dominerer og skifter roligt over til en snært af grøn for igen at blive røde. Jeg har ingen tidsfornemmelse, jeg er ikke engang sikker på hvem eller hvad jeg er, mine tanker flyver af sted og det er svært at holde dem fast. Pludselig går alting meget hurtigt, som om det jeg befinder mig i er en væske som bliver suget op i en kanyle og jeg føler at mine tanker bliver revet fra hinanden.

Da hele påstyret er ovre bliver jeg igen bevidst om min krop og jeg befinder mig nu tilbage i lejligheden. Jeg får øje på min veninde som jeg ikke kan genkende, hun virker alligevel bekendt og jeg føler at hun ved alt om mig. Mens jeg sidder lidt og genopdager min krop på ny, husker jeg at jeg kan snakke og gå rundt osv. Jeg kan dog ikke fremstamme en eneste lyd og jeg er meget ustabil og kan slet ikke komme op og stå. Efter et par forsøg på at rejse mig mærker jeg nogle snore der trækker mig op og holder mig stående. Jeg kan slet ikke kontrollere mig selv, det føles derimod som om min veninde kontrollere mig som en marionetdukke og jeg kan kommunikere med hende via telepati og derved bevæge mig rundt hvor jeg har lyst. Flere gange ser jeg hende åbne munden men det eneste der kommer ud er musik, en stille afdæmpet trommerytme og akustisk guitar spiller samtidig med den mest fantastiske fløjten spiller noget af det smukkeste jeg nogensinde har hørt. Jeg ved jeg har hørt det før, men har ikke været i stand til at kunne finde ud af hvilken sang det er.

Alle stearinlysene er meget skarpe og sætter spot på nogle forskellige ting i stuen. Det eneste der dog fanger min opmærksomhed er et bord. Overfladen er helt spejlblank det reflektere dog ikke noget billede da jeg ser ned på det. Jeg prøver at røre ved bordet, men lige meget hvor meget jeg strækker armen, synes det at være uopnåeligt langt væk. Efter jeg har stirret lidt mere på bordet kigger jeg op igen og ser stole flyve rundt i rummet. Jeg udbryder et stort ”wow” og stolene forsvinder i den blå luft. Her fra kommer jeg hurtigt tilbage til virkeligheden igen.

Konklusion:
Det mest interessante ved trippet var dets eftervirkninger på mig, specielt følelsen af ingenting og ikke at være til hang fast i mig det følgende måneds tid. Jeg havde og har stadig meget svært ved at bearbejde og forstå hvad der rent faktisk skete med mig. Jeg følte mig usynlig og som om jeg ikke hørte hjemme nogen steder. Jeg oplevede at være følelseskold meget af tiden efter, jeg var hverken glad, sur, ked osv. jeg var der bare. En følelse, om man kan sige det, som er meget svær at fortælle om, ikke mindst fordi jeg i dag slet ikke kan forestille mig hvordan det har været. Om jeg fik noget ud af trippet kan der ikke være tvivl om, men hvad jeg har lært er ikke rigtig til at sætte finger på jeg kan bare mærke at noget er forandret.

Det er ikke et stof jeg umiddelbart kunne tænke mig at prøve igen, men man skal aldrig sige aldrig måske når jeg er blevet ældre og helt sikkert en mindre dosis. Selve trippet var meget vildere end jeg havde troet, men det er mere eftervirkninger der får mig til at holde igen. Når man går på Gym er det ikke noget man har brug for.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 okt 2011 02:05 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 nov 2010 23:23
Indlæg: 50
Det lyder som noget af et trip, fed rapport :)
- Pink Floyd er altid godt til at tømme hovedet for stressende tanker ;)

Synes også det er fedt, at du har en velovervejet konklusion med. Rigtig fedt :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 okt 2011 21:09 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 aug 2011 17:06
Indlæg: 38
Geografisk sted: I Vulvaland
Virkelig interessant læsning.
Jeg har et par spørgsmål eftersom jeg aldrig selv har prøvet DMT, men med fornøjelse har læst Rick Strassmans bog og set diverse dokumentar.
Hvor mange inhalationer tog du af DMT piben? Terence Mckenna siger at hvis man vil bryde igennem skal man tage mindst tre store sug, men er der overhovedet tid til det, specielt når det er første gang.

Du skriver i din rapport: tilbage er kun mine tanker, høresans og syn. Dråberne forvandler sig nu, først til molekylestrukturer, men vokser pludselig enormt hurtigt og bliver til store bolde med lange tråde bølgende ud fra dem:
Rick Strassman snakkede om farverne der distraherede hans forsøgspersoner i det første stadie af DMT rusen, man skulle ligesom ignorere dem og skubbe sig selv dybere ind i trippet. Det er her man møder DMT entiteterne, kunne du høre dem? se dem? Fornemme deres tilstedeværelse?
På høj dosis svampe trip har jeg været i stand til at høre dem, det lyder som negle på en tavle med uendeligt rumklang, også i hundredvis der rykker sig tættere og tættere på centeret af min bevidsthed. Samtidig kunne jeg fornemme dansende antropomorfe skygger der holdte i hånd, men altså som sagt ikke se dem, kun "fornemme" dem.
Eftersom psilocybin og DMT er nært beslægtet, kunne jeg godt tænke mig og hører om de deler egenskaber med hensyn til visuals og stemning har du gjort dig nogle tanker om hvor de ligner hinanden(selvfølgelig med respekt for DMT overlegne styrke)

Hilsen Schrooms


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 okt 2011 16:23 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 apr 2011 22:59
Indlæg: 307
Jeg tog først et langt dybt sug efterfulgt af endnu et. Det andet sug var dog mærkbart meget kraftigere da der ligesom var kommet gang i piben, jeg kunne ikke have taget et sug mere om jeg så ville, men tror sagtens det kan lade sig gøre evt. hvis man fik en anden til at holde piben for sig og man allerede havde prøvet det før. Jeg tror nu mere spørgsmålet går på selve dosen fx hvis du har en relativ lille dose, lad os sige 5mg, og du "bruger" alt det under første sug, ja så er der ikke rigtig mere at komme efter lige meget hvor meget du suger. Om der var mere tilbage i piben efter jeg var færdig ved jeg ikke, men det er da ikke utænkeligt overhovedet. Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med DMT entiteterne? Jeg vil ikke sige at jeg blev distraheret af farverne mere opslugt af dem og forundret, det virkede som det oplagte at fokusere på, men det er da muligt at det har forhindret mig i at nå til det du kalder DMT entiteterne.

Har ikke umiddelbart tænkt over sammenligninger med svampe, men nu du siger det kan jeg måske drage nogle paralleler. For det første så var første stadie af rusen ikke lignende noget jeg har prøvet før, det er først da jeg vender tilbage til lejligheden og bevidstheden. Jeg har et par gange på rimelig store doser svampe(omkring de 5g cubensis og lidt over) følt at ingenting gav mening, at jeg ikke forstod de ting der skete omkring mig og det hele var meget overvældende uden at vide hvorfor, men uden at det betød noget fordi oplevelsen var så intens at jeg ikke kunne andet end at suge det til mig. Det mindede meget om den tilstand jeg var i lige efter jeg kom tilbage til bevidstheden.

Visuals på svampe virker meget ambiente og brede hvorimod DMT'en var mere monotont og meget fokuseret. Begge ting føler jeg lyser ting og farver op, men igen hvor DMT'en var meget ensartet og mere skinnende/reflekterende og bevægede sig over mod en nuance af gennemsigtig hvid. Egentlig er det meget lettere at finde forskelle mellem DMT og svampe, men det kommer nok ikke bag på nogen og det er jo heller ikke det du spørger om :D Det er bare fandens svært at sætte ord på de ting der tilnærmelsesvis kunne minde om hinanden. Men for at komme der op hvor det kan lade sig gøre har jeg erfaret at det er rimelig store doser svampe der skal til, og så er det også det hele bliver så mærkeligt at det er svært at forklare.

En anden ting jeg også har gået og tænkt lidt over er hvordan selve rusen indtræder i forhold til svampe og LSD. Med DMT går det meget stærkt hvor man på svampe og LSD når at føle hvordan rusen bevæger sig mod peak, man får mere tid til at vende sig til følelsen af at være påvirket. Når man så endelig peaker virker det ikke lige så voldsomt som hvis man peakede inden for nogle sekunder som man gør på DMT. Det får mig også til at overveje hvor kraftig trippet i teorien er i forhold til svampe og LSD.

Håber du fik svar på noget og fortæl lige lidt mere om de der DMT entiteter :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 okt 2011 10:31 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 aug 2011 17:06
Indlæg: 38
Geografisk sted: I Vulvaland
Okay...
Kan den hurtige on-set af DMT rusen så forhindre at man får en høj nok dosis til at bryde helt igennem?
Eller kræver det bare noget mere erfaring. Hvordan var DMT røgen at inhalere, jeg har læst at det skulle være yderst ubekvemt og smage lidt ligesom brændt plastik.
Det er også det hurtige on-set som er hovedårsagen til jeg ikke har prøvet det, og muligvis aldrig kommer til det. Tanken om at accelerer fra 0 til egodød på 45 sek. er så umanerligt voldsom en reaktion at det skræmmer mig væk fra at afprøve kemikaliet. Der er ingen tid til at acceptere den totale udslettelse af egoet som på svampe, og derfor tror jeg at Ayahuasca ville være en mere lærerig oplevelse for mig en DMT rusen.

Se evt. nedstående video på youtube, hvor Solar Bears er blevet splejset sammen med DMT scenen fra Enter The Void:
http://www.youtube.com/watch?v=KbJ3WxwMvLo

Med hensyn til DMT entiteterne, så vil jeg ikke gå vildt meget i detaljer med dem her, men anbefale dig at læse Rick Strassmans bog, DMT the Spirit Molecule,(prøv at søge efter den på nettet) hvor han i detaljer redegøre for de tilsynedladende autonome hyper intelligente entiteter som hans forsøgspersoner stødte på under deres høj-dosis DMT trip.
Entiteterne er ikke virkelige hallucinationer som fx at møde en afdød slægtning i kød og blod ville være(og noget der er forbeholdt Delirianterne, efter min ydmyge kendskab). Men mere en indlejring i strukturene i DMT rusen, Terence Mckenna snakker om "Self Transforming Machine Elves"
Ydemere kommer entiteterne i mange forskellige udgaver, såsom Engle, Cephalopods, Reptiler, Insekter, Kaktusser, Tændstikmænd og altså som hos mig dansende antropomorfe skygger.

Jeg er selvfølgelig godt klar over at det kan være svært at sammenligne DMT rusen med de Psilocybinske Svampe, men det slår mig bare hvor ens molekylerne er, i og med de virker på de samme centre af hjernen ville det være ekstremt hvis de ikke havde nogle elementer til fælles.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 okt 2011 22:00 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 apr 2011 22:59
Indlæg: 307
Nu har jeg jo kun prøvet det 1 gang så jeg er bestemt ikke ekspert på området og kan kun berette om den oplevelse jeg har haft. Men er man opsat på at bryde helt igennem så tror jeg ikke det er så svært igen. Om det sker første gang eller efter et par forsøg er vel individuelt og kommer an på dosen. Som jeg skrev tidligere så er det nok en del lettere hvis man får en til at holde pibe for sig så man bare kan koncentrere sig om at suge. Jeg vil nok egentlig hellere beskrive "røgen" som en tyk damp, det er ikke ligesom at inhalere røg mere tyk luft agtigt. Smagen er svær at definere egentlig, brændt plastik/maling agtigt, jeg brød mig i hvert fald ikke om det.

Du kan jo altid starte ud lavt og lige så stille øge dosen hvis du beslutter dig for at prøve det. Mht. ayahuasca som jeg ikke har prøvet kan jeg læse mig frem til at det ikke kan sammenlignes med ryge DMT overhovedet.

Har besluttet mig for at jeg en dag vil læse bogen, skal lige tage mig sammen først :P

Det kan godt være at DMT og psilocybin ligner hinanden strukturmæssigt, men det behøver nødvendigvis ikke at betyde det har samme effekt, overhovedet. Jeg synes det var meget forskelligt fra både LSD og svampe.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team