Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 01:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Har et par søvnløse nætter for tiden, det er temmelig skod da jeg skal op og på job. Jeg har for nyligt fået nogen etizolamer hjem, så har forsøgt mig med 2 skt, det har bare overhovedet ikke hjulpet. Har næsten lige trænet for at køre mig træt, men intet held. Jeg havde ellers formodet at der ville ha fungeret med de 2 etiz. Da de var benyttes af folk med insomnia. Har andre haft held med etizolam til at døse hen på? Er ellers fan af dents evne til ikke at gøre næste morgen til et helvede at komme ud senge', i modsætninger til andre benzo's. Det nytter bare ikke med 2 timers søvn ):

Medlem
Brugeravatar

Synes de er ret effektive.
Har benyttet 4 mg til at slå mig selv ud pga. et stimulans helvede.
Sov i en 9 timer straight. Føltes i hvert fald sådan, havde hukommelsestab, var ude og kører i bil, snakkede i tlf og alt muligt. Kan jeg dog ikke rigtig huske (ikke mig der kørte). Men jeg var rimelig stoned/væk (fik jeg af vide) og der skete kun alle disse ting pga. jeg var tvunget til det, ellers havde jeg 100% ligget og sovet.
Men var godt udhvilet bagefter, det vigtigste :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

0.5 mg plejer at virke fint for mig

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg ved ikke om du har prøvet phenibut? Utroligt afslappende

Medlem

En enkelt 1 mg etizolam plejer ikke at kunne gøre det for mig, men jeg har kombineret 3 mg med 1,5 g phenibut, hvilket var utroligt afslappende og søvndyssende.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg synes heller ikke etizolam er specielt effektivt til søvn, med mindre man kommer op i de højere doser (hvad imo vil sige 3-4 mg) - så synes jeg de har en ret effektiv knock out virkning. Men jeg synes ikke det er fedt, at man skal op i doser, der, hvis jeg tog dem uden at skulle sove, ville gøre mig hammer lam.

Mht. brug efter stimulanser synes jeg heller ikke de er vildt effektive, dog har jeg kun prøvet det i 1-2 mg doser, 4 mg ville sikkert gøre mig lam nok... Men jeg bryder mig ikke om de højere doser, de giver mig for meget hukommelsestab og jeg bliver for zombie. I det hele taget synes jeg ikke de virker optimale ifm. stimulanser, de er på en eller anden måde ikke søvndyssende nok, og jeg tænker også at den relativt korte halveringstid er et problem i den sammenhæng (imo) - jeg foretrækker de længerevarende som clonazepam og diazepam efter stimulanser, de er bedre til at sikre en ordentlig lang søvn, og det kan også være et plus at være lidt påvirket når man vågner, til lige at tage lidt af tømmermændene/livsleden ;)

Er der andre end Ophidian der har erfaringer om etizolam ifm. stimulanser, de har lyst til at dele? (hvis det er i orden jeg lige låner din tråd lidt SunshineJunkie? :) ) Ku godt tænke mig at høre hvad folk synes om dem til det formål, jeg har kun brugt den en tre gange, pg har lidt svært ved at afgøre om min konklusion er korrekt...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Synes de er ganske effektive som downer, anxioulyt og let antidepressiv - omend med et dosemønster der ligger et godt stykke fra de mere almindelige, og ganske velkendte benzodiazepiner. Etizolam bliver ofte sammenlignet med Diazepam (Valium) i et styrkeforhold der hedder 1:10. Denne sammenligning synes jeg ikke holder - kun som antidepressiv anxioulyt er Etizolam væsentligt stærkere end Diazepam. Denne anskuelse (i hvert tilfælde hvad angår Anxioulyt) understøttes også i videnskabens skrifter.

Som sovemiddel gælder en ratio på 1:5 eller 1:3 nærmere - efter min ydmyg mening!

[ Følgende dosemønster er baseret på egne erfaringer, og skal derfor tages med et ton salt ]

~0.5 - 2 mg (2-6 mg+ ved tolerance): Anxioulyt, antidepressiv effekt. Svagt muskelafslappende. Søvndyssende for de fleste.

~1.5 mg - 4 mg: Stærk anxioulyt, svag tendens til hukommelsestab/virkelighedsfjern eller stenet effekt, stærkt søvndyssende & muskelafslappende effekt ('almindeligt' for stimulantpåvirkede) for de fleste, antidepressiv effekt. Modvirker effektivt tilfælde af stimulansprovokeret hypertension.

Over disse doser taler vi forstærkede tendenser til hukommelsestab (delirium/black outs), øget virkelighedsfjernhed, stærk muskelafslappende virkning (sløset holdning, dårlig balance - alkohol lign. gang) og paradoksalt nok fremprovokerer Etizolam ved høj tolerance af og til søvnmangel medmindre knock-out doser bruges, præcis som de 'ægte' benzodiazepener kan ende med give brugeren omvendt virkning, søvnmæsssigt.

Dette gælder for -ren- Etizolam - og med det kan jeg passende tilføje at jeg bestemt ikke synes kvalitetsstandarden på de mest udbredte typer Etizolam piller holder. Langt de fleste er blålige, let knuste tabletter, angivet som 1 mg/pillen, men effektiviteten synes at variere fra batch til batch.

De professionelt fremstillede, generiske 'Etilaam' er også på Etizolam markedet (genkendes let - lys blå farve og delekærv) og de er - i følge mine erfaringer - af langt højere kvalitet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Virkelig godt, struktureret indlæg Rush! Det er svært at finde god information om etizolam synes jeg.
Jeg er også meget enige i dine betragtninger. Den virker mere anxiolytisk end hypnotisk, og ime. også temmelig muskelafslappende i små doser under 2 mg...

Interessant med den store forskel...

Medlem

Jeg synes det virker godt mod den hjertebanken man kan få efter rigeligt MPA eller methylphenidat, men det gør mig slet ikke træt, søvnig eller døsig. Jeg taler her om en til to mg.

Medlem

Jeg bruger det tit i forbindelse med stimulanser. Tager ofte 2 mg under rusen som beroligende, hvis jeg bliver urolig, og yderligere 1 - 2 mg når jeg skal sove. Så sover jeg helt uden problemer. Jeg sover også fint ved blot at indtage 2mg efter en tur på stimulanser, når jeg vil sove.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Enig, Etizolam er tilpas mildt til at gøre et stimulans come down langt mere udholdeligt. 0.5-1 mg kan også tage toppen af den udbehagelige muskelspænding/hypertension kan følge med en lidt for stor dose.

En anden ting jeg har bemærket for nylig er den behagelige taktile effekt Etizolam har.
De fleste kender nok den følelse fra MDMA (selvom stoffet i alle andre henseender slet ikke kan sammenlignes); ens hud føles simpelthen behagelig at røre ved.

Medlem

undskyld jeg bringer en gammel tråd op, men det kan simpelthen ikke passe når I siger at I kan spise 3-4 mg etizolam uden at falde i søvn. Det svarer til 30-40 mg diazepam så vidt jeg ved.

Jeg tror nærmere I bruger medicinen forkert. Hvis I forventer at blive "lamme" eller føle jer trætte ligesom med f.eks. hash eller opiater, så er det klart at I bliver skuffede. Specielt etizolam er ultra subtilt.... tag dem og gå i seng, garanterer for at I sover i løbet af 10 minutter!

Medlem
Brugeravatar

Jeg synes at etizolam virker i alt for lang tid til at bruges som sovemiddel. Kan stadig mærke dets effekt næste dag. Det har også nogle lidt underlige bivirkninger, det nedsætter fx ens testosteron niveau(Ellers øger det produktionen af østrogen eller noget i den retning) og kan give spasmer i ens øjenlåg. Har du prøvet mildere midler såsom baldrian, kamillete, melatonin eller lidt hash? Jeg ville personligt foretrække et par sug på en pibe og en øl eller to frem for etizolam hvis det kom så vidt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Argh, det er bare ganske tydeligt at jeg har været under indflydelse af en stimulant, men ikke har turde nævne det. Usædvanligt dumt at lege med den slags dagen før man skal på arbejde. Under normale omstændigheder ville 2mg have været mere end nok til at slå mig ude, jeg tror endda 1mg havde gjort det med lidt tålmodighed oveni hatten.

Jeg beklager denne misledende tråd. Admins skal være velkommen til at slettet den.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]