Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 23:26


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: dagen efter?
Indlæg: 24 mar 2004 22:10 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 13 sep 2003 01:01
Indlæg: 269
Geografisk sted: Denmark
Har lige et spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med angående amf:


når det bliver fredag og man sidder med en sammen rullet hund og lader det hvide pulver indtage ens krop :wink: har jeg en dårlig vane med at drikke for meget i løbet af aftenen/natten og vågner dagen efter og har de værste tømmermænd, ved godt det er lidt med mangel på respekt på stoffer og det er sel'føl'ig ik altid at jeg drikker for meget men er der nogen som har nogle gode råd til hvad man skal gøre når man kommer hjem fra byen for at forminske de tømmemænd som man kan vågne op til dagen efter?

Skal man drikke meget vand? har hørt noget om at man skal æde lidt salt/sukker? vitaminer(hvis ja hvilke er en vitamin pille nok eller skal man æde 2 eller ud og indvistere i bestemte vitaminer?

Er åben for alle forslag?!

På forhånd tak...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 mar 2004 22:27 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 okt 2003 02:01
Indlæg: 549
Geografisk sted: Aalborg
Jeg plejer at drikke en masse vand når jeg kommer hjem eller i løbet af natten, gerne et par liter. Så vågner jeg altid uden nogen tømmermænd lige gyldigt hvor meget jeg drikker.

Men salt er også godt, lidt vand med opløst salt eller nogen chips inden man sover kan også hjælpe.

Du har selv fat i noget af det rigtige :)

/edit: Tjek evt. mit gamle topic, http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... nd+alkohol


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 mar 2004 12:52 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 17 feb 2004 13:36
Indlæg: 292
Geografisk sted: Tæt på Roskilde
Jeg drikker altid masser af vand. På en aften skulle det ikke undre mig hvis jeg fik kørt 2 liter vand ned, så jeg har aldrig tømmermænd (kun den der efter blæser :) )
Appelsin juice skulle være godt... Jeg er ikke helt sikker, men jeg mener at det er noget med C-vitamin, men jeg er ikke sikker.
Jeg har altid en lillle pose vitaminpiller med når jeg går i byen, så der ryger også en eller 2 multitabs ned sidst på aftenen.
Så skal man bare passe på at panserne ikke konfiskerer dem og siger at det er kix


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 mar 2004 12:55 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 maj 2003 01:01
Indlæg: 376
Geografisk sted: odense
Øhm, det siges man skal indtage en masse salt (fastfood eller lign.)
Men så Rundfunk nogen uger siden, og der sagde en eller anden læge, at det eneste der var at gøre var at sove det ud, eller blot vente. Der er sikkert mange forskellige teorier om det. Men forberedelse af tømmermænd ved jeg ikke..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 mar 2004 13:41 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 20 feb 2002 02:01
Indlæg: 1199
Geografisk sted: Nordsjælland
Ja vand hjælper helt sikkert... Men kunne godt tænke mig at vide om det kan lade sig gøre at drikke for meget vand. Det kan det jo nok, men i så fald hvor meget skulle der så til før en 16 årig pøjk på 161 cm og 56-7 kg gik hen og fik det dårligt af det? Havde en god tur her forleden med massere af amf+alkohol+hash, hvor jeg fik drukket sindsygt meget vand. Havde ondt i hovedet dagen efter (selvfølgelig) men det var bare ikke normal hovedpine og efter nogle timer hvor jeg lod vær med at drikke særlig meget, forsvandt det så småt igen. Havde det af helvedes til, ikke kun i hovedet og tænkte meget på om det kunne skyldes for meget vand?

Men ellers så vitaminer, sund mad (frugt/grønt osv...) evt. lidt motion :) og massere af vand, skulle kunne hjælpe en del på det... Og husk, f´hvis det kan lade sig gøre at få sovet ordenligt ud.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 mar 2004 18:36 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 apr 2002 01:01
Indlæg: 326
Geografisk sted: Århus V.
Efter en god portion alkohol er det en god ide at spise lidt og drikke en masse vand lige før sengetid. Det værste er dog, at man skal tisse forbandet meget, så man alligevel vågner tidligt. Men selvfølgelig kunne man også vente lidt efter at have drukket vandet. Hovedpinen/tømmermænd skyldes jo netop vandmangel.

Jeg læste (var det i Chili?), at b-vitaminer inden sengetid skulle være rigtig godt mod tømmermænd. Jeg har dog aldrig fået afprøvet det. Så måske er det bare en skrøne.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 mar 2004 18:38 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 apr 2001 01:01
Indlæg: 4843
http://www.jerk.dk/toemmermaend.htm


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 mar 2004 18:58 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 17 feb 2004 13:36
Indlæg: 292
Geografisk sted: Tæt på Roskilde
Muugor skrev:
Havde ondt i hovedet dagen efter (selvfølgelig) men det var bare ikke normal hovedpine og efter nogle timer hvor jeg lod vær med at drikke særlig meget, forsvandt det så småt igen. Havde det af helvedes til, ikke kun i hovedet og tænkte meget på om det kunne skyldes for meget vand?

Jeg mener at have læst et sted at hvis man drikker for meget vand uden at indtage noget salt, falder saltbalancen og på en eller anden underlig måde skulle der trænge vand ind i hjernen og få den til at svulme op. Det kan forklare din hovedpine.
Men så vidt jeg huske skal man virkelig også drikke meget vand før det sker. Men alkohol er jo vanddrivende, og du har nok også fået hældt lidt sprut/øl ned.

Her står der noget om vandforgiftning
http://www.bluelight.nu/vb/showthread.p ... adid=52831


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 mar 2004 20:45 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 18 sep 2003 01:01
Indlæg: 719
æder altid en pose salte chips inden jeg daffer i byen.. også når jeg at få drukket en 1½L vand (fra cola flaske i.e), og har den liggende til om morgenen så man kan patte lidt mere når man vågner :roll:


Vel afhænger MEGET af hvor meget du drikker, for man kan hurtigt ødelægge sin salt balance i kroppen. Men så vidt jeg skulle vide, kan man få ngoen salt tabaletter på apoteket, lidt nemmere end en kop med en spsk. salt i (knap så kvalmene)

Ellers er der jo bare at tage konsekvenserne på en stiv aften


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 mar 2004 21:01 
Offline
In our memories

Tilmeldt: 20 jul 2001 01:01
Indlæg: 1073
Jeg har god erfaring med store doser multi B-vitamin og mineraler før alkohol indtagelse. Dagen efter endnu en stor dosis + et glas Samarin ( http://www.samarin.dk/ ) eller to + frugt juice + god mad + en god lang gåtur med frisk luft (ikke byluft) i skov eller på stand, om sommeren en hurtig dukkert.

Fandt lige det her:
Alkoholen hæmmer også frigivelsen af bestemte hormoner i kroppen, hvilket gør, at urinmængderne øges og dermed giver store væsketab. De øgede urinmængder dræner kroppen for salte som natrium, kalium og magnesium samt vigtige B-vitaminer. ( http://danmark.primavi.com/nyheter/show ... yhetsID=64 )


dEEP


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 mar 2004 14:25 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 jun 2003 01:01
Indlæg: 197
Geografisk sted: Nowhere
Én af grundene til at man har det skidt efter en aften, hvor man har flået nogle bajere ned i svælget, er, som flere er inde på, at man ikke får nok væske.
Alkohol er vanddrivende. De fleste kender godt den tørst der opstår efter et par øl. Den har man en tendens til at ignorere når man drikker sig fuld - og så kommer man til at mangle væske, hvilket man godt kan få hovedpine etc. af.

For et par år siden "eksperimenterede" jeg lidt med alkohol, for at finde ud af hvor meget af en aften der var ren alkoholvirkning og hvor stor effekt godt selskab osv. har. Så dels drak jeg mig fuld helt alene et par gange, for således at opleve alkohol effekten så godt som muligt, uden indvirken fra andre ting. Men jeg tog også til fest et par gange helt uden at drikke - og hyggede mig som jeg ellers ville - og her kommer min pointe så: selvom jeg ikke havde drukket overhovedet (eller indtaget andre stimulanser), vågnede jeg stadig op med (mildere) "tømmermænd".
Jeg går ud fra at den megen larm, tobaksrøgen og det at man er vågen længere end man normalt ville uden søvn, har en effekt på ens krop og hovede dagen efter. Jeg kan ikke lige se andet i hvert fald.

Bottomline er, at man nok skal regne med at have det lidt skidt dagen derpå, uanset hvor smart og beregnende man er. :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 mar 2004 14:48 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 jan 2004 15:21
Indlæg: 230
Geografisk sted: Odense
Dette emne er for mig, meget aktuelt da jeg netop idag lider af tømmermænd :D Anyway, det der plejer at virke på mig er cola, vand, junkfood (kan undværes, og istedet erstattes med "rigtig" mad) og så motion. Der er ikke noget bedre end at svede alt alkoholen ud, ved fx. en time i træningscentret. Dette kan måske for de fleste være svært, da mange nok foretrækker at bruge dagen hjemme i sengen.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 mar 2004 16:33 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 18 sep 2003 01:01
Indlæg: 719
Har lavet motion en gang med tømmermænd, hvilke resulterede i jeg brækkede mig derpå... Så med mindre du formår at lave meget stille motion (eller ihvertfald begrænse pulsen meget) så vil jeg nok ikke råde folk til at lave motion :wink:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 mar 2004 15:51 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 dec 2001 02:01
Indlæg: 1989
Geografisk sted: Danmark
Så kan i bare lade være med at drikke... ;)

Jeg mener at alkohol er et "slave" stof


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 mar 2004 22:09 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 18 sep 2003 01:01
Indlæg: 719
vel, det lovligt og kan købes og nydes overalt uden opsigt


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 mar 2004 09:43 
Offline
In our memories

Tilmeldt: 20 jul 2001 01:01
Indlæg: 1073
sorn>> Det var det, jeg mente med at gå en lang tur, i frisk luft, still motion. Vent med energiudbruddet til anden dagen.
+
Citat:
vel, det lovligt og kan købes og nydes overalt uden opsigt

Jah, det siger mest om de mennesker, der indordner sig under et indskrænket og uoplyst system.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 mar 2004 14:19 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 sep 2001 01:01
Indlæg: 2921
Geografisk sted: Danmark
Muugor skrev:
Ja vand hjælper helt sikkert... Men kunne godt tænke mig at vide om det kan lade sig gøre at drikke for meget vand


Det kan det, hehe... en fyr jeg var på studietur havde drukket sig rigtig stiv og havde så drukket 1½ liter vand inden han gik i seng... resultatet var at da han vågnede næste morgen havde han for det første brækket sig i sengen uden af vågne, men også overpisset den... lamfighter ;)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 mar 2004 23:37 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
Man er ikke lamfighter, før man har pisset i sin (eller andres) seng/sofa! :lol:

Jeg vi har haft et topic, hvor vi blev enige om at fructose (frugtsukker) skulle hjælpe på metabolismen af alkohol..?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 mar 2004 00:26 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2002 01:01
Indlæg: 3112
Geografisk sted: Away...
Muugor skrev:
Men kunne godt tænke mig at vide om det kan lade sig gøre at drikke for meget vand. Det kan det jo nok, men i så fald hvor meget skulle der så til før en 16 årig pøjk på 161 cm og 56-7 kg gik hen og fik det dårligt af det? Havde en god tur her forleden med massere af amf+alkohol+hash, hvor jeg fik drukket sindsygt meget vand. Havde ondt i hovedet dagen efter (selvfølgelig) men det var bare ikke normal hovedpine og efter nogle timer hvor jeg lod vær med at drikke særlig meget, forsvandt det så småt igen. Havde det af helvedes til, ikke kun i hovedet og tænkte meget på om det kunne skyldes for meget vand?


Det der er fandenme sørgeligt! Tror du seriøst på at du har det dårligt pga for meget vand? Hvad med at kigge på dit amf/alkohol/hash forbrug iløbet af aftenen? Du tror ikke bare du skulle slappe lidt af med den slags byture, du er jo trods alt kun 16. Ingen grund til at smadre din krop før tid!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team