Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 12:22


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 29 sep 2021 17:05 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 sep 2021 16:58
Indlæg: 2
Badtrip på Emma

D 2/7/2021 tog jeg Emma med 4 af mine venner, 3 drenge og 1 pige. Jeg havde prøvet det to gange før, så tænkte ikke noget ville kunne gå galt. Vi havde alle sammen været i Århus inden, for at hygge os og ryge lidt joints og komme lidt væk fra vores hjemby Horsens. Inden vi skulle til at hjem, snakkede vi om det var lang tid siden vi sidst havde taget det, og det kunne være hyggeligt at gøre det igen. Pigen havde aldrig prøvet det før, og hun ville også godt prøve det, så vi tænkte det var en god ide.

Da vi kom til Horsens igen sørgede jeg for at købe noget. Vi købte 2g. Vi tog hjem til en af drengene som bor med en ven, i et hus. Vi vejede det op så os der havde prøvet det før, fik 0,20g i bombe.

Det begyndte så at kicke ind efter 20-25 minutter, og det ramte rigtig hårdt. Jeg havde det rigtig rigtig godt der. Efter omkring 1 time, kommer der 1 dreng og 3 piger mere uanmeldt. Det var selvfølgelig nogen vi havde kendskab til. De regnede med at de bare kunne komme og feste, i og med at det var rimelig nyt at min kammerat var flyttet i hus. Det var ikke fordi jeg følte mig utilpas pga de kom, men de grinte lidt af os, fordi pigerne der kom ikke havde oplevet folk på stoffer før. Måske jeg havde en reaktion på det, kan ikke huske det.

Jeg husker ikke så godt hvornår, men jeg tog ihvertfald en bombe til jeg havde i lommen, også på 0,20… huge mistake, i know…

Jeg befandt mig på det meste på toilettet, sammen med pigen der også havde taget det. En af mine rigtig gode venner. Hun var bare positivt overrasket over effekten, ligesom de fleste første gang de tager det. Jeg husker jeg kigger mig selv i spejlet og den måde jeg smilte på. Det var noget jeg aldrig havde set før, jeg kan huske jeg sagde til min veninde at jeg ville ønske jeg altid kunne se så godt ud, og smile på den måde. Jeg husker også jeg tager et på iskolde bade, for det var sindssygt lækkert..

Det næste jeg husker der så sker er, at jeg kigger over på min ven, og han snakker og bevæger sig præcist ligesom mig. Og jeg tænker bare wtf sker der her, så jeg går i panik

Det er her det begynder at blive rigtig fucked. For alt det jeg beskriver her, er slet ikke noget der er sket, men noget jeg må have hallucineret.

Den ven som jeg kiggede på, var altså slet ikke til stede i huset den dag. så jeg “hallucinerede” på en eller anden måde. Det jeg husker er at jeg går rundt i huset, og ser alle mine venner, der er superglade, og vil have mig til at blive der, men prøver bare at gøre alt hvad jeg kan for at komme tilbage til realiteten, for jeg kan godt mærke at det her slet ikke er virkeligheden, selvom det ligner det rigtig meget. Jeg bliver let i tvivl om det er virkeligheden. Ligeså snart jeg falder ned, bliver “vennerne” mere rolige, og fortæller mig at det hele nok skal gå, og jeg skal bare være glad. Men ligeså snart jeg begynder at blive urolig gør de også, hver gang jeg bliver bange føles det bare som om jeg bliver trukket igennem hele huset, og smadre ind i vægge, møbler, alt. Det går op for mig at jeg ikke er til stede i virkeligheden da jeg får kastet et glas vand i hovedet. Men i min “virkelighed” var der ingen der kastede vand i hovedet på mig. Dér var jeg 100% sikker på at der var noget helt galt. Det fortsætter i noget tid men jeg kommer vist til bevidsthed igen på et tidspunkt, hvor de prøver at få mig ned i et badekar med iskoldt vand, fordi jeg er rigtig rigtig varm. Da jeg er på vej ned i badekarret syntes jeg vandet er utrolig koldt, og vil ikke ned i det. Husker det kun som cirka 5 minutter hvor jeg er tilbage i virkeligheden, hvor jeg så vender tilbage til den “anden” verden igen. Det fortsætter igen i noget tid og bliver så træt af det, at jeg bare tænker; fuck det, lad mig dø. Jeg ønskede reelt bare at dø, det var så slemt…

På et eller andet tidspunkt kommer jeg til bevidsthed igen, og bliver så fortalt hvad der er sket.

Fra deres synspunkt, lå jeg bare på jorden og råbte og skreg så højt jeg kunne, mens jeg bevæger mig voldsomt rundt, og smadre mine arme og ben ind i alt. En af de andre drenge der havde taget det, fortalte mig at jeg lå i hans arme i min vens seng i 1-2 timer. Hvor jeg lå og klemte alt hvad jeg kunne om hans arm.. det husker jeg intet af.

Efterfølgende har min hverdag slet ikke været det samme, jeg tænker stadigvæk på det hver evig eneste dag, og kan næsten ikke sove om natten. Det jeg frygter er at jeg stadigvæk er i den anden verden, og jeg rigtigt bare er død, og alt jeg ser stadigvæk bare er en hallucion, for jeg har stadig aldrig fået svar på hvad der er sket. Jeg begyndte at ændre min livsstil meget efter den dag. Jeg røg skunk flere gange om dagen før det, uden problemer men efterfølgende når jeg har røget, bliver jeg bare totalt bange og overtænker alt, og tror stadig jeg er i den “verden”. Det eneste tidspunkt på dagen jeg ikke tænkte på det, var når jeg var på arbejde (tømrer). Men på det seneste begyndte jeg at gøre det. Jeg ryger selvfølgelig ikke skunk længere, da jeg bliver totalt ængstelig af det, og tænker alt for meget.

Jeg er 19 år, og har altid været selvsikker, modig og glad men på det sidste har jeg fået rigtig mange selvmordstanker, og det ligner mig slet ikke. Jeg ved ikke hvorfor, for har overhovedet ikke lyst til at dræbe mig selv. Går rundt hver dag og tænker over episoden, og om jeg overhovedet er i live i virkeligheden, når jeg begynder at tænke på det, og høre høje lyde, eller bliver afbrudt af nogen eller noget. Tror jeg det er det er verdenen, der prøver at forstyrre mig i mine tanker, og få mig til at blive.. ligesom i den “anden verden”. Jeg har altid været en af de populære i min vennegruppe, og hver gang jeg er sammen med mine venner, er jeg en anden en når jeg er mig selv. Hver gang der bliver fortalt jokes, eller jeg bliver vist en sjov video eller lign. griner jeg bare med falskt, selvom jeg ikke rigtig syntes det er sjovt. Jeg finder ikke rigtig noget sjovt eller opmuntrende længere? hvad sker der? plejer at have det SÅ godt.

Jeg har prøvet at snakke med venner om det, men er virkelig dårlig til at forklare mig, fordi sådan er jeg bare. Men også fordi at det lyder så fucked up, så der er ikke rigtig nogen der kan sætte sig ind i det.

Jeg har skrevet det her med et hjerte der banker derudaf, det sker når jeg tænker på det. Derfor er der muligvis en del stavefejl, eller sætninger der ikke giver mening

Jeg ønsker virkelig bare at få et svar på hvad der skete, og få min hverdag tilbage inden min nuværende tilstand bliver værre og værre. Jeg er totalt bange og ængstelig hele tiden, og hver gang jeg høre en lyd begynder jeg at overtænke hvad det kunne være.

Jeg er godt klar over at jeg har været dum og taget for meget, uden at tænke over konsekvenser..
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Er der nogen der har hørt eller prøvet noget lignende?

Burde jeg søge professionel terapi? psykolog/psykiater?

Håber bare på at kunne få et svar og få det bedre.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2021 18:59 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
En tur forbi en psykiator, få din læge til at henvise dig, som kan udskrive noget dæmpende medicin for en periode ku godt lyde som en god ide. Det er i dit hoved og skal nok blive bedre, men der er ingen grund til ikke at bruge noget hjælp til at få det bedre.
Velkommen til.
Edit læste lige Naftes indlæg imo nok en bedre løsning og derved undgå registrering ved lægen.


Senest rettet af Fso 29 sep 2021 22:31, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2021 21:14 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Tak fordi du deler din historie først og fremmest så andre også kan lære da mange unge ofte kommer til at overdosere.

Har prøvet noget lignende engang en aften hvor jeg hallucinerede / halvdrømte og ævlede løs om nonsens imens jeg sad med øjnene bag i kraniet helt sovset ind i MDMA.
Periode efter havde jeg det super svært med humørsvingninger, brainzaps når jeg skulle sove i noget tid, og følte mig ikke som mig selv længere.

Det er både ofte chokket over at have været så tæt på at tage livet af sig selv, det at miste kontrollen sådan samt en neurotransmitter ubalance man oplever efterfølgende.

Det eneste du kan gøre noget ved er at tage dit liv mere seriøst som du allerede er i gang med, og forsøge at give dit system noget at arbejde med.

At kvitte cannabis er stærkt gjort og i mine øjne et vigtigt led i at komme videre, men samtidigt også hårdt for dit hoved hvis du er vant til at ryge dagligt, hvilket bare lægger endnu mere stress oveni din situation.

Noget af det som hjalp mig var at supplementere med nogle ekstrakter som fik mine neurotransmittorer på ret køl igen, snakke med nogen og fortælle om de følelser jeg havde og hvad det gjorde ved mig og prøve at kigge lidt frem i tiden og ændre på mine prioriteter for hvad jeg egentlig gerne ville med mit liv, hvad gjorde mig glad, hvad vil jeg gerne have mere af i hverdagen, også hvilke bekendtskaber og vennekultur var egentlig skidt for mig og ville enten tage livet af mig eller give mig en sindslidelse med alt det narko, og turde vælge livet og gå den vej og lære at søge nye mere sunde bekendtskaber og sunde interesser.
Det er kun gamle perverse stoddere som ønsker at ungdommen lever hårdt og tager livet af sig selv, så de kan have alle de unge damer for sig selv. Hvis prostitution er verdens ældste erhverv er dettet verdens ældste narrespil, og ingen grund til at blive en del af statistikken grundet en flok gamle skabshedonister.

Bestil nogle adaptogener hhv. Rhodiola, Bacopa, sørg for at få ekstra Zinc, Magnesium og B-complex + Omega 3/6/9 osv. og giv det lidt tid så burde du være så god som ny dog klogere inden længe.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 okt 2021 13:03 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 sep 2021 16:58
Indlæg: 2
Tak Fso, det vil jeg undersøge nærmere så

Og tak Nafets. Men forstået ret, så har jeg overdoseret ift. hvad jeg selv kan holde til, men ikke en OD.
Det minder meget om det du også har prøvet engang lyder det som. Har det på samme måde, med at jeg slet ikke føler mig som mig selv længere, men mere følelsen af ikke at være i sin egen krop, men kun i hjernen/tankerne?.. hvis det giver mening.

Efter min episode, begyndte jeg ja, at spise sundere, mere kondition og har trænet næsten hver dag siden. Måske var det hvad der skulle til?

Det var svært at stoppe med at ryge, når man ja havde gjort det hver dag i lang tid. Men forstil dig at blive totalt paranoid hver gang du ryger istedet for afslappet.. det har man virkelig ikke lyst til. Jeg savner selvfølgelig at ryge, men har lovet mig selv at næste gang jeg skal det, er jeg 100% klar i hovedet og glad, med et godt setting og måske en god ven.

Er også selv begyndt at stoppe med at ses med nogen af mine venner, da det kun går op i røg og streger. Det har været utrolig hårdt, men fuck hvor er jeg glad for jeg har gjort det. Har også allerede fået nye bekendtskaber igennem mit arbejde, og træning.. virkelig fedt.

Adaptogener er ikke noget man skal have gennem lægen eller hvad? For så er det da bare et smut forbi apoteket, i guess?

Tusind tak for jeres svar, det betyder mere end i tror :hjerte:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 okt 2021 17:35 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Lyder som om du har gjort en masse fornuftige tiltag allerede, og det kan være svært at ændre ens prioriteter indenfor vennekulturen og måden man er sammen på men kan være vigtigt da ingen i gruppen heller kan hjælpe hinanden hvis alle suger, ryger og drikker sig ned for at kunne være i hinandens selskab er mine erfaringer også.

Adaptogener er medicinske ekstrakter man kan købe lovligt i eks. Matas og apoteket dog i dyre versioner med en mindre udvalg pt. så anbefaler at du køber andre steder medmindre det eks. er akut.

Kan ikke linke til forhandlere osv. men skriv en PB så kan jeg pege dig i retningen af nogle gode steder.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 34 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team