Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 10:38


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 08 mar 2021 21:26 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 19 okt 2018 22:08
Indlæg: 14
Andre der har forsøgt sig med dette? Jeg har nu rodet rundt med oxycodone on/off i et halv-helt års tid cirka. Jeg rammer nok 80 til 120 mg i døgnet og jeg synes det er på tide at give det en pause. Jeg får ret slemme abstinenser efter et døgns tid, men bliver virkelig grælt efter 3-4 døgn. Min plan er, måske at trappe ned på morfin, ret stejlt, og så hoppe over på Subutex og drosle ned derfra. Hvad synes folk om den plan? Nogen der har erfaring med det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 mar 2021 23:11 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Du skal være opmærksom på oxi/morfin skal være ude af kroppen (som jeg forstår det) før du skifter til sub - Vil det ikke være det hurtigste og tage 1,5-2 døgn uden oxi (er ik helt ind i hvor længe det er i kroppen) også starte op på sub derfra?


Senest rettet af Fso 08 mar 2021 23:18, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 mar 2021 23:21 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Suben kan du så bruge til at trappe ned.
Det bliver ikke sjovt men vi ved det jo godt selv at det bare er noget der skal overståes.
Go vind.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 mar 2021 23:40 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 19 okt 2018 22:08
Indlæg: 14
Okay, ved du om det er farligt at tage Subutex før der er gået 2 døgns tid? Eller er det simpelthen fordi det ikke virker før det?
Mange tak for svaret i øvrigt


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 mar 2021 07:33 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
2 dage er nok i overkanten jf det her - min 1/2’ve indslumringspille var begyndt og virke i går ku ikke lige overskue en søgning.

https://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... 18&t=45258

“Den indledende behandling

Den anbefalede startdosis til voksne og unge over 15 år er én til to Suboxone 2 mg/0,5 mg resoribletter. Yderligere én til to Suboxone 2 mg/0,5 mg resoribletter kan administreres på dag et, afhængigt af dit behov.

Der skal være tydelige tegn på abstinenser, inden den første dosis Suboxone tages. Lægen vil vurdere, om du er klar til at indlede behandlingen og hjælpe dig med at finde det rette tidspunkt for din første dosis Suboxone.

Påbegyndelse af behandling med Suboxone, mens du er afhængig af heroin

Hvis du er afhængig af heroin eller en kortvirkende opioid, bør du tage din første dosis Suboxone, når der ses tegn på abstinenser, men ikke mindre end 6 timer efter du sidst brugte opioider.”

Bruger du depot oxy eller den hurtig virkende vil det self have en en betydning for hvor lang tid du skal vente.
Held og lykke med transformeringen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 mar 2021 16:06 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 19 okt 2018 22:08
Indlæg: 14
Mange tak til jer der har svaret! Det bliver en svær omgang tror jeg...
Jeg har prøvet at stoppe med oxy før, på en kold tyrker og det var det rene helvede... helt forfærdeligt de første 14 dage.
Nogen der har prøvet subutex/suboxone til at stoppe? Hvor meget hjælper det på abstinenserne?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 mar 2021 23:13 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 19 okt 2018 22:08
Indlæg: 14
Er der nogen der har erfaring med kratom? Og var det ikke engang lovligt i DK ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 mar 2021 15:16 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Kratom var lovligt før i tiden i DK - det er stadig lovligt i flere EU-lande.. Jeg har meget erfaring med kratom, dog har jeg ikke personligt brugt det at trappe ud af opioider med - men en kammerat der var hooked på morfika og fik metadon af misbrugscenteret, gav jeg kratom til, det holdt abstinenserne for døren meget effektivt (at han så ikke holdt stilen er en anden snak..) så det er klart værd at forsøge sig med, bare du ikke erstatter det ene med det andet ;)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 47 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team