Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 08:26


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 19 feb 2021 21:12 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 29 sep 2009 18:22
Indlæg: 124
Geografisk sted: Ålborg
Er her nogen som kan/vil skære ud i pap hvad forskellen er imellem S-ketamin og R-ketamin.
Så vidt jeg kan forstå er S mere “i hovedet” og R går mere i kroppen.
Men hvordan føles det at være på det ene frem for det andet?

_________________
Gensidig respekt og kærlig


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 feb 2021 21:22 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 20:46
Indlæg: 637
Geografisk sted: København
Det er de isomerer af samme molekyle. Altså (af hinanden) spejlvendte ketaminer. Molekylets form bestemmer i nogen grad følelsen af stoffet som er svær at forklare uden at ty til sammenligninger. Det er lidt som at spise pasta en forårsaften. :offtopic: En bedre måde at forklare det på er at det interagerer godt med MDMA. De "fylder" ligesom begge to og passer derfor godt sammen og er mindre usundt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 feb 2021 21:47 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
R-isomeren er fuldstændig tam, men nødvendig ift k-hole imo. Men super kedelig for sig.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 feb 2021 23:06 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 mar 2007 22:22
Indlæg: 232
^
Præcis, du vil helst ha' et Racemic mix eller ren S-version.

I studier har det vist sig at S-versionen af Ketamine næsten er 8 gange mere potent en Dopamin genoptagelseshæmmer end R-versionen. Der skulle ikke være nogen nævneværdig forskel på effekten af Serotonin og Adrenalin mellem de 2 enantiomers. (https://www.sciencedirect.com/science/a ... via%3Dihub)

Har ikke selv gjort så meget i stoffet. Har dog prøvet hvad der skulle være Racemic en håndfuld gange på doser omkring de 100mg+ det løse. Meget bedøvende, psychedelisk og interessant. Kan da godt forstå det er populært blandt mange.

Det skulle være effektivt at indtage i mindre doser hvis man søger et godt stimulerende alternativ til fx Kokain. Har jeg selv til gode at prøve.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 feb 2021 03:13 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 dec 2019 14:55
Indlæg: 67
R-ketamin varer længere, er mindre potent pr milligram og er vid udstrækning ansvarlig for de 'tunge' effekter. R-ketamin kan gøre en svimmel, døsig, kvalm og letargisk. Den er nærmest ikke dissociativ uden S-isomeren, mere som verdens dårligste depressant, svagt bedøvende.

S-ketamin er ansvarlig for de psykedeliske og opløftende effekter. Den varer kort tid, men er mere potent pr milligram. Hvis man tager ketamin i spirituelt øjemed, er denne klart bedst. Et racemisk mix kan for nogle individer være at foretrække, hvis man ønsker en kropslig lammet følelse, eller hvis man ønsker et tungt k-hole.

Jeg har utallige oplevelser med begge, nok minimum 100 gram, i perioder ét gram om dagen, og så en uge til en måneds pause. Personligt er S-isomeren det eneste jeg finder videre interessant, fordi den er så effektiv at dyrke i sin sadhana. Hvis det er IM eller IV, så kan racemisk også noget, men effekten af det er nærmest to-delt, hvor første 20-30 minutter er for FEDE når man skyder sig i hullet, derefter hænger der nærmest bare R-ketaminens bivirkninger i en time eller to. Det gør det til en bummer at komme ud af hullet, og jeg vil tro at mange mennesker lynhurtigt vil opsøge næste hul og næste hul indtil både muskler/vener er ødelagt og tolerance er tårnhøj.

_________________
ओं


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 mar 2021 17:47 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 mar 2021 14:42
Indlæg: 2
Jeg har altid kun fået racemisk (vil jeg da tro), men ved nærmere eftertanke har mine k-huller varieret op til ganske enormt i omkreds. Er der nogen måde man kan teste om det er det ene, andet eller et mix man har? Ala marquis?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 mar 2021 01:01 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 feb 2003 02:01
Indlæg: 2386
Geografisk sted: NRBX
Så vidt jeg har læst mig til på andre fora og reddit, er det efterhånden lidt en skrøne at der på markedet for ketamin findes S og R-ketamin og blanding af de to, såkaldt racemiks.

Sandheden er at det var korrekt før i tiden. Dengang stammede det meste ketamin enten fra apoteker i udlandet, hvor det blev solgt lovligt, eller også stammede det fra indbrud og lignende hos dyrlæger/ambulancer og sådan noget. Dog skulle R-ketamin aldrig nogensinde været set uden for laboratoriet. Så enten var det S-ketamin eller racemiks.

Idag pga. at efterspørgelsen på det illegale marked er langt højere end tidligere, produceres ketamin nu også illegalt. Hvilket har betydet at der er kommet langt flere analoger af ketamin som nu sælges som ketamin. De fleste af disse analoger har en virkning der mindet meget om ketamin. Der er vist et sted imellem 5-10 analoger lige nu der sælges som ketamin. Deschloroketamine (DCK ), F-ketamine (2F-DCK) Fluorodeschloroketamine (2-Oxo-PCE) for at nævne nogen af dem Problemet er at mange af dem vil slå ud som ketamin, hvis I prøver at teste med et EZ-kit (har prøvet) Så der er svært at finde ud af selv, medmindre man har adgang til laboratorie.

Virkning af disse analoger minder generelt meget om ketamin. Dog er fælles for mange af dem, at de virker mere stimulerende og mindre psykedelisk. Det er dog ikke alle der er sådan, men de mest hyppige analoger (Deschloroketamine og Fluorodeschloroketamine) virker mere stimulerende. Også virker det også generelt længere tid. Men stadig med et forholdsvis kort plateau på de der 45-75 min men med et længere afterglow

Årsagen til at jeg har undersøgt det nærmere, var at jeg undrede mig over at det ketamin der var på markedet for en 10-15 år siden, tilsyneladende virkede ret anderledes. Det var mere mystisk dengang på en eller anden måde og man blev også mere lagt ned af det keta dengang. Det kunne dog sagtens forklares med set&settings og tolerance og alder. Jeg er dog næste 100% sikker på at jeg har indtaget nogen af disse analoger, på baggrund af den beskrivels som mere stimulerende og triprapport på erowid

Personlig kan jeg egentlig godt lide de her nye typer ketamin. De fungerer bedre til social samvær. Men det er ikke godt at man ikke ved hvad man får og med så meget andet RC ikke godt at vi ikke kender skadesvirkningerne på længere sigt. Ketamin har også haft lidt et ry for at være forholdsvis safe drug. Det kan være problematisk og give en falsk tryghed

_________________
Den røde knap →


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 mar 2021 06:35 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 mar 2007 22:22
Indlæg: 232
Test


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 mar 2021 14:34 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 20:46
Indlæg: 637
Geografisk sted: København
snufkin skrev:
Så vidt jeg har læst mig til på andre fora og reddit, er det efterhånden lidt en skrøne at der på markedet for ketamin findes S og R-ketamin og blanding af de to, såkaldt racemiks.

Sandheden er at det var korrekt før i tiden. Dengang stammede det meste ketamin enten fra apoteker i udlandet, hvor det blev solgt lovligt, eller også stammede det fra indbrud og lignende hos dyrlæger/ambulancer og sådan noget. Dog skulle R-ketamin aldrig nogensinde været set uden for laboratoriet. Så enten var det S-ketamin eller racemiks.

Idag pga. at efterspørgelsen på det illegale marked er langt højere end tidligere, produceres ketamin nu også illegalt. Hvilket har betydet at der er kommet langt flere analoger af ketamin som nu sælges som ketamin. De fleste af disse analoger har en virkning der mindet meget om ketamin. Der er vist et sted imellem 5-10 analoger lige nu der sælges som ketamin. Deschloroketamine (DCK ), F-ketamine (2F-DCK) Fluorodeschloroketamine (2-Oxo-PCE) for at nævne nogen af dem Problemet er at mange af dem vil slå ud som ketamin, hvis I prøver at teste med et EZ-kit (har prøvet) Så der er svært at finde ud af selv, medmindre man har adgang til laboratorie.

Virkning af disse analoger minder generelt meget om ketamin. Dog er fælles for mange af dem, at de virker mere stimulerende og mindre psykedelisk. Det er dog ikke alle der er sådan, men de mest hyppige analoger (Deschloroketamine og Fluorodeschloroketamine) virker mere stimulerende. Også virker det også generelt længere tid. Men stadig med et forholdsvis kort plateau på de der 45-75 min men med et længere afterglow

Årsagen til at jeg har undersøgt det nærmere, var at jeg undrede mig over at det ketamin der var på markedet for en 10-15 år siden, tilsyneladende virkede ret anderledes. Det var mere mystisk dengang på en eller anden måde og man blev også mere lagt ned af det keta dengang. Det kunne dog sagtens forklares med set&settings og tolerance og alder. Jeg er dog næste 100% sikker på at jeg har indtaget nogen af disse analoger, på baggrund af den beskrivels som mere stimulerende og triprapport på erowid

Personlig kan jeg egentlig godt lide de her nye typer ketamin. De fungerer bedre til social samvær. Men det er ikke godt at man ikke ved hvad man får og med så meget andet RC ikke godt at vi ikke kender skadesvirkningerne på længere sigt. Ketamin har også haft lidt et ry for at være forholdsvis safe drug. Det kan være problematisk og give en falsk tryghed

Hvor stor forskel kan kemiske urenheder gøre? F.eks. hvis det er mere basisk?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 apr 2021 00:56 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 maj 2013 21:09
Indlæg: 17
snufkin skrev:
Så vidt jeg har læst mig til på andre fora og reddit, er det efterhånden lidt en skrøne at der på markedet for ketamin findes S og R-ketamin og blanding af de to, såkaldt racemiks.

Sandheden er at det var korrekt før i tiden. Dengang stammede det meste ketamin enten fra apoteker i udlandet, hvor det blev solgt lovligt, eller også stammede det fra indbrud og lignende hos dyrlæger/ambulancer og sådan noget. Dog skulle R-ketamin aldrig nogensinde været set uden for laboratoriet. Så enten var det S-ketamin eller racemiks.

Idag pga. at efterspørgelsen på det illegale marked er langt højere end tidligere, produceres ketamin nu også illegalt. Hvilket har betydet at der er kommet langt flere analoger af ketamin som nu sælges som ketamin. De fleste af disse analoger har en virkning der mindet meget om ketamin. Der er vist et sted imellem 5-10 analoger lige nu der sælges som ketamin. Deschloroketamine (DCK ), F-ketamine (2F-DCK) Fluorodeschloroketamine (2-Oxo-PCE) for at nævne nogen af dem Problemet er at mange af dem vil slå ud som ketamin, hvis I prøver at teste med et EZ-kit (har prøvet) Så der er svært at finde ud af selv, medmindre man har adgang til laboratorie.

Virkning af disse analoger minder generelt meget om ketamin. Dog er fælles for mange af dem, at de virker mere stimulerende og mindre psykedelisk. Det er dog ikke alle der er sådan, men de mest hyppige analoger (Deschloroketamine og Fluorodeschloroketamine) virker mere stimulerende. Også virker det også generelt længere tid. Men stadig med et forholdsvis kort plateau på de der 45-75 min men med et længere afterglow

Årsagen til at jeg har undersøgt det nærmere, var at jeg undrede mig over at det ketamin der var på markedet for en 10-15 år siden, tilsyneladende virkede ret anderledes. Det var mere mystisk dengang på en eller anden måde og man blev også mere lagt ned af det keta dengang. Det kunne dog sagtens forklares med set&settings og tolerance og alder. Jeg er dog næste 100% sikker på at jeg har indtaget nogen af disse analoger, på baggrund af den beskrivels som mere stimulerende og triprapport på erowid

Personlig kan jeg egentlig godt lide de her nye typer ketamin. De fungerer bedre til social samvær. Men det er ikke godt at man ikke ved hvad man får og med så meget andet RC ikke godt at vi ikke kender skadesvirkningerne på længere sigt. Ketamin har også haft lidt et ry for at være forholdsvis safe drug. Det kan være problematisk og give en falsk tryghed


Der findes utroligt mange analoger. Så mange at det næsten ikke nytter noget at kalde det analoger, og da ketamin er en PCP-analog, synes jeg lige så godt vi kan stoppe her, og forholde os til "dissociativer" istedet. Jeg har forsøgt mig med de mest tilgængelige (10+) og af mange omgange, og det er de færreste jeg ville anbefale, særligt som erstatning for ketamin. Min erfaring er, at ketamin vinder hver gang på samtlige parametre, og jeg er derfor stoppet helt med at bruge dissociativer, da ketamin ikke længere er tilgængeligt for mig. Et vidunderligt stof ved fornuftig brug! Jeg synes det er spot on, den falske tryghed, du nævner omkring ketamin. De skadelige virkninger er bestemt ikke at spøge med.

@OP Hvis du får fingrene i ketamin, kan det antages at være racemisk (RS). Er du "heldig"(smagssag) at få S-Isomer dominant ketamin, vil oplevelsen typisk være mere potent, have stærkere psykedeliske egenskaber, men stadig være velkendt territorie, hvis man er bekendt med ketamin oplevelsen.
R-Ketamin anvendes ikke i traditionel anæstesi, og interessen for det findes umiddelbart kun i studier/laboratorier, og det er bestemt ikke efterspurgt til rekreationel brug, så det vil du nok aldrig støde på.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team