Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 14:29


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 02 jan 2021 19:15 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 maj 2020 18:30
Indlæg: 7
Jeg har 10mg oxycodon liggende, som jeg tænkte at jeg gerne vil potensere en smule, da min normale 'have det sjovt' dosis er 15-20mg. Hvad er jeres erfaring med at blande grapefrugt og oxycodon? Læste et studie, hvor man gav testpersonerne 200 ml grapejuice i fire dage. Jeg tænkte selv på at spise en grapefrugt hver dag i en 2-3 dage, men vil gerne høre jers erfaringer først.

På den lidt mindre smarte side tænkte jeg på yderligere at drikke et glas vin. Jeg er dog principielt bange for at blande alkohol og smertestillende, selvom 10 mg + et glas vin umuligt næppe stopper nogens vejrtrækning :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jan 2021 02:44 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 dec 2018 15:58
Indlæg: 17
Det kommer an på en række faktorer som tolerance og hvordan du reagerer på stoffet. Det potentierer effekt, længde og bivirkninger. Det er absolut værd at nævne at det er MARKANT mere skadeligt for din lever og chancen for at OD og dø er derfor også forøget. Det er et skadereduktions-board, så selvfølgelig vil alle fraråde dig at gøre det.

Men helt konkret har jeg selv meget erfaring med at drikke grapefrugt forud for at tage opioider, benzo og egentlig det meste andet medicin, som metaboliseres i leveren. De nedbrydes som oftest at den samme række enzymer, som altså bliver inhiberet via grapefrugten. Du kan iøvrigt opnå samme effekt ved indtagelse af Kinin (hvis du kan få fingre på det).
Det er 'optimalt' at tage det et par dage i forud for indtagelse af medicin, men du kan opnå (subjektivt) måske 80% den samme effekt ved bare at indtage det på samme dag.
Derudover er der også forskel på rød grapefrugt og hvid grapefrugt. Den hvide variant er mere effektiv, men kan også være sværere at finde i supermarkederne. De er dog begge effektive og hvis du spiser tilstrækkeligt så vil det blive samme resultat. Jeg ser nogen gange i Meny sælger de dem færdigpresset på flaske for 40-50kr.
Selv har jeg fin erfaring med at presse 3-4 grapefrugter til et stort glas juice. Drikke det 3-4 timer inden indtagelse og måske gemme lidt til 2-3 timer efter du har indtaget stoffet. Så kan man vidst heller ikke presse mere potentiering ud af de grapefrugter. Husk også at det kan gøre en lille smule, men det er ikke et mirakelmiddel på nogen måde. Hvis du har 10mg til at starte med og du spiser grape samtidig vil det måske føles som 15mg MAX. Den eneste måde at blive ægte mere høj er ved at tage mere oxy. Det er der ikke nogen vej udenom. Desuden vil jeg foreslå at have nogen antisyre-piller til rådighed også, da så meget grapefrugt nemt kan give sure opstød og faktisk ende med at ødelægge oplevelsen.
Men for lige at vende tilbage til skadesreduktion og den subjektive oplevelse, så er det vigtigt også at nævne at du på bekostning af at føle dig lidt mere høj nemt kan ende med mere kvalme, sure opsød, opkast, massiv hovedpine og markant hårdere tømmermænd som nærmest uundgåelig bivirkning - idet stoffet flyder rundt i kroppen i længere tid og at du har fjernet organismens naturlige mekanisme til at rense sig selv. Derfor synes jeg det er vigtigt at overveje både fordele og ulemper. Held og lykke.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 jan 2021 10:39 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 jun 2020 15:45
Indlæg: 131
ecstasteve, jeg har læst et par af dine indlæg her i dag, og jeg synes det er rigtig fint at du gider at tage dig tid til at skrive det så detaljeret og velskrevet. Du har tydeligvis en del erfaring med opioder, så fint at du gider at dele dem, især fordi du har skadesreduktion for øje.

Min personlige erfaring med grapefrugt er at jeg ikke rigtig kan mærke nogen forskel. De gange jeg har forsøgt, har jeg købt rød grapefrugt juice, fordi det var hvad de havde.
Det gør nok en forskel, men for mig var den så lille, at det ikke var pengene til juicen værd.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team