Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 17:18


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 25 dec 2020 00:48 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jan 2019 19:23
Indlæg: 81
Hej Psych!

Lang historie kort(som muligt) har jeg et kontinuerligt behov for at slappe, og føle en behagelig varm velvære i kroppen samt ønske om at kunne falde nemt i søvn og blive sovende hele natten.

Jeg er blevet træt af alkohol som en helhed til dette, og har indtil nu med et par måneders mellemrum brugt en cocktail mix af kodein + melatonin + baldrian til både eufori og at kunne falde i en dejlig søvn senere på aftenen.

Jeg ønsker dog alternativer da jeg er oppe på en dose mellem 300-400 mg for at blive skæv. Dette oveni at jeg tager kodein på tom mave OG potentere det på 400-500ml Grapejuice. Den grænse er opnået og jeg ønsker ikke at rykke på den.

Jeg har læst mig frem til teen/mixturen kava kava og synes det lyder som et mere "fornuftigt" alternativ. Jeg hører nogen sammenligner følelsen en smule med koden og den "numbness" det giver. Jeg kan også godt lide tanken (selvom det lyder for godt til at være sandt) om at man skal vende kroppen til kava og at man over tid faktisk kan neddosere for at få samme virkning

Uden at nævne nogle købe kilder er jeg indtil nu faldet over 3-typer af kava-te/ekstrakt

1. Borongoru
Til søvn og muskelafslappethed, med mild eufori
2. Loa waka
Til nedstressing og, svag eufori
3. Pouni Uno
Social sammenhæng og Mellem Eufori

Mit spørgsmål til jer: har nogen herinde noget erfaring med kava i kapsel/te form? Del meget gerne, inden jeg kaster mig ud i det selv :-) pft mange tak!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 dec 2020 12:38 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Jeg har drukket en del mikroniseret kava og der er mange måder at tilberede på - jeg vender altid tilbage til at bruge stavblenderen, en god spiseske kava og vand og så 5 min med blenderen - indtil det ligner en kop latte faktisk =) det giver mig en god chiller og sover ret dejligt på det - virkningen er lettere subtil, så det passer godt til en hverdagschiller og tømmermænd er ikke eksisterende=)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 dec 2020 12:51 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jan 2019 19:23
Indlæg: 81
Hej Hopifjorden! Tusind tak for dit svar. Det lyder spændende. Jeg ville ønske jeg kunne dele kilde med dig for hvor og hvad jeg har købt for er ikke sikker på om det er mikroniseret eller ej. Never the Less jeg besluttede mig for at købe én af hver af ovenstående. +/- 120g per pose.

Nu ved jeg ikke om du har prøvet kodein/ryger før men hvor vil du sige det ligger henne på den skala? Personligt har jeg aldrig været til at ryge. Jeg har enten røget for lidt eller ALT for meget som har gjort at jeg har fået lidt små-angst feeling inden jeg kom ind i den varme afslappet fornemmelse som jeg til gengæld har nydt de få gange jeg har røget. Til gengæld er jeg en sucker for kodein og Tramadol, men især sidst nævnte er for hårdt for kroppen og psyken så jeg vil gerne droppe det helt. Hvad vil du sige euforien minder mest om?

Jeg så også lige en video igår med forslag om at drikke det koldt, fordi kogende vand slår det virksomme stof ihjel. Glæder mig til at høre dine svar :)

Vh


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 dec 2020 17:20 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Det minder slet ikke om opioider, men meget mere som et mildt bensodiazepin eller rødvin måske, bare på en anden måde:-) hvis du leder efter noget der minder om opioider kan jeg anbefale kratom, der er flere strains med hver deres profil, det er dog ikke videre godt til at sove på - desuden blev det ulovligt i DK i 2006 mener jeg det var. Det er ligesom opioider også vanedannende, men ikke i lige så høj grad.. =)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 dec 2020 18:11 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jan 2019 19:23
Indlæg: 81
Hej - tak for svar. Har godt læst om kratom også. Kan da godt være jeg bliver skuffet over Kava så :).. Har ellers hørt/læst nogle få trip reports der siger det IKKE er som alkohol, snarer som et lille koden trip eller hash. Men nu må vi se.. Kratom virker for bøvlet at få fat i. Jeg fandt trods alt en halv-legit kilde til kava på en webshop der er indenfor EU. Nu må jeg se hvad jeg synes.. Det lyder rart men er bange for jeg har for høje forventninger :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 dec 2020 15:15 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jan 2019 19:23
Indlæg: 81
Har læst så mange forskellige ting på erowid trip reports. Og har også en fornemmelse af at folk ikke forstår hvordan man skal drikke det. Men jeg vil vende retur med min mening omkring alle 3 typer. Både den social/opkvikkende. Den til at sove på og den "balanceret"

Hvis det minder for meget om marijuana og LCD (har jeg læst få beskriver det som) så er jeg ude lige med det samme. Men vender tilbage med feedback. Jeg krydser fingre for det kan være et godt alternativ til opiater, trods det ikke føles lige sådan. I will be back :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 dec 2020 16:44 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Ok helt sikkert- det med omvendt tolerance tror jeg passer meget godt, fik selv ikke ret meget ud af de første par gange jeg drak det.. Jeg syntes personligt ikke at det minder om hverken cannabis eller lsd- glæder mig til at høre om din oplevelse =)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 dec 2020 13:24 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 jun 2020 15:45
Indlæg: 131
Jeg ser også frem til at høre om din oplevelse med det :-)
Jeg har aldrig selv prøvet Kava kava. Men det ser interessant ud


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 dec 2020 22:32 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jan 2019 19:23
Indlæg: 81
Hej mitlivmitvalg. Ja det lyder sgu for godt til at være sandt :-). Hvis der er flere der læser med og har erfaring vil jeg gerne lige høre: hvad er erfaringer med at få det til DK?Jeg har læst flere ældre opslag herinde omkring folk der får det med succes fra IHERB men det er jo endda amerikansk. Jeg har bestilt fra en meget anerkendt kava kæde/forhandler som Ligger indenfor EU (belligende i Polen) - øger det min chance eller er de lige gode/dårlige? Har bestilt alle 3 ovennævnte varianter. Der er Ca 120g per pose så Max 400g totalt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 dec 2020 00:11 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Kava er ikke ulovligt i Danmark =)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 dec 2020 00:21 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 jun 2020 15:45
Indlæg: 131
Freddy90 skrev:
Hej mitlivmitvalg. Ja det lyder sgu for godt til at være sandt :-). Hvis der er flere der læser med og har erfaring vil jeg gerne lige høre: hvad er erfaringer med at få det til DK?Jeg har læst flere ældre opslag herinde omkring folk der får det med succes fra IHERB men det er jo endda amerikansk. Jeg har bestilt fra en meget anerkendt kava kæde/forhandler som Ligger indenfor EU (belligende i Polen) - øger det min chance eller er de lige gode/dårlige? Har bestilt alle 3 ovennævnte varianter. Der er Ca 120g per pose så Max 400g totalt.


Jeg ville selv forsøge at bestille det fra et EU land, da du der slipper for at betale told. Dog vil jeg sige at selvom du slipper for at betale told, så risikerer du at de konfiskerer det i lang tid for at tjekke hvad det er for noget. Og det er ikke sikkert at du får det tilbage, behandlet pænt.

Men måske er tolderne godt bekendte med Kava Kava, og lader det slippe igennem, hvis de kan se det er det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 dec 2020 00:28 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
MitLivMitValg skrev:
Freddy90 skrev:
Hej mitlivmitvalg. Ja det lyder sgu for godt til at være sandt :-). Hvis der er flere der læser med og har erfaring vil jeg gerne lige høre: hvad er erfaringer med at få det til DK?Jeg har læst flere ældre opslag herinde omkring folk der får det med succes fra IHERB men det er jo endda amerikansk. Jeg har bestilt fra en meget anerkendt kava kæde/forhandler som Ligger indenfor EU (belligende i Polen) - øger det min chance eller er de lige gode/dårlige? Har bestilt alle 3 ovennævnte varianter. Der er Ca 120g per pose så Max 400g totalt.


Jeg ville selv forsøge at bestille det fra et EU land, da du der slipper for at betale told. Dog vil jeg sige at selvom du slipper for at betale told, så risikerer du at de konfiskerer det i lang tid for at tjekke hvad det er for noget. Og det er ikke sikkert at du får det tilbage, behandlet pænt.

Men måske er tolderne godt bekendte med Kava Kava, og lader det slippe igennem, hvis de kan se det er det?


Jeg har fået stoppet post, sendt indenfor EU sendt med GLS - så den er bestemt ikke sikker, og hvis tolderne mistænker at kava er sendt under falsk varebetegnelse, så er det ikke sikkert at de behandler det særlig pænt, men vil tro at det er sjældent at de støder på det og hvis de har erfaring med andre substanser, altså fx kan genkende duften af cannabis, så slipper de det muligvis igennem.. I mit tilfælde var det kratom der blev stoppet, det blev sendt videre i systemet, men det blev kun ved en konfiskation da anklageren ikke mente at jeg ville blive dømt i sagen.. Så det var ret fint, skulle ikke engang nægte eller gøre andet end at modtage den fine nyhed =)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 dec 2020 21:39 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 jun 2020 15:45
Indlæg: 131
HopIFjordeN skrev:
Så det var ret fint, skulle ikke engang nægte eller gøre andet end at modtage den fine nyhed =)

Det var billigt sluppet! Nice :-)

Jeg tænker også at der er forholdsvis stor risiko for at de konfiskerer Kava, eller ikke behandler det særlig pænt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2021 22:41 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jan 2019 19:23
Indlæg: 81
Nå tilbage med lidt feedback.. Jeg ved sgu ikke rigtig hvad jeg skal sige. Nogle ting overrasker mig positivt. Andre negativt. Lad os starte med min erfaring nu og hvad jeg har gjort: har købt og afprøvet en Heady, balanceret og Heavy type af traditionel kava. Dvs som med kaffe der skal sies/filtrere fra i kontrast til mikroniserert(sammenligneligt med instant kaffe) . Jeg giver feedback baseret på en Heady og en Heavy da jeg ikke kan se formålet med den balanceret.

Positivt først:
den euforiserende virkning er overraskende lækker, det må jeg indrømme, og er der noget om en "omvendt tolerance" går jeg udfra at kunne se frem til at virkningen forbliver, måske endda bliver stærkere. Som en vin der indeholder flere druesorter og deraf ikke kan betegnes som én , vil jeg ligeledes sammenligne oplevelsen/euforien med et mix af alkohol, weed, benzo, og måske en anelse kodein-agtig. Og alligevel er selve rusen når den rammer, muligvis rarere end dem alle imo. Det er en mere ren oplevelse. At det ikke er vanedannende er selvfølgelig også et kæmpe plus og til dem der har problemer med afhængighed, er det her nok et genialt springbræt for at komme ud af deres problemer

Nu til det negative. Kort og kontant:

1. Det smager af helvedes til.
2. Der findes et fænomen der hedder "kava hangover" så helt perfekt er det ikke.. Og det har jeg især haft med den heavy del. Hvis du har et seriøst krævende arbejde skal du være varsom med at drikke heavy dagen før. Du er tung i hovedet og har muligvis også kvalme (det har jeg haft) min har dog været så mild at så længe jeg har spist, er det gået væk.
3. Det er simpelthen så bøvlet at lave
4. Det er ikke lige så godt at sove på som en sovepille, knap halvt så godt..
5. Det med at du er "klar i hovedet" det er ikke rigtigt.. Du kan INTET andet end at se film og høre musik. Du kan ikke føre en seriøs samtale
6. (Potentielle langvarige konsekvenser ved drik af bundfald)

Jeg har brugt en moderne fremgangsmetode hvor jeg blender kavaen med vand og mandelmælk (fedtholdig væske binder kavalaktonerne og øger virkningen)

Dernæst sier jeg det fra i en stempelkande, MEN der kommer stadig en del bundfald med (kortsigtet ufarligt, men mavepine og "hangover" er tungere af den grund)

Jeg har købt et lille stål tefilter som jeg håber kan si det bedre. For jeg kommer ikke til at investere i et te tæppe og stå og vride det.

Konklusion: jeg giver det alligevdl en "godkendt" overall, men det kommer ikke til at blive brugt som jeg havde håbet. Det bliver en drik jeg vil tage mig når jeg skal være hjemme en weekend, til at hygge mig på derhjemme. Rusen er god, men de langvarige og kortvarige konsekvenser fylder en my for meget til det er en "hver aften" drik.. Jeg vil meget gerne høre andres historier/meninger og erfaringer :)? Måske min oplevelse kan forbedres og gøres smartere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jan 2021 14:24 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Hey Freddy10

Super spændende at følge lidt i din proces og testning af de forskellige pro's and con's. Det var rigtigt godt beskrevet nemlig, og kender også selv en del til kava da jeg har afholdt kava-aftener i The Kava-Club her i København, og er ved at bygge et lille fællesskab op inde i FB-gruppen hvor vi vidensdeler, handler ind sammen og sparer fragt, sender tilbud eller sælger og bytter kava indbyrdes. Find endelig gruppen hvis du også er på FaceBook.

Mht. ekstrakter og tinkturer så har jeg ikke særligt god erfaring med det desværre. Har fået en del som var skod, men der var nogle tinkturer på IHerb som var ok faktisk. Havde dem i en mundspray så jeg lige kunne få en chiller på i løbet af dagen når stressen blev for overvældende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2021 00:30 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jan 2019 19:23
Indlæg: 81
Hey Nafets. Cool har godt læst om den herinde. Jeg vil da lige kigge på gruppen engang :)

Lidt opdateringer. Jeg har anskaffet et metal te-filter. Det "mudrer" hurtigt til, men ved at skylle det et par gange og "rinse and repeat" får man faktisk en noget renere og mere behagelig drik. Dernæst prøvede jeg at blande det med sødmælk fremfor (Ca 1/6 mælk og 5/6 vand) mandelmælk. Det blev faktisk ret så godt og jeg har det godt nogle timer efter. Intet med maven. Synes dog Rusen er kort (starter for mig efter 10-15 min og er mere eller mindre back to normal efter 45 min Max) , så måske man skal drikke en smule mere næste gang. Jeg ender med Ca 400 ml baseret på 4 spsk groft pulver. Måske jeg skal prøve at drikke mere af én omgang?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jan 2021 01:41 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Du skal være så velkommen! Og rigtigt med rusen at den er lidt kortvarig og dog ikke mht. afslapningen og roen i kroppen IMO som gerne varer gerne 2-4 timer men ja euforien er for det meste blot en lille time. Ofte drikker jeg det som en session hvor jeg laver en større portion og så indtager det fordelt over eks. 3 timer, men har før også prøvet at være i en lidt rushungrende tilstand hvor jeg bare kastede den store kop ned efter den anden, men generelt oplever de fleste gerne lindring for trang til alkohol, cannabis og til dels milde benzoabstinenser i en 2-3 timer typisk men når den indre ølhund tager ved en, kan man godt få hældt nogle liter ned, og det mærkes som regel også dagen efter med lidt maveproblemer. Er dog bestemt i den milde ende ift. tømmermænd.

Mht. din metode så ved jeg ikke om du blender det eller håndvrider det, men det kræver som oftest lidt kræfter for at få det meste ud af fibrene, men de sælger nogle ret gode syntetiske strainers hos kalmwithkava, som jeg har haft god gavn af og kan holde til nogle tæsk.
Faktisk vil man gerne have så meget af det materiale som man ser bundefælde sig i drikken med, da det indeholder en stor del af de aktive kavalaktoner, så kavaen skal helst være mudret, halvbitter og bundefælde en 2/5 dele af en glas da det ellers bliver meget man skal drikke og ens gæster når ikke at få fornøjelsen af euforien, da det bliver spredt ud over mange glas, som man måske også har blandet yderligere op for smagen skyld.
Smagen kan nemlig maskeres med bl.a. mælk som du nævner, samt kokosmælk som især er lækkert med vanilje og en snert kanel. Ellers er der div. former for juice, serveret med is til og en snert havrefløde er slet ikke værst heller.

Man kan godt eksperimentere med at drikke mere og stærkere serveringer på én gang og det kan også være en god måde at finde sit sweetspot på, men man kan også komme til at blive halvsyg af det. Jeg måtte en gang lægge mig i sengen da jeg ellers var ved at gå i dørken, og var så godt som væk inde i hovedet på grænsen til at besvime. Havde det lidt halvsløjt efterfølgende men ingen opkast, men en bekendt drak ved en fejl en enorm dosis og kastede og i timevis og snøvlede fuldstændigt i talen, som havde han spist benzoer i massevis, da en anden bekendt endelig fik fat på ham.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jan 2021 02:02 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jan 2019 19:23
Indlæg: 81
Hej Nafets. Tak for du gav dig tid til at skrive det indlæg. Og rigtig gode fif. Det er præcis også fra kwk at jeg har fået mine erfaringer. Skrev med dem så sent som idag og deres europæiske afdeling får snart micronised. Det tror jeg umiddelbart er mere mig. Min fremgangs metode er som på pakken: 5-6 skefulde til en 400-500 ml vand +100-200 ml sødmælk. Kommer det i en blender og lader den køre 4-5 minutter

Så sir jeg det nogle gange igennem et fint te-filter og lader som du siger noget af grumsen komme med. Jeg lærte hurtigt at der skal lidt grums med for at det giver en oplevelse, og jeg bilder mig også ind at fibrene er mindre hårde for maven når de bliver blended til mudder-mos.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jan 2021 02:05 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jan 2019 19:23
Indlæg: 81
Og ps: tak for historie om din "mindre OD" oplevelse. Det er fint at høre man skal være varsom. Jeg er allerede lokkede til at skrue op for dosen for det er lige der når det kicker ind og de første 15 min efter, den følelse man gerne vil have/bevare i ja lad os sige 1 time, efterfuldt af en træthed. Det kunne være det mest optimale :) for mig er det 15-20 Mins fuld/skæv og derefter back to normal.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team