Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 apr 2024 07:28


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 20 dec 2020 22:22 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 jan 2012 01:50
Indlæg: 302
Jeg har taget lidt Oxy i en periode on/off (flere dages mellemrum + pauser) min fortrukne dosis er ca. 30-50mg (er en STOR gut, men uden tolerance)

Men sidst jeg købte oxy fik jeg en Suboxone med, og pt har jeg ikke andet i huset...

når jeg googler det kan jeg læse at der er delte meninger om dosering fra 0.5mg op til 4mg som start dosis..

Nogen siger "det virker ikke rigtigt" andre siger læg dig selv i "aflåst sideleje" og ha en "sitter"

Den ene pille jeg har er 8mg/2mg og det lyder til at man i nedtrapnings øjemed normalt starter på 4mg og så redosere med 2mg efter et par timer flere gange den første dag.. (men her er det jo tale om folk der kommer fra et misbrug, sammenlignet med det har jeg ca. nul tolerance)

Jeg tænker på at prøve at tage 2mg/0,5mg under tungen og måske redosere med samme dosis efter 2 timer hvis jeg ikke rigtigt mærker det.. (ER JEG WAY OFF ?)

Citat:
Findes som resoribletter, der lægges under tungen.

Når midlet tages normalt, har naloxon ingen effekt og der doseres efter indholdet af buprenorphin.


MVH.
Bright.. :hjerte: :hjerte: :hjerte:

_________________
If you do drugs ?
Don't let drugs do you !!!


Senest rettet af BrightShadowDK 21 dec 2020 13:25, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 dec 2020 00:39 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 jan 2012 01:50
Indlæg: 302
Jeg var i tvivl om dette, da det ikke står i indlægssedlen..
(som hetero mand tænkte jeg aldrig jeg skulle stille det spørgsmål) :wink:

Citat:
Should I "spit or swallow" (my Suboxone saliva?)

As stated above, the manufacturers of sublingual buprenorphine medications make it clear that taking the medication involves placing it under the tongue and allowing it to fully dissolve. There are no further instructions regarding the saliva left in the mouth after the pill or strip is dissolved and gone.

Therefore, spitting out the saliva or swallowing it should be an individual decision. My opinion is that spitting out the saliva is the best option if possible.

Spitting it out may reduce medication side effects. The reduction of buprenorphine induced constipation makes sense since spitting out the saliva may keep excess buprenorphine away from intestinal opioid receptors.

Also, the amount of medication to be absorbed has been calibrated by manufacturers such that everything that the patient is expected to get into their system will get in by allowing the tablet of film to dissolve under the tongue. There is no need to attempt to get every last bit by swallowing the saliva. And, swallowing saliva with a few micrograms of buprenorphine is not going to make any difference, since the drug is minimally active when swallowed.


https://drleeds.com/spit-vs-swallow-should-i-spit-out-suboxone-saliva-or-swallow-it/

_________________
If you do drugs ?
Don't let drugs do you !!!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 dec 2020 01:51 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Jeg tror at du får det rigtig skidt af at tage 4mg - og lortet virker, men mine erfaringer er, at det virker ret subtilt i starten og lige pludselig nodder du uden at have fået den rus du søger - det er ved at være mange år siden og husker ikke doserne jeg har taget, men 8mg tabletter blev knust og sniffet og uden tolerance var der til rigtig mange streger - jeg vil umiddelbart råde dig til at gøre det på samme måde, så pisset ikke tager røven på dig.. Det er en beskidt rus imo.. Hellere for lidt end for meget!

Jeg kan godt se på pro.medicin.dk at doseringsforslagene hedder som du har skrevet, men tænker, at der her formodes at du kommer fra heroin eller metadon og skal holdes abstinensfri, altså at du har en ret voldsom tolerance - så tror det snyder på den måde!

Held og lykke med det! =)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 dec 2020 14:15 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 jan 2012 01:50
Indlæg: 302
Holy fucking shit.. nu er jeg glad for at jeg var relativt forsigtig og "kun" tog en kvart pille 2mg/0,5mg...

Det er nu ca 13,5 timer siden indtagelsen og jeg er stadig fucked up ;-)

Citat:
(Buprenorphine has a half-life that ranges from 24 to 42 hours.)


mine propiller er nåleprikker (nogle af de mindste jeg har prøvet nogensinde..)

jeg vil sige at har man ikke tolerance men har prøvet opioider før er 2mg absolut max start dosis
(1mg er nok bedre og vil man bare bruge den som en moderat smertestillende tror jeg 0,5mg kan være en fin dosis)

sørg for at resten af pillen er pakket i en mini ziplock pose uden luft i, da pillerne begynder at nedbrydes når emballagen brydes !

hvad rusen angår virker den lidt kold og trist i starten (lidt tendens til mild hovedpine og kvalme) men syntes det blev bedre hen ad vejen efter 1-2 timer
(jeg syntes ofte det hjælper mig at tage varmt tøj på el. ligge under dynen.

Mth. indtagelsen så lod jeg den opløses under tungen selv om den var svær at holde der, der står man skal holde den der i 5-10 min. jeg holdt nok spyttet i munden i alt 15+min. og spyttede det så ud i vasken.

Ville jeg gøre det igen ? Ja helt sikkert :D
dosis = mellem 1mg og 2mg og sørg for ikke at ha' planer da halveringstiden er meget lang !

Mvh.
Bright..

_________________
If you do drugs ?
Don't let drugs do you !!!


Senest rettet af BrightShadowDK 30 dec 2020 02:45, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 dec 2020 14:20 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 jan 2012 01:50
Indlæg: 302
Btw. Coca-Cola(sukker variant) og 2x 100mg koffeinpiller var et godt supplement (løbende efter behov)

_________________
If you do drugs ?
Don't let drugs do you !!!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 dec 2020 03:02 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 jan 2012 01:50
Indlæg: 302
Ok vil lige mælde tilbage, jeg har nu taget resten af min 8mg pille:

2mg: kraftig virkning

1mg: mild virkning lidt kortere varighed

2mg: medium kraftig virkning

2mg: forventer medium kraftig effekt (har lige indtaget dem)

1mg: givet til veninde (hun har ikke taget den endnu)

jeg har gået ca. 2-3 dage mellem indtagelse, men fornemmer en svag tolerance
og milde abstinens symptomer dagen efter (som når man føler man er ved at blive forkølet)

og så vil jeg konkludere at jeg ikke føler at 1mg havde nær den smertestillende effekt jeg håbede på.. :nus:

_________________
If you do drugs ?
Don't let drugs do you !!!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 45 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team