Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 00:41


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 01 okt 2020 13:54 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 jun 2020 15:45
Indlæg: 131
Halløjsovs.
Jeg kunne godt tænke mig at have noget Zolpidem liggende fast til at tage en sjælden gang imellem. Nogle gange kan jeg have svært ved at sove, f.eks. hvis jeg skal noget vigtigt dagen efter. Og jeg har flere gange måttet møde op for at arbejde intensivt, med næsten ingen søvn natten forinden.
Jeg ville ikke bruge Zolpidem særlig tit, da jeg ikke er interesseret i at blive afhængig af medicin, for at kunne sove.

Mit spørgsmål er, hvor svært er det at få lægen til at lave en recept? Er det ligeså svært som f.eks. at få udskrevet opiater for smerter?
Kan jeg forvente et nej hvis jeg fortæller situationen som den er?
Jeg spørger for at være godt forberedt når jeg møder op hos lægen.

Hvis min læge ikke vil hjælpe må jeg bare anskaffe dem på anden vis, men det ville være rart bare at kunne hente dem på apoteket.
I er velkomne til at komme med erfaringer, men i behøver ikke rådgive om naturlig medicin som Baldrian, Melatonin og lignende.
Jeg er mest interesseret i at få besvaret mine spørgsmål omkring Zolpidem, men modtager gerne foreslag til alternativ medicin hvis det er noget der er lige så effektivt og har kort halveringstid.
Jeg er ikke interesseret i at ryge hash eller lignende for at falde i søvn, da jeg er alt for skæv næste morgen.
Og jeg kender godt til alle de almindelig råd til god søvn, som ingen skærme før sengetid osv osv.

På forhånd tak for hjælpen :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 okt 2020 14:35 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Vær ærlig over for din læge så er det nok ikke så svært, det har ihvertfald været min oplevelse. Også lad vær med at gøre det for tit jeg har en regel der hedder max 1/2 pille 2 gange i ugen dvs der går +20 uger i mellem jeg genbestiller en pakke med 20 stk.
Sidst var det ik egen læge men en sygeplejeske der tog tlf hun kiggede på tidsrummet og sagde at der var gået ok længe og udskrev til mig.
Et super dejligt alternativ og have når tankemylder melder sig af den ene eller anden grund.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 okt 2020 15:22 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Z'erne gør mig til en zombie næste dag - ikke fedt hvis man skal noget vigtigt.. Prøv med melatonin i stedet for det burde lægen heller ikke være nærig med! =)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 okt 2020 15:30 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 jun 2020 15:45
Indlæg: 131
Fso, det er lige præcis sådan jeg vil bruge dem, og nok enda endnu mere sjædent. Godt at høre at det er muligt at få det hos lægen, uden alt for meget besvær. Tak! Var du også påvirket næste dag, ligesom HopIFjorden?

HopIFjorden, fint lige at høre din erfaring med dem. Så jeg skal ikke lade mig snyde af at det har en meget lav halveringstid? Jeg er ikke interesseret i Melatonin, da jeg leder efter noget mere effektivt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 okt 2020 16:58 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Så længe jeg nøjes med en 1/2 og spiser den 22-2230 tiden så mærkes det ikke mere end 2 kopper kaffe tager det om morgen. En hel kl 24 er en anden sag.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 okt 2020 17:59 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 jun 2020 15:45
Indlæg: 131
Fso skrev:
Så længe jeg nøjes med en 1/2 og spiser den 22-2230 tiden så mærkes det ikke mere end 2 kopper kaffe tager det om morgen. En hel kl 24 er en anden sag.

Rigtig brugbar info. Tak!

En ting jeg kunne frygte lidt er dog at lægen siger at det ikke er nødvendigt med den slags medicin med mindre man har et større problem med søvn. Det kan godt være irriterende at de skal være så nærige med recepterne nogle gange.
Det føles som om min læge kun vil udskrive recepter hvis det er STRENGT nødvendigt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 okt 2020 19:36 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Uden at kende din læge - vil jeg næsten garantere, at du ikke får et benzolignende præparat udskrevet - sorry.. Kender du til melatonin? Det er et søvnhormon, der udskilles når det bliver mørkt.. Så det gør dig træt på en naturlig måde.. 3mg så begynder jeg at gabe og når jeg ligger mig, kommer søvnen relativt hurtigt derefter.. Hvis du søger en lille rus samtidig (hvilket jeg så sagtens kan forstå), så er snakken en anden, men at sige at melatonin ikke er effektivt, er i min optik noget vrøvl =)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 okt 2020 21:30 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Melatonin knocker også mig the fuck out og er generelt at foretrække frem for benzoer.
Derudover kender jeg til en helvedes masse sleepgains.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 okt 2020 21:47 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 jun 2020 15:45
Indlæg: 131
HopIFjordeN skrev:
Uden at kende din læge - vil jeg næsten garantere, at du ikke får et benzolignende præparat udskrevet - sorry.. Kender du til melatonin? Det er et søvnhormon, der udskilles når det bliver mørkt.. Så det gør dig træt på en naturlig måde.. 3mg så begynder jeg at gabe og når jeg ligger mig, kommer søvnen relativt hurtigt derefter.. Hvis du søger en lille rus samtidig (hvilket jeg så sagtens kan forstå), så er snakken en anden, men at sige at melatonin ikke er effektivt, er i min optik noget vrøvl =)

Jeg kan også godt selv tvivle på om lægen vil udskrive. Selvom det i mine øjne giver god mening at benytte sig af indslumringspiller ved sjældne lejligheder hvor man er i risiko for søvnunderskud. Bliver Zolpidem normalt kun udskrevet imod svære søvn problemer? Hvad får folk normalt udskrevet dem for? Vil meget gerne høre fleres erfaring.

Jeg leder ikke efter en rus. Ikke fra mine sovepiller i hvert fald :lol:

Interessant spaffeh. Jeg har faktisk aldrig prøvet Melatonin, men har prøvet Baldrian, Humle, Kamille, GABA og en række andre ting. Og jeg synes ikke det gør nogen forskel overhovedet. Jeg er ikke ud på at "blive træt på en naturlig måde", men derimod at blive slået omkuld så jeg med garanti kan falde i søvn. Jeg prøver at bestille noget Melatonin på Amazon, men jeg har på fornemmelsen at det ikke er stærkt nok, netop fordi det er naturligt. Måske tager jeg fejl.

Måske tænker læger at de for enhver pris vil undgå at skabe afhængighed hos hver tiende person - og på den måde nægter de så de ni andre hjælp. Måske ånder lægemiddelstyrelsen dem ned i nakken, så de med rystende hånd kun tør at udskrive recepter til personer som er muchos desperados. Det har i hvert fald altid undret mig at de er så nærige med recepterne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 okt 2020 23:20 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Du får i hvert fald ikke udskrevet z-drugs, for at have det liggende til at benytte sådan engang i mellem.. At Fso har dem på den måde, er jeg overbevist om at der er en god forklaring på..

Jeg har heller ingen effekt af baldrian/humle etc.. Hvad er GABA? Gabapentin? - men tro mig når jeg fortæller dig, at melatonin virker - det er ikke noget jeg føler eller andre vage udtryk.. Har dyppet mine fingre i de fleste poser gennem tiden og føler lidt at du tror jeg prøver at prakke dig noget hokus pokus på - at melatonin fremkommer naturligt, gør ikke at det er produceret naturligt - det er syntetisk fremstillet (hvis det er et plus for dig), har rød advarsels trekant og er desuden receptpligtigt i Danmark, af samme årsag vil jeg råde dig til, at bestille det hjem fra EU (hvis det er OTC her, det ved jeg ikke om det er), ellers får du problemer, hvis det bliver nappet i tolden.. Eller, få det udskrevet af lægen - misbrugspotentialet er lig nul og et vanvittigt fornuftigt valg sammenlignet med Z'erne.. Hvad forskellen er på at falde i søvn og blive knocked the funk out ved jeg ikke, udover valg af ord..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 okt 2020 00:16 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 jun 2020 15:45
Indlæg: 131
HopIFjordeN skrev:
Du får i hvert fald ikke udskrevet z-drugs, for at have det liggende til at benytte sådan engang i mellem.. At Fso har dem på den måde, er jeg overbevist om at der er en god forklaring på..

Jeg har heller ingen effekt af baldrian/humle etc.. Hvad er GABA? Gabapentin? - men tro mig når jeg fortæller dig, at melatonin virker - det er ikke noget jeg føler eller andre vage udtryk.. Har dyppet mine fingre i de fleste poser gennem tiden og føler lidt at du tror jeg prøver at prakke dig noget hokus pokus på - at melatonin fremkommer naturligt, gør ikke at det er produceret naturligt - det er syntetisk fremstillet (hvis det er et plus for dig), har rød advarsels trekant og er desuden receptpligtigt i Danmark, af samme årsag vil jeg råde dig til, at bestille det hjem fra EU (hvis det er OTC her, det ved jeg ikke om det er), ellers får du problemer, hvis det bliver nappet i tolden.. Eller, få det udskrevet af lægen - misbrugspotentialet er lig nul og et vanvittigt fornuftigt valg sammenlignet med Z'erne.. Hvad forskellen er på at falde i søvn og blive knocked the funk out ved jeg ikke, udover valg af ord..

Zolpidem bliver måske ikke udskrevet til at bruge efter behov, men kun til daglig brug?

GABA er en aminosyre som kan købes som kost tilskud, og påvirker søvn mm.

Jeg prøver at give Melatonin en chance. Det er godt at høre at der er rød advarselstrekant på :lol: Tak for dit råd omkring det.
Jeg er ikke sikker på hvorfor du mener at Zolpidem ikke er et fornuftigt valg? Hvis det udelukkende er på grund af misbrugspotentialet, er det ikke noget jeg har med i mine overvejelser, da jeg ikke misbruger den type medicin.
HopIFjordeN skrev:
Hvad forskellen er på at falde i søvn og blive knocked the funk out ved jeg ikke, udover valg af ord..

Der er forskel på at blive træt på en naturlig måde, som du skrev tidligere, og blive slået omkuld :-)


Jeg prøver noget Melatonin, og håber på at det er nok. Men for en sikkerheds skyld har jeg stadigvæk tænkt mig at anskaffe noget Zolpidem, og vil derfor gerne fortsat høre om folks erfaringer med det, og med hvor nemt/svært det er at få af sin læge.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 okt 2020 06:40 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Jo, det gør det helt sikkert - men ikke bare sådan lige =) Dette kommer selvfølgelig an på din læge.. Men een ting må næsten være helst sikkert, i dét sekund du selv kommer med forslag og nævner zolpidem, stilnoct etc, så klapper kassen i og det gør den af den årsag at der er meget fokus på morfika og benzodiazepiner de seneste år og z'erne ryger for det meste under benzo-kategorien.. Jeg ville gå til lægen, fremstille dit problem, og så ellers spille så uvidende som muligt omkring alle medikamenter, du får nok ikke hvad du vil have i første omgang, eller anden - men tror det er vigtigt, at det er lægen der kommer frem til at du skal have udskrevet det pågældende præparat.. Det er i hvert fald min erfaring med læger - hvis du selv nævner noget, så får du det ikke, hvis det har bare en snert af misbrugspotentiale..

Når det er sagt, så giver z'erne en klam søvn, mega groggy næste dag (og det kan kaffe fandme ikke kurere, måske føles det sådan, men nej) - mange får en klam metallisk smag i munden dagen efter..

Hvor gammel er du? Det har nok også en del at sige.. Har du nogensinde talt med en læge omkring brug/misbrug?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 okt 2020 07:20 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Tænker det er et doserings spørgsmål mht de trælse bivirkninger - 1/2 pille og ikke for sent så redet som jeg oplever det ok ude af kroppen (men jeg sidder self ik på skolebænken og skal bruge hovedet). Æder jeg en hel efter kl 24 kan jeg sagtens følge hif beskrivelse.
Det handler om dosis og halveringstid selvfølgelig.
Melatonin har jeg også haft god erfaring med erindre jeg selv om det er længe siden. Så gør som hif siger tag til læge vær ærlig og lad værd med at nævne alle mulige navne på ting du ku tænke dig, men lad lægen gøre sit job.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 okt 2020 14:16 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 jun 2020 15:45
Indlæg: 131
HopIFjordeN skrev:
Jo, det gør det helt sikkert - men ikke bare sådan lige =) Dette kommer selvfølgelig an på din læge.. Men een ting må næsten være helst sikkert, i dét sekund du selv kommer med forslag og nævner zolpidem, stilnoct etc, så klapper kassen i og det gør den af den årsag at der er meget fokus på morfika og benzodiazepiner de seneste år og z'erne ryger for det meste under benzo-kategorien.. Jeg ville gå til lægen, fremstille dit problem, og så ellers spille så uvidende som muligt omkring alle medikamenter, du får nok ikke hvad du vil have i første omgang, eller anden - men tror det er vigtigt, at det er lægen der kommer frem til at du skal have udskrevet det pågældende præparat.. Det er i hvert fald min erfaring med læger - hvis du selv nævner noget, så får du det ikke, hvis det har bare en snert af misbrugspotentiale..

Når det er sagt, så giver z'erne en klam søvn, mega groggy næste dag (og det kan kaffe fandme ikke kurere, måske føles det sådan, men nej) - mange får en klam metallisk smag i munden dagen efter..

Hvor gammel er du? Det har nok også en del at sige.. Har du nogensinde talt med en læge omkring brug/misbrug?

I har nok ret, HopIFjorden og Fso. Min plan var egentlig at sige at jeg havde fået en Zolpidem efter dårlig søvn, på en lejr med arbejdet, og haft god effekt af den. Og derfor ville jeg gerne kunne tage en engang imellem ved behov.
Men du har sku nok ret i at hvis jeg begynder at nævne bestemte medikamenter, så bliver hun mistænksom og lukker kassen. Det er også min erfaring. Selvom jeg ikke er stemplet som misbruger hos min læge, så vidt jeg ved.

Jeg er 34.

Det med at man er groggy næste dag er også uacceptabelt for mig. Men jeg tager en sjælden gang imellem Alprazolam for søvn, med god effekt, men hvor jeg er en lille smule ramt næste morgen. Men kun lidt. Og Alpra har en lidt længere halveringstid end Zol, og jeg tænkte derfor at Zol ville være ude af kroppen næste morgen. Men det er så ikke tilfældet for dig, HopIFjorden. Øv da. Erfaring vil vise hvordan min krop reagerer på det.
Fint Fso at høre at du ikke har det problem, ved lav dosis og den rette timing.

Tak for jeres svar! Hvis andre har erfaringer med hvordan lægen reagerer på at man efterspørger sove medicin, så del endelig :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 okt 2020 15:46 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Forresten, som tommelfingerregel siger man at der skal 4-5 halvveringstider til, før en substans er helt ude af systemet.. dvs 3-4-5 dage for fx alprazolam hvis vi går med en halvveringstid på 15-30 timer.. altså kan du testes positiv ret længe uden at føle dig påvirket...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 okt 2020 16:21 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2008 21:50
Indlæg: 1307
Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Alternativt er der Benadryl, det er sløvende selv i små mængder.

_________________
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 okt 2020 21:23 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Benadryl er ret dyssende og sløvende for mig..

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team