Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 mar 2024 12:05


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 06 feb 2019 18:26 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 feb 2019 17:55
Indlæg: 12
Sidder og tænker lidt over de forskellige præparater der er gået igennem hovedet, nu er vi oppe på en 40mg dosis.

Så er der nogle forskelle på.
OxyContin (klart den dyreste i indkøb).
Sandoz
Orionox
Lannacher

Jeg synes selv at OxyContin virker bedst på smerterne og de øvrige halter en del bagefter, de virker selvfølgelig men Continen er nu favoritten.

Hvad mener i ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 feb 2019 18:37 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
Hejsa RollingStones! :)
Jo jeg føler osse klart at originalen er bedst.. ;) -derefter er det sandoz, lannacher etc i min "virker bedst" bog..
:?: : spiser du 1x 40mg pille i døgnet?.. eller er morgen/middag/aften?.. og er det til smertedækning eller er det rusen du søger efter?..

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 feb 2019 18:46 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 feb 2019 17:55
Indlæg: 12
2x40 daglig.
Smerte, men også rusen.
De continer er på ca 1200 for 98 STK , det er sgu meget suæynes jeg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 feb 2019 20:56 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 maj 2014 12:59
Indlæg: 133
Jeg foretrækker Orionox over Original og Lannacher. Tror det en smagssag. :eyes:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 feb 2019 00:18 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 okt 2018 23:57
Indlæg: 108
hmm.....jeg har kronisk migræne og har fået tramadol fast i 400 mg dosis daglig gennem tolv tretten år og så fik je kramper af tramdol og min læge udskriver så oxucontin 28 kapsler af 5 mg som jeg æder ved migræne anfald.,

en aften røg på på sygehuset med migræne anfald jeg havde ædt 60 mg oxyer over et par timer og fire fem sumatriptan og det virked ikke. læger turde ikke give mig mere så det var træls at blive indlagt når de ikke kan /(vil hjælpe mig alligevel.

der er ingen rus i min erfaring med oxyer . der er heller ikke megert smertelindring. det er bedre end intet men det skal siges metadon virker heller ikke på mig.

tramadol gjorde i starten og morfin IV fra vagtlæge gjorde men det er mange år siden.

jeg mærker ingen forskel på kopi produkter eller orginal produkter når det er oxyer.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 feb 2019 08:28 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 maj 2014 12:59
Indlæg: 133
IWANTALCOHOL skrev:
hmm.....jeg har kronisk migræne og har fået tramadol fast i 400 mg dosis daglig gennem tolv tretten år og så fik je kramper af tramdol og min læge udskriver så oxucontin 28 kapsler af 5 mg som jeg æder ved migræne anfald.,

en aften røg på på sygehuset med migræne anfald jeg havde ædt 60 mg oxyer over et par timer og fire fem sumatriptan og det virked ikke. læger turde ikke give mig mere så det var træls at blive indlagt når de ikke kan /(vil hjælpe mig alligevel.

der er ingen rus i min erfaring med oxyer . der er heller ikke megert smertelindring. det er bedre end intet men det skal siges metadon virker heller ikke på mig.

tramadol gjorde i starten og morfin IV fra vagtlæge gjorde men det er mange år siden.

jeg mærker ingen forskel på kopi produkter eller orginal produkter når det er oxyer.


Det er fordi du har smerter- og sikkert en mindre tolerans. Så længe du har fysisk ondt, er det ikke muligt at få nogen rus ud af opiat-præperater.

Jeg har engang siddet og brokket mig over kvalitet af en vis opiat, indtil det gik op for mig alle omkring mig var faldet i søvn/gået kolde. Jeg havde på daværende tidspunkt knaldhamrende ondt i maven, og hver gang jeg doserede fjernede det bare min smerte. Det vidste sig små 38 timer senere jeg havde en alvorlig komplikation som var ved at tage livet mig af, og jeg blev haste indlagt. Der kunne jeg heller ikke blive skæv, selvom jeg forsøgte konstant i et lille døgns tid.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 jun 2020 20:41 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 dec 2018 15:58
Indlæg: 17
Det kan være svært at finde den her information om specifikt det danske marked med de præparater vi har tilgængelig for os, så jeg tænkte jeg lige ville give mit input. Det er i hvert fald noget jeg personligt har savnet. For at afklare har jeg erfaring med alle præparaterne - både dem der kommer i depot og hurtigvirkende.

Jeg tror for mit vedkommende, så må Mundipharma nok også ligge på førstepladsen. Det er muligvis også lidt grundet den mystik og det renommé de har verden over.
Den grønne 80'er er nærmest synonym med oxy. Subjektivt vil jeg måske nervøst påstå, at de virker en anelse mere potente på en mg-til-mg basis, men med nok produkt kan man nå i mål med alle produkterne der er nævnt her i tråden. En 'bivirkning' jeg har oplevet kun fra Mundipharma produkter er (særlig ved tilvænning/begyndelse på at træde ind i medicinen), at jeg får en del flere 'tømmermænd'/føler mig groggy dagen efter.

Af alle de resterende præparater vil jeg nok vælge Sandoz som nummer 2. Særligt fordi de nærmest ingen foranstaltninger har for at bryde depotmekanismen. De kan nærmest bare kværnes til ren saltform. De andre kan være en anelse mere besværlige, hvis det er dét man er på jagt efter. Det skal dog lige siges, at med en smule tålmodighed skal de alle sammen nok kunne konverteres til pulver. Der er ingen af dem, der ligesom nogle morfin præparater bliver til gelé, når de bliver våde.
Men når det så er sagt, så er det ikke fordi der er verdener til forskel mellem den eufori du kan opleve med Sandoz versus Orionox for eksempel. De er alle sammen mere eller mindre den samme generiske udgave af stoffet.

Hvis man indtager sin oxycodon intranasalt kan de resterende produkter dog godt have en tendens til at stoppe næsen relativt hurtigt og derved forhindre mere indtag. Det er sådan set den eneste ulempe.

Personligt synes jeg Lannacher er dét præparat med mindst rekreationel værdi (det har dog stadig masser af værdi). Jeg mener også, at det er dét præparat, der bryster sig af at være den version, som er sværest at misbruge. Dette er nok blandt andet (samt den billigeste pris) en konstituerende årsag til, hvorfor almen medicinere helst ser at deres smertepatienter (og post-operation) bliver sat på de her piller.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team