Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 23:51


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 22 maj 2020 13:23 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 maj 2020 18:30
Indlæg: 7
Jeg fik fat i en 250 mg hurtigt udløsende morfin i 10 mg tabletter, som jeg fik spist mig igennem på en måned eller halvanden, i doser på 30-50 mg. Vil gerne anskaffe flere, men kan desværre kun få extended release tabletter. Vil jeg blive svært skuffet over deres virkning, eller kan jeg gøre noget for at opnå samme eufori, som de hurtigt udløsende tabletter?

Vil desuden høre om I har nogle gode regler til at undgå afhængighed. Har tænkt på, om jeg skulle lægge mine stoffer hos en ven, der så kun må udlevere til mig en eller to gange om måneden. Er det for hyppigt? Her med det sidste morfin, kom jeg af og til, til at tage det med 2-3 dages mellemrum, hvilket umiddelbart virker dumt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 maj 2020 13:45 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2009 19:50
Indlæg: 1002
Hvis depotformen tillader det, kan du knuse dem og fjerne depotvirkningen så de bliver ligesom de hurtigtudløsende.

Det du selv foreslår med at lægge dem hos din ven, er nok det smarteste råd. Hvis han er med på kun at udlevere højst 1-2 gange om måneden, vil du nok stadigvæk kunne blive lidt fysisk afhængig af dem. Det kan mærkes ved, at du efter længere tid vil gå og se mere og mere frem til at få dem udleveret, og at dagene op til langsomt begynder at blive lidt grå og kedelige, og at det kan være det eneste du sådan rigtig går og venter på/glæder dig til, andre ting i livet du normalt ville værdsætte bliver mindre betydelige.
Sådan havde jeg det i hvert fald selv, dengang jeg gik og tog dem med 2-3 ugers mellemrum.
Hvis du laver den ordning med din ven, er det meget vigtigt at du holder dig til det, og ikke 'kommer til' at skaffe noget udenom ham, og uden han ved det, for ikke at skuffe ham. Det kan hurtigt blive en æres sag, og så isolerer man sig selv lidt med det, hvilket er opskriften på at det går galt. Så nr #1 regl må være at du overholder dine regler og grænser, og så snart du erfarer at du ikke kan overholde det, er det slut med at lege med opioider.

Maler måske fanden lidt på væggen, men jeg forsøgte selv det du har gang i, og det gik også meget fint i et par år, indtil det pludselig gik galt. Så det gik galt for mig selvom jeg syntes jeg havde styr på det

_________________
Ain't nothing to it, but to do it


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 maj 2020 14:03 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 maj 2020 18:30
Indlæg: 7
Er det virkelig muligt at opbygge en fysiologisk afhængighed af morfin, hvis man tager det med 2-4 ugers mellemrum? Jeg havde troet at den psykiske inklination mod at ønske mere af stoffet, ville være det største problem i den sammenhæng.

Hvordan ved jeg om de pågældende depottabletter tillader, at man forøger deres virkning ved at knuse dem? Forestiller mig at medicinalindustrien gør sit for at forpurre underholdningsværdien af deres stoffer. Ellers er det måske bedre at købe kodein eller tramadol. Nu havde jeg blot vænnet mig til morfin og synes, at det gave en vældig tilfredsstillende eufori.

Tak for overvejelserne. Det er immervæk mere givende at høre om oplevelser fra en, der selv har prøvet at gå den vej. Hvordan gik det galt for dig, hvis jeg må spørge?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 maj 2020 15:01 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2009 19:50
Indlæg: 1002
Woops nej, mente psykisk afhængighed, ikke fysisk.

Hvad hedder morfinpræparatet præcist? De fleste depotformer kan brydes, men der er nogle enkelte der vist indeholder en gel eller sådan noget, som ikke kan knuses og brydes. Har ikke selv erfaring med dem. Men husk at være opmærksom på dosis, når du bryder depotet, indtag samme dosis som du ville hvis det var instant release.

Det gik galt for mig pga. en lang række af uheldige sammenfald. Jeg fik udskrevet tramadol en gang om måneden, men efter et par år valgte min læge at udskrive det dobbelte, da vi så begge kunne undgå den månedlige samtale, der var betingelsen for at få dem.
Samtidigt stoppede jeg med at ryge hash, hvilket altid har været lidt hårdere for mig end de fleste, mht. abstinenser - tager mig virkelig lang tid at komme mig efter den der kolde tyrker, som jeg har været igennem mange gange, og vidste hvor hårdt det ville blive. Så jeg flyttede hjem til min mor midlertidigt, så hun kunne passe og pleje mig lidt. Ironisk nok var det her, at misbruget startede. Det ene tog det andet, uden jeg rigtig bemærkede det.
Pillerne gjorde at jeg ikke var aggressiv og udadreagerende, som jeg ofte bliver når jeg tager kold tyrker fra hash. Og jeg tror at jeg ubevidst gerne ville skåne min mor fra den slags, hvilket var ret hjernedødt, det var jo netop pga abstinensbirkningerne og humøret, at jeg flyttede derhen i første omgang.
Pludselig blev jeg eksponeret for tramadol alle vejne. Som om at de nærmest bare tilbød sig selv for mig. Tidligere var lægen jo min eneste pusher, og samtidig sikringen for at det ikke kunne gå galt.
Jeg mødte en dame der lige havde fået lavet silikonepatter, og derfor havde 200stks tramadol liggende, som hun åbenbart ikke kunne tåle. Dem fik jeg bare af hende.
Da det gik op for mig at jeg var på en deroute, besluttede jeg mig for at bide i det sure æble, og flytte langt væk fra det hele, så jeg ikke kunne ryge i fælden - over til min far, der bor i Sverige, men uden at informere ham om mit tiltagende misbrug.
Desværre havde hans gamle hippieven som boede hos ham lige været ude for en ulykke, og det tog mig mindre end 10 minutter at finde et stash med tramadol (han var dog i mellemtiden kommet sig, og havde ikke brug for dem). Jeg var desværre for svag til fristelsen, da jeg allerede var dybt fanget af opioidafhænighedens kløer. Så da jeg tog derfra var det med endnu et nederlag samt ondt i samvittigheden.

Så selvom jeg egentlig prøvede, prøvede jeg ikke nok, og endte med at blive så hooked af det lort, at jeg fandt mig selv stående nede på istedgade, fuldabstinent, og ledte efter tramadol. Det fandtes slet ikke i det der hårdkogte miljø, der var tilgengæld heroin eller metadon, så jeg 'nøjedes' med metadon, som jo er langt stærkere og farligere end tramadol. Og derfra tog det kun mere fart. Kom dog ud på den anden side igen, efter en røvtur hvor jeg virkelig skrabede bunden. Det var måske egentlig en sund oplevelse for mig, sådan vælger jeg at se det i dag.

Sorry det blev lidt langt, men det var basically sådan det gik galt for mig. Jeg tror det største problem var, at jeg ikke havde regelsættet i orden. Jeg ville kun tage det 2 gange om måneden, men min eneste sikring for dette var min læge, der kun udskrev det en gang om måneden.
Den kolde tyrker fra hash var så et sammenfald der gjorde, at jeg simpelthen valgte ikke at se, at jeg var ved at fucke op. Men det er ikke helt unormalt at det ene misbrug erstatter det andet, har hørt det samme ske for andre.

Det er også typisk at det er når der sker noget lort i ens liv, at man bryder de der regler man sætter for sig selv. Og alle mennesker oplever jo op- og nedture i sit liv, så når man har et frekvent opioidforbrug er det virkelig vigtigt at man ikke kan komme til at lade det tage styringen. Det er derfor en rigtig fin idé at lade din ven holde det for dig, det er bare ikke nødvendigvis en 100% sikring i sig selv.

Synes du bør overveje om et så frekvent forbrug virkelig er nødvendigt for dig? Det er måske ikke et misbrug, men det læner sig så meget op af det, at det kun kræver et par uheldige sammenfald for at det kan blive det. Nok ikke for alle mennesker, nogle har sikkert skidegodt styr på det, men er det virkelig værd at risikere, at vide om man tilhører eliten af opioidforbrugere?

_________________
Ain't nothing to it, but to do it


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 maj 2020 17:43 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Overvej at gøre det én gang hver sjette måned. Og det mener jeg helt oprigtigt. Det kan tage år før misbruget virkelig manifesterer sig., og det er vitterligt de færreste, som har kontrol over det.
Der er en kæmpe, kæmpe risiko i at tro, at man har styr på selv ved regler som 1-2 gange om måneden. Og det er, så vidt jeg ved, den måde de fleste herinde fra både har udviklet et misbrug samt OD'et på opiater - den falske tryghed man kan skabe for sig selv.

Alt det bedste.
- og klart knuse depotpillerne, når du vælger at tage dem. Men ja.. Best of luck

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 maj 2020 18:36 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Jeg synes, at du boer vente lidt, foer du anskaffer dig flere morfinpiller.
250mg er en del morfin at spise sig igennem paa halvanden maaned, hvis det udelukkende er for spas og balladens skyld.
Fortsaetter du i samme rille, gaar der ikke laenge, foer du maerker psykiske og fysiske abstinenser, og en rus, der aldrig er helt tilfredsstillende.

Du kan nok godt tage morfin/opioider en gang om maaneden, men det kraever meget rygrad, hvis det ikke skal blive en vane.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 maj 2020 12:51 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 maj 2020 18:30
Indlæg: 7
Shambhala, det skal lige siges, at der er tale om mærket Zomorph, extended release tabletter af 10mg. Har før forsøgt at knuse nogle malfin tabletter, der var depot, hvilket jeg ikke fik noget ud af. Det var dog også kun 10mg og synes ærligt aldrig at have kunnet mærke under 20mg; heller ikke uden tolerance. Tak for din personlige historie ifht til misbrug - det er jo nok de sociale konsekenser, der kan være værst. Altså den tabte værdighed i ikke at overholde egne regler, løgnene man må stikke venner og familie for at undgå, at det bliver opdaget (hvilket formentlig er umuligt). Er generelt MEGET bekymret for at udvikle afhængighed af netop de grunde.

Hindbaerroulade, ja det er måske en god idé lige at give det en måneds tid, før jeg køber mere.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 maj 2020 13:59 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
imo er 250mg morfin om måneden ret højt sat. Og vildt du ikke mærker de 10-20mg. Jeg er selv slået ud efter 20mg.

Og det er imo lige så meget de sociale konsekvenser, der er nedern, som det er at have en dagligdag, hvor lykken er at søge efter den næste pille.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 maj 2020 14:35 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 maj 2020 18:30
Indlæg: 7
Det er bestemt ikke min intention at fortsætte med 250mg på halvanden måned, som jeg ellers er kommet afsted med her i april og maj. Der er formentlig kommet noget psykisk afhængighed allerede efter første dose, hvor jeg bemærkede en reel euforisk effekt. Glæder mig ihvertfald til næste gang, hvilket formentlig også er en sund årsag til at afvente køb og ellers lægge det hos en ven, der alligevel får dolol på recept og ikke er interesseret i mine piller.

Ifht ikke at mærke 20mg kan det ske, at det er fordi jeg allerede havde spist et let måltid. Måske bør jeg prøve med 20mg på tom mave næste gang - der er jo ingen grund til at sætte dosen højere end strengt nødvendigt for eufori.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 maj 2020 15:34 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Word, 20mg på tom mave for mig er virkelig rigeligt. Tom mave = ikke have spist noget i ~3 timers tid forinden, for mit vedkommende.
Overvej 250mg pr halvår, og ellers måske søge samme rush i andre ting? Klatre uden reb, bungeejumpe, what ever.. Sport, og vejrtrækningsøvelser også faktisk, kan godt give en ret vild eufori, som er en smule sammenlignelig med opiatrusen.
Men ja, god vind med det!

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team