Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 19:45


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 27 mar 2020 21:43 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 jun 2012 11:30
Indlæg: 24
Hej med jer

Jeg får 120 Mg Metadon dagligt, og lider konstant af slem forstoppelse

Jeg har prøvet at fordele dosis på morgen og aften. Ja endda 4 gange dagligt.
Nu tager jeg alle 120 Mg kl 1600 dagligt

Er der nogen der har gode råd til at "Lindre" min forstoppelse.
Jeg har været på lavere dosis, men problemet er det samme.
Af afførende midler tager jeg 3 Breve "Movicol" dagligt og 1500 Mg Magnesia til natten. Men det er ikke nok
Ind imellem må jeg tage "Laxoberal dråber" for at få tømt alt ud.
Det er et helvede at leve med
så alle råd er velkomne.


MVH
Matra


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 mar 2020 22:55 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Hvordan er din kost? Har du prøvet med masser fibre (grønsager og groft brød) væk med kød, lyst brød og lign?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 mar 2020 11:39 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2009 19:50
Indlæg: 1002
Har været gennem det samme, og får det egentlig stadigvæk. Fiberholdigt mad gør ingen forskel, det trækker bare væske ned i tarmene. Problemet er ikke væskemangel i tarmene, men at de peristaltiske bevægelser går i stå, pga. receptorer i tarmene der bliver påvirket af opioiderne. Laxoberalen sætter sig på de samme receptorer og sætter dem i bevægelse igen. Sådan har jeg i hvert fald forstået det, ud fra samtaler med misbruglægen.

Ingen afføringsmidler har for mig, ligesom i dit tilfælde, vist sig at hjælpe ordentligt. Det er altid hit and miss. Og det er ret besværligt at dosere og skulle forberede skidningen 8-12 timer på forhånd. Men jeg fandt tilfældigvis ud af, at GBL har en direkte effekt, der fuldstændig tømmer tarmen 5 min efter indtagelse. Stimulanser virker også direkte på tarmene, men på en ret ubehagelig måde.
Vil selvfølgelig ikke råde dig til at tage narko for at fixe dine narko bivirkninger. Og man bør slet ikke tage GBL på metadon, det er livsfarligt.

Ellers er det eneste der virker ordentligt for mig nedtrapning. Hver gang jeg trapper lidt ned bliver min skidning normal, indtil jeg tilvænnes dosen efter 2-3 mdr, så er det tilbage igen. Jeg har mange gange trappet ned udelukkende pga. irritation over forstoppelsen. Og det er jo desuden den rigtige vej at gå, så det kan du også overveje

_________________
Ain't nothing to it, but to do it


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 mar 2020 11:41 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2009 19:50
Indlæg: 1002
Desuden så er det vigtigt at du husker at drikke en helvedes masse vand, med mange af de der forstoppelsesmidler. Fx magnesiumhydroxiden. Ellers har det ingen virkning

_________________
Ain't nothing to it, but to do it


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 mar 2020 11:43 
Offline
Coca-entusiast
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2015 00:35
Indlæg: 524
Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
Jeg har 2 nære der begge er i stort set samme situation som dig.

Den ene anbefaler microlax 1 eller 2 styks, op i røven med dem og gå rundt, og så lige pludselig sker der noget. Ellers kan du vente med at tage din dosis indtil du begynder at svede og få abstinenser indtil du automatisk skal skide, og så først tag din dosis derefter.

Den anden sværge til dagligt indtag af et produkt der hedder kidney stuff. Det begynder vist først rigtigt at virke når man har taget det i 3-5 dage, og derefter skal man bare holde sin dosis ved lige.

https://davepalumbo.com/One-Month-Suppl ... -p21835782

Begge løsninger er lidt dyre, men ikke at kunne komme på toilettet, det kunne jeg forestille mig er værre.

_________________
#DERUDAF!

-BILLED GUIDE: Sådan laver man kokain! Fra Blad til HCl: viewtopic.php?f=80&t=55695
-BILLED GUIDE: Oprensning af gade kokain til 99% Kokain HCl: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 80&t=51476
-Acetonevask af kokain: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 86&t=51577
-BOG: The Coca Homegrowers Guide: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =1&t=51497


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 mar 2020 12:57 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Loppefrøskaller (HUSK fiber supplement) kan muuuligvis hjælpe. Det gør det hele lidt mere smooth efter min mening, men for meget fiber synes jeg også bare nogle gange kan tilføje mere bulk til det here og egentligt gøre det svære, men det kunne da være et forsøg værd? Som Shambhala også kommer ind på, så kan stimulanser også sætte gang i maskineriet, kaffe og nikotin plejer altid at gøre noget ved mig på den led, men tror tilgengæld det kan føre til en uheldig situation hvis man forcere det for meget.

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Senest rettet af Limpomaden 28 mar 2020 16:51, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 mar 2020 14:42 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
100p læbepomade, kaffe kan hjælpe, men det kan også gøre det hele værre..
må jeg lige slå et slag for bevægelse og motion, gerne sammen med ned/ud-sat dose..
mad: svesker og nutella gjorde tricks sidst jeg havde bøvl med det.. -prøv dig lidt frem ;)

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 mar 2020 00:10 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 jun 2012 11:30
Indlæg: 24
Tak for alle jeres gode råd
Jeg prøver mig lidt frem
Mvh
Matra


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 apr 2020 02:48 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 mar 2016 13:59
Indlæg: 3
Mig bekendt er der kun et afføringsmiddel der hjælper på forstoppelse grundet opiat/opiod medicin, og det er Actilax 7.5 mg. der i modsætning til Microlax indtages oralt... Kan varmt anbefale Actilax da det blødgøre den forstoppede afføring, og vil hjælpe dig af med det aller værste indenfor et lille døgns tid, uden et større smerte helvede!

Put 12 - 20 dråber Actilax i et glas cola, kaffe eller vand, og drik herefter indholdet (Cola er KLART, at fortrække, da det samtidig vil bringe mavesyren i nogenlunde balance)

Du vil højst sandsynligt få en smule ondt i maven, dog er det til at holde ud.
- Håber dette vil afhjælpe dine gener/smerter, også må du have go' bedring herfra.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 apr 2020 13:22 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 sep 2017 18:53
Indlæg: 29
Stik en vandslange/bruserslange i endetarmen og skyl så meget lunkent til varmt vand op som du komfortabelt kan holde. Derefter kniber du hårdt sammen og tilføjer 3-5 apotekskanyler med hvid eddike og lægger dig på ryggen og kniber godt til. Efter 5 minutter skal du nu bruge trykmassage for at bryde fækaliematerialet op i mindre stykker, press med pege og langemanden ned skråt nedenfor navlen og brug tomlen til at pinche sammen med når du har lokaliseret noget af det dehydrerede afføringstof. Pas på du ikke ved et uheld presser på den del af endetarmen som ofte er spækket med vand som er låst fast imellem de 2 ringmuskler, da du vil opleve en hurtig afledning af dit forsyrede vand, som gerne skulle sive ind og bryde den hårdtvækstede fæces op. Det kan være yderst givtigt hvis du har en partner som kan stille sig på siden af dig og presse en flad hånd fingrene først, ind i mod tarmvæggen, da i sammen kan ramme en meget større del af ekspurgationen og få nedbrudt materialet i mindre, defækeringsbare stykker, som bagefter kan håndteres fra endetarmen skulle de fortsat være til gene. Når i sammen har brudt den op i tilpas små stykker er det essentielt at få fordelt dem, så de ikke danner prop eller værre har skorper og kanter som skal "slibes/tumbles" ned før de udposes fra endetarmen. Tag derfor og knib ballerne tæt sammen for at undgå lækage, og stil dig op på en stol og hop ned med strakte ben på hælene. Gør dette minimum 5 gange og samtidigt foretag nogle små hop som sjippede du bare hvor du zigzagger overkroppen ved hvert hop, gerne så du kan høre maveindholdet blive bevæget inde i torso. Derefter skal i mærke efter igen efter større eller kantede stykker ekskrementer vha. lange og dybe press på maven gerne med din partners hjælp til at presse fra flere positioner. Hvis der stadig er materiale i for store dele, så gentages press, og derefter hop og zigzag indtil det mærkes ensformigt og lindt til at gå videre med processen. Når du skal tømmes kan der være behov for at ligge ned, og et karbad eller en bruseniche ville være at foretrække, og her er det vigtigt at partneren hjælper til hvis muligt. Udtømning fra obstipation kan en yderst smertefuld proces hvis ikke det bliver gjort med hjælp og med det rette værktøjer. Det anbefales at du lægger dig på maven med knæene op under dig ud til hver side så anus ligger blottet for din hjælper, og da de færreste har kliniske kirugi og indgreb-værktøjer så er det bedste du faktisk kan bruge her almindelige spisepinde. Det skal ikke være engangspinde med mulighed for splinter men nogle med coating eller bare som ikke slår træsplinter af sig. Første gange du tømmer dig skal partneren bare sørge for at observere og stå klar hvis en forhærdet klump skulle sætte sig, og her presses de to pinde ca. halvvejs op og twistes til siden så anus flexer nok til at lade objektet passere. Her kan et trick være at indføre 3 pinde samme længde ind, og udvide dem så endetarmen udvides, indtil du kan mærke at den ikke strækker længere eller partner siger fra i ubehag. Denne position holdes imens personen på gulvet bedes om at presse til, og lave mavebevægelser så det sidste kommer med ud, og her kan det være nødvendigt at indsætte røret på ny og fylde vand på igen så det sidste bliver skyllet ud. Lugten fra eddiken og den udvandede stolgang kan være en smule udfordrende her, så sørg for at få skyllet det direkte ned i afløbet så snart det spules ud. Bærer man mundbind ville det være at foretrække da strint og splask kan opstå især under den første udtømning da eddiken desuden stimulerer tarmene til at rense yderligere ud så med både vand, væske og indtørret defækation. Denne metode dedikerer jeg til min gamle flamme led af svær kronisk forstoppelse som døde i fjor med forhærdet afføring som de fandt under obducering, da jeg blev indlagt på intensiv efter en græsslåmaskineuheld og ikke kunne afhjælpe hendes problemer med toiletbesøg. Savner hende mangt, og hendes gennemtrængende øjne altid så farverige og med så minimale pupiller.


Senest rettet af Urinus 19 okt 2021 15:26, rettet i alt 2 gange.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 apr 2020 15:57 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Hvem vil være min toiletpartner? Gir 1 toiletrulle pr pøl, kom glad

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 apr 2020 13:09 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2009 19:50
Indlæg: 1002
Læbepomaden skrev:
Hvem vil være min toiletpartner? Gir 1 toiletrulle pr pøl, kom glad


Mig! Vi kan skiftes til at rense forstenet fækalie fra hinandens røvhuller. Men mig først

_________________
Ain't nothing to it, but to do it


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 apr 2020 15:03 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Urinus skrev:
Stik en vandslange/bruserslange i endetarmen og skyl så meget lunkent til varmt vand op som du komfortabelt kan holde. Derefter kniber du hårdt sammen og tilføjer 3-5 apotekskanyler med hvid eddike og lægger dig på ryggen og kniber godt til. Efter 5 minutter skal du nu bruge trykmassage for at bryde fækaliematerialet op i mindre stykker, press med pege og langemanden ned skråt nedenfor navlen og brug tomlen til at pinche sammen med når du har lokaliseret noget af det dehydrerede afføringstof. Pas på du ikke ved et uheld presser på den del af endetarmen som ofte er spækket med vand som er låst fast imellem de 2 ringmuskler, da du vil opleve en hurtig afledning af dit forsyrede vand, som gerne skulle sive ind og bryde den hårdtvækstede fæces op. Det kan være yderst givtigt hvis du har en partner som kan stille sig på siden af dig og presse en flad hånd fingrene først, ind i mod tarmvæggen, da i sammen kan ramme en meget større del af ekspurgationen og få nedbrudt materialet i mindre, defækeringsbare stykker, som bagefter kan håndteres fra endetarmen skulle de fortsat være til gene. Når i sammen har brudt den op i tilpas små stykker er det essentielt at få fordelt dem, så de ikke danner prop eller værre har skorper og kanter som skal "slibes/tumbles" ned før de udposes fra endetarmen. Tag derfor og knib ballerne tæt sammen for at undgå lækage, og stil dig op på en stol og hop ned med strakte ben på hælene. Gør dette minimum 5 gange og samtidigt foretag nogle små hop som sjippede du bare hvor du zigzagger overkroppen ved hvert hop, gerne så du kan høre maveindholdet blive bevæget inde i torso. Derefter skal i mærke efter igen efter større eller kantede stykker ekskrementer vha. lange og dybe press på maven gerne med din partners hjælp til at presse fra flere vinkler. Hvis der stadig er materiale i for store dele, så gentages press, og derefter hop og zigzag indtil det mærkes ensformigt og lindt til at gå videre med processen. Når du skal tømmes kan der være behov for at ligge ned, og et karbad eller en bruseniche ville være at foretrække, og her er det vigtigt at partneren hjælper til hvis muligt. Udtømning fra obstipation kan en yderst smertefuld proces hvis ikke det bliver gjort med hjælp og med det rette værktøjer. Det anbefales at du lægger dig på maven med knæene op under dig ud til hver side så anus ligger blottet for din hjælper, og da de færreste har kliniske kirugi og indgreb-værktøjer så er det bedste du faktisk kan bruge her almindelige spisepinde. Det skal ikke være engangspinde med mulighed for splinter men nogle med coating eller bare som ikke slår træsplinter af sig. Første gange du tømmer dig skal partneren bare sørge for at observere og stå klar hvis en forhærdet klump skulle sætte sig, og her presses de to pinde ca. halvvejs op og twistes til siden så anus flexer nok til at lade objektet passere. Her kan et trick være at indføre 3 pinde samme længde ind, og udvide dem så endetarmen udvides, indtil du kan mærke at den ikke strækker længere eller partner siger fra i ubehag. Denne position holdes imens personen på gulvet bedes om at presse til, og lave mavebevægelser så det sidste kommer med ud, og her kan det være nødvendigt at indsætte røret på ny og fylde vand på igen så det sidste bliver skyllet ud. Lugten fra eddiken og den udvandede stolgang kan være en smule udfordrende her, så sørg for at få skyllet det direkte ned i afløbet så snart det spules ud. Bærer man mundbind ville det være at foretrække da strint og splask kan opstå især under den første udtømning da eddiken desuden stimulerer tarmene til at rense yderligere ud så med både vand, væske og indtørret defækation. Denne metode dedikerer jeg til min gamle flamme Lone led af svær kronisk forstoppelse som døde i fjor med 5 kg forhærdet afføring som de fandt under obducering, da jeg blev indlagt på intensiv efter en græsslåmaskineuheld og ikke kunne afhjælpe hendes problemer med toiletbesøg. Savner hende mangt, og hendes gennemtrængende øjne altid så farverige og med så minimale pupiller.



Jeg bliver simpelt hen nød til at bekende kulør. Du vinder i psychedelia. Jeg har læst herinde i mange år og ikke en eneste anden bruger med kun 13 indlæg har fanget min opmærksomhed i samme grad som dig. Til folk der også kunne lide denne her kommentar, så er der mere hvor det kommer fra her: https://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... =2&t=55316 og https://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... 80&t=53874

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 apr 2020 16:48 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Ja det er en af de gode Hector :D tak for genopfriskningen.
Det var lige ved at det sku gøres sticky - hvordan man tømmer sin tarm når det sidder fast for alvor!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jun 2020 16:17 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
https://www.youtube.com/watch?v=zI4h_GXSJUk

Har du evt. et par gode links til ordentligt tarm-massage urinus? Er lidt ny i spillet :i

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jun 2020 17:03 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 jun 2020 15:45
Indlæg: 131
Lækkert indlæg Urinus :-D
Jeg har aldrig selv haft success med at afhjælpe den forstoppelse der kommer med opiater, men modsat andres mening i denne tråd, synes jeg at HUSK virker en lille smule. Men jeg arbejder som handicap hjælper, og ham som jeg arbejder for har stor success med Movicol. Tilmed i en sådan grad at han går fra at være svært forstoppet, til at det kommer ufrivilligt ud.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jul 2020 14:09 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 apr 2007 00:31
Indlæg: 808
Geografisk sted: ved havnen
Det er meget normalt at opiater stopper afføringen desværre, når du bedøver dig selv bedøver du også de funktioner din tarm skulle udføre


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team