Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 00:24


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 30 dec 2019 17:42 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jan 2019 19:23
Indlæg: 81
Hey! Jeg har fået anskaffet mig 200 mg Tramadol som jeg lige ville prøve. Har tidligere god erfaring med kodein. Min dose for kodein lægger på en 180-240mg for en behagelig virkning jeg kan kontrollere. Jeg har læst at man imodsætning til kodein, får en bedre rus af at dele sin dose op. Ved kodein ville jeg tage alle 180-240mg på én gang, men her havde jeg måske tænkt mig med tramadol at starte på 50-100mg, og efter 20 min tage 50mg og efter 20 min mere, tage de sidste 50mg.

Jeg har læst mig til at 200mg ikke er så meget så vil gerne have noget ud af det,

Spørgsmål: er der noget jeg skal være OBS på? Kan min resistens til kodein ikke sammenlignes? Og er min doserings "plan" god eller kan det gøres smartere (: ?

Vh

Hygge Fred


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 dec 2019 18:10 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2009 19:50
Indlæg: 1002
Tramadol er markant anderledes i virkning pga. du også bliver påvirket af serotonin. Grunden til det er godt at dele dosis op er primært pga HR, der er vist større risiko for at få anfald eller sådn noget hvis man tager det hele på én gang.

Det er længe siden jeg har taget tramadol, men var meget glad for dem engang. For at mærke rusen var jeg nødt til at 'dykke ned i den' ved enten at tage dem ved sengetid (på bekostning af søvn) og ligge og fade ud og ind af drømmeland, eller bare chille fuldstændig og meditere lidt. Hvis jeg røg en fed eller gamede eller så en film eller andet, kunne jeg slet ikke mærke rusen. Ikke sikkert det samme er gældende for dig, men hvis du ikke føler du kan mærke den, så stop al aktivitet og giv dig selv lov til bare at lave ingenting, sæt noget lækker musik på, og dyk ned i rusen.
Plejede at tage 150-200mg og det var rigeligt

_________________
Ain't nothing to it, but to do it


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 dec 2019 18:28 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jan 2019 19:23
Indlæg: 81
Hejsa! Tak for svar. Lige det "jeg havde behov for at høre". Plejer nemlig at køre kodein og så sætte mig til at game. Det er fantastisk! - men det er noteret, og det trækker jeg mig fra hvis nødvendigt :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 dec 2019 20:45 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jan 2019 19:23
Indlæg: 81
Men du siger på bekostning af søvnen. Sover man værre end på kodein? For jeg sover umiddelbart ok på kodein. Men du er ikke den første der har nævnt det med søvnen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 dec 2019 22:37 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2009 19:50
Indlæg: 1002
Ja, meget værre. Jeg plejede at tage dem, falde i søvn, og blive vækket igen ved at rusen indtræder, og derefter ingen søvn få. Pisse usmart, men alligevel dødlækkert. Jeg gætter på det er serotoninen der stimulerer én, så man bliver vågen.
Kender også et par andre herinde fra der kunne lide at tage dem på samme måde.

_________________
Ain't nothing to it, but to do it


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 dec 2019 23:56 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jan 2019 19:23
Indlæg: 81
Nå blev for nysgerrig, så de første 100mg er i system.. Kan man ikke bare tage en benzo (diazepam) hvis man har problemer med at sove? Eller er det skidt at mixe?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 dec 2019 02:51 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Det er notorisk en dårlig ide at blande benzoer med opiater og det har krævet for mange liv at smertepatienter eksempeltvis tog en sovepille oveni behandlingen og sov ind efter de lagde sig. Ikke at sige at det ikke kan lade sig gøre, men som udgangspunkt skal man holde sig fra det og især når du ikke er vant til at have Tramadolen i systemet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 dec 2019 10:43 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jan 2019 19:23
Indlæg: 81
Hej Nafets. Tak for råd. Jeg læste godt op på det efterfølgende. Dog er det her hvad der skete, da jeg læste at det i mine forholdsvis små doser, ikke burde være den store risiko.
Tog 100mg team ventede 25 min, tog yderligere 50mg, ventede 20 min og tog de sidste 25mg - virkningen kommer lidt langsommere end kodein. Egentlig behagelig nok, men ikke lige så godt som kodein. Jeg skulle "lede" efter følelsen. Tog en diazepam 90-120 min inden i rusen og har sovet fantastisk. Blev vækket af "serotonin" en enkelt gang, og faldt isøvn igen efter en halv time. Jeg skal ikke sælge/anbefale/opfordre denne cocktail til nogen. Jeg siger bare at jeg sov fantastisk og har det fantastisk her dagen efter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jan 2020 11:42 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jan 2019 19:23
Indlæg: 81
Har i nogle råd til en fornuftig dosis, der hverken er for høj eller lav? Jeg kørte 300mg igår delt op over 4 gange over 90 minutter. Når jeg tjekker morphine converter så svarer 300mg tramadol til det samme som 200mg kodein, og der tager jeg normalt mere.. Men omvendt ved jeg der også er noget med serotonin i tramadol. Nogle råd? Og er 300mg for meget?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jan 2020 15:14 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
400 mg i døgnet er max i forhold til anbefalingerne - dosis over kan udløse epileptiske krampeanfald.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 feb 2020 19:06 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jan 2019 19:23
Indlæg: 81
Synes det er den bedste rus jeg har prøvet længe indenfor opiater. Den har alt som kodein har, men varer bare ved i længere tid og uden du bliver træt.. Til gengæld kan jeg allerede efter én "hård" omgang mærke trængen.. Det er stensikkert meget mere vanedannende og farligt.. Og jeg er stadig helt smadret på dag to i træthed, for man sover ikke særlig godt på det. Alt i alt, fantastisk følelse, men møg giftigt og vanedannende.. Dem der ikke har prøvet det skal bare lade helt være.. For de vil elske det, hvis de kan lide kodein.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 feb 2020 20:33 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 mar 2007 22:22
Indlæg: 232
Det med søvnproblemer og energien har noget at gøre med at det hæmmer genoptagelsen af adrenalin og også serotonin til en vis grad.

Har ikke selv fået prøvet stoffet endnu, men det er hvad jeg har kunne læse mig til.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 feb 2020 22:20 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
Freddy90 husk at holde pause imellem turene! bare et virkeligt godt råd ;) -så det fede ikk smutter over og blir en træls hverdagsting!
knus STW

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 feb 2020 02:12 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jan 2019 19:23
Indlæg: 81
Tak STWOD - jeg tror jeg holder en god lang pause på +3 mdr og ser hvordan jeg har det. Skal lige finde mig selv ordentligt igen. Men det har stensikkert lært mig lektien at det Ikke er et opiat der skal tages på hverdage, medmindre du har mulighed for at sove længe og mine hverdage betyder heldigvis for meget til mig til at jeg godt kan stoppe det der. Der var kodeinen lidt mere "konsekvensfri" ift.. for du kan ikke rigtig sove før sen nat/tidlig morgen. Men man kobler til gengæld dejligt af og får en god følelse i kroppen over en 4-6 timer.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 feb 2020 02:48 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jan 2019 19:23
Indlæg: 81
Meeen hvis nu det gøres kontrolleret over en weekend her. Jeg har dem forresten i depot kapsler. "kun" 200mg totalt set. Er der noget jeg kan gøre for at det virker lidt kraftigere? Min egen tanke var at tage dem som depotkapsler, omkring sen eftermiddag, eftersom det virkede ret længe sidst jeg gjorde det. Omvendt kunne jeg også godt værre fristet i at korte perioden ned, men til gengæld øge intensiteten. Er det noget med man kan åbne epotkapslerne, og knuse kuglerne der er i?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 feb 2020 08:36 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
Goooodmorning Freddyyyy! :)
Du kan godt knuse dem, og så smide det i et glas sodavand..
er det 50mgs depot?

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 feb 2020 09:40 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 mar 2007 22:22
Indlæg: 232
Freddy90 skrev:
Er det noget med man kan åbne epotkapslerne, og knuse kuglerne der er i?


Ja har jeg selv gjort.
De kan godt være svære at åbne da kapslerne er ret små og de små depot kugler er meget flyvske.

Jeg ville åbne dem i en lynlås pose så undgår du mest muligt spild, bagefter knuser du dem i posen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 feb 2020 10:07 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jan 2019 19:23
Indlæg: 81
Hej! Godmorgen! :) Yes det er det.. Men hvordan gør jeg så med hensyn til dosering? Som nævnt har jeg lige 200mg. Skal jeg bare tage det hele på én gang? Personligt var min egen plan at køre dem ved en sen eftermiddag/tidlig aften tid så det ikke går for hårdt udover søvnen/natten. Før jeg så jeres svar ville jeg have kørt dem af 100mg, vente 25 min så 50mg vente 25 min og så 50mg - skal siges at jeg som nævnt har været oppe på 300mg føf. Det var også til den høje side men kunne sagtens klare det, så i skal ikke være nervøse for 200mg til mig. Mere hvad der sker hvis alle 200mg ryger i systemet med det samme og . Og vel og mærke uden depotkapslerne? Pft tak for god rådgivning og svar :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 feb 2020 11:01 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
-ok, spørger for at du er sikker på at det ikk er 100 eller 200mgs depotpiller..
der er ingen grund til at gå efter højere dosering end du har prøvet før, det kommer der nødvendigvis ikke bedre erfaringer ud af..
din 100-50-50 plan lyder fin, så kan du jo mærke efter om du ska ha 50 mer eller mindre, næste gang når der er gået 3 måneder ;)
pas på dig selv! læs op på stoffet (virkningsmekanisme, tegn på overdosering, bivirkninger osv)

VHs

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 feb 2020 13:10 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jan 2019 19:23
Indlæg: 81
STWOD tak, det er 50mg dvs jeg har 4 stk. Men det jeg mente var ift at tage kuglerne ud af depot kapslerne. Skal jeg da "bøvle med" 3 poser for et dosere som var de stadig i kapslerne, eller kan jeg godt tage dem alle på én gang. Det jeg går efter er en mild rus der gerne skulle vare mildt over en 5-6 timer. Sidst jeg kørte 300mg spiste jeg blot depotkapslerne, og dem kunne jeg mærke ret længe.. Spørgsmålet er også om hele rusen bliver lidt kraftigere men kortere af at tage dem ud af kapslerne? For det tager jeg gerne og prøver.. Omvendt er effekten bare at den samme mængde rus kommer tidligere, og slutter tidligere så kan jeg lige så godt bare tage dem i kapsler som de er. :) håber du/i forstår mine spørgsmål.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team