Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 10:54


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 02 okt 2019 09:22 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Og du fandt research der støttede dig i, at det er ok at tage amfetamin flere dage i streg, især hvis man lider af skizofreni? Det vil jeg meget gerne se!

:hjerte:

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 okt 2019 09:47 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jun 2007 15:11
Indlæg: 2500
Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
spaffeh skrev:
Og du fandt research der støttede dig i, at det er ok at tage amfetamin flere dage i streg, især hvis man lider af skizofreni? Det vil jeg meget gerne se!

+1

Jeg har tidligere haft hverdagsmisbrug af amfetamin, og min rekord er en 5-dages tur uden søvn. Selvom du ikke mærker noget til konsekvenserne lige nu, så kan du langt fra være sikker på at der ikke senere kommer en pris der skal betales.
Det ér hårdt for psyken, uanset om du mærker det lige nu eller ej.. Vi er byggede til at skulle have søvn, så at udsætte det så længe med kemi, er ikke godt i det lange løb.
Så du bør lytte til de velmenende råd herinde.

_________________
Halose findes ikke. Han bevæger sig under radaren, sætter sig imellem stole og vandrer alene rundt, imens du sover.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 okt 2019 09:55 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Halose skrev:
spaffeh skrev:
Og du fandt research der støttede dig i, at det er ok at tage amfetamin flere dage i streg, især hvis man lider af skizofreni? Det vil jeg meget gerne se!

+1

Jeg har tidligere haft hverdagsmisbrug af amfetamin, og min rekord er en 5-dages tur uden søvn. Selvom du ikke mærker noget til konsekvenserne lige nu, så kan du langt fra være sikker på at der ikke senere kommer en pris der skal betales.
Det ér hårdt for psyken, uanset om du mærker det lige nu eller ej.. Vi er byggede til at skulle have søvn, så at udsætte det så længe med kemi, er ikke godt i det lange løb.
Så du bør lytte til de velmenende råd herinde.


Du har så meget ret! Kan tydeligt mærke på mit sind og krop, hvordan min unge dage med amfetamin har smadret mig

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 okt 2019 10:37 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 16 mar 2019 20:19
Indlæg: 59
Nej, selvfølgelig fandt jeg ikke research der støttede det. Ved godt det måske ikke er alt for klogt. Og det har jeg så fået bekræftet af mange herinde nu. Så tak for det. :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 dec 2019 19:13 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2008 23:18
Indlæg: 301
Buttkraken skrev:
Du har så meget ret! Kan tydeligt mærke på mit sind og krop, hvordan min unge dage med amfetamin har smadret mig


Nu er jeg bare nysgerrig, du behøver selvølgelig slet ikke svare hvis det er for personligt eller whatever. På hvilken måde kan du mærke at dine speed dage har fået konsekvenser der stadig mærkes den dag idag? Det må da have været et forholdsvis voldsomt misbrug, eller tager jeg helt fejl?


Senest rettet af T-1337 16 dec 2019 22:51, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 dec 2019 14:53 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
T-1337 skrev:
Buttkraken skrev:
Halose skrev:
Du har så meget ret! Kan tydeligt mærke på mit sind og krop, hvordan min unge dage med amfetamin har smadret mig


Nu er jeg bare nysgerrig, du behøver selvølgelig slet ikke svare hvis det er for personligt eller whatever. På hvilken måde kan du mærke at dine speed dage har fået konsekvenser der stadig mærkes den dag idag? Det må da have været et forholdsvis voldsomt misbrug, eller tager jeg helt fejl?


Hvis jeg tager amfetamin i dag så er jeg efter 24 timer endnu mere smadret end jeg var på fjerde eller femte dagen i mine unge dage. Tømmermændene er bleget langt værre, før var jeg måske lidt træt dagen efter, nu kan jeg blive deprimeret i flere dage efter, være helt ude af stand til at være social eller stå op.
Socialt kan jeg også mærke påvirkningen, før blev jeg utroligt udadvendt på amfetamin, nu har jeg svært ved at være sammen med andre og vil helst være alene. Kan også mærke at sociale sammenhænge som byture eller fester er blevet langt sværere for mig uden amfetamin.

Nå ja, og så skulle du bare høre de lyde min kæbe kan lave.

Og ja, det har til tider været et decideret misbrug, har haft måneder af mit liv, hvor jeg indtog amfetamin dagligt, tabte mig 20kg og bare var en straight up zombie.
I perioder var det gerne 4-5 dage på amfetamin, 1-2 dages hvile og så forfra.

Det er heldigvis en del år siden og har lært at styre mig nu, men kan tydeligt mærke hvor meget det har slidt på min krop.

Edit: som bonusinfo har det også totalt smadret min sexlyst. Førhen var jeg altid liderlig, nu gider jeg aldrig rigtigt. Men ligeså snart der er stimulanser indenbords er jeg mere liderlig end Halose

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 dec 2019 03:02 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2008 23:18
Indlæg: 301
Buttkraken skrev:

Tak for dit ærlige svar, ked af at høre at du brændte nallerne og at det stadig gør lidt ondt.

Det lyder godt nok vildt i mine ører at være på amfetamin dagligt. Stimulanter har (heldigvis) aldrig rigtigt været noget for mig, så jeg har måske bare lidt svært ved at forstå hvordan man overhovedet kan være funktionel på speed 24/7. Det lyder helt absurd usundt i mine ører, forstår slet ikke at du har kunnet få dit liv til at hænge sammen. Det lyder dog heller ikke til at det har været tilfældet nu når du beskriver dig som en zombie og at du tabte dig så usundt meget.
Jeg har selv kun haft misbrug af sløvende midler, men jeg har (næsten) altid formået at være funktionel samtidig. Har dog lidt svært ved at forestille mig at jeg kan være funktionel på amfetamin. Tror jeg ville blive alt for ødelagt alt for hurtigt. Folk omkring mig, inklusiv kollegaer, ville kunne se at jeg var ude på et uhyggeligt sidespor. Men måske tager jeg fejl, måske er det nemmere at være funktionel end jeg tror.
Har det slet ikke haft nogen påvirkning på din hukommelse eller dit attention span eller noget i den dur? Aner ikke engang om det overhovedet er noget der forringes af et amfetamin misbrug, så jeg spørger sgu egentligt lidt ignorant her.

Jeg er glad for at du er kommet ud af dit misbrug, det har jeg fandme kæmpe respekt for. Sejt gået! Synes specielt det er iøjnefaldende at du formår at have et fornuftigt forbrug af det nu efter at have haft sådan et misbrug. Imponerende - bare pas på det ikke en dag tager overhånd igen. Det er lettere at åbne en dør der står på klem, if ya know what I mean.

Da du skulle stoppe efter at have været 'på' i nogle måneder, hvordan var abstinenserne så? Er der overhovedet nævnværdige abstinenser ved amfetamin? Er de kun psykiske eller er der også en kropslig del? Hvad med tolerance skyder den også til vejrs på et tidspunkt hvis man ikke har et fornuftigt forbrug?
Undskyld hvis mine spørgsmål er super ignorante, men har aldrig undersøgt det. Haha så har fuld forståelse for hvis jeg får smidt et LMGTFY svar tilbage i fjæset;) Er dog bare lidt interesseret i at høre et mere personligt svar herindefra end en tør faglig opremsning af symptomer fra wiki eller whatever.

Anyways, igen tak for dit meget ærlige svar.
Sender en HI5 og et klap på skulderen din vej fordi det er kæmpe sejt at du har sejret over dit misbrug. Pisse hamrende fedt at høre, hvor er du dog bare oprigtigt sej altså, det kan du satme være stolt over!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 dec 2019 04:35 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Jeg var skam også langt fra funktionel, lavede ikke noget til hverdag i den periode udover at suge amf og hænge ud med folk der sugede amf. Om det har forringet min hukommelse og koncentration kan jeg desværre ikke svare på rigtigt, da hash sikkert har haft en større indflydelse på det. Dog har jeg ikke fået problemer med koncentrationen, men det vælger jeg at give Kendama skylden for. Det legetøj har sgu været med til at hjælpe mig mere end noget andet næsten.
Folk omkring mig kunne også sagtens se at den var gal, også selvom de selv var glade for stoffer og da det var værst var alle mine venner cirka trætte af mig, fordi jeg sked så meget på mig selv, mit helbred, diverse aftaler og lignende.

Da jeg stoppede mærkede jeg ikke rigtigt de store abstinenser, men jeg havde en voldsom nedtur. Det skal også lige siges at jeg i den værste periode også tog mdma flere gange i ugen, mens jeg levede af amfetamin, hvilket bestemt ikke hjalp på nedturen. Men efter et par måneder var jeg egentligt ovenpå igen. Dog tog jeg det stadig i weekender da jeg var kommet over den værste del af nedturen.

Men jeg har også været nødt til at bryde kontakten til en stor del af min omgangskreds, da jeg simpelthen stadig har for svært ved af sige nej, når der først er amfetamin på bordet. Jeg ser dem stadig og snakker jævnligt med dem, men det er hovedsageligt kun i weekender, hvor der skal hygges og festes da mange af dem desværre selv også har et misbrug.

Hvad angår tolerance følte jeg ikke den var steget rigtigt i perioden,men nu hvor det er nogle år siden, kan jeg tydeligt se mine doser var langt større dengang end nu og det på trods af at det dengang ofte var bedre kvalitet, end det jeg plejer at få nu.

Noget der virkeligt har hjulpet med at have kontrol over det, er også at jeg er flyttet til en ny by for halvandet år siden og jeg har med vilje og helt bevidst ikke opsøgt eller fundet en eneste pusher her i byen, ikke fordi jeg tror jeg ville begynde at suge amf hver dag, men det hjælper godt nok også bare lige på lysten at jeg skal bruge halvanden time i offentlig transport,når jeg så endeligt har lysten.
Og jeg kan da stadig godt lige have perioder, hvor det er hver weekend i en måned, hvor den står på amfetamin, men jeg indtager generelt ikke ligeså store mængder og jeg indtager det aldrig i hverdage, ved mindre der er ferie. Er også nået til det punkt af kontrol, hvor jeg sagtens kan have diverse stimulanser liggende uden at jeg tager dem. Kan godt gemme en pose speed i en måned, uden at jeg lige skal nappe en streg i ny og næ.

En af de ting som jeg tror var med til at eskalere det hele var også helt klart at de fleste i min omgangskreds tog speed og stadig gør det, flere af mine venner har jo været næsten ligeså langt ude og nogle endnu længere og er det også stadig.
Har flere nære venner som tager amfetamin hver eneste dag, store doser. Deres tolerance er nu på det punkt, hvor de stortset ikke bliver påvirkede og heller ikke får tømmermænd, på trods af at de tager 1-2 gram om dagen.
Jeg er sgu lykkelig for at jeg kom videre trods af det har været svært og stadig kan være det.

Hvis du har flere spørgsmål eller noget, så bare endeligt spørg!

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 dec 2019 16:53 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Jeg kan også godt tale med om dagligt amfetaminmisbrug, hvor jeg faktisk (næsten) altid har passet job osv - at jeg så samtiddig og stadig er en bums, er en anden side af sagen =) For mit vedkommende, brugte jeg en mindre morgendose i kaffen og kun få redoseringer, så jeg kunne få sovet om natten - en vigtig detalje, tror jeg, er at jeg har været god til at oprense mit amfetamin og dermed undgå en hel del bivirkninger..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 dec 2019 17:06 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Imo kan man også sagtens bruge en lille morgendose i kaffen uden at det behøver være et problem, men der er også langt fra det og så til at høvle dagen lang.
Kender skam også flere der fungere dagligt og passer hus og job på trods af at de dagligt indtager amfetamin. Forskellen er bare at de ikke binger dagen lang og de får både spist og sovet

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 dec 2019 17:30 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Søvn mangel, vitamin og mineral mangel samt overbelastning af kroppen både ved knoklen løs i døgndrift, men også hjerne døde arbejdsstillinger som jeg stenede i når jeg var brændt af.
Tænker mere det er de ovenstående bivirkninger der skader kroppen og hjernen end det er selve amfetaminen.

Har oplevet kraftige influenza symptomer som indledende abstinens og lang depressiv periode derefter indtil hjernen kom i balance - tænker 1-2 år er lidt svært at vurdere i og med jeg begyndte og ryge efter et år og der var jeg ik på toppen endnu.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 dec 2019 03:07 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Har selv haft et amf-misbrug i en periode hvor jeg sugede 1-3 gram om dagen da det var værst. Kom ud af det igen med hjælp af Mucuna Pruriens, aka natural Adderal som øgede Dopaminen naturligt så jeg ikke fik trang til stims og gav mig det boost jeg brugte speeden til. Kan dog stadig savne de chills jeg fik i skallen og det fokus men vibede dårligere med folk selvom jeg var ligeglad, så var jeg egentlig ikke en cool fyr at være omkring på det tidspunkt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jan 2020 18:24 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2008 23:18
Indlæg: 301
For det første, hold da op nogle historier synes jeg fandme er super fedt at I kommer frem med, det er altid vigtigt lige at blive mindet om at der er konsekvenser ved rusmiddelindtag hvis man ikke passer voldsomt på!
Tak fordi I er så ærlige omkring de konsekvenser det har (haft) for jer at have misbrugt amfetamin. Det er næsten en skam at alle jeres guldkorn er gemt væk bag sådan et trådnavn!

Dernæst undskylder jeg til trådstarter for at forvandle hans tråd til "T-1337s dumme spørgehjørne", jeg synes dog det er nogle fantastisk hudløst ærlige og vigtige svar jeg får tilbage.

Buttkraken skrev:
Hvis du har flere spørgsmål eller noget, så bare endeligt spørg!


Jeg er faktisk lidt nysgerrig omkring abstinenssymptomerne ved et amfetamin misbrug. Har kun selv oplevet sådan rigtige abstinenser fra opioider (både fra de hurtigtvirkende og langsomtvirkende men heldigvis aldrig fra fentanyl eller tramadol), kan amfetamin abstinenserne på nogen måde sammenlignes med disse?
Jeg havde på fornemmelsen at stimulant abstinenserne typisk er primært mentale, men jeg gætter på at der også er et fysisk aspekt. Hvordan kommer de fysiske abstinenssymptomer til udtryk, og er de der altid eller kun når ens misbrug har været over en vis grænse i hyppighed, dose og/eller varighed (og selvfølgelig afhængigt af ROA)?
Desuden er der samme tendens som ved opioider og andre sløvende midler at ens abstinenser bliver værre for hver gang man udsættes for dem (kindling effect tror jeg det hedder hvis jeg ikke tager helt fejl)?
Hvad har den typiske ROA været i dit miljø? Jeg gætter på at det er insufflering, ved faktisk ikke hvor udbredt det er at tage amfetamin IV, selv i de værste speed-kredse.

Tak fordi du/I gider at sætte lidt tid af for at svare på mine dumme spørgsmål, det sætter jeg sgu egentligt pris på.
Desuden er jeg er rigtig glad for at høre at I vidst allesammen er kommet et bedre sted hen i jeres liv :) Hvor er I dog seje altså, hele bundtet!

:peace:


Senest rettet af T-1337 04 jan 2020 21:17, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jan 2020 21:17 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
I min omgangskreds er det bliver det stortset altid sniffet, nogle få gange bliver det taget oralt, men det for det meste, hvis det ikke lige er muligt at sniffe. Nogle få folk har dog også røget det i ny og næ.
I forhold til abstinenser har jeg ikke den store erfaring, udover psykiske abstinenser. Ærligt, synes jeg det er værre med hash abstinenser end hvad jeg har oplevet af stimulanser. Har dog en ven, som efter flere års dagligt forbrug tog en kold tyrker, ham sagde af han lå og rystede og var badet i sved i en uge, men tror ikke det kunne måle sig med, hvad jeg har hørt om opiat abstinenser.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 34 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team