Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 15:48


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 01 feb 2019 22:53 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 feb 2019 22:28
Indlæg: 1
Hej. Er der nogen derude der har eventuelle link eller viden omkring de fysiske skader som langvarig forbrug af ketoganer kan have? Ift leveren og evt andre organer.
Jeg tager selv 2-4 piller om dagen, ca fem dage om ugen og har gjort det snart i et års tid. Dyrker masser af fysisk aktivitet, såsom motion og fitness dagligt, men tænker meget over hvordan det påvirker min krop indeni. Der er selvfølgelig en risiko ved alt, men som familiefar vil jeg nødigt slå mig selv ihjel før tid. Den mentale afhængighed er jeg indforstået med og er ganske udemærket klar over hvad jeg er ude i. Spiser dem kun for hyggen og har ingen smerter, men en klar afhængighed. Håber i kan hjælpe


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 feb 2019 01:14 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Umiddelbart vil jeg sige, at hvis du er fysisk - og psykisk - aktiv, så vil du nok ikke skade dig det store. Så vidt jeg ved tho, så hæmmer dagligt forbrug af opiater (og vidst nok også benzoer) ens testosteronproduktion samt øger østrogenproduktion. Jeg kan være 100% forkert på det her, ved det ikke, men er sådan ok sikker på, at det har jeg fået at vide før agtigt.

Men det lyder som om, at du har det godt generelt og så videre. Hvad er din reelle bekymring? Du er bange for at dø før tid? Hvornår er tid? Hvor meget kan du begrænse den tid der går, før du kradser af? Du kan sagtens øge dit forbrug og dø om et par år, men hvorfor ikke lade være, hvis du allerede er familiefar, formentlig har en karriere og sådan noget? Hvad med måske at finde det der "rush" i andre ting? Skydiving, armlægning, hvad ved jeg..

Så altså, rent fysisk er du nok ok, men et dagligt forbrug af opiater/benzoer (fucking what ever man måtte bruge dagligt) vil altid forværre ens krops tilstand. Om det er 0.0001% eller 99% kan ingen sige, men det vil altid have en påvirkning på din krop. Så det kan du jo overveje, om du vil fortsætte med.

men ja, jeg er sku lidt i tvivl om, hvad du rent faktisk spørger om.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 feb 2019 15:39 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2018 11:52
Indlæg: 77
Geografisk sted: København
Den er god nok med testosteron, jeg mødte ifb med arbejde en meget smerteplaget mand, der var på en høj, daglig dosis metadon. Han havde fået sin læge til at give ham et tilskud af testosteron fordi hans niveauer var lave. Han var kronisk syg, så han havde ikke så mange andre muligheder, men det er selvfølgelig tåbeligt at få et tilskud testosteron for bare at hygge sig med ketogan. Det går jeg ud fra, at du heller ikke har lyst til.. Så er det bedre at trappe ned eller ud, hvis du mærker fx reduceret sexlyst og evne. Googl "Opiates testosteron" så er der både videnskabelige artikler og youtube.

Ellers er opiater fysisk set, så vidt jeg ved, et rimeligt uskadeligt middel ved moderat brug ift alkohol, hashrygning (ikke spisning). Det store problem er afhængighed, overdosis og alt det andet som du godt ved. Jeg har ikke hørt om lever advarsler. Ellers gå ind på promed og kig under bivirkninger (men uden at gå i panik over alle de mulige ting der kan gå galt, de skal skrive alt).

Men som spaffeh skriver, overvej om det er en reel bekymring, eller om du bare skal trappe lidt ned for sikkerhedens og samvitttighedens skyld. Jeg har ikke taget opiater i nu en uge pga arbejde og sociale pligter, men glæder mig til at jeg om et par dage har muligheden igen. Men ja, det er en farlig balancegang... men igen igen, jeg har nemmere ved at kontrollere opiater end den daglige alkohol. Den vil jeg virkelig gerne kvitte. Andre folk har det omvendte problem.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 feb 2019 16:06 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 27 jan 2019 11:55
Indlæg: 4
Der er stort set ingen fysiske skader ved brug af medicinske opiater - som tidligere nævnt skal du op i betydeligt højere dosis, før dit testosteron-niveau falder markant (brystdannelse, nedsat sexlyst, træthed osv).

Udfordringen ligger i din afhængighed. Hvis du pludselig ikke får dine ketoganer, så skal du ud og skaffe andet, så du ikke bliver voldsomt syg af abstinenser - og så vælter hele dit korthus overfor din familie og dine børn. Så ryger facaden og løgnene bliver mange.

Vær ærlig overfor dig selv og stå ansigt til ansigt med dit daglige misbrug. Der skal højere og højere dosis til at du får den samme rus og med et af de mest vanedannende opiater, er du godt på vej ud af den vej.

Jeg har selv været der, så jeg taler af erfaring og ønsker det går anderledes for dig end det gjorde for mig - prisen for at "hygge" bliver simpelthen for stor. Du er meget velkommen til at skrive PM til mig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 feb 2019 08:09 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 feb 2019 22:28
Indlæg: 1
Mange tak for jeres tilbagemeldinger, det har været super behjælpeligt at læse. Jeg sætter stor pris på at i gad at bruge jeres tid på skrive til mig og dele ud.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 31 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team