Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 22:55


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 31 jan 2019 08:02 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jan 2019 19:23
Indlæg: 81
Hej kryddersnaps.. Det var min plan at ligge den på hylden +3 mdr efter det her. Bare for at vise mig selv jeg godt kan.. Og fordi jeg "desværre" har behov for det nu. Vågner igen på slaget her af hoste. Denne gang lod det sig virke af 8 timer. Og når ja kuldegysninger osv men det er feberen og panodilerne der ikke virker mere . Men tusind tak for det! Jeg vender tilbage med opdateringer


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 feb 2019 21:20 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jan 2019 19:23
Indlæg: 81
Hej - opdate herfra så var det bare almindelig sygdom.. Men må sgu indrømme det er sværere at slippe end jeg har givet udtryk for.. Dog stiger doserne ikke. Og jeg laver præcis de rekreative undskyldninger.. Og det er hosten.. det er blevet taget oftere.. Måske 1-2 gange i ugen siden sygdoms forløbet. Og det er svært at lade være når jeg har en aften foran mig hvor jeg ikke skal lave noget og bare slappe af.. Til gengæld ingen problemer med at glemme det hvis jeg er beskæftiget med arbejde eller aftaler...


Senest rettet af Freddy90 16 feb 2019 23:28, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 feb 2019 22:29 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2018 11:52
Indlæg: 77
Geografisk sted: København
Freddy90 skrev:
Hej - opdate herfra så var det bare almindelig sygdom.. Men må sgu indrømme det er sværere at slippe end jeg har givet udtryk for.. Dog stiger doserne ikke. Og jeg laver præcis de rekreative undskyldninger.. Og det er hosten.. det er blevet taget oftere.. Måske 1-2 gange i ugen siden sygdoms forløbet. Og det er svært at lade være når jeg har en aften foran mig hvor jeg ikke skal lave noget og bare slappe af.. Til gengæld ingen problemer med at glemme det hvis jeg er beskæftiget med arbejde eller aftaler..


Det lyder godt. Jeg tror, at meget afhængighed stammer fra kedsomhed og følelsen af tomhed. Kender også til de dårlige undskyldninger, hvis det er sådan nogle du er ude i.

Jeg har for et par dage siden oplevet dødsfald i min nærmeste familie og efter flere dages drama, blevet nødt til at være alene med en smule opium og lidt for meget hvidvin. Det letter, det giver mig overskud til de nærmeste dage ind til begravelsen, men kunne nemt være en glidebane.

Jeg læste et sted, at det var et almindeligt ritual i traditionelle tyrkiske bondefamilier, at servere lidt kold opiums-te til begravelser, men tror næppe at resten af familien er frisk på den :eyes:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 feb 2019 23:31 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jan 2019 19:23
Indlæg: 81
Hej kryddersnaps. Tak for din besked og helt enig. Det kommer sig meget af kedsomhed for mig for som sagt sidder jeg i andre situationer hvor jeg er beskæftiget, tænker jeg slet ikke på det.. Ked af at høre det med familien og kan godt forstå du lige trak stikket lidt.. Lad os begge se om ikke vi kan prøve at komme tilbage i vores "regelsæt". Og hehe griner af kommentaren omkring teen. Burde man få indført i DK - spørgsmål her til sidst. Jeg fik forleden lidt ondt i maven da jeg tog en dosis, men det gik væk igen da jeg spiste lidt.. Har du/i andre nogle erfaringer med lidt ondt i maven på det? :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 feb 2019 01:01 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2018 11:52
Indlæg: 77
Geografisk sted: København
Jeps, Freddy, en struktureret, indholdsrig hverdag, mindsker trangen til at tage "en lille hjælper." Det må vi finde tilbage til.

Det plejer jeg at have rimeligt nemt ved, altså finde tilbage til hverdagen, men nu er min godt nok meget gamle far død, så jeg tillader mig selv at få lidt hjælp fra "valmuernes verden" ind til begravelsen. (opiater derunder kodein laves af opium-valmuen)

Og jo, opiater, også kodein, morfin, opium, især det sidste, kan give ondt i maven. Tog det engang med en kammerat der er meget uvant med opium, han fik mavekramper i 10 minutter, det så ikke godt ud, men så var han frisk bagefter.

Det skyldes at sådan nogle stoffer, gør tarmenes bevægelser langsommere, derfor får man også tit forstoppelse. Lidt magnesium hjælper på det, hvis det skulle være en anden gang.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 feb 2019 06:30 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Fiberholdig mad som fks havregryn mener jeg også hjælper med maveproblemer (og sidenhen pølle problemer, hvis man har tendens til tunge stammer dagen efter)

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 feb 2019 19:00 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2009 19:50
Indlæg: 1002
Lige et tip mht maven. Fiberholdig mad og magnesiumxoid sætter ikke gang i maven igen, men bringer væske ned i tarmene, hvilket ofte ingen effekt har på forstoppelsen, hvis den først har sat sig (væsken bevæger sig bare uden om knoldene).
Men man kan få en prescription på laxoberal eller actilax der indeholder natriumpicosulfat, som genaktiverer tarmenes peristaltiske bevægelser, der sætter sig i stå når man tager opiater/opioider.
Vil jeg anbefale til alle der tager det frekvent og døjer med oppustethed og ondt i maven, det er ganske effektivt uden man behøver at sjatpisse ud af røven som ved så meget andet afførende

_________________
Ain't nothing to it, but to do it


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 feb 2019 21:49 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jan 2019 19:23
Indlæg: 81
Tak for tipsne alle sammen og ja kryddersnaps læste mig til det samme at det er en tarmforsnævring, forstyrrelser/forsinkelse i fordøjelsesprocessen. Shambhala jeg får på ingen måde forstoppelse, det skal der meget til for at jeg gør. Det er mere end mavesmerte, og hvis jeg skal beskrive det bedst så kommer det når min mave skal "arbejde". Kan typisk mærke det op til en 3-4-5 dage efter, hver gang jeg enten har meget tom mave/er sulten, eller når jeg spiser/lige efter jeg har spist. Men jeg prøver at tage en ekstra dosis magnesium og ser om det kan bedre det lidt..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 feb 2019 21:04 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jan 2019 19:23
Indlæg: 81
Hej alle sammen - nu jeg har så mange i tråden vil jeg lige spørge i plenum igen.. Er der nogen der kender til hvor længe efter et pludseligt "stop" af opiater at man ville begynde at mærke abstinenser hvis nogen overhovedet? Er det 1 dag 2 dage 1 uge? Samt hvilke træk man skal mærke efter på kroppen og psyken? Pft.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 feb 2019 16:43 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2018 11:52
Indlæg: 77
Geografisk sted: København
Hej igen
Det er meget individuelt. Fra et halvt til et helt døgn, alt efter om det for eksempel er syntetisk som tramadol/oxy og lignende eller "rent" kodein, morfin. Medmindre du virkelig har gået til den og er egentlig narkoman, så synes jeg selv, at afvænning af opiater fra et mindre misbrug er lidt overdramatiseret og mytologiseret. Hvis du har taget det i flere uger og ikke i for høje doser, så vil du sikkert mest bare have det lidt influenzalignende og bare savne stoffet helt vildt (psykisk afhængighed)

Held og lykke med det.. Det er skidt at være afhængig af noget.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 mar 2019 22:41 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jan 2019 19:23
Indlæg: 81
Hej igen. Tak for dine gode svar og at dele dine erfaringer kryddersnaps. Jeg er i al ærlighed løbet tør, men har tænkt mig at benytte den situation til at afvente og holde en pause på en 3-4 måneder.. Jeg er på dag 5 og mærker absolut ingenting, og det er på trods af at jeg kørte det 3 dage i træk til sidst.. Psykisk kan jeg godt tænke lidt på det, men så længe jeg "laver noget" rører det mig ikke.. Så helt enig. Jeg holder mig til en tidligere pointe og det er at man kan hvad man vil :-) så ja helt enig. Men jeg er også bestemt på at der ikke er noget der skal kontrollere mig. Jeg skal kontrollere dét ;-) hav det godt derude!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team