Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 apr 2024 05:28


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 17 dec 2018 00:19 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 mar 2014 23:56
Indlæg: 62
Hej der - jeg har adgang til noget IV morfin - hvordan tager jeg det bedst?

Oralt eller rektalt?

Er ikke sikker på jeg har lyst til at sidde og eksperimentere med sprøjter uden en lækker sygeplejerske ved min side.

Anyone? :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 dec 2018 20:27 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 mar 2018 00:15
Indlæg: 28
først vær sikker på det ikke er den iv fentanyl der er blevet stjålet fra århus universitet hospital.. det er 100 gange mere potent end morfin.
andet selvom der er en del "first pass metabolisme" ved morfin, så ved du ikke helt hvordan det i den form optages rektalt.
og til sidst så kan det godt være det lyder spændende med morfin, men chancen for du bare brækker dig og får kvalme er meget større end den "høj" du håber på.
Giv det i julegave til en stakkels smerteramt patient med drop istedet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 dec 2018 12:17 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
hvordan går det kemisksko? ;)
har du taget noget eller?..
hva styrke er det pr ml?.
Vh STW

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 jan 2019 03:51 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 mar 2014 23:56
Indlæg: 62
Alt vel. Det er 20mg/ml. Jeg er hjemmevant opioid bruger. Der er 10 ampuller, direkte fra hospitalet. Gad nok godt injicere, men er alligevel lidt betænkelig. Ideer/råd?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 jan 2019 04:12 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Cetirizin/phenergan til at modvirke kvalmen. Har gjort forskel fra elendighed til nydelighed ofte.

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 jan 2019 19:40 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 mar 2014 23:56
Indlæg: 62
men hvordan fanden injicerer man? forskel på årer? hva gør man? og hvis jeg snildt kan æde 40 mg morfinpiller, kan jeg så også injicere 40 mg?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 jan 2019 21:13 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Nej, bioavailability er så tæt på 100% man kan komme med IV, oralt er det vidst kun 20-30(?)% optagelse, så der er 3-6x mindre krævet, afhængig af din krop.

Der findes pictorials på nettet der forklarer hvordan det skal foregå, men ja, ville holde mig til at boofe dit materiale op i røven, hvis jeg var dig.

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 jan 2019 22:46 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
Som gammel IV misbruger vil jeg råde dig til at holde dig fra nålen hvis du i forvejen er glad for opioider. Hvis du først prøver den slags i nål, så føltes alle andre indtagelsesmåder som spild.
Når du først får en succesoplevelse med IV, så får man pludselig lyst til at prøve alle stoffer IV.

Det var ved at tage livet af mig, heldigvis var jeg indlagt på sygehuset i forvejen for fejlfix, da mine arme var helt punkterede, da jeg tog en OD på coke i det drop jeg havde indlagt. Havde sgu været død hvis ikke jeg var på sygehuset da jeg tog den OD.

HVIS... du alligevel på trods af ovenstående beslutter dig for at prøve IV, så vil jeg råde dig til at alliere dig med en erfaren IV bruger. Første gang jeg skulle prøve selv uden hjælp endte jeg med et par kæmpe blå mærker og ingen rus. Der er en grund til at sygeplejersker øver sig i det her på skolen for at kunne gøre det sikkert og forsvarligt.

Op i en røvraket med det istedet.

40 mg oralt er altså slet ikke det samme som 40 mg IV. Og 40 mg oralt er altså ikke særlig meget hvis man er hærdet opiat bruger. Så pas nu på dig selv. Bare et kærligt råd. God kokser ;)

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 jan 2019 22:56 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 mar 2014 23:56
Indlæg: 62
Hej Obama - tak, du har overbevist mig med flere gode argumenter!

Det bliver en svensker. Op i nummi med det.

Og nej, 40 mg er til et let buzz, med mulighed for redosering. Hvor lang tid er onset i brummeren/tid til redosering?

Endnu en gang tak, de er præcist den her slags korrespondance der gør HARM REDUCTION så indlysende oplagt narkostrategi!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jan 2019 01:16 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
Hvor er jeg glad for at du besluttede dig for at holde dig fra IV.
Nogle meget meget få mennesker kan skelne mellem at prøve opiater IV og stadig tage stoffer på "normal" vis bagefter, jeg troede jeg var en af dem, men hold da kæft jeg tog fejl.

Uden at kunne huske det helt præcist. Så mener jeg at min fremgangsmåde var noget ala:
1. Tøm tarmen
2. Vent 20-30 minutter
3. Op med eliksiren
4. 5-10 minutter derefter begyndte der at komme en virkning

Dette er dog det bedste jeg kan huske. Hele den periode af mit liv, hvor jeg rodede med opioider, er ret sløret og efterhånden nogle år siden.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team