Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 21:00


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 16 aug 2018 10:22 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 maj 2017 21:57
Indlæg: 154
Hey

Er under udredning for ADHD. Under forløbet inden sommerferien har jeg skullet afprøve Ritalin for at finde ud af om det kunne hjælpe mig. Jeg fik udleveret 10 piller af 20 mg som jeg så har taget som foreskrevet.

Og desværre virkede Ritalin kun på mig de to første dage.

I går fandt jeg en æske "forkølelsespiller" som jeg engang købte i Thailand. Der var sørme 20 mg amfetamin i hver pille. Jeg prøvede at indtage 2 stk.

Der gik et par timer og det virkede faktisk meget-meget svagt.

Der gik nok 5 timer, så kom det lige pludseligt. Fik det præcist, som dengang i mine unge dage da speed skulle prøves af. Og jeg fik det elendigt, sved, ondt i maven, hjertebanken, men mærkeligt nok også en dyb ro. Jeg er aldrig blevet "speedet" af speed.

Så altså - der er KÆMPE forskel på Ritalin og Amfetamin. Synes jeg havde læst flere steder, at det var samme boldgade. Men det er det ikke.

De par dage Ritalin virkede var det i øvrigt en rigtig behagelig ro man fik. Tænker at mine stimulireceptorer måske er slidte fordi jeg har taget speed i min ungdom (ikke meget) og grunden til Ritalin ikke virker er pga resistens.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 aug 2018 10:40 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Det er også to helt forskellige stoffer, så det er klart at der er forskel. Personligt gider jeg slet ikke røre ritalin, men jeg elsker amfetamin. Det aktive stof i ritalin er methylphenidat og så vidt jeg husker ligner det mere kokain end amf.
Synes måske også 40mg helt rent amf er i overkanten uden tolerance eller lignende. Prøv eventuelt med 20mg i stedet og se om du så ikke kan undgå hjertebanken og ubehag.
Hvad hedder de der "forkølelsespiller"?

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 aug 2018 11:14 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 maj 2017 21:57
Indlæg: 154
Det er ihvertfald ikke mod forkølelse kan jeg se. De hedder Zenzedi 20mg. Har været i Thailand 11-12 gange og har købt mange “sjove” piller på et apotek i Kamala. For 10-15 år siden var det meget nemmere at få fat i “ting” som ikke er nemme at få herhjemme. Desværre blev jeg dybt afhænging af Thai-valium og brugte næsten et år på at trappe


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 sep 2018 08:44 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 apr 2016 20:46
Indlæg: 5
Hej alle sammen,det er min første post i lang tid.
Jeg er under behandling med Conserta 170mg dagligt + Stratera 60mg dagligt,jeg startede med 3 gange 18 mg dagligt og er gradvist sat op.
Jeg har et 20 årigt Amfetamin misbrug/forbrug(3-8 gram dagligt afhængig af kvaliteten)bag mig,hvilket er en af grundene til jeg idag ligger så højt i Methylfenidat.
Har det lige modsat jeg kan bedre lide Methylfenidat end Amfetamin,forudsat der er nok af det.
Tager stadig en tur med speed engang imellem,sammen med min medicin,så kommer der knald på kroppen men ro i hovedet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 okt 2018 20:42 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2018 09:48
Indlæg: 52
Geografisk sted: Månen
Hvis jeg kun tænker effekt er methylphenidat, det jeg bedste kan lide, kan bare ikke overskue nedturen eller alle de moralske tømmermænd det giver mig (har absolutingen selvkontrol). Synes amf tømmermændene er træls men ikke desideret uoverskuelige men do en lidt halv kedelig effekt ift ritalin :peace: bare min mening

_________________
???Falafelflødeis???


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 okt 2018 00:42 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 feb 2003 02:01
Indlæg: 2386
Geografisk sted: NRBX
Min erfaring siger mig at amfetamin er langt mere rusagtig end methylphendate der er langt mere "kedeligt" på den gode måde. Lad mig sige det sådan, jeg bruger udelukkende amfetamin og methylphendate til arbejdsrelaterede formål. Så hvis jeg bare skal have ordnet noget, er methylphendate klart det bedste valg. Men hvis jeg skal trippe ud over et eller andet projekt i en hel weekend, så er amfetamin klart det bedste valg.

Methylphendate føles på en eller anden måde som amf light. Du kan sagtens fungerer normal, spise og gå tidligt i seng og få en normal søvn. Det kan jeg ikke på amfetamin. Det føles også som om man har langt nemmere ved at gå i en form for transcendental flow arbejdstilstand på amf, hvor du slet ikke kan løsrive dig igen. Det kan både gå begge veje, da man nogen gange kan sidde og dimse i uendelighed over et eller andet, uden der rigtig kommer noget godt ud af det.

Det er også som om methylphendate fjerner den indre uro, også på folk der ikke lider af ADHD. Det gør amfetamin ikke

_________________
Den røde knap →


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 okt 2018 15:16 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 feb 2017 17:35
Indlæg: 77
hvis det er cuttet lorteamf så fortrækker jeg ritalin . Hvis det ikke er cuttet fortrækker jeg amf


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 okt 2018 14:13 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 maj 2017 21:57
Indlæg: 154
Min ADHD udredning endte ikke som som der egentlig var lagt op til. Desværre.. Ritalin hjalp mig faktisk, men desværre kun så kort tid efter indtag, at der åbenbart ikke skulle eksperimenteres videre med dem.

Åbner lige en ny tråd omkring nyt eksperiment.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team