Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 apr 2024 11:54


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 18 maj 2018 20:46 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 maj 2018 20:31
Indlæg: 1
Hejsa.
Jeg er ny herinde og søger erfaring med nedtrapning af rygeheroin, som har fået quetiapin af egen læge?
Sagen er den, at min mand ryger heroin . Han vil stoppe og vi har i dag fået den 3. Afvisning på forskellige misbrugscenter . Igår var han så ked af det hele at han var selvmordstruet, og jeg valgte derfor at kontakte psykriatisk akutmodtagelse.de ville ikke tage ham, da han både har fysiske og psykiske abstinenser. De fysiske gjorde afvisningen derfra. Jeg ringede til lægevagten som ikke kunne gøre andet end at kontakte egen læge. Vi har en tid til samtale om videre forløb på onsdag men det kunne vi ikke vente på, han har det for dårligt. Han sendes så hjem med quetiapin sandoz 25 mig og skal tage 2 . Tre gange dagligt. Altså en dosis på 50 mg af gangen max 3 gange om dagen. Han skal begynde i aften da han har røget det sidste tidligere i dag. Mit spørgsmål er : hjælper derpå abstinenser? Hans fysiske abstinenser er blandt andet kramper, vejrtrækningsproblemer, ekstrem hovedpine og der er mere. Men disse som de værste. Han er bange for at de ikke virker som lægen har sagt. Er der nogen der har fået dem for udtrapning / nedtrapning efter misbrug af rygeheroin? Han hr kun røget det i en kort periode, men længe nok til at være afhængig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 maj 2018 21:38 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
hej Tima!
øv med alle de afvisninger :/
de virker meget ofte noget sløvende, som lægen nok også har sagt..
de er til at sove på.. -går jeg ud fra?
ved lægen han har/havde selvmordstanker?

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 maj 2018 11:12 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2008 17:04
Indlæg: 2082
Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Quetiapin til nedtrapning af heroin? Det giver da ingen mening! Quetiapin bruges til skizofreni og psykoser - Kan også bruges ved depression.

Jeg syntes i den grad du skal tage kontakt til et misbrugscenter, måske de kan hjælpe. Heroin abstinenser skal tages alvorligt (Hvilket du også gør) Men det er da helt grotesk at i ikke får mere hjælp. Ring til et misbrugscenter og FORLANG hjælp! :)

Prøv at læs dette topic igennem https://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... 18&t=31180

_________________
NotoriskSpradebasse!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 maj 2018 11:48 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 okt 2017 14:43
Indlæg: 21
Pregabalin er rimelig effektivt, men du skal ikke være længe på pregabalin... for så får du også forfærdelige abstinenser fra det og skal nedtrappe. Men heroin abstinenser er nok lige en tand værre dog. Pregabalin hjælper også en smule med søvnen synes jeg, spørg en læge eller misbrugsekspert til råds. Det her er blot min egen erfaring (fra nedtrapning fra andet morfika) at det er nemmere at komme igennem på pregabalin.

Men der kommer altså stadig en længere periode EFTER den første udtrapning, den første periode med fysiske abstinenser er vel en 4-5 dage alt afhængig af misbruget, og topper efter 2 dage (i mit tilfælde). De værste og største udfordringer kommer dog EFTER de her 7 dage, hvor man tror alt bare er helt fint nu, men din hjernes belønningssystem skal altså lige genstartes, så der kommer en periode der bliver hård, hvor han ikke kommer at mærke samme glæde ved ting. Og det er her at mange mennesker falder i, for det kan medføre depression når du ikke mærke den samme glæde ved ting. Det er dog vigtigt at folk får at vide at det her kun er i en periode, og så bliver tingene bedre på den anden side, så der er en motivation til at kæmpe videre, for det kan være virkeligt hårdt hvis du ikke har en idé om hvornår du får glæde og energi igen. Men det kommer, det er svært at sige hvor længe der går.

Du skal være lidt af en superman for at håndtere det her og kontrollere den side af dig selv, så de fleste har virkelig brug for støtte i den her fase :), selv rutinerede som mig kan have udfordringer med at tæmme det udyr selvom man ved præcis hvad det er der sker, aldrig rør morfika hvis du ikke er superdisciplineret for så ender du med at tage det hver dag, og det giver faktisk ikke megen glæde fordi hjernen vænner sig til det. Faktisk vil jeg slet ikke anbefale nogen at røre det, særligt mennesker med andre psykiske udfordringer, du skal være enorm robust og disciplineret for at kæmpe imod det. Du skal have meget strikse regler som du skal følge uanset hvad hvis du virkelig gerne vil tage det en gang i mellem, smid hele lortet væk med det samme hvis du tager det to dage i træk, eller hver anden dag, ikke mere end en dag om ugen. Peace

Edit: Hvis han bor i nærheden af mig kan jeg godt støtte ham, men alle der ender i misbrug synes jeg også bør se en psykolog, for det KAN være selvmedicinering for andre problemer. Problemer der kan løses


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team