Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 20:14


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 17 maj 2018 18:02 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 17 maj 2018 17:49
Indlæg: 1
""Jeg undskylder på forhånd hvis denne tråd er oprettet i den forkerte del af dette forum eller hvis min spørgsmål tidligere er blevet besvaret i en anden tråd""

For ca. en måned siden blev jeg diagnosticeret med ADHD. Jeg fremskaffede derfor Modafinil indtil jeg kan starte på Ritalin.

Jeg startede på 200mg når jeg stod op og det hjælp utroligt meget med at blokere den negative tankegang og min impulsivitet. Efter ca en uges tid følte jeg ikke den samme effekt og tager nu 200mg når jeg står op og 200mg om eftermiddagen.
Mit spørgsmål er så om jeg kan tillade mig at sætte det op på 600mg indtil jeg her om en uge kan begynde på Ritalin da effekten ikke er lige så stærk, og om der er nogen her der har erfaring med Modafinil vs Ritalin mod ADHD.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 maj 2018 18:28 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 aug 2012 19:57
Indlæg: 269
Det var noget af et spring fra 200mg til 600mg. Hvorfor ikke 300mg?

Der vil ikke ske noget ved at sætte dosen lidt op, hvis det blot er en uge, men mon ikke ritalinen kommer til at give samme mønster som modafilinen, hvor den gode virkning stille aftage.
Dermed sagt, så synes jeg det er en dårlig ide at sætte dosen op. Vent hellere til du får din ritalin og følg psykiaterens anvisninger og overhold dem.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team