Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 19:42


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 13 apr 2018 07:45 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 apr 2018 13:50
Indlæg: 13
Kan hunde lugte hvis man har indtaget stoffer for 2-3 timer siden? Jeg tænker da umiddelbart at det jo bliver opløst og dermed ikke kan lugtes?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 apr 2018 09:15 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Det kommer vel an på om du stadig har rester af stoffet på dig. Nu ved jeg det godt nok ikke, men tror ikke der skal meget stof til at hunden slår ud.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 apr 2018 09:18 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2484
Geografisk sted: Inside the animal
Jeg tænker ja. Hvorfor skulle det ikke kunne lugtes bare fordi det er blevet 'opløst'? Det sidder stadig i dine slimhinder. Men det kommer sikker an på mange faktorer, fx dose, stof, hvor erfaren hund og fører er, andre forstyrrende lugte mm.
Og kunne du ikke have spurgt i din anden tråd? Planlægger du at tage dit narko i lufthavnen eller lige inden du ankommer til lufthavnen? Det virker sgu både kedeligt og desperat. (https://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... 82&t=54699)

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 apr 2018 15:02 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 20:46
Indlæg: 637
Geografisk sted: København
I samfundets øjne virker al narkotagen kedelig og desperat..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 apr 2018 15:40 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Lille Rødhætte skrev:
I samfundets øjne virker al narkotagen kedelig og desperat..

Hvor er det en underligt passende pointe.

Husk på, at man kan blive nægtet ombord på et fly, hvis man virker påvirket / utilregnelig. Hvis du regner med, at tage stoffer inden du skal flyve, så sikker dig at du ikke virker alt for kraftigt påvirket. Udover det, hvis du ikke har noget ulovligt på dig, er det vel ligemeget hvad en hund evt reagerer på?

Hunde kan lugte meget lave koncentrationer af kemikalier - men maskiner kan lugte meget mindre. Får du taget prøver fra dit tøj / pung / telefon vil det helt klart slå ud, når der kun er gået 2,5 time. Det gøres dog vidst ikke så ofte i DK, jeg har selv kun prøvet det 2 gange. Begge negative, naturligvis.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 apr 2018 02:41 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 apr 2016 01:54
Indlæg: 151
Husk nu på at det ikke er ulovligt at være påvirket af stoffer i Danmark (så længe du ikke kører bil altså). Det er kun ulovligt at besidde dem/sælge dem. Så medmindre du skal ind et sted, hvor en hund/vagt/strisser afgør om du kan komme ind eller ej (natklub, fly etc.), så har du intet at frygte . Du kan ikke blive anholdt, sigtet eller straffet for at have taget stoffer, hvis du ikke længere har dem på dig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 apr 2018 11:28 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 apr 2018 13:50
Indlæg: 13
Randomname skrev:
Lille Rødhætte skrev:
I samfundets øjne virker al narkotagen kedelig og desperat..

Hvor er det en underligt passende pointe.

Husk på, at man kan blive nægtet ombord på et fly, hvis man virker påvirket / utilregnelig. Hvis du regner med, at tage stoffer inden du skal flyve, så sikker dig at du ikke virker alt for kraftigt påvirket. Udover det, hvis du ikke har noget ulovligt på dig, er det vel ligemeget hvad en hund evt reagerer på?

Hunde kan lugte meget lave koncentrationer af kemikalier - men maskiner kan lugte meget mindre. Får du taget prøver fra dit tøj / pung / telefon vil det helt klart slå ud, når der kun er gået 2,5 time. Det gøres dog vidst ikke så ofte i DK, jeg har selv kun prøvet det 2 gange. Begge negative, naturligvis.



Okay mange tak. Det drejer sig om en minimal mængde og dermed ville jeg ikke virke påvirket. Tænkte bare mere på hvis de tog en narkotest og dermed kunne se jeg havde indtaget noget. Så hvis hundende lugter jeg har indtaget, men jeg intet har på mig, vil der intet ske?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 apr 2018 13:06 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
Du kunne blive tilbageholdt uden kompensation og få ødelagt din ferie ved ganske enkelt at misse dit fly.
Reagere hunden først så er det 100% de er ekstremt grundige så kan det godt tage tid at komme igennem security...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 apr 2018 13:16 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 jun 2008 15:07
Indlæg: 424
Nu rejser jeg ikke ret meget selv, men tror ikke at det er ikke særlig normalt at der er narkohunde på vej ud af Danmark, er det ikke mest for bomber?
Nu er der jo self heller ingen der siger at TS skal ud at flyve? Kunne tænkes han er bange for narkohunde i trafikken? Jeg tror ikke det er noget du burde bekymre dig om, hvis du ellers passer på ikke at grisse for meget med stoffet.

Jeg tror dog sagtens at man kan træne hunde til at lugte/spotte påvirkende mennesker til gengæld.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 apr 2018 23:45 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Loeven96 skrev:
Okay mange tak. Det drejer sig om en minimal mængde og dermed ville jeg ikke virke påvirket. Tænkte bare mere på hvis de tog en narkotest og dermed kunne se jeg havde indtaget noget. Så hvis hundende lugter jeg har indtaget, men jeg intet har på mig, vil der intet ske?

Tester du positiv for et ulovligt stof - værende det via hund eller noget mere teknisk - vil du blive tilbageholdt og man vil prøve at afdække hvorfor du testede positiv.

Er du på vej ud af et land, vil de sikre sig, at du ikke smugler ulovlige stoffer. Her kan man altså være ærlig og sige "Nej nej, jeg tager bare stoffer nogle gange". De vil så gennemsøge dine ting, ikke finde noget og lade dig gå. Altså koster det bare lidt tid, måske et par timer i værste fald. (Dette gælder dog kun for vestlige lande, måske mere primitive og religiøse lande ser anderledes på det.)

Er du på vej ind i et (fremmed) land, er det lidt anderledes. Her vil nogle lande nok nægte dig adgang, hvis du bliver forbundet med ulovlige stoffer. Det varier fra land til land.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 36 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team