Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 14:48


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 08 apr 2018 21:13 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 04 jul 2017 05:13
Indlæg: 33
Hej, jeg er nu vågen på 30. time og uden stoffer i 10 timer, men er ekstremt paranoid og synes mit hjerte har pumpet ekstra meget og anderledes i dag...Er nået til det punkt i mine skizofrene tanker at jeg er sindssygt bange for at jeg ikke vågner op igen, da jeg er bange for at få en blodprop eller lignende mens jeg sover fordi min krop har været så meget på overarbejde..Har skizofreni så det er muligvis derfor
Er der please nogen der kan sige mig at jeg ikke skal dø og begrunde hvorfor :cry:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 apr 2018 21:44 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Hvis du ikke har indtaget noget narko, så ville jeg mene at risikoen for en blodprop er overvejende lille, altså bør du prøve at skifte fokus over på at få noget mad og noget søvn.
Desuden er det helt normalt at få det psykisk værre, hvis man er vågen i lang tid af gangen. Hvis du lyder af skizofreni gør det selvfølgelig ikke noget som helst nemmere, men prøv at accepter at lige nu er det bedste du kan gøre at få noget mad, få noget væske og få sovet igennem. Gentag dette de næste to uger og så skal det hele nok blive bedre.
Det ville også være overordentligt ekstraordinært at få en blodprop som 18-årig, hvis ikke der er noget medicin/narkotika/steroide indover, så det ville jeg prøve ikke at tænke for meget over. Fokuser på at få spist og sovet.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Senest rettet af spaffeh 08 apr 2018 22:05, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 apr 2018 21:59 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Hvor meget har du lige indtaget dude og hvornår? Har du spist og drukket væske?

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 apr 2018 00:20 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 okt 2017 14:43
Indlæg: 21
Hej min ven, du behøver ikke at bekymre dig om en blodprop, kroppen kan sagtens opføre sig lidt underligt uden der er noget farligt i det. Tilgengæld kan det lyde til at din hjerne har brug for noget søvn, vores hjerner kan blive noget belastet af diverse stoffer, og det kan medføre en stress reaktion, som bl.a. kan betyde at du lige som nu sidder og bekymrer dig om nogle ting der ikke virker rationelle når du kommer ud på den anden side. Vær' ikke bange for at tage en snak med din læge om det i morgen hvis din hjerne og angst bare fortsætter. Alene denne angst kan medføre de samme fysiske symptomer som du beskriver.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 apr 2018 12:19 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 okt 2017 14:43
Indlæg: 21
Nu kunne jeg læse at du havde skizofreni psycha, er det ofte du har nogle rimeligt ubehagelige comedowns? Jeg forestiller mig den går ind og forstærker de paranoide tanker etc. Jeg vil anbefale at snakke med din læge om at finde en måde til at håndtere det, det kan du sagtens snakke med ham om. Man bl.a. kan forsøge at lukke sit system lidt ned ved at bruge meditation eller andre øvelser hvor man flytter fokusset væk. Du kender nok til det med at hvis du er enormt fokusset på at du har ondt et sted, så gør det ekstra ondt, samme princip kan du overføre til dine tanker. Det er en evne der skal trænes op.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 apr 2018 12:23 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 04 jul 2017 05:13
Indlæg: 33
Tak for svarene alle sammen, er lige vågnet og min krop og sind føles bedre end i går. Hvor er det rart at der er folk her der vil hjælpe :hjerte:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 apr 2018 12:37 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 04 jul 2017 05:13
Indlæg: 33
Det er faktisk ikke altid men når det er, så er jeg helt nede i kulkælderen, begynder at psykoanalysere og ved bare ik hvad jeg skal stille op med mig selv
Mine tanker kredser meget om det samme og det gør jo også at jeg blive ekstremt opmærksom på småting og det driver mig til vanvid..
Har tænkt på meditation allerede, men ved ikke helt hvor jeg skal begynde henne. Ved intet om meditering..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 apr 2018 13:23 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Jeg kopierer lige fra en anden tråd:

Du sætter dig ned på en stol eller på gulvet. Ret ryggen, og luk øjnene. Kunsten er nu at få dine tanker til at falde til ro. Der er mange metoder. Den enkleste består i at observere din vejrtrækning. Læg hele tiden mærke til hvordan du trækker vejret ind og ud. I begyndelsen er det meget kedeligt. Du vil opleve at du kommer til at tænke på alt muligt andet, og glemmer dit åndedræt. Men vend hele tiden tilbage til åndedrættet. Efter 20 minutter er du færdig. Det kan godt være at du ikke kan mærke nogen forskel første gang, men med tiden vil du opleve at du får et roligere sind.

Du kan godt spille musik til, men det skal være meget roligt musik. For eksempel new age-musik.

Der findes mange andre meditationsmetoder, se www.meditation.dk.
Her er en god bog af Svend Trier: www.quantumseminars.dk/litteratur/boegerafsvendtrier.

Der findes sikkert også mange videoer med guidede meditationer på internettet, men jeg kender ikke nogen, så du må selv søge efter dem.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 apr 2018 13:32 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 okt 2017 14:43
Indlæg: 21
Fine links Enspænder

De fleste smertecentre har også disse afspændingskurser, hvor man lærer at flytte fokusset væk. Det er jo et psykisk problem du har, så du kan forsøge at snakke med dine læge om at blive henvist dertil. De har nogle ret gode terapeuter. Jeg ved det fordi jeg selv har været igennem det. Der sad flere med andre problemer end smerte i min gruppe, der var flere med psykiske problemer som angst der var blevet henvist til gruppen. Men jeg tror helt sikkert at din læge vil synes det er en god idé, hvis du fortæller ham du har nogle problemer med at styre tankerne ind i mellem pga. dit skizofreni.

Jeg har stadig nogle links til lydøvelser jeg bruger til afspænding og bryde dit tankemylder, du skal ligge dig selv godt til rette og forsøge at slappe af, og personligt kan jeg godt lide at skrue højt op for det. Jeg kan godt give dit et link pr pm til dem hvis du gerne vil forsøge det inden du gør noget. Min favorit er nok dem hvor en stemme fører en igennem naturen f.eks.

Edit: Jeg har sendt dig et par links til lydøvelser, prøv at drømme dig væk til en anden verden.


Senest rettet af anis 09 apr 2018 14:05, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 apr 2018 13:42 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2008 17:04
Indlæg: 2080
Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Psycha - Og så husk at tænk over i fremtiden hvad du udsætter din krop for! Du skriver at du lider af Skizofreni, det er ofte ikke den bedste combi med stoffer. Du skal nok komme ovenpå igen ingen tvivl. Men jo mere du stresser din krop jo længere tid skal den bruge for at restituere :)

_________________
NotoriskSpradebasse!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 apr 2018 15:07 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 okt 2017 14:43
Indlæg: 21
Der findes også et andet alternativ til en sådan situation hvis du ellers kan styre stoffet. Hvis du havner i sådanne situationer og afspænding/meditering ikke kan stoppe dit tankemylder, så findes der et stof der hedder Pragabalin (lyrica) som jeg bedst kan beskrive som at det går ind og påvirker dit stress center. Det er en form for humør boost. Problemet er at de fleste bliver høj på dem, sååå... og de giver forfærdelige withdrawals (kunne ikke finde et dansk ord). Men Pragabalin sløver din hjerne, nærmest lammer den, og det kan give depression (i en periode) hvis du misbruger det over længere tid og bare stopper fordi det har så stor effekt på din hjerne. Vil sige det er værre end opiat withdrawal næsten, det er ikke sådan at spøge med, så man skal have respekt for det. Men til enkelte situation som denne, så kan Pregabalin være en fantastisk ven. Vær særligt opmærksom på at du ikke må bruge downers sammen med Pregabalin.

Jeg ser ikke nogen grund til at din læge f.eks ikke ville kunne udskrive nogle få Pregabalin, det bliver i forvejen brugt rimeligt standard til at behandle generaliseret angst, det plejer at følge hånd i hånd med andre psykiske lidelser som skizofreni. Nu er jeg ikke læge, men er sikker på din læge ville kunne hjælpe dig


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 apr 2018 20:47 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Tror jeg har spurgt i en anden tråd, men får du nogen form for hjælp? Altså professionelt eller fra familie eller noget? Ellers kan jeg virkelig kun anbefale det, da du vil få værktøjer, du kan bruge resten af livet.
Det er en mega god idé at investere i sit mentale helbred.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 apr 2018 18:25 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 04 jul 2017 05:13
Indlæg: 33
Tak for svar, jeg har mest lyst til bare at få det bedre så vil prøve at meditere og gå til lægen ang. Pregabalin :) Er self. klar over stoffer kan forværre mit skizofreni men den oplevelse jeg får på stoffer giver mig minder som jeg værdsætter og vil ikke undvære dem.
Får hjælp fra psykiatrien hvor jeg har været indlagt on/off i 3 måneder pga selvmordstanker, så der bliver taget godt hånd om mig nu ville jeg mene, det er som om kommunen er vågnet op efter jeg har fået min diagnose.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team