Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 apr 2024 20:23


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 28 mar 2018 01:07 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 jan 2014 09:31
Indlæg: 21
Hej.

Jeg vil gerne prøve Oxycontin. Jeg har aldrig prøvet det før.
Jeg har aldrig prøvet morfin eller andre ligne før.

Jeg har nogle 20mg. Er det for høj dosis til at starte med? Eller kan jeg godt tage sådan 1?

Tak for jeres tid og hjælp.

Mvh


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 mar 2018 02:08 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 maj 2014 12:59
Indlæg: 133
Det er alt for højt. Start med 10% af indholdet (2mg) og prøv dig frem. Du skal regne med det er dobbelt så aktivt som morfin, hvor en dosis vil være 5-20mg som begynder. Desuden er der en snæver del af befolkning (incl mig) som reagere meget kraftigt eller dårligt på opioder - så start lavt!! Jeg vil tro der bliver stærkt påvirket af 5 mg. Hvis det er contin (depot) skal pillen knuses.

Hvis du aldrig har prøvet opiater før, så vil jeg ikke anbefale dig at starte.
Folk har en tendens til at blive meget afhængige og derfra går det hurtigt ned af bakke.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 mar 2018 14:00 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 okt 2017 14:43
Indlæg: 21
Det går lige ind og overtager lystcenteret efter relativt kort brug, efter en perioder med daglig brug ender du også i en dårlig cirkel hvor du direkte bliver nedtrykt/deprimeret når du ikke får det, og så tænker folk kun på næste gang de kan få stoffet.

Det er vel den bedste måde jeg kan forklare det på, er rimelig erfaren med det og har desværre set en ven ende ude i et stort misbrug hvor han endte på gaden og mistede alt, så det er ikke for sjov at folk siger det her. Hvis du ved fra dig selv at du har svært ved at styre andre ting og ender i overforbrug, så er det med garanti en ekstra dårlig idé, særligt at gøre det til mere end en engangsfornøjelse. Problemet er at den varme og rare følelse de første gange er en særlig oplevelse.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 mar 2018 11:08 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 apr 2014 01:54
Indlæg: 88
Geografisk sted: Nordjylland
Som DIY siger, er det en god ide lige at starte med 2mg, bare for at se om det er noget du reagerer dårligt på, eller om du simpelthen har fået en pressed pille eller noget. Vi kan godt kigge på det med harm reduction øjne og sige at du skal starte med 5mg og bygge dig op. Hvis du gerne vil gøre det på den sikre måde, så gør det selvfølgelig sådan. Det er den klogeste måde at gøre det på.. Meeeen, jeg havde forslået at spise de resterende 18mg, finde noget godt musik og læg dig i din seng. Herefter, så lad være med at prøve lignende igen. Forfærdeligt afhængighedsdannende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 apr 2018 21:53 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
SomeoneWhoIsntMe skrev:
Forfærdeligt afhængighedsdannende.


Det kan ikke understreges nok hvor vanedannende lige præcis Oxy'er er!

Så tænk dig grundigt om, inden du bevæger dig ud i at prøve dem.

Kan selv skrive under på hvor vanvittigt livet bliver når du først bliver hooked på dem!

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 apr 2018 12:45 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
@SWIM: det er sku da ikke så smart at anbefale at tage et uprøvet opiat og så ligge sig i sengen..
@Sjoon22: hvad gjorde du?..

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 mar 2024 13:29 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 jan 2014 09:31
Indlæg: 21
Enig. Jeg endte med og komme i døgnbehandling efter jeg startede på dette.
Jeg er i dag 25 dage clean 22 dage med buprenorphine nedtrapning. Idag er det 3 dag clean.
Det helt fantastisk. Men ja hold nu op et afhængighedskabende stof det er.
Jeg er pt i døgnbehandling. Det bedste sted og gøre det på.
Det er min 1 døgnbehandling og den sidste.
Keep it strong.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 apr 2024 19:21 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 apr 2007 00:31
Indlæg: 809
Geografisk sted: ved havnen
jeg er selv afhængig af oxycontin, tager ca 40-50mg dagligt, det har taget til over tid, en dag har man lige lyst til at være ekstra skæv, så ka du godt skrive 10 mg på daglig indtag, du får så dejlig en følelse af oxycontin at Heroin virker sådan ret kedeligt når først du har prøvet oxy, husk på det inden du tager det, der er større canche for at ende i et alvorligt misbrug end ved heroin, det her er ikke legetøj, og det her er en harm reduction side, om så det var en side for hjernedøde narkomaner som fylder alt i sig der kan få dem væk fra deres desværre trælse situation, og der er oxy bare for behageligt, jeg havde aldrig troet da jeg startede de 10 mg at det ville blive et problem for mig, men til trods for at jeg får 80 mg methadon om dagen, er jeg syg indtil jeg sniffer de første 10 mg, og derfra går dagen og aftenen med at se hvor lidt jeg kan indtage og stadig ha en rus fordi det er lige så fuckt up at være afhængig af og indtage på daglig basis et stof som oxy uden at få en lille skævert så jeg køre på en nogenlunde stabil dosis, men jeg ved udmærket også godt at min dosis ryger længere og længere op indtil jeg får givet mig selv den gave at få smidt lortet på hylden, holde mig til min medicin og med tiden også komme af med den, vi mennesker er ikke bygget til selv at gi vores hjerne specielle chems, og slet ikke noget som intet har med natur at gøre, det er direkte stridigt at fylde kemi på en biologisk hjerne så husk intet er vi bygget til at indtage hver dag, men kan man holde den så kan man komme her fra med oplevelser de fleste slet ikke drømmer om, men især her ved opiater vil jeg sætte et ! og sige pas på også selvom du som jeg selv nok siger til dig selv at det er kun en gang, ligesom da alkoholikeren på bænken bare lige skulle ha en sorg væk, men han sidder der sku endnu, det har du også chanchen for at gøre ,med det samme, så pas på., og udover det så pas på, og et aller sidste råd herfra sku nok være pas ekstra godt på, er du typen der let adskiller fornøjelser fra hver dagen er der en canche for at du kan indtage oxy til tider, men se om du ikke kan få det til at passe ind i et ritual hvor du evt hver gang du er på opfart og skal ned venter et par timer og bruger dem til at sumpe helt ud med, der tror jeg du kan få mest ud af det uden at blive tilvænnet, men jeg vil aldrig anbefale nogen at prøve indtag af det da det er så snydende, og de første år hvor det ingen problemer gir nok vil tage dig indenom og gøre dig afhængig, så når du står og ka mærke at det ikke bare var lutter lagkage, så er du måske blevet så hooked at du har problemer med at komme ud af det, 20 mg, hvis du spiser det som en pille og det er contin måske men alligevel en stor dosis at starte på, dog er det depot og udgir på den måde ikk meget men virker længe, så skal du ha en rus udelukkende vil jeg knuse den til meget fin pulver, tag ca halvdelen, del det halve op i 4 lige store bunker snif en bunke, vent en halv times tid, er det ikke nok så en til, og derfra så indtil du bliver påvirket, og tro mig første aften bliver det ikke nødvendigt at røre anden bunke, 10 mg sniffet contin er længe rigeligt ellers spice op med et par hiv af en joint en gang imellem det sparker det igang uden du skal fylde dig for meget med lortet, men det er medicin, og medmindre du er over i noget selvmedicinering skal du slet ikke regne med din krop reagere godt på eller din hjerne har ihvertfald svært ved at finde en rus men 1-2 dage og så en laaang pause hvis du overhovedet skal prøve det igen, bliver din krop vant til det kan du tage det i alle situationer og gir nærmest mere tryghed end din kone kæreste eller træl, så der er en grund til at folk forlader hus og hjem for lortet, selvom jeg er relativt højt oppe, ved jeg også at min nedtur kun venter på mig, og tro mig der vil du ikke ud. for prøv du at find en god dag at stoppe på, det findes ikke, der kommer ikke en dag i dit liv der er så speciel at 10 mg oxy ikke vil få den til at blive lidt mere blå. I starten vel og mærket.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 63 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team