Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 15 jun 2025 22:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Halløj her inde jeg har nu taget metadon i gennem 1½ år på grund af rygsmerter, men er i gang med at komme ud af det da min mave ikke kan tåle det mere.
Og jeg har selv uden andres hjælp nedtrappet fra 40 mg som jeg startede på og gået ned til 20 mg efter og der efter 10 mg også har jeg de sidste 3 måneder været nede på 5 mg og i dag er jeg på 5 dag uden intet metadon og har stadig en del uro i kroppen og svært ved at sove ordenligt om natten.
Nogen som kan give et lille præg til hvor lang tid der går før jeg føler mig nogenlunde på toppen igen uden metadon.

Medlem

Det vender efter 7-10 så hold ud :-)
Du er lige ved at være ovre det suverænt værste.
Dagens første gode nyhed

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
....

Senest rettet af Freidrich Gauss 12 jul 2018 15:19, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

Martin. Jeg har det nogenlunde psykisk eller hmm. Begyndte at småtude da jeg sad og så Midt om Natten igår og den film har jeg sku aldrig tudet over selv om jeg har set den en del gange i min alder af 47 år... men ikke på toppen og da min mave også gør knuder i form af en mave som knurrer næsten konstant eller er spændt hård påvirker det mig lidt psykisk da det er meget belastende at gå at døje med.
Jeg ved ikke om det med maven har noget at gøre med at jeg nu er på 5 dag uden metadon.
Men jeg må også bekende at jeg har taget en sovepille i nat for at prøve at få noget søvn,men den holdte desværre kun til kl 05.00 også sidder jeg igen med uro i kroppen og sveder og fryser.

Og til Alshabab.
Du skriver 7 -10 dage er det noget du selv har været igennem.

Mvh.

Medlem
Brugeravatar

....

Senest rettet af Freidrich Gauss 12 jul 2018 15:19, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

Hvor vil jeg da håbe at det vender efter de 7-10 dage, da fuuuuck hvor har jeg det skidt nu :cry: :cry: :cry:

Medlem

Det har det gjort for mig de sidste par gange jeg har siddet i saksen. Altså de vedvarende fysiske abstinenser(kramper,rystetur, kulde, diarre og ingen søvn) stopper efter en 7-10. men du kommer til at være psykisk skrøbelig i et stykke tid bagefter.
Henvend dig evt på dit lokale misbrugscenter og konferer med din læge hvis du ikkke har gjort det.

Medlem

Det er muligvis en "slippery slope", men du kan overveje at spørge din læge om du kan få en lille mængde lyrica til de næste par dage. Det er min erfaring, at det kan fjerne lidt af ubehageligheden.

Men du er meget tæt på at være på den anden side, så jeg vil overveje stærkt om det overhovedet er nødvendigt. Men føler du stærkt ubehag, kan det muligvis hjælpe.

I forhold til uro i kroppen om natten. Prøv at få fat i en lydbog. Når du ligger dig i sengen for at sove, sætter du den igang og koncentrerer dig om at lytte efter den. Jeg har erfaring med at kunne "snyde" min krop til at glemme uroligheden, hvis jeg fokuserer på noget andet.

Junior medlem

Så er jeg sg på 12 dag uden det tavlige Metadon og det begynder at lysne,men har stadig svært ved at få varme i kroppen og sove ordenlig om natten, de sidste 2 nætter har jeg vågnet med en del uro i benene.
Og jeg har skyllet de sidste piller ud i toilettet , så nu skal det bare forsætte af den samme vej uden Metadon.
Takker til de gode og venlige mennesker som gav mig råd og vejledning til at tage den kolde tyrker.
Men nu går jeg så desværre med en del rygsmerter og er der nogen som kender til noget medicin som ikke er så vanedannede.

Mange venlige hilsner her fra. Og kæmpe tak for en super forum

Medlem
Brugeravatar

...

Senest rettet af Freidrich Gauss 14 jul 2018 09:44, rettet i alt 2 gange.

Junior medlem

Hvis andre en dag skulle sidde i samme problem som jeg sidder med nu, så faldt jeg over denne video fra en som hedder Martin Fritzen og han giver en super god forklaring på at nedtrappe fra en blandnings misbrug

https://www.youtube.com/watch?v=2Pr9Ii15DPU

Skal så nævnes at jeg er selv på 13 dag i dag mandag D.02-11-2015 og har det nogenlunde psykisk ,bortset fra at min nattesøvn er meget dårlig og sygt ondt i ryggen.

Junior medlem

Sov desværre ikke så meget i nat gik til ro ca. kl 22.30 med en svag sovepille til hjælp ,men vågnede desværre kl. 03 frisk som en havørn og fik så en enkelt time fra kl 08 til 09. og havde en del rastløshed i kroppen,men valgte af ikke sidde alene hjemme og tog en tur til kbh og fik set mig en forstilling i tycho brahe planetariet. og valgte istedet for at gå direkte til hovedbanegården for at tage toget mod nordsjælland, så gik jeg turen til østerbrogade/jagtvej som jeg kunne tage bussen til Hellerup også videre med toget.Men Grrrr nogle rygsmerter jeg fik af den lille gå tur på ca. 5km så meget at jeg næsten blev utilpas på vej hjem i toget.
Men håbede at den friske gå tur ville afhjælpe den uro jeg har i mine ben i nu og næ og det gjorde den da delvis også, men da jeg var kommet hjem og havde fået noget mad lagde jeg mig ned....OGSÅ Grrrr startede den uro i benene på fuld styrke.
Men i morgen hedder det dag 14 også må det gerne snart vende tilbage med at føle sig nogenlunde ovenpå igen.

Nogen som kan anbefale noget godt medicin mod stærke rygsmerter , som ikke er så giftige og tavlige i form af at blive afhængig af.

Junior medlem

Så er jeg på 21 dag uden metadon og har det ok uden abstinenser ,men nu har jeg fået problemer med min mave i form af at selvom jeg spiser 3 måltider om dagen, så bliver jeg vækket af min mave som knurrer op til 3 gange om natten og har svært ved at falde i søvn igen på grund af den knurrende mave.
Nogen som haft samme problem efter at være stoppet med at tage metadon

Medlem

Hej Don.

Er selv kronisk smertepatient og kommet ud af 20 års bekendtskab med kong morfika. Jeg var på 120mg metadon plus det løs og jeg måtte i behandling i 3 mdr for at komme ud af mit brug/misbrug af Metadon, Morfin tabl og Oxynorm. Første cleandag havde jeg den 3. august på trods af det er 100 dage siden, slås jeg stadig med sen-abstinenser: Sovende fødder, dårlig mave, hjertebanken, 2-3 timers søvn og uro.
Men jeg hænger i... er glad for at være medicinfri og ikke skulle være afhængig af at skulle æde det lorte medicin. Jeg får Lyrica mod smerter og så får jeg Truxal mod uro og Melatonin til natten. Det har helt sikkert hjulpet på det hele.

Du skal være velkommen til at smide mig en PB, hvis du vil snakke nærmere. Er spændt på at høre hvordan du har det.

Peter Pedal

Junior medlem

Halløj Peter Pedal.

Tak for dit indlæg og tavligt at høre at du selv efter 100 dage har sen abstinenser.

Og det lyder jo næsten som det samme som jeg kæmper med her på 31 dag uden metadon, Jeg har ikke sovende fødder, men svedende fødder om natten de timer hvor jeg ikke kan sove og det med at jeg ikke kan sove mere end de max 2 til 3 timer om natten er sindsygt belastende.Da jeg altid har haft en sovehjerte og kunne gå i seng kl. 22 og først vågne kl. 07.

Medlem

Kan virkelig anbefale kratom i denne situation. Det er en slags blade i familie med kaffe træet som har opiode kvaliteter bare uden at give samme bivirkninger som metadon osv. Det bliver brugt under radaren i mange heroinkliniker til udtrapning fordi det bare virker og tager stort set alle de bivirkninger der kommer af opiatmisbrug ude at selv være svær at trappe ned på efterfølgende. Søg evt lidt rundt efter kratom for heroin/methadone addicts osv. og se folks erfaringer :)

Junior medlem

John_Malk. Tak for godt råd ,men hvor køber jeg det henne ??

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Don_Coupe skrev:
John_Malk. Tak for godt råd ,men hvor køber jeg det henne ??

Bare søg på diverse headshops online. Der er rigtig mange som sælger det. Vi kan desværre ikke smide link, da det er imod reglerne. Men søg! =)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Over 20 år på metadon, jeg kommer sku aldrig ud af det skidt. Dybt respekt til jer der slipper det :gud: i har større kugler end jeg nogensinde kan smykke mig med :oops:

Medlem

Har du lyst til at trappe ud af det? Hvis ja vi, jeg mere end gerne hjælpe til med råd om strains, brug osv. Mange af dem som har gode oplevelser med at stoppe med metadon bruger kratom under udtrapningen når abstinenserne bliver for meget. Ofte skal man have lidt større doser da ens opiattolerance ofte er skyhøj ifht en opiatnaiv person. Derfor er der mange som stopper da de ikke føler det virker. De køber det steder hvor de får en lille pose for en kæmpe sum, som egentligt er gammelt og som har mistet sin potens til en vis grad. Tricket er at finde en vendor som har frisk kvalitet og gerne købe 4-6 forskellige strains, så man faktisk også kan skifte imellem dem, undgår toleranceopbygning og opnår en bedre udtrapning. Red Veins er den meste bedøvende slags der er, især den som hedder maeng da. (ikke alle som sælges under dette navn er oprigtigt den originale slags) men flere gode vendorer som også sælger til DK har denne kvalitets-kratom. At komme af kratom er "a walk in the park" ifht at trappe ud af heroin eller metadon især! Hvis du bruger et udtrapningsskema til metadonen og har et par solide poser kratom af god kvalitet liggende, til at tage mere end bare kanten af det, så ser det faktisk lyst ud vil jeg mene :)
Giv ikke op og bliv ved med at tro på at du nok skal få livskvaliteten tilbage, tro mig det er ikke få der har vundet kampen mod opiater med hjælp fra kratom.
PM mig endelig med spørgsmål om div. relateret til kratombrug ved udtrapning :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]