Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 04:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Meget enkelt spørgsmål: Har I nogle erfaringer med noget der kan afhjælpe den vasokonstriktion, man kan få ifm. med psykedelika.
Og er det pga. vasokonstriktionen, at man kan komme til at fryse mens man tripper (eller er det bare mig?)

Jeg har læst, at Cayanne peber skulle hjælpe. Men kilden er tvivlsom

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Det modsatte hedder vasodilation
http://en.wikipedia.org/wiki/Vasodilati ... sodilation

Som du kan se, er både fx poppers, chili og THC på listen på wikipedia

Senest rettet af Frugthat 12 dec 2011 22:12, rettet i alt 1 gang.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Capsaicin skulle eftersigende virke som en vasodilator, men om det virker nok til at kunne modvirke vasokonstriktionen fra div. stoffer skal jeg ikke kunne sige.
Desuden kan jeg forestille mig at man skal spise mange chilier før det giver en positiv effekt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Jeg ville ikke give mig til at spise en masse chili på psykedelika, det er helt sikkert!

Her er et link til nogle forskellige ting, om det virker eller ej skal jeg ikke kunne sige. :)

http://www.highbloodpressureinfo.org/natural-vasodilators.html

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Poppers er nødvendigvis heller ikke nogen fantastisk idé, hvis man i forvejen er tripping balls :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Citat:
Og er det pga. vasokonstriktionen, at man kan komme til at fryse mens man tripper (eller er det bare mig?)

Ja det man være svært at få varmen hvis man har forsnævret blodkar.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Okay, så bliver det chilli. Så går jeg nok over til L-arginine, hvis chillien ikke virker.
Kedeligt ikke at have nogle kapsler nu, men varmen skal jeg da nok få. I hvert fald på kort sigt

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Cannabis er også rigtig godt mod vasokonstriktion, og kan være lækkert under et comedown, så man kan sove, få appetit og få udvidet blodkarene.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg ryger ikke cannabis

Men man kunne måske også tage en meget lille dosis opiater. Jeg ved bare ikke hvor stor dosen skal være for kun, at opnå vasodilation.

Men nu prøver jeg lige chilli først, men jeg må indrømme at jeg ikke har meget tiltro til det. Jeg spiser ofte chilli, men jeg har aldrig lagt mærke til en særlig stor grad af vasodilation

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg tror ihvertfald ikke du skal regne med at kunne se det (hvis du har lav fedtprocent vel og mærke)

Nogle NO-boostere kan måske også hjælpe

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Stærke farmakologiske vasodilatorer er ikke noget man selv skal eksperimentere med. De kan have grumme bivirkninger. Sådan noget som poppers / amylnitrit kan medføre vasokonstriktion når den kortvarige, akutte påvirkning forsvinder. Capsaicin fra chili er vasodilaterende, men jeg tror man skal indtage seriøst meget for at få en systemisk virkning.
Til behandling af bromo-dragonfly-overdoser har man forsøgt sig med infusion af nitroprussid-opløsning og iloprost for at hæmme vasokonstriktionen. Det er godtnok skrappe sager.
Hvad med moderat fysisk aktivitet for at få gang i cirkulationen?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Stærke farmakologiske vasodilatorer er ikke noget man selv skal eksperimentere med. De kan have grumme bivirkninger. Sådan noget som poppers / amylnitrit kan medføre vasokonstriktion når den kortvarige, akutte påvirkning forsvinder. Capsaicin fra chili er vasodilaterende, men jeg tror man skal indtage seriøst meget for at få en systemisk virkning.
Til behandling af bromo-dragonfly-overdoser har man forsøgt sig med infusion af nitroprussid-opløsning og iloprost for at hæmme vasokonstriktionen. Det er godtnok skrappe sager.
Hvad med moderat fysisk aktivitet for at få gang i cirkulationen?

Selv hvis man valgte at indtage Chilien i kapsler eller lignende, ville man vel formodentlig stadig opleve mavegener eller i hvert fald forhøjet risiko for det. Eller hvad? :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
I forbindelse med bromo-dr-fly, så stod der i en artikel, at de forskellige vasodilatorer, du nævner (Prometeus) havde ringe til ingen ønsket virkning. Så man må nok bare bide det i sig og tænke sig om inden man doserer.

Hvad var det iøvrigt, der var farligt med pepperspray vs. PCP og methamfetamin? Mindes, der var lidt røre om, at en del omkom efter en dosis spray i ansigtet. Havde det at gøre med åndedræt, eller var det pågrund af hjertepåvirkning eller lignende? Jeg tænker her, om der kan være problemer med at proppe chili i masken, hvis man sidder på en høj dosis et eller andet.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Hvad var det iøvrigt, der var farligt med pepperspray vs. PCP og methamfetamin? Mindes, der var lidt røre om, at en del omkom efter en dosis spray i ansigtet. Havde det at gøre med åndedræt, eller var det pågrund af hjertepåvirkning eller lignende? Jeg tænker her, om der kan være problemer med at proppe chili i masken, hvis man sidder på en høj dosis et eller andet.

Jeg tror at det primære problem er, at man kan fyre en ordentlig omgang peber i masken på personer som er kraftigt påvirket af de substanser uden at det får dem til sådan lige at opgive deres forehavende... Selv om smertefølsomheden er nedsat, vil de fysiologiske reaktioner stadig være lige kraftige, og for meget peberspray kan f.eks. foranledige kvælning ved hævelser i respirationsvejene.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Englehop bliver nok det sidste jeg forsøger mig med ;) men vil det, uanset hvad, ikke være en rimelig kortsigtet løsning. Jeg har ikke lyst til at hoppe al for meget rundt, mens jeg tripper

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Alkohol udvider også blodkar forresten.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
Har specielt godt styr på alt det her, men ville et iskoldt bad og evt. en lille skarp ikke kunne sætte godt gang i cirkulationen?
Og hvilke psykedelika'er forsager egentligt vasokonstriktion?

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Iskoldt bad gør jo det modsatte? Forsnævre blodkarene så blodet bliver i coren for at holde den varm. Et varmt bad vil udvide blodkarene i den forstand at kroppen er varm og vil afgive mere kropsvarme ved at sende blod til legemerne.

Jeg ved ihvertfald at LSA forårsager hæftig vasokonstriktion, så meget så det er lidt ulækkert imo.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem
Brugeravatar

^ Af samme grund har jeg end ikke overvejet LSA

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
^
^ Når okay, troede ellers, at den efterfølgende effekt var at blodet blev skudt ud i hele kroppen, og på den måde skabte en heftig blod cirkulation.
Øv, har 30 hbwr liggende derhjemme som jeg regner med lave ekstrakt på, og derefter trippe på i løbet af juleferien. Så kan være, at man skulle prøve nogle af foreslagne og se om nogen af dem virker(har dog ingen interesse i at forsøge med opiater eller anden form for medicin).

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]