Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 18:40


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Temgesic
Indlæg: 07 dec 2005 17:20 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 dec 2004 10:01
Indlæg: 2016
Er der nogen der har erfaringer med temgesic? Jeg har fået to piller af samme navn. En morfinrus, hvilket det skulle minde om, er vel ikk sådan at diskutére yderliger, men tænkte mere på dosen?


Top
 Profil  
 
 Titel: Ikke så godt
Indlæg: 07 dec 2005 18:02 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 mar 2001 02:01
Indlæg: 1451
Efter min mening,er Temgesic,en meget dårlig kandidat til at lamme sig med.
Hvis du overhovedet ikke har nogen tolerance at all,kan du få en virkning der minder om Opiater,men den ægte vare syntes jeg ikke det er.
Men jeg har set mange der var ganske tilfreds med det.Om det var fordi de simpelthen ikke havde prøvet et ordentligt Opiat/Opioid skal jeg ikke kunne sige,men jeg har en mistanke.
Forskellen mellem at indtage 3 Ketoganer,og noget Temg.er meget stor efter min mening,og jeg syntes slet ikke man får den rigtigte eufori.
Man er sq ikke i tvivl når det er ganer. :shock:

Jeg er lidt på herrens mark med hensyn til dosis.Men hvis det er de små 200 mcrg,skulle der ikke være noget i vejen for at du sniffer begge.

Husk at sniffe det,eller lade det blive opløst i mundens slimhinde.Det bliver ødelagt af maven.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 dec 2005 18:12 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 dec 2004 10:01
Indlæg: 2016
Gonzo skrev:

Husk at sniffe det,eller lade det blive opløst i mundens slimhinde.Det bliver ødelagt af maven.


Haha okay. Jeg lod den ligge lidt i munden men den blev slugt ret hurtigt. Nåh.. Den anden er til min kæreste, så der er ikk så meget sjov over det. Men jeg synes dog jeg kan mærke lidt... hovedpine.. og... sløvhed.. Hmm.. Fedt stof!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 dec 2005 19:39 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 maj 2004 12:28
Indlæg: 866
Geografisk sted: KBH
var ved første øjekast for mig også en utrolig klam rus, men det lykkdes mig faktisk at komme til at holde alt alt for meget af den efter at have hygget mig med dem en 5 dage i træk , da den klamme kvalme fornemmelse da ikke længere var så udtalt.
af andre opiater jeg har haft finger i er morfin heroin og kodein og temgesic var ihvertfald efter min mening bedre værd en kodein men morfin og heroin er da klart at foretrække :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 dec 2005 23:38 
Offline
In our memories

Tilmeldt: 05 aug 2001 01:01
Indlæg: 3279
Geografisk sted: Provinsen
Jeg synes faktisk temgesic er ok, hvis man ikke forventer for meget.
Mht. dosis er det nok smart at starte med ½ 0,4 mg. pille (altså 0,2 mg.) og så ellers evaluere effekterne efter en 1½-2 timer med henblik på en mulig redosering.
Jeg tror, det er forholdsvis svært at OD'e på, hvilket giver stoffet en fordel i behandlingen af narkomaner (man bruger godtnok mest Subutex, men det aktive stof er det samme.)

Mvh. Psyko

/edit: Tidsramme revideret.


Senest rettet af Psyko 14 dec 2005 02:02, rettet i alt 2 gange.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 dec 2005 23:48 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 20 okt 2001 01:01
Indlæg: 2694
Geografisk sted: Påskeland
Jeg har et ambivalent forhold til det.

Det giver en ret lam og "beruset" rus, men knap så meget eufori.
Man skal tage en del, før man mærker suset, og så har man allerede kvalme og er ikke i stand til særlig meget.

Synes klart bedre om kodein og morfin.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 dec 2005 16:06 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 13 dec 2005 15:43
Indlæg: 530
Geografisk sted: Jylland
er totalt enig med Gonzo. Ketogan spaker røv!!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 dec 2005 18:55 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 10 jul 2002 01:01
Indlæg: 1850
Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Psyko skrev:
og så ellers evaluere effekterne efter en halv time med henblik på en mulig redosering.


Jeg ville vente lidt mere end en halv time med at redosere, jeg synes det tager mig 1,5-2 timer at blive fuldt ramt af det.

Mvh Jonas!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 dec 2005 20:11 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 13 dec 2005 15:43
Indlæg: 530
Geografisk sted: Jylland
ja en halv af for tidligt! der også først en 2 timer ved mig med morfin præperater...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 dec 2005 23:42 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
Jeg har en gang prøvet at sniffe 200 mkg. Subutex - som Psyko skriver, indeholder det samme aktive stof; Buprenorphin.

Jeg røg en joint og det lykkedes mig da at sætte firewall op i min vens Cisco-router, og jeg var lam i omtrent et døgn, mener bare ikke at det var specielt underholdende.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 dec 2005 00:41 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 29 maj 2001 01:01
Indlæg: 1867
Jeg sniffede 2mg Subutex i lørdags. 15min efter røg jeg en joint.

De næste 6 timer vaklede jeg rundt, kunne knap se og brækkede mig med jævne mellemrum. Dagen efter havde jeg det stadig små dårligt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 dec 2005 01:33 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
Okay, nu er Dex forvirret...

Subutex findes i 2 og 8 mg. tabletter, men Temgesic i 0.2 og 0.4 mg... :?:

WTF... Proooooom? Forklar! :P


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 dec 2005 02:01 
Offline
In our memories

Tilmeldt: 05 aug 2001 01:01
Indlæg: 3279
Geografisk sted: Provinsen
FarmerFyr og Morpheus > Ja, måske var jeg lidt hurtig. Jeg synes bare, at de begynder at virke allerede efter 10 min. ved insufflering, men jeg skulle selvfølgelig have tænkt mig bedre om.


Dextrose skrev:
Subutex findes i 2 og 8 mg. tabletter, men Temgesic i 0.2 og 0.4 mg... :?:


Ja, hvad er det du ikke forstår? Temgesic blev jo oprindelig brugt til behandling af smerter, men på et tidspunkt fandt man ud af, at det kunne bruges som substitutionsmedicin til narkomaner. Da doserne skulle være noget højere begyndte man i Frankrig at distribuere højdosis buprenorphin-præparater under navnet "Subutex."

Mvh. Psyko


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 dec 2005 02:59 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
Ok, tak... Jeg studerer ikke ligefrem medicinsk historie for opiater. :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 dec 2005 00:49 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 aug 2005 02:58
Indlæg: 42
Geografisk sted: oppe i din momz
jeg snusede en lille streg subutex (efter at ha grint af min homie i et par timer)....syntes ikk der skete noget men så røg jeg et bonghovede!
fåårk jeg blev smask lam og væltede rundt, endte med at sidde på lokum i 3 timer og slå hovedet ned i vasken hvert kvarter!
Absolut ikk særlig rart syns jeg, men det er der nogen der syns jo


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 dec 2005 06:34 
Offline
In our memories

Tilmeldt: 05 aug 2001 01:01
Indlæg: 3279
Geografisk sted: Provinsen
Kid05 skrev:
endte med at sidde på lokum i 3 timer og slå hovedet ned i vasken hvert kvarter!
Absolut ikk særlig rart syns jeg, men det er der nogen der syns jo


Nu er det jo langtfra alle, der sidder og hamrer hovedet ned i vasken, når de insufflerer temgesic. Jeg har faktisk aldrig gjort sådan, og vil generelt sige at bupenorphin (det aktivestof i temgesic/subutex) er et af de opioder, der indebærer den mindste risiko for at man opfører sig snot åndsvagt.

Mvh. Psyko


Top
 Profil  
 
 Titel: håndvask
Indlæg: 23 dec 2005 05:50 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 aug 2005 02:58
Indlæg: 42
Geografisk sted: oppe i din momz
me welly solly


Senest rettet af Kid05 23 dec 2005 05:51, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel: håndvask
Indlæg: 23 dec 2005 05:51 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 aug 2005 02:58
Indlæg: 42
Geografisk sted: oppe i din momz
hehe psyko...
nu var det jo så min oplevelse med subutex der forløb sådan...det er da muligt at du ikk gør sådan, tillykke med det! :oops:

jeg var da af den klare opfattelse at dette forum var til for at komme med personlige erfaringer med forskellige agenter, ikk for at sidde og "flame" folk!
Det er sådanne "flamings" der gør at man ikk gider at bidrage til forummet, for der sidder jo nogle og holder øje med en...
Jeg er klar over at erfarne psychonauter ikk har de store vanskeligheder i forbindelse med intagelse, og det var da heller ikk dem jeg skrev til, nej det var en information til de mindre erfarne der måske havde intentioner om at prøve dette stof. Disse mennesker fortjener et nuanceret billede! både fordele og ulemper...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 dec 2005 14:43 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 maj 2004 16:16
Indlæg: 581
Geografisk sted: Some where in Dk
Kid05>> Psyko har jo slet ikke flamet dig, han siger jo sådan banke at normale mennesker ikke har den vane og banke sit hoved ned vasken, lige meget hvilket drug de er på. Tag dig sammen... :roll:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 dec 2005 21:23 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 20 maj 2002 01:01
Indlæg: 1410
Geografisk sted: Wiggie
Der var engang en gut i militæret der ville dele en 0,4mg temgesic med mig, hvortil jeg da sagde ja - vi insufflerede det, og tog så på et værtshus for at drikke et par øl, da der var gået 3 kvarterer, og jeg havde fået 2 øl, kunne jeg godt mærke en opiatagtig rus. Der gik et kvarter yderligere, hvor jeg fik mig en øl mere, og så skulle jeg kaste op (nåede med nød og næppe udenfor) - dette brækorgie fortsatte så i et par timer, hvor også min chinabox røg op. faktisk var det ikke nogen speciel behagelig rus: akavet og konfus....- Men så røg jeg mig en joint, og brækkede mig igen, men nu havde jeg det faktisk godt, en varm eufori skyllede over mig, og jeg kunne samle tankerne - selvom jeg stadig kastede op,af og til...
Jeg ville ikke gentage dette forsøg


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 38 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team