Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 10 aug 2025 02:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Læser om ændringen af den kemiske opbygning af f.eks. Diazepam og Clonazepam, som hhv. er blevet til Diclazepam og Clonazelam.

Men hvilke ændringer er der i oplevelsen af f.eks. de to produkter frem for originalen???

Er DeschloroEtizolam det sammen som Etizolam??? Og er den lovlig at inføre, som andre RC-benzo´er(Clonazopam)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Nej, den er ikke lovlig at bestille hjem til DK. Et godt råd - hvis du endelig skal tage benzo, så tag originalen. Alle de klamme RC's som florere på markedet, er bestemt ikke det værd!

Medlem
Brugeravatar

Har blodpump erfaringer med de nævnte RC-benzodiazepiner?

Junior medlem

Nu har jeg ikke prøvet Diclazepam, så kan jeg ikke udtale mig om.
Men clonaZOLAM og clonaZEPAM, minder meget om hinanden dog virker ZOLAM kortere, men tilgengæld kraftigere mg for mg. Clonazolam er nok min yndlings benzo. Hvis et medicinalfirma havde "opfundet" den, skulle det ikke undre mig at den var blevet marketsført som lægemiddel. Meget effektiv mod konstant angst, som man skal tage medicin for 24/7 (nok 2 til 3 doser dagligt), men mod periodiske angstanfald, er den ikke så hensigtmæssig, da virkingen indetræffer over en time efter indtagelse. her ville sublingual alprazolam nok være at foretrække.

Bl0dpump skrev:
hvis du endelig skal tage benzo, så tag originalen. Alle de klamme RC's som florere på markedet, er bestemt ikke det værd!

Phenazepam (meget lang halveringtid og let at få blackouts) og flubromazolam (ultra potent) er vel de eneste rc benzoer, som ikke er det "værd"? Resten er vel udmærket IMO.

Medlem

Bloompumps indlæg virker ikke specielt gennemtænkt.

DeschloroEtizolam er "lovligt". Det er i hvert fald ikke på listen over euforiserende stoffer. Etizolam derimod er ulovligt I Danmark og findes på listen over ulovlige stoffer (tilføjet i denne bekendtgørelse http://sundhedsstyrelsen.dk/da/medicin/ ... offer.aspx). Nogle RC-benzoer kan have nogle kvaliteter, som faktisk trumfer "rigtige" benzoer. Men det er meget forskelligt fra individ til individ, hvilken benzo der virker bedst i for hold til deres givne problemstilling.

Hvorfor vil du tage benzo? Altså er det for at forbygge angst, skal det virke hypnotisk og søvninducerende eller hvad er dit formål med dit indtag et benzodiazepin? Før den viden er det svært at svare på dine spørgsmålene. Den kemiske forskel på RC benzoer og benzoer kan være minimal, mens den i andre tilfælde kan være større.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: NV
De fleste benzoer der er på RC markedet, er ulovlige. På baggrund af analogi lovgivningen.

Medlem

crazym skrev:
De fleste benzoer der er på RC markedet, er ulovlige. På baggrund af analogi lovgivningen.

Ja, man skal passe ret meget på den analogi-lovgivning, den kan være svært at forstå.

Men som jeg forstår det, er Deschloroetizolam af thienodiazepine-klassen, og ikke en benzodiazepin. Derfor er den lovlig. Det er grunden til at de er blevet nødt til at tilføje etizolam selvstændigt på listen, da det også er en thienodiazepin, og derfor undgår normale paraply-betegnelser.

Men som jeg skriver i starten: "er det som jeg forstår det" :P

Jeg vil nok betegne de fleste RC som værende i en "grå zone", så man skal tænke sig om. Jeg har dog oplevet en ven, der fik taget noget ulovligt RC i tolden sendt fra England, han fik bare en bøde og så sender hjemmesiden jo pakken afsted igen hvis du har valgt med "forsikring". Jeg tror ikke man skal begynde at bestille 10.000 piller eller 100 gram af et eller andet selvom det er "lovligt", hvis det bliver taget i den mængde tror jeg man får problemer. I hvert fald hvis det kemisk set minder om fx. benzoer og stimulanser. Hvis det er noget man ikke har set noget lignende før overhovedet er det nok noget helt andet.

Til tider kunne man ønske sig, at der kom en officiel udmelding omkring lovligheden af de her research chemicals, men jeg har på fornemmelsen at det ikke sker, fordi det faktisk tildels er lovligt (i hvert fald befinder vi os i et gråt område, som jeg før har udtrykt det) og at de derfor at bange for at gøre flere opmærksomme på dette smuthul.

Edit: Men jeg tror da egentlig ikke benzodiazepiner er gjort ulovlige gennem analogi-lovgivning?

Citat:
Gruppevis forbud af følgende grupper:

Benzoylindolgruppen
Cathinon-gruppen
Cyclohexylphenol
Naphthoylindolgruppen
Naphthoylpyrrolgruppen
Naphthylmethylindengruppen
Naphthylmethylindolgruppen
Phenethylamingruppen
Phenylacetylindolgruppen
Tryptamingruppen

http://sundhedsstyrelsen.dk/da/medicin/ ... offer.aspx

Dedikeret medlem

interdk skrev:
Nu har jeg ikke prøvet Diclazepam, så kan jeg ikke udtale mig om.
Men clonaZOLAM og clonaZEPAM, minder meget om hinanden dog virker ZOLAM kortere, men tilgengæld kraftigere mg for mg. Clonazolam er nok min yndlings benzo. Hvis et medicinalfirma havde "opfundet" den, skulle det ikke undre mig at den var blevet marketsført som lægemiddel. Meget effektiv mod konstant angst, som man skal tage medicin for 24/7 (nok 2 til 3 doser dagligt), men mod periodiske angstanfald, er den ikke så hensigtmæssig, da virkingen indetræffer over en time efter indtagelse. her ville sublingual alprazolam nok være at foretrække.

Bl0dpump skrev:
hvis du endelig skal tage benzo, så tag originalen. Alle de klamme RC's som florere på markedet, er bestemt ikke det værd!

Phenazepam (meget lang halveringtid og let at få blackouts) og flubromazolam (ultra potent) er vel de eneste rc benzoer, som ikke er det "værd"? Resten er vel udmærket IMO.

Hvis du skal tage nogen benzo subligant ville jeg IKKE anbefabe Alprazolam da det virker super hurtigt oralt og det smager virkelig virkelig som polsk armhul nærmest umuligt at ha i munden pga den grimme smag - ihvertfald for mig. Det er Clonazepam - Bromazepam og Flunitrazepam meget bedre det smager ikke af en skid Clonazepam han godt smage lidt mint/sukker/mel agtigt men ellers ikke og specielt flunitrazepam og bromazepam virker en del hurtigere oralt og smager ikke klamt på nogen måde. Har indtaget MANGE gram rent alprazolam (API) 1mg pulver = 1 1mg tafil. Der sendte vi en kammi på sygehus hvor vi fandt ham hvor han havde taget 6-700mg (idiot) Men men del slags skal man VIRKELIG passe på og få lavet en opløsning der er til at stole på !

Junior medlem

RC benzoer VERSUS Medinicale benzoer
1) Den store altafgørende faktor er renligheden er produktet. Er produktet medicinsk kan du være 100% sikker på at det er så rent som det kan være og indeholder hvad det lover.

Det kan du ikke ved RC benzos. Her kan du opleve meget stor forskel. Piller der påstår at indeholde 0,75 mg men i virkeligheden indeholder 1,75 mg (hvilket kan være meget farligt afhængigt af hvor potent et produkt vi snakker om) eller den anden vej omkring.

Det er derfor der er nogle der begge med nul-benzo tolerance kan sige jeg skulle have x mg, mens den anden skulle have det dobbelte (her er der en hel masse andre fysiske faktorer, der spiller ind, men de vil maks kunne udgøre et par mg i tolerence). Men her er det jo om at benytte de troværdige vendors.

Faktisk mener jeg, at der findes nogle RC benzoer, der overgår de rigtige benzoer i den opgave de nu skal fuldføre.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]