crazym skrev:
De fleste benzoer der er på RC markedet, er ulovlige. På baggrund af analogi lovgivningen.
Ja, man skal passe ret meget på den analogi-lovgivning, den kan være svært at forstå.
Men som jeg forstår det, er Deschloroetizolam af thienodiazepine-klassen, og ikke en benzodiazepin. Derfor er den lovlig. Det er grunden til at de er blevet nødt til at tilføje etizolam selvstændigt på listen, da det også er en thienodiazepin, og derfor undgår normale paraply-betegnelser.
Men som jeg skriver i starten: "er det som jeg forstår det"
Jeg vil nok betegne de fleste RC som værende i en "grå zone", så man skal tænke sig om. Jeg har dog oplevet en ven, der fik taget noget ulovligt RC i tolden sendt fra England, han fik bare en bøde og så sender hjemmesiden jo pakken afsted igen hvis du har valgt med "forsikring". Jeg tror ikke man skal begynde at bestille 10.000 piller eller 100 gram af et eller andet selvom det er "lovligt", hvis det bliver taget i den mængde tror jeg man får problemer. I hvert fald hvis det kemisk set minder om fx. benzoer og stimulanser. Hvis det er noget man ikke har set noget lignende før overhovedet er det nok noget helt andet.
Til tider kunne man ønske sig, at der kom en officiel udmelding omkring lovligheden af de her research chemicals, men jeg har på fornemmelsen at det ikke sker, fordi det faktisk tildels er lovligt (i hvert fald befinder vi os i et gråt område, som jeg før har udtrykt det) og at de derfor at bange for at gøre flere opmærksomme på dette smuthul.
Edit: Men jeg tror da egentlig ikke benzodiazepiner er gjort ulovlige gennem analogi-lovgivning?
Citat:
Gruppevis forbud af følgende grupper:
Benzoylindolgruppen
Cathinon-gruppen
Cyclohexylphenol
Naphthoylindolgruppen
Naphthoylpyrrolgruppen
Naphthylmethylindengruppen
Naphthylmethylindolgruppen
Phenethylamingruppen
Phenylacetylindolgruppen
Tryptamingruppen