Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 14:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej.

Sidste vinter havde jeg en dårlig oplevelse med sneen.
Jeg er så også ret ny i faget, så jeg kom desværre til at tage al for meget, uden rigtig at vide om det virkelig var for meget. Men jeg begyndte at få koldsved, føle at jeg var ved at besvime, eller nærmest dø. Så snart jeg kunne mærke jeg havde fået for meget, begyndte jeg at panikke og tro at jeg kunne få hjertestop hvert øjeblik, og at det nok kun var et spørgsmål om tid før jeg ville miste bevidstheden og falde om og dø - meget skræmmende.
Jeg har fordelt på 3 år prøvet sneen 10 gange inden denne oplevelse.

Jeg har efterfølgende prøvet at tage så lidt som én streg, og så snart virkningen indtrådte har jeg alle 3 gange fået det på samme måde som den éne gang hvor jeg tog for meget. Føler lidt at jeg har ødelagt mit forhold til sneen, da jeg ikke længere kan nyde det og føler at jeg skal til at dø og mit hjerte går i stå om lidt.

Nogle der har en løsning på det? (egentligt et underligt spørgsmål) :D

På forhånd tak

Vh

D-o1

Insane psychedelia user!

Lad være med at ta' det lort! :)

Det lyder som en uforløst angstreaktion.

Dedikeret medlem

var der sne sidste vinter?.. årrrh det er slangsnak dêr, wicked..... :roll:

-følg ragamuffins råd.. :rocking:
der er vel ingen logisk grund til at indtage noget der virker sådan på ens krop..
mvh stop

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In another dimension, in a strange world
Min erfaring siger mig når man tager god kokain alt for tit så tager man også højere doser end hvad kroppen og sindet kan tåle fordi man har fået opbygget tolerance og det er der hvor rusen bliver præget af paranoia da man bliver over stimuleret, den med at kokain "er et sikkert stof", og en af de ufarligste stoffer som uerfarne stofbrugere tit siger er en røver, det er det værste lort hvis man ikke har respekt for det.
De første par år jeg prøvet kokain var rusen ren eufori og lykke nu bliver den udløst af angst og kraftigt paranoia så jeg faktiskt ikke er i stand til at være social på det hvilket er det som er det fede ved rusen efter min mening, nu har jeg slet ikke rørt det stads i lang tid og håber på næste gang jeg skal prøve bliver i små doser så det faktisk er rusen værd.
Det skal dog også siges jeg har set folk som har prøvet kokain kun 2 gange hvor det måske var lorte gade kvalitet første gang og så "flake" anden gang, og så tog de jo lige så meget som første gang og de fik også kraftig paranoia og det var 1 streg også nok til at fremkalde det.

Som de andre siger, så stop omgående det er ikke rusen værd, du kan jo altid prøve om nogen måneder og se om det er blevet bedre igen, hvis ikke så bare hold pausen endu længere eller forevigt. Be safe!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 5400
Be safe, ingen grund til at suge hvis du får det dårligt :)

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Jep, det lyder som om, du har taget for meget, og så har du fået et anfald af panikangst som stadig sidder i dig. Sådan nogle reaktioner kan desværre komme til at sætte sig fast i vores hjerne/nervesystem og vende tilbage, når vi oplever samme påvirkning/sansning igen. Det er basically dit sympatiske nervesystem/SNS, der fortolker på dine sanseindtryk og sætter kroppen i alarmberedskab. Og en sansning/påvirkning som kroppen tidligere har lært er lig med fare, kan sætte sig dybt i os. På samme vis får jeg samme angstanfald af hash, hvis jeg ryger i dag (på trods af engang at have været hverdagsryger). Har også haft det på samme måde med kaffe, men det er jeg kommet over.

Bedste råd er at starte med at holde en lang pause fra kokaen. Hvis/når du vælger at tage coke igen, så er det bedste middel mod angst, at være bevidst om, hvad der sker oppe i hovedet på en, og at følelsen er irrationel. Så kan ens parasympatiske nervesystem sætte ind og få ro på. Det hjælper dog ikke på det når coke i sig selv er en stimulans, der får arousal til at stige.

Og så lad for Guds skyld være med at tage så meget igen. :)
Vh

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]