Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 apr 2024 20:08


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 27 mar 2015 21:33 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 dec 2008 17:22
Indlæg: 185
Geografisk sted: Fyn
Som de fleste af jer sikkert nok ved, har morfin en ret ringe biotilgængelighed nasalt, og for den sags skyld også oralt.
Derfor har jeg anskaffet mig noget såkaldt chitosan, efter at have læst på nettet, at man ved at mixe det med morfin, kan øge biotilgængeligheden markant. Helt op til omkring 60%. (Nasalt)
Efter nogle skuffende forsøg, har jeg dog ikke mærket den store forskel med eller uden. Det er bare nederen at skulle sniffe mere pulver.

Jeg fandt så ud af, at den form for chitosan man skal bruge, skal være vandopløseligt, og det er det jeg har købt selvfølgelig ikke.
Så mit spørgsmål er, om det er muligt at omdanne det til et vandopløseligt salt, ved at lave en blanding af chitosan og vand, og derefter tilsætte HCl, eller en anden syre, indtil det er opløst,
og så lade væsken fordampe?
Altså lidt ligesom man gør, når man tilsætter citronsyre til sin heroin base, inden man injicerer.

Lad mig endelig høre, om der er nogle kemikyndige der kan hjælpe.
Hvis andre har erfaringer omkring emnet, er jeg også meget interesseret i at høre om det.

Her er en pdf-fil med morfin/chitosan forsøget:
http://cosmas-damian.co.uk/1/morphine391%5B1%5D.pdf

God weekend folkens.
kridp


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 mar 2015 21:38 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 mar 2015 17:18
Indlæg: 185
Jeg føler tråden med interesse.

Indtil du finder en løsninger kan du dog, hvis du villig til det, opløse dit morfin i vand og plugge det. Her vil du have en meget højt biotilgængelighed. Det er klart den bedste metode efter IV, som man ikke bør gøre med piller medmindre man bruger et submicron wheel filter. Uanset hvad vil jeg aldrig anbefale nogle at begynde at bruge IV som rute of administration.

Er det lovlige at linke til andre side omkring samme emne her på siden?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 mar 2015 23:35 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 dec 2008 17:22
Indlæg: 185
Geografisk sted: Fyn
Cepha skrev:
Jeg føler tråden med interesse.

Indtil du finder en løsninger kan du dog, hvis du villig til det, opløse dit morfin i vand og plugge det. Her vil du have en meget højt biotilgængelighed. Det er klart den bedste metode efter IV, som man ikke bør gøre med piller medmindre man bruger et submicron wheel filter. Uanset hvad vil jeg aldrig anbefale nogle at begynde at bruge IV som rute of administration.

Er det lovlige at linke til andre side omkring samme emne her på siden?


Jeg har nu heller ikke tænkt mig, at begynde med nålen, selvom det er fristende, når jeg nu endelig har fået fat i noget morfin, for det kræver sgu en del, for at få en god buzz på, indtaget oralt.
Tolerance er en bitch! :D Heldigvis kender jeg heller ikke nogen der IV'er, og jeg skal ikke nyde noget af, selv at prøve - men tak for advarslen. :)

Plugging er ikke lige noget for mig. Jeg mener også at have læst, at der er nogen, der synes at det ikke er bedre, end at indtage det oralt, men jeg har også hørt mange, ligesom dig, der siger at det er en rigtig god ROA.

Jeg tror det er lovligt, så længe det ikke omhandler salg, priser og den slags.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 mar 2015 16:29 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 jul 2013 21:49
Indlæg: 138
Den kilde du citerer arbejder med morfinhydroklorid. Morfinsulfat er langt mere udbredt i Danmark. Hvilken én har du eksperimenteret med? Det var i hvert fald endnu en variabel der kunne være medvirkende i forklaringen på dine manglende resultater.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 mar 2015 19:15 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 mar 2015 17:18
Indlæg: 185
kridp skrev:
Cepha skrev:
Jeg føler tråden med interesse.

Indtil du finder en løsninger kan du dog, hvis du villig til det, opløse dit morfin i vand og plugge det. Her vil du have en meget højt biotilgængelighed. Det er klart den bedste metode efter IV, som man ikke bør gøre med piller medmindre man bruger et submicron wheel filter. Uanset hvad vil jeg aldrig anbefale nogle at begynde at bruge IV som rute of administration.

Er det lovlige at linke til andre side omkring samme emne her på siden?


Jeg har nu heller ikke tænkt mig, at begynde med nålen, selvom det er fristende, når jeg nu endelig har fået fat i noget morfin, for det kræver sgu en del, for at få en god buzz på, indtaget oralt.
Tolerance er en bitch! :D Heldigvis kender jeg heller ikke nogen der IV'er, og jeg skal ikke nyde noget af, selv at prøve - men tak for advarslen. :)

Plugging er ikke lige noget for mig. Jeg mener også at have læst, at der er nogen, der synes at det ikke er bedre, end at indtage det oralt, men jeg har også hørt mange, ligesom dig, der siger at det er en rigtig god ROA.

Jeg tror det er lovligt, så længe det ikke omhandler salg, priser og den slags.


Jeg forstår simpelthen ikke at man udskriver morfin til oralt brug. Lægerne sender folk ned efter noget, hvor de maks får udbytte af 50% af det de betaler for. Mens der findes alternativer som Oxycodon, der er langt det bedste alternativ oralt, når vi snakker smertestillende i den klasse. Ketogan kan anbefales fremfor begge, ved ting som nyresten, da det for den glatte muskulatur til at slappe af. Men hver gang jeg selv har fået noget udskrevet, har jeg brugt argumentet med biotilgængeligheden og fået OxyNorm eller OxyContin.

Ad den illegale rute hører jeg også at oxycodon er mere tilgængeligt end morfin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 apr 2015 11:23 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 jul 2013 21:49
Indlæg: 138
Morfin er væsentligt billigere end oxykodon, så der er i hvert fald et økonomisk ræsonnement bag at udskrive morfin frem for oxykodon. Derudover er morfin for mange mennesker ikke nær så lækkert og euforiserende, så misbrugspotentialet er ikke lige så stort som ved oxykodon. Hvis du er opioid-naiv kan du også sagtens opnå tilstrækkelig smertedækning ved oral morfin, på trods af den ringe biotilgængelighed. At morfin ikke har så stort rekreationelt potentiale som oxykodon er efter al sandsynlighed også årsagen til at oxykodon oftere findes på det sorte marked.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 apr 2015 23:14 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 dec 2008 17:22
Indlæg: 185
Geografisk sted: Fyn
TurboDiesel skrev:
Den kilde du citerer arbejder med morfinhydroklorid. Morfinsulfat er langt mere udbredt i Danmark. Hvilken én har du eksperimenteret med? Det var i hvert fald endnu en variabel der kunne være medvirkende i forklaringen på dine manglende resultater.


Jeg har prøvet med 100 mg's Contalgin og Malfin, så det er morfinsulfat, men jeg mener dog at have læst, at det ikke har den store betydning. Måske tager jeg fejl.
Jeg kan muligvis få fat i noget morfinhydrochlorid, så jeg vil da give det et forsøg, men jeg prøver også at få fat i noget vandopløseligt chitosan, jeg har bare svært ved at finde det.

Jeg er helt enig i, at oxycodon giver en meget bedre rus, men det er så latterligt dyrt. Morfin er derimod billigt, og ret let at få fat i.
Men lad mig endelig høre, hvis nogen har gode og billige kilder til oxycodon - just kidding! :D

God påske.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 apr 2015 03:04 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 mar 2015 17:18
Indlæg: 185
TurboDiesel skrev:
Morfin er væsentligt billigere end oxykodon, så der er i hvert fald et økonomisk ræsonnement bag at udskrive morfin frem for oxykodon. Derudover er morfin for mange mennesker ikke nær så lækkert og euforiserende, så misbrugspotentialet er ikke lige så stort som ved oxykodon. Hvis du er opioid-naiv kan du også sagtens opnå tilstrækkelig smertedækning ved oral morfin, på trods af den ringe biotilgængelighed. At morfin ikke har så stort rekreationelt potentiale som oxykodon er efter al sandsynlighed også årsagen til at oxykodon oftere findes på det sorte marked.


Hvis vi snakker depot-medicin, er dette ikke korrekt. I hvert fald ikke længere. Da det var mærket OxyContin af Norpharma var OxyContin rigtigt dyrt (det jeg vil kalde de "rigtige" oxycontin" 5mg lyseblå, 10mg hvide, 40mg gule osv). Men nu får jeg udskrevet 30 stk. 10 mg til 38 kr. Så det er nede på contalgin priser.

Men din pointe er alligevel noget, jeg havde overset i min oprindelige post. I hvert fald hvad angår pris. Her var oxycodon langt dyrere førhen.

Smertedækning er forskellig fra person til person. Det afhænger ikke nødvendigvis af hvor opioid-naiv man er, ved længerevarende behandling med opiater anbefaler men vel egentlig at man skifter fra tid til anden, hvis smertedækningen af fx. oxycontin begynder at blive dårligere og kræver højere dosis kan et skifte til morfin eller andet hjælpe. I hvert fald læser jeg flere steder at en sådan rotation bør finde sted, men jeg må indrømme at de personer jeg kender, der har haft svære kroniske smerter i langtid ofte har modtaget det samme og blot får suppleret med noget andet i perioder med gennembrudssmerter.

Oralt er oxycodon klart mere euforiserende end morfin. IV tror jeg ikke der er den store forskel. Har kun fået IV morfin på hospitalet i forbindelse med smerte og har kun IV fentanyl på hospitalet at sammenligne det med, men det er lidt svært at snakke om den euforiserende effekt, når man er i så store smerter, synes jeg i hvert fald. Her er det som om smerterne trumfer det euforiserende omend man kan mærke man får det bedre :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 apr 2015 11:06 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 jul 2013 21:49
Indlæg: 138
Cepha skrev:

Hvis vi snakker depot-medicin, er dette ikke korrekt. I hvert fald ikke længere. Da det var mærket OxyContin af Norpharma var OxyContin rigtigt dyrt (det jeg vil kalde de "rigtige" oxycontin" 5mg lyseblå, 10mg hvide, 40mg gule osv). Men nu får jeg udskrevet 30 stk. 10 mg til 38 kr. Så det er nede på contalgin priser.


Du har ret. Informationen stammer fra institut for rationel farmakoterapi, der netop nævner at oxykodon fik generisk konkurrence tilbage i 2012, hvilket fik prisen til at falde. My bad.

http://www.irf.dk/dk/nyheder/laeger_sta ... edicin.htm


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 apr 2015 11:30 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 mar 2015 17:18
Indlæg: 185
TurboDiesel skrev:
Cepha skrev:

Hvis vi snakker depot-medicin, er dette ikke korrekt. I hvert fald ikke længere. Da det var mærket OxyContin af Norpharma var OxyContin rigtigt dyrt (det jeg vil kalde de "rigtige" oxycontin" 5mg lyseblå, 10mg hvide, 40mg gule osv). Men nu får jeg udskrevet 30 stk. 10 mg til 38 kr. Så det er nede på contalgin priser.


Du har ret. Informationen stammer fra institut for rationel farmakoterapi, der netop nævner at oxykodon fik generisk konkurrence tilbage i 2012, hvilket fik prisen til at falde. My bad.

http://www.irf.dk/dk/nyheder/laeger_sta ... edicin.htm


Det er først inden for de sidste par måneder jeg selv har fået udleveret oxycontin til så billige priser, så det var også meget nyt for mig.

Men jeg ved ikke om prisen er ændret sig på OxyNorm også? Dem har jeg ikke fået meget, meget længe. Men hvis det er Oxykodon som helhed der fik generisk konkurrence, må andre vel også lave billigere instant-release såvel som depot.

Jeg fik OxyContin efter behov, men som udgangspunkt 100mg om dagen, så det blev hurtigt dyrt. Når jeg var indlagt skiftede de ofte til metadon, det var på mig voldsomt smertestillende. Men det må "normale" læger vel ikke udskrevet pga. akkumuleringsrisikoen, hvorfor det måske ikke bliver brugt så ofte til smertedækning? Eller er jeg galt på den her. Jeg blev bare overrasket over hvor stærkt smertestillende det var sammenlignet med andre opiater/opioider. Jeg kunne være noget nær smertefri til tider på metadon under indlæggelserne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 apr 2015 12:10 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 03 sep 2006 18:20
Indlæg: 191
Hvad angår smertelindring på den lange bane, så er Metadon det absolut bedste præparat og bruges også en del. Ved at dosere 3 eller 4 gange i døgnet får man en lindring og en effekt hvor man ikke oplever bølgetoppe og bunde. Dermed reduceres behovet for pn medicin også.

Det er kun hvad angår abstinenser at Metadon har en langtids virkning på 1 døgn eller 2


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 apr 2015 13:04 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 mar 2015 17:18
Indlæg: 185
Peter Pedal skrev:
Hvad angår smertelindring på den lange bane, så er Metadon det absolut bedste præparat og bruges også en del. Ved at dosere 3 eller 4 gange i døgnet får man en lindring og en effekt hvor man ikke oplever bølgetoppe og bunde. Dermed reduceres behovet for pn medicin også.

Det er kun hvad angår abstinenser at Metadon har en langtids virkning på 1 døgn eller 2


Det er bestemt også min erfaring. Til akutte gennembrudssmerter og fentanyl og ketamin naturligvis klasser bedre end alt andet, men til kroniske smerter er metadon fantastisk. Jeg har dog aldrig prøvet fentanylplastre, så jeg kan ikke sammenligne det med metadon. Jeg har prøvet buprenorphin-plastre, de gav mig meget dårlig lindring sammenlignet med oxycontin.

Jeg ved ikke om du har set den anden tråd, jeg skrev til dit. Men jeg fik en mail om, at du har sendt mig en privatbesked. Kan ikke se privatbeskeder af en eller anden grund.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 aug 2015 14:55 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 27 okt 2012 19:36
Indlæg: 3
Hejsa
Metadon er almindelig brugt til kroniske smertepatienter som jeg selv er, jeg har dog skiftet metadon ud med oxycodon og Tramadol da jeg blev sindssyg træt nærmest faldt i søvn mens jeg spiste da jeg tog metadon, når jeg læser alle beretninger om hvor godt metadon er mht kroniske smerter for jeg mere og mere lyst til at skife tilbage igen da oxycodon ikke er særlig effektive de tager absolut kun den øverst top af smerterne, og smerter 24/7 er så krævende så man ikke forstår det hvis man ikke har været der selv, nå nu vrøvler jeg lige vel rigeligt, da jeg tog metadon tog jeg samtidig mirtazapin og venlafaxin begge mod depression og tænker om det måske er den kombi med metadon der har gjort mig vanvittig træt ? fordi så ville tilbage til metadon jo måske være værd at prøve, ville så gerne prøve at være smertefri


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 aug 2015 14:58 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 27 okt 2012 19:36
Indlæg: 3
Hej
jeg kløjs vist lidt i det, men hvad fanden jeg har egentlig ikke så meget at sige men beklager


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 aug 2015 19:16 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
enormtræt skrev:
Hejsa
Metadon er almindelig brugt til kroniske smertepatienter som jeg selv er, jeg har dog skiftet metadon ud med oxycodon og Tramadol da jeg blev sindssyg træt nærmest faldt i søvn mens jeg spiste da jeg tog metadon, når jeg læser alle beretninger om hvor godt metadon er mht kroniske smerter for jeg mere og mere lyst til at skife tilbage igen da oxycodon ikke er særlig effektive de tager absolut kun den øverst top af smerterne, og smerter 24/7 er så krævende så man ikke forstår det hvis man ikke har været der selv, nå nu vrøvler jeg lige vel rigeligt, da jeg tog metadon tog jeg samtidig mirtazapin og venlafaxin begge mod depression og tænker om det måske er den kombi med metadon der har gjort mig vanvittig træt ? fordi så ville tilbage til metadon jo måske være værd at prøve, ville så gerne prøve at være smertefri


hejsa enormtræt!
mirtazapin gør ên ret træt!.. så det kan da godt være at det er den der gør dig så træt, i den kombo du nævner.. har ikk kendskab til venlafaxin, så det ska jeg ikk kunne udtale mig om.. men ja, ta da en snak med din læge om det.
alt godt herfra
mvh STOPTHEWARONDRUGS

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 aug 2015 16:31 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 27 okt 2012 19:36
Indlæg: 3
stopthewarondrugs
Hejsa
tak for input lyder meget rigtigt, desværre er min læge fløjtende ligeglad med diverse bivirkninger osv men ja kan jo bare skifte ham ud, men jeg forsker videre og laver mine egne forsøg men tak for dit input


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 nov 2016 22:29 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 dec 2008 17:22
Indlæg: 185
Geografisk sted: Fyn
Tråden er vist røget lidt af sporet ... :D

Er der blevet eksperimenteret mere med morfin-chitosan kombination, for at øge morfinens biotilgængelighed ved nasalt indtag?
Personligt, er jeg ikke rigtig selv kommet videre, da jeg aldrig fandt det rigtige chitosan til formålet, og samtidtig har holdt en lang pause fra opiaterne.

kridp


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 nov 2016 16:25 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2014 21:49
Indlæg: 195
Jeg synes at idéen er sjov, men efterhånden som opioidister udvider deres praksis opdager de ofte, at den sande hersker er heroin. Storbror her er langt bedre! Udover at være et pro-drug for morfin, har det nogle skarpe metabolitter fx 6-MAM der er VIRKELIG euforiserende.
Heroin kan sniffes med gode resultater, også selv om det er freebase formen (brunt heroin).
Er man ikke IV bruger er morfin besværligt, at trække et buzz ud af, og udløse i en tolerant bruger.
Boardet her flyder ikke ligefrem med opiat dedikerede, men der burde være en enkelt connoisseur, der har gjort sig erfaring med chitosan+morfin derude!? ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 aug 2018 21:57 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 mar 2014 23:56
Indlæg: 62
ser lige om tråden kan genoplives - jeg leder også efter måder at peppe Malfin depotpiller lidt op.

De er pænt røvsyge at spise eller knuse/opløe/pugge.

Giv lyd små hobbykemikere og opioidelskere derude :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 34 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team