Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 23:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: 25i-nbome
Junior medlem
Brugeravatar

Hey derude :D

Dette er ikke mit første syretrip. Jeg har prøvet lsd et par gange.

Jeg tog to mærker 25i-nbome uden at hvide hvor meget der var på. Det var ret dumt, det kan jeg godt se, men det blev et fint trip uden
øjeblikke hvor jeg synes det blev for overvelende. Selvom at jeg trippede rimelig meget kunne jeg godt abstrahere fra det hvis jeg
skulle snakke med andre. Det blev lidt nogen søforklaringer, men det var alligevel noget jeg synes jeg selv fik noget af.

Mit spørgsmål er så om det ville være en god eller en dårlig ide at tage et mærke igen nu, 2 dage efter mit sidste trip :hm:

:gud: Please svar hurtigt, me want to trip ! :idea:

Titel: Re: 25i-nbome
Medlem

Det er ihvertfald ikke god HR at trippe så hurtigt efter. ;-)
Hjernen har brug for at bearbejde den store oplevelse et trip er. Om det dog er decideret farligt ved jeg ikke, men det er ihvertfald ikke nogen god idé, efter min mening. :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Du vil få mere ud af at vente. Så vidt jeg er orienteret bygger 25X'erne tolerance lynhurtigt.

Junior medlem
Brugeravatar

fuck it mig og en kammerat delte det lige :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

I stedet for at tage det et sted, hvor folk ikke må opdage du er på narko, så prøv det med en god kammerat som du stoler på og snakker godt med. Helst i trygge opgivelser, hvor du føler dig tilpas og ikke pludselig får noia over dine forældre kan komme elle ringe osv.. Det vil du få meget mere ud af plus, det ikke er meningen man skal prøve at kæmpe i mod en psykedelisk rus, derimod nyde den og udforske det, if you get me..

Held og lykke!

Senest rettet af incase 10 jun 2013 18:14, rettet i alt 2 gange.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Det er sikkert og vist at du skal op meget højre dosiser for at få noget nær det samme trip. Så ja, det er dårlig ide at trippe efter så kort tid. Vent da hellere et par uge og få den samme gnist ud af det igen.

Billede

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
dette er ikke en opfordring til at du skal tage mere - du kommer ikke til at kunne mærke et halvt mærke hvis du tog to for to dage siden, måske et svagt buzz. Du har virkelig spildt både dit gode helbred og nogle velmenende menneskers gode råd med den der opførsel, håber du er stolt af dig selv. Hav et godt trip, nu da du alligevel er der :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
fuck it mig og en kammerat delte det lige :P

Suk! Lov mig at du aldrig nogensinde skriver og spørger om noget er en dårlig ide når du gør det alligevel. Det er jo til ingen verdens nytte, når du selv mener du er den bedrevidende. Spild af tid! Og nu havde jeg lige fundet et billede med thumbs up fordi jeg troede du ville lytte. /:
'
Billede

Medlem

[quote="HamMedHatten » 10 jun 2013 19:56
Dette er ikke mit første syretrip. Jeg har prøvet lsd et par gange.
[/quote]

Lige for at være en pedant, så er 25i-nbome IKKE syre. Udover at de begge er psykedelika og virksomme ved meget lave doser, har de ikke noget med hinanden at gøre.

Kan vi ikke prøve at holde dem adskilt, så vi ikke ender i en situation, hvor folk går rundt og sælger 25i som 'Syre'; det er vist allerede ved at ske.

Fra de to gange, jeg har prøvet 25i synes jeg på ingen måder, det kan måle sig med LSD, og det synes slet ikke at have det samme potentiale for spændende erkendelser og indsigter som syre har.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Jeg tror desværre der, mange steder i landet, er en tendens til at kalde de fleste psykedeliske stoffer, foruden svampe, for syre. Det er rigtig ærgerligt, LSD har ellers været et af meget få stoffer hvor dets slang ikke har været grund til stor forvirring.

Medlem

Nemlig, Bob. Men i det mindste kunne man forhøre sig om, hvilken form havde fået deres såkaldte 'syre' i og så ret hurtigt få be- eller afkræftet, om det rent faktisk var LSD, der var tale om.
Jeg synes lidt, at 25i og andre RC med virkninger i mikrogram forstyrrer den balance, og jeg frygter, det kan blive svært at opdrive ægte LSD i løbet af nogle år, hvilket i min verden ville være frygteligt. Omvendt kan det også være at 25i går samme vej som Bromo-dragonfly og alt det andet hejs, der kortvarigt har været på mode.

Undskyld for totalt off-topic.
Til trådstarter: Du er da en spade, du spørger efter gode råd for totalt at ignorere dem. Men det har du vist fået at vide.

Medlem

Virkningsmæssigt synes jeg nu ellers LSD og 25i-NBOME minder utroligt meget om hinanden. Dog er det selvfølgeligt forskellige stoffer, men jeg tror ikke nødvendigvis jeg med sikkerhed ville kunne kende forskel på om jeg havde indtaget det ene eller det andet - hvis ikke det var for den utroligt bitre smag fra NBOM'en. Variationen af de trips jeg har haft på de 2 respektive stoffer, har ikke været nævneværdige sammenlignet med variationen af mine LSD trips i sig selv. Det er meget hvad man selv gør det til, og ens indstilling tror jeg vil påvirke din oplevelse af trippet meget.

Det er en generel tendens at sammenligne phenetylaminer og tryptaminer osv. med LSD - som jo nærmest er den hellige gral alt skal stilles op i mod. Grundet LSDs historie og kulturelle betydning, så er det min opfattelse af stoffet alt for ofte bliver romantiseret, og alt "nyt" bliver stort set talet i sammenligning.

Jo, der er helt sikkert forskelle blandt de forskellige psykedelika, men jeg synes så absolut at 25i-NBOME er en af dem som kommer allermest tæt på LSD oplevelsen - hvis man endeligt skal sammenligne dem. Jeg er selv vild med LSD, men jeg mener bestemt også der er stoffer i phenetylamin og tryptamin gruppen som er et rigtigt godt trip værd.

Medlem

Du ved godt, at LSD også er et tryptamin?
Jeg er desværre ikke naturvidenskabsmand, og nogen kan give dig en bedre og rigtigere forklaring, men phenetylamin og tryptamin betegner bare et særligt 'grundskelet' i et givet organisk molekyle. Hvis molekylet er bygget op over dette grundskelet falder det altså ind i en af kategorierne. Det har altså ikke nødvendigvis noget at gøre med psykedeliske RCs, men jeg hørte engang Shulgin hævde, at 90% af verdens psykoaktive substanser tilhørte enten den ene eller den anden gruppe. Amfetaminer er eksempelvis phenetylaminer.

Jeg synes, det er spændende diskussion, men jeg kan overhovedet ikke tilslutte mig dine påstande om, at 25i-nbome og LSD skulle minde om hinanden.
Det er rigtigt, at LSD er en 'gylden standard' inden for psykedelia, men romantiseringen har baggrund i, at LSD både farmakologisk og psykologisk tilnærmer sig en perfektion, som ingen senere psykedelia helt har kunnet matche.

Jeg mener i den grad, at der er en kaliber-forskel i de trips, som tryptaminer og phenetylaminer kan fremprovokere. Jeg ser for eksempel store ligheder i de måder svampe, DMT og LSD åbner døre til andre verdener på hver deres personlige måde, og jeg holder ikke nødvendigvis svampe om mod syre (LSD) som en gylden standard.
Omvendt synes jeg de døre er lukkede på phenetylaminer, der til gengæld bader denne verden i et rigtigt nydeligt skær. Det er som om, at man ikke rigtigt kan 'bryde igennem' på dem, men tit bliver fanget i en eller anden pseudo-virkelighed af forførende sanseindtryk. Selv 2c-T-serien eller 25i-nbome, som klart hører til de kraftigere phenetylaminer, kommer kun tæt på at mime de indledende stadier til en voldsom tryptamin-oplevelse.
Meskalin har jeg desværre aldrig indtaget, men det kan vist siges at være den gyldne standard, indenfor psykedeliske phenetylaminer.
Grundlæggende synes jeg phenetylaminer egner sig bedre til en hyggelig dag med vennerne, mens tryptaminer peger i retning af guddommelige erfaringer.

Har du f.eks. prøvet at trippe alene og uden for mange distraktioner på begge substanser? Jeg tror helt klart, du ville kunne se forskellen så.
Håber ikke, jeg lyder for meget som en pik. Du har selvfølgelig ret til din mening.

Vil også gerne høre fra andre om deres oplevelse 25i vs syre (LSD)

Admin
Brugeravatar

Bare for at fluekneppe lidt. Så er LSD både en tryptamin og en phenethylamin :)

Jeg tror ikke, man kan stille det sådan op at phenethylaminer generelt er mere "overfladiske" end tryptaminer. Med det sagt, så findes der da ekstremt kraftige tryptaminer (ime) som DMT eller DPT f.eks. På den anden side findes der også tryptaminer som AMT eller 5-meo-dipt, som ikke er voldsomt psykedeliske i gennemsnitlige doser.

-Jimmy Carter

Medlem

Spændende!

Det kan godt være, jeg ikke helt kan forstå det, men kan du forklare hvorfor?
Gør det sig gældende for andre stoffer?
Og igen: Jeg har ikke spor forstand på organisk kemi, men siden skeletterne ligner hinanden forholdsvis meget, er der så hyppige overgang mellem tryptaminer og phenetylaminer i f.eks. stofskiftet eller ad syntesevej?

Sorry for Spørge-Jørgen. Det er bare spændende.

Medlem

Jeg er hverken kemiker eller farmakolog, men mener dog at vide, at man typisk klassificerer LSD i gruppen af ergoliner. Så på den måde adskiller den sig jo både fra phenetylaminer og tryptaminer.. men hey, LSD er jo lidt specielt som et semi-syntetisk stof som stammer fra en svamp - eller mug om man vil ;-)

Jeg tror bare min oprindelige pointe var, at nogle phenetylaminer og tryptaminer helt sikkert er værd at udforske i sig selv, uden konstant at skulle holdes op som et evt. LSD substitut.

Men når alt kommer til alt, så har mine oplevelser med LSD og 25i-nbome nok været dem som kommer tættest på hinanden, i mine psykedeliske oplevelser. I hvert fald når det kommer til at være meget visuelle stoffer, og som jeg synes giver en vis følelse af "klarhed i sindet" samtidigt.

Samtidigt indrømmer jeg gerne, at jeg kommer til kort hvis det er spirituelle oplevelser du søger - og om LSD skulle være bedst i den forstand. For mig personligt - udover de mere rekreative trips - så handler de mere om at opleve ting som synæstesi, egodød mm. uden at give det en særlig spirituel betydning.

Men hey, trips er subjektive og det er vigtigt at respektere. Jeg har i hvert fald se ubeskriveligt smukke fraktalmønstre, og oplevet ret intense synæstesi på 25i-nbome.

Så selvom LSD stadigvæk vil være den hellige gral for mange, så mener jeg bestemt ikke man skal nedvurdere 25i-nbome. Det er efter min mening en af de mest interessante af og behagelige af de mere obskure stoffer man finder derude :)

Medlem

Jeg skal vist lige læse op på lektien, inden jeg er så meget fremme i skoene. Det var lige lovlig kækt at fremture sådan, men det er godt at få skik på sagerne.

Det er i virkeligheden også alt for dogmatisk at nedskrive alle nye stoffer, og der kan helt sikkert være meget at hente for mange i en substans som 25i-nbome.
Tror bare, at jeg er rimelig konservativ på det punkt, og bryder mig slet ikke om tanken om at være forsøgskanin for nogle grådige, kinesiske kemikere, så derfor sværger jeg lidt til de substanser, som tidens tand har dømt forholdsvis sunde og sikre.
Og så synes jeg, det er irriterende, at syre-begrebet er ved at blive udvandet, hvormed der sættes et underforstået lighedtegn mellem de oplevelser, man kan få på 25i og LSD.

Men det er superfedt, der nogen der vil eksperimentere med de her substanser, så vi andre kan høste erfaringerne fra det.
Det er jo også bare dejligt, du har fundet et stof, du godt kan lide. :D
Men igen synes jeg også fraktaler og synæstesi hører til de mildere og fællesnævnende psykedeliske kendetegn. Men der er alligevel langt fra fraktaler og så til at komme ind i rumskibet og tale med dem, der bygger universerne. Det er her, de klassiske tryptaminer har deres særkende, i mit hoved.
Jeg så i virkeligheden gerne, at psykedelisk kultur orienterede sig lidt mere mod, hvor de her åbenbaringsagtige oplevelser stammer fra, og lidt mindre mod, hedonisme og stoffer, der gør musik bedre og tingene pænere. Men der skal være plads til alt og alle.

Jeg er nok bare en moralsk morfar, når det kommer til stykket.

Endnu mere off-topic ville jeg egentlig også karakterisere ego-død som en spirituel oplevelse, men det er nok helt afhængigt af indgangsvinklen. Det lader sig som sådan ikke indkapsle i sprog.
Jeg er godt klar over, at rigtigt mange mennesker i dette land har noget lignende en mental allergi over for spiritualitet og ikke mindst religiøsitet. Så er det selvfølgelig fint, man omgærder sine oplevelser af trancendens med en anden forståelse. Jeg synes bare, det er fjollet ikke at ville bruge begreberne fra de ældgamle og yderst raffinerede religiøse traditioner, hvis man undgår fanatiske udlægninger. Men igen, det er en helt anden og sagen uvedkommende snak. :whogives:

Admin
Brugeravatar

Spændende!

Det kan godt være, jeg ikke helt kan forstå det, men kan du forklare hvorfor?
Gør det sig gældende for andre stoffer?
Og igen: Jeg har ikke spor forstand på organisk kemi, men siden skeletterne ligner hinanden forholdsvis meget, er der så hyppige overgang mellem tryptaminer og phenetylaminer i f.eks. stofskiftet eller ad syntesevej?

Sorry for Spørge-Jørgen. Det er bare spændende.

Jeg har lavet en lille skitse af situationen.
Billede

Tryptamin delen af lsd er markeret med blåt, phenethylamin med rødt. Og de overlappende dele er lilla. Mere pædagogisk blir det vist ikke :P

-Jimmy Carter

Medlem

Meget opklarende og forståeligt. Tak!

Et billede siger mere end tusind ord :D

Junior medlem
Brugeravatar

Ok, diskussionen har udviklet sig lidt kan jeg se..
Her kommer lige lidt en opfølger og forklaring på min daværende situation.. Jeg boede dengang sammen med en kammerat, som jeg gik på gym med. Vi var begge to startet igen efter at have været droppet ud året før. Dengang muligvis grundet hashrygning og tilbagevendene trang til at tage fri fra skole og socialt samkvem (Vi gik ikke meget i by), dog havde vi mange venner der var glade for at ryge hash og snakke lange interresante snakke om egen, fælles- bevidste/ubevidste planer af virkelighed. Vi droppede igen ud af gymnasiet og fik arbejde istedet, Denne gang havde det grund i hashrygning, men desværre også dårlig viljestyrke til at sige nej tak til amf når nogle af vores nye venner kom og tilbød os det. Mange aftener med amf, indimellem mdma (hvilket også skulle være et methamfetamin) gjorde at jeg følte mig trængt op i en krog af mig selv. Siddende der ved min computer med heftig tetrisspil på diverse stimulanser gik det op for mig at det var umuligt at slippe ud af denne onde cirkel af amf jeg indså at ingen kunne egentlig lide det, men vores lejlighed og de baner der blev sniffet var folks og vores egen måde at prøve at løbe fra det vi egentlig var. Her kommer min "jesu handling".. Jeg bestilte 10 mærker lsd fra en tilsyneladende troværdig vendor, og delte det ud mellem mine næreste venner og vi tog det sammen.. Jeg havde lidt en idé om at det her skulle være en spæd start til at vi skulle forstå at vi kan hænge os meget i vores fortid og bruge den til at være grund for hvorfor der er ikke skulle ske meget for fremtiden, og derfor må vi søge i vores eget sind for at finde ud af hvorfor vi har haft brug for de her venneaftaler med amf. For også at finde ud af hvorfor vi har villet have hinandens håb, uden at egentlig bruge det til noget.. Idag er vi flyttet fra hinanden vi har alle fået plan for uddannelse.. Jeg selv har ikke rørt amf siden mine trips på 25i. Det kom nærmest som en åbenbaring for mig at det var ikke mig der havde sat der på amf hele tiden, jeg havde nærmest været der som en robot der var klar på at kaste med mudder mod omverden, bare for at vi i vores lille kreds skulle have en tryghed. Jeg indså og at hvis mine drømme skulle gå i opfyldelse om hus, kone og børn endag skulle gå i opfyldelse så skulle jeg slutte dette korte kredsløb af løgne.. Jeg prøvede lsd fra et par år tilbage og jeg kom derefter til en konklusion at jorden er ved opleve sig selv..
Jeg kan ikke ændre den, men jeg kan ændre mit syn og min opfattelse af den, derfor kan jeg dreje mit liv til noget jeg kan lide, fordi intet er godt uden at du har dine nedture; her mener jeg at man tager sine udfordringer som fx at tage arbejde.. ikke just for at tjene de skide penge der men for at bevise over for sig selv at man forstår at hele verden drejer også uden sig selv, så DET er i virkeligheden ens frihed, Det bedste i livet er at indse og forstå supermans ord " I offered them Utopia, but they fought for the right to live in Hell.”

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]