Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 10 aug 2025 11:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Har hørt om en som har et misbrug af MDMA, og jeg kom bare til at tænke lidt over, om man oplever nogen effekt af MDMA'en mere? Altså hvis man tager det dagligt eller flere gange om ugen, så burde kroppen jo blive imun. Eller får man bare en meget lille effekt ud af det? Er det ikke derfor, man skal vente måneder med at tage det igen?

Jeg har selv prøvet det 1 gang, hvor jeg tog 1 gram over et lille døgn, og det var et fantastisk trip! Ved godt det var fuldstændig overdrevet mængde, men det tænkte jeg ikke over til sidst, tog det over 5 gange.

Men for at komme til sagen, mister MDMA så effekten, hvis man tage det 1-2 gange om ugen?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor?
med lynets hast ja.. Den person du har hørt om, tager det nok bare i afmagt, desperation eller uvidehed.. Prøv lige at snak alvorligt med ham/hende

Medlem

Grunden til at man bør vente flere måneder imellem MDMA-ture er risikoen for alvorlig hjerneskade ved hyppigere brug.

MDMA vil ekstremt hurtigt miste sin effekt når man tager det dagligt eller flere gange ugentligt. Man kan måle stærkt reducerede serotonin-niveauer (det signalstof der frigives, og som blandt andre ting er årsagen til rusen) i hjernen i op til to uger efter indtag af MDMA. Denne effekt akkumulerer hvis man tager MDMA ofte. Det vil altså sige at din hjerne på ingen måde får en chance for at restituere og regenerere et naturligt niveau af serotonin, men at der bliver mindre og mindre af det signalstof i hjernen. Slutresultatet er efter alt at dømme en bred vifte af EKSTREMT ALVORLIGE fysiske og psykiske bivirkninger.

På den måde er din bekendte godt og grundigt i gang med at brænde sin hjerne uopretteligt af. Jeg vil kraftigt anbefale dig at gøre hvad du kan for at stoppe vedkommendes hensynsløse selvdestruktion.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]