Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 00:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

jeg har her for en lille stund siden fået tilbudt 5 piller Ritalin.
og jeg tænkte lidt på om det kunne betale sig?

hun prøvede i starten at sælge det til mig som Amfetamin, og det fandt jeg jo meget hurtigt ud af det ikke var... (altså ikke ved at tage det, men.. you know)

jeg ved ikke hvad i syntes... jeg foretrækker vel egentlig Amfetamin... men jeg ved ikke om det er dumt at gå fra tilbudet?

i må meget gerne dele jeres mening... for jeg har sgu egentlig ikke styr på prisen er Ritalin.

Medlem
Brugeravatar

Jeg synes ikke Ritalin er særligt ophidsende.
Det sørger bare for jeg ikke bliver træt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Enig med Soft Parade - desuden er prisdiskussion ikke tilladt.

Junior medlem

det var ikke så meget prisen jeg tænke på, da jeg sgde om det kunne betale sig... mere omkring om det overhoved værd at bruge penge på.. n_n

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
Det kan vi jo ikke sige, nogen får meget lidt virkning ud af ritalin, andet end den stimulerende, hvorimod jeg havde det ok euforisk de første par gange. Men det er ikke en effekt der holder, og det er ikke fordi jeg har overforbrugt det, har haft det imellem fingrene få gange.

Hvis du vælger at købe det, og ikke får den euforiske virkning, så lad vær at blive ved med at redosere i det uendelige, den kommer ikke så.

Medlem

Geografisk sted: KBH/Falster/Berlin
Er det 10 mg-piller?

Insane psychedelia user!

Jeg synes ritalin er fint alternativ til amfetamin. Jeg bliver euforisk af det, mere end af den gængse gade-amf. Og så er halveringstiden ikke så lang, så jeg kan sagtens hygge en aften med det og så gå i seng og sove. Det kan jeg ikke med amfetamin.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Tildels enig med Ragamuffin. Jeg får ikke nogen nævneværdig eufori af Ritaliner, jeg bliver en smule frisk og "op at køre" men jeg syntes ikke selve følelsen er så rar på Ritalin, kan ikk helt forklare det men "rusen" virker ikke så "ren" på en måde!

Amfetamin derimod, giver mig en vild eufori - alt er fedt, det hele køre meget hurtigt og der sker en masse. Eller det føles ihvertfald som om der sker helt vildt meget omkring ørene på en. Tilgengæld kan jeg IKKE ligge mig ned og sove efter rusen, det kan jeg på Ritalin. Det er altså et kæmpe plus, selv at kunne vælge hvornår stikket skal trækkes ud! Jeg oplever alt for ofte på amfetamin at dagene flyder sammen og ligepludselig har man været vågen i 2 døgn, og så begynder man ikke at tænke normalt.

Insane psychedelia user!

Der er også det plus ved Methylpehenidat at man er fri for aktive cutstoffer og eventuelt giftige rester fra syntesen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Mr. Gone skrev:
Kan det passe at mit blodomløb er blevet skadet af amfetamin / cutstoffer? For et par år siden bingede jeg amfetamin helt vildt i en periode over ½-1 år. Har fået hvide pletter på mine arme efter det, ligner lidt manglende pigment, det er ikke så slemt men mit blodomløb er mega dårligt..

on topic så foretrækker jeg amfetamin hvis det er renere end det meste skrammel jeg er stødt ind i, ellers methylphenidat.
Hvis du skal drikke samtidig så ville jeg helt klart gå efter methylphenidat, hold kæft en synergieffekt!!! IMO bedre end kokain+alkohol rusen, men jeg er ikke meget for kokain. Og amfetamin+alkohol synes jeg ikke er en særligt tiltrækkende kombination.

Nu skal jeg ikke kunne sige hvad problemet er. Men hvis jeg f.eks. Køre 2 dage på amfetamin+ethanol, så får jeg hvide pletter specielt på armene. Er meget brun af en dansker at være, så det tydeligt at se. Men eftersom amfetamin får blodkarene til at trække sig sammen, giver det meget god mening. Måske du har fået noget "varigt" indtil du får en læge til at kigge efter?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Ritalin er ganske udemærket imo. Har dog kun prøvet det en gang for mange år siden, men husker aftnen som ganske underholdende. Umiddelbart var det ikke lige så euforisk som alm amfetamin, men tilgengæld var rusen kortere så jeg rent faktisk kunne falde i søvn uden brug af benzoer.
Jeg ved ikke om jeg ville købe ritalin igen hvis situationen bød sig. Der er langt mere euforiske alternativer som alm amf eller meth. Men hvis man ikke har prøvet det, så synes jeg det er et fint alternativ til amf.

Plus det er rent farmaceutisk narko :rocking:

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja, dit blodomløb vil nok blive bedre, hvis du begynder at styrketræne regelmæssigt ;) (fuck cardio)

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
..

Senest rettet af Freidrich Gauss 14 jul 2018 08:09, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

100% cardio i det her sammenhæng! Du må op på cyklen TS =)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor?
tror bare godt det kan gi nogle uheldige bivirkninger at styrketræne og sniffe speed..(læg mærke til cravings efter ting i stil med flexfithatte. (de er ellers lækre at ha på) dem der lever sådan virker sjældent så hyggelige, af dem jeg har mødt. Det virker somom det kan få ens selvtillid til at bruse over :P haha.. men jeg synes Methylphenidate er noget underligt noget , det gør mig kun halvskæv/sederet og små stimuleret i sindet agitigt. Den unge bror Ethylphenidate derimod, det har sku en intens og nice rus, men det giver så også (mig) vilde cravings efter mere. (Men nej, opforderer ingen til at indtage RC)

Medlem
Brugeravatar

Hvis du synes om effekten af stimulansen amfetamin, vil methylphenidat muligvis også falde i din smag. Er tabletterne ritalin 10mg IR, er 4-5 stk nok til en stimulerende og euforisk effekt med en varighed på 2-3 timer. Hvis præparatet er med modificeret udløsning (ER) varer effekten 8 timer. Methylphenidat (Ritalin osv) er en genoptagelses hæmmer af dopamin og noradrenalin. Det meget individuelt om man finder rusen tiltalende, da methylphenidat præparater på det danske marked indeholder en blanding stereoisomerne d-methylphenidat og l-methylphenidat. L-methylphenidat forårsager flere bivirkninger bl.a. har det negativ effekt på det kardiovaskulære kredsløb og dermed øges bivirkninger, som vasokonstriktion med kolde føder og hænder til følge. Præparater indeholdende d-methylphenidate udelukkende udover tablethjælpestoffer, som f.eks. focalin forårsager færre bivirkninger. Desuden er det dobbelt så potent og hævdes at være mere euforisk.

Kombineres methylphenidat og alkohol bliver det metaboliseret i leveren til ethylphenidat svjh.

Gør man brug af stimulannser, som methylphenidat og amfetamin er det en god idé, at dyrke hård cardio (selvfølgelig ikke imens man er beruset), spise sund og varieret kost og sørge for søvn (restitution).

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]